SAAB TRIONIC JONSKO OCHITAVANJE / Avancirana tehnologija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    SAAB TRIONIC JONSKO OCHITAVANJE / Avancirana tehnologija

    Iz vise navrata sam oricao o zatupljenosti ECU sistema danasnjice,
    spominjao sam iz vise navrata TRONIC sistem sa jonskim ochitavanjem/pozicioniranjem , te posto je proslo vishe od 10 godina i nije jos dobio konkurenta ni izbliza, dajem vam link, svima Vama koje ste
    gladni znanja da dobijete u uvid o kojim parametrima vodi rachuna.

    Ko lako dobija glavobolju, nek nechita

    http://www.vehicular.isy.liu.se/~larer/ ... /main.html

    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Mislis ono umesto Knocka na svecama
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Nije to "samo umesto"
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Saabo
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1724
        • Vrbas
        • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

        #4
        Odlicno štivo nema šta
        SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Stvarno me ponekad zabrinjavas
          Mogao si lepo ovaj text da sazmes pa da nam ukratko prepricas
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Ok... onda, evo ukratko, ali negovori nista :

            http://www.vehicular.isy.liu.se/~larer/ ... onint.html
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              vrlo interesantno ali sam si kriv boost, u glavi se radjaju odmah pitanja.

              pricao si ranije o kaseti za paljenje da je na neki nacin kod Saaba nesto kao potrosni deo, da ima neki konacni radni vek. je li ta kaseta ono sto se nalazi izemdju ECU Trionic i same svecice a koristi se u svrhu stvaranja varnice i interperetacije jonske struje kao povratne informacije ?

              ako jeste, sta bi mogao da bude uzrok da se to kvari cesce nego sto je uobicajeno, neko dodatno strujno opterecenje, termicko opterecenje posto se nalazi direktno na motoru ili jednostavno jos nije dovoljno ispitano na decje bolseti ?


              drugo pitanje, posto dijagrami ispitivanja pokazuju da sa porastom vlaznosti vazduha paljenje mora na ranije da li se taj podatak koristi i za parametre ubrizgavanja goriva, kao dodatna regulacija u odnosu na fisken mape.

              ako sam dobro skapirao sustinu sistema to sa pracenjem jonizacije je sa obicnom svecicom i moguce je primeniti na bilo koji motor bilo kog proizvodjaca uz adekvatni dodatak analizirajuce elektronike sa filterom da bi komandovala postojecem ECU paljenja ?

              da li neki od aftermarket sistema paljenja (MSD i slicni) koriste ta saznanja ili su i ona manje vise klasicna, standardna na bazi rpm i map podataka ?

              koliko je vek trajanja svecice sa tim sistemom gde teece DC struja kada nema varnice u odnosu na klasican sistem, mislim u smislu promene karakteristike svecice, boje, izgleda povrsine elektroda, erozije.

              u sustini ideja je jednostavna a realizacija malo nezgodna, da li stvarno to nikoga u auto industriji nije potaklo na nesto slicno, pa cak ni u GMu posto im je to pod nosom.

              ili ako ima jos stiva ovog tipa, vrlo interesantna saznanja
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Cao brick
                Razlo je termichi. Paljenje je kapacitivnog tipa i kondensator se "isushi" a uliven je u bakelit ili nesto slichno. Crkava bas jonizacioni deo u samoj DI kaseti, te dolazi do missfire zabog nemogucnosti sinkobanja motora prema senzoru pozicije radilice.

                Sa pojavom SAABa 9-5 i Trionic generacije 7 dolazi do izmene DI kasete gde se jonizaciona kola prebacuju u ECU. Od tada nema vishe problema.
                Na starije tipove DI kasete sad je garancija 3 godine.

                2. Ne, samo se paljenje pomera i moze da oscilira od cilindra do cilindra da bi PPP tachka lezala na pravoj poziciji. Opseg paljenja je +/- 25 stepeni.

                Da, moze da se primeni na svaki motor. Medjutim radi brzeg procesovanja u realnom vremenu TRIONIC je : Stelovanje TuRbo pritiska, Paljenja i Goriva , dakle 3 , odatle i ime sistemu. Fazon je da jedan 32 bitni procesor obradjuje sve podatke tachnije za sam Trionic je moguce da izmeni 100.000 kombinacija u ciklusu izmedju 2 obrtaja. Novi Trionic 8 ima mogucnost predvidjanja sta ce se desiti u narednih 5 obrtaja motora

                Patent je izasao 2004 godine i SAAB ga nije obnavljao tako da sam nachuo da je neka aftermarket firma vec izbacila na trziste svoj sistem sa jonizacijom. Ko je u pitanju, nesiguran.
                Svi drugi sistemi rade paljenje bazirano po informaciji obrtaja i ako su malo bolji imaju i podatak kvote injektora, te rachunaju sa bogatijom smesom i povecanjem energije varnice.

                Svecice na SAABu traju od 45.000-70.000 km i standardnog su tipa, dakle BCPR 7ES 11 (1,1mm) Variranje zavisi od motora, dakle snage, jer energija vrnice je bazirana na masi vazduha/goriva.
                Svecica izgleda skroz normalno, dakle kao nova kad otkaze, nikakvih tragova eksploatacije na njoj. To sto se desi je da posto je Trionic adaptivan chak i prema svecicama, da jonski signal padne ispod vrednosti marginala upisanog u ECU, tada se menja svecica .

                Da, ideja je jednostavna, ali tehnichki je kao sto i sam vidis problematichna za izvodbu. U pitanju je napraviti window i posmatrati jonsku struju u njemu. kärnel ima upisane vrednosti te se u zavisnosti od signala sa svecice menjaju parametri.
                GM je pocheo da koristi Trionic 8 generacije sa pochetkom u zadnjem modelu ASTRA TuRbo ( Dakle ceo sistem, chak i motor je SAAB konstrukcije- prvobitna gama novog Opelovog alu bloka koju je SAAB preradio za model 9-3 SS )

                Za razliku od prve generacije Trionica (code name 5.2 ) koja je imala klasichno upravljanje sa trotekom preko sajle, od generacije 7 na vamo je gas by wire i novi tip upravljanja motorom. Naime motori daju flat obrtni momenat u jako sirokom spektru i pozicija gas pedale od 0-100% je ustvari zadatak Trionicu da ispostije proporcionalnost od maximalnog obrtnog momenta zadatog nogom

                Dakle sistem je neumoljiv da pokaze lose gorivo, jer se trudi da uvek postigne zadate vrednosti prema poziciji gas pedale.

                Imam tone materijala sa Trionic systemom, nazalost je sve na Svedskom

                Vreme da uchish Swe
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • @lix
                  CBC Senator XXL
                  • 17.12.2004
                  • 875
                  • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                  #9
                  Vidish, ova prica me je podsetila na staru alfu romeo 1300 GTA koja je imala dva svecice po cilindru. Jedna je sluzila za "pretpaljenje" smese a druga, par stepeni kasnije za glavno paljenje. Koliko se secam, u starom SAM-u su pisali o fenomenu jonizacije kod svecica i ovu alfu uzeli kao primer gde se taj resen.
                  Jesam li u topicu?
                  Ili sam promasio?
                  Što više za što manje

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Ima slicnosti samo sto bas nisu potrebne dve svecice.

                    Comment

                    • FiatGroup
                      CBC Senator
                      • 11.06.2005
                      • 228
                      • Rijeka

                      #11
                      Ovo je jednistavno prebolestan auto, mislim na konstrukcijska rijesanja, kao i bolesni sistem ubrizgavanja i predpaljenja gorive smjese!

                      Svaki daljnji koment je suvisan!
                      *************************************
                      The best is the enemy of the good
                      The proof of the pudding is in the eating
                      *************************************

                      Comment

                      Working...
                      X