Nesto razmisljam, kad bi motoru koji radi na plin malo osiromasili smesu, onda bi imao visu temperaturu sagorevanja, a posto bi se vozio u visim obrtajima, ne bi bilo ni mogucnosti za detonaciju...a sve bi lepo izgorelo i motor k`o nov, zar ne?
Ajde onda ja da probam da pomognem.
Ne....postoji i ona negativna strana....da sprzis motor, nagoris ventil, pohabas gumice ventila. Previse je suv gas za takvu radnju nema podmazivanja sedista ventila i ostalih delova.
Na benzinu to vec moze da se odradi sa vecom marginalom sigurnosti da neces pohabati nesto.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Kako je bolje boriti se protiv toga se motor ne ulenji (pored održavanja motora ispravnim), stiskati papučicu gasa "do daske" ili voziti auto u visokim obrtajima? Priznaćete nije isto. Primera radi uzbrdica i sad moguće je voziti drugu ili treću na visokim obrtajima ili recimo prebaciti u četvrtu ili petu, pritisnuti papučicu do daske, pa nek ide koliko može ? Otprilike, brzina je ista, samo u prvom slučaju motor radi na više obrtaja, a u drugom slučaju leptir je potpuno otvoren. Kapiram da treba i jedno i drugo, ali šta je bolje?
Voziti max. brzinom jedno vreme cim osetis da je motor poceo da lenjava (nov izraz )
Ali najbolje je raditi razne kombinacije i imati mesovitu voznju gde ce motor raditi u mesovitim rezimima rada i razlicitim uslovima.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Moja iskustva sa ulenjenim motorom:
Aleko 1.5, vozen 90% po gradu... Brat ode njime na more u Grcku. I tamo i nazad gas do daske (potrosnja 11-12 litara). Kad se vratio i kad sam seo u auto, mislio sam da je promenio motor ili ugradio turbinu, isao je neuporedivo bolje, mnogo bolji odziv na gas... Posle par meseci gradske voznje, vrlo brzo se vratio na staro...
Kad sam vozio peglicu, isla je "ko mecava" dok nije riknuo motor. Kupio sam polovan motor (koji je dugo stajao), prvih nekoliko hiljada je isla osetno losije, kad sam je "razradio", isla je bolje nego sa prethodnim.
ako i dalje pricamo o LPG mislim i da nema potrebe, vec samo po sebi gorivo je sto bi rekli po definicji cisto i ne ostavlja taloga.
nema cvrstih materija, nema pepela, gorivo potpuno bez sumpora, nema stvaranja koksa....ne znam sta bi trebalo da se dodatno cisti.
kada pogledam kroz cep za dolivanje ulja, bregasta izmedju bregova, metalni vidljivi delovi su besprekorno cisti kao da je auto sada izasao iz fabrike. tako je bilo sa svakim autom koji sam vozio na LPG.
ako je pitanje vezano za benzin kao gorivo, pomeranje paljenja bi mozda moglo nesto da napravi ali citav niz pitanja o drugim posledicama ulazi u pricu.
sta sa detonacijama i kako ih spreciti ako se poveca temperatura gorenja radi uklanjanja taloga, kako izmeriti kada je vreme da se koks razgradi, kako izmeriti kada je proces gotov, koliko pomerati paljenje, ugraditi EGT senzor, ponovo nauciti ECU kako da upravlja sagorevanjem, itd...
negde bi trebalo i da postoji senzor koji ce procenjivati vrstu/ poreklo benzina po tipu nafte od koje je dobijen radi odredjivanja sastava..
mozda i moze to ili vise ili manje da se napravi, koliko bi kostalo, koliko bi bilo pouzdano mogu samo da nagadjam.
koliko mi je poznato takva slican ideja je primenjena na nekim dizel motorima po pitanju samociscenja filtera cestica.
u praksi se pokazalo da je sistem los i neefikasan u odredjenim uslovima, poput voznje auta u gradu veci deo godine.
Opel je cini mi se imao brojne prituzbe u Nemackoj sto se za 40-50.000 km ili 2-3 godine potpuno zacepi takav sistem koji mora onda da se generalno remontuje.
objasnjenje je bilo da ljudi previse sporo, previse blago, previse malo optereceuju dizel motor, uz preporuku fabrike da vlasnici promene rutu kojom voze na posao ili da placaju remonte svako malo.
i to nije neki usamljeni slucaj, posto je kdo svih fabrika isti metod kojim se cilja na taj efekat samociscenja.
najbolje resenje je termicki stabilan, zagrejan motor sa zagrejanim uljem koje dobro cirukulise kroz motor, sa sto cistijim tipom goriva, sa sto manje stajanja u leru tokom voznje...ali koliko je realno prakticno ispostovati tehniku nisam bas ubedjen.
ako i dalje pricamo o LPG mislim i da nema potrebe, vec samo po sebi gorivo je sto bi rekli po definicji cisto i ne ostavlja taloga.
nema cvrstih materija, nema pepela, gorivo potpuno bez sumpora, nema stvaranja koksa....ne znam sta bi trebalo da se dodatno cisti.
Bas sam hteo da potegnem temu o cemu mi to ovde pricamo, ako vec vozimo na LPG, koji i ne bi trebalo da ostavlja gadnu garež u motoru, ali si ovim odgovorio na moje nepostavljeno pitanje . Mada nešto mislim, da ako nekom curkaju gumice na ventilima ili probija uljna karika, pa mu je zato auto "mastan iznutra" neće mu mnogo pomoći ni LPG ni IT tuning ...
. Mada nešto mislim, da ako nekom curkaju gumice na ventilima ili probija uljna karika, pa mu je zato auto "mastan iznutra" neće mu mnogo pomoći ni LPG ni IT tuning ...
Dobro mislis. Upravo ce biti jos gora situacija sa LPG-om ako je motor los i pusta ulje. Upravo to je kombinacija da se najbolje zapece koks na ventilima kanalima i klipovima, diznama.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment