Zbunjen ECU od swifa GTi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nkosta
    CBC Veteran
    • 05.08.2006
    • 140

    Zbunjen ECU od swifa GTi

    Pozdrav
    Imam malo siromasni smesu ( svecice kao sneg... verovatno stara pumpa ,stari vodovi , star FP regulator itd i td... star ja ... star on swift gti 1.3 1990g )
    pa sam procitao negde da , pored zavrtanja ushiju povratnom vodu, dobrododje da malo varam ECU sa onim NTC otpornikom kao da je mnogo ladan. Stavio ja potenciomaetar i u principu poboljsao se rad ,manja ona rupa na 2500-3000 O/min , svecice kao malo potamnele ali... nece nekada da upali pa bog . Skroz bez veze.
    JA mu nesto bajem kao skidam kablove sa svecica, cackam konektore na davacima i posle sam upali. Ako izuzmemo da sam zeznuo neki kontakt ( sve ga prepipam ko mlatku) da li je neko ima slican problem da se kompjuter zbuni i nece da upali.Sigurno brizga jer sve mirise na gorivo .. ali nema struju (upalice me neko skroz ujutru ako baci shibicu)
    Bar da se lepo pokvari pa da ga krenem od pocetka a on jok posle upali i radi ko
    normalan
    hvalana vremenu

  • #2
    zavrtanje ušiju povratnom vodu....goriva?
    senzor temperature rashladne tečnosti si zamenio potenciometrom?
    original svećice na tvom autu su NGK BPR6ES

    Comment

    • Saby
      CBC Senator XXL
      • 25.11.2004
      • 408
      • Horgos

      #3
      nije zamenio nego ga laze, koliko sam ja shvatio
      Fun starts @ 3000 RPM
      Alfa Romeo 146 1.8 Ts

      Comment

      • nkosta
        CBC Veteran
        • 05.08.2006
        • 140

        #4
        MA kad ti je el.pumpa za gorivo kako-tako dobra pa kad mislis da regulator pritiska goriva bez veze pusta na niskom pritisku onda ( u principu ako si blesav) malo zategnesh kljestima metalni deo povratnog voda , tek toliko da otezas povratak. NAravno posle ako hoces da ispravis tu metalnu cevcicu
        ona naravno pukne tako da je ovo VEOMA privremeno resenje ( ako je uopste resenje... ovo samo ako imash neki krsh ili imas dosta tih cevcica)
        A sto se tice onog NTC davaca DA samo sam mu umetnuo , redno, potenciometar od oko 5-6kOma pa kad hocu da ECU misli da je hladan ja mu
        dodam malo i on recimo nesto bolje vuce . I ovo resenje nije neko ali se za malo para i truda dobije nesto vise goriva u cilindru ... ako ti treba vishak goriva uopste.
        Pitanje se odnosilo na neka druga iskustva jer se nekada desi da se ECU zbuni i da nece uopste da upali.
        Jel neko cackao oko tog davaca temperature rashladne tecnosti koji sluzi da kompjuteru javi kolika je u stvari temperatura vode pa da on prema tome doda gorivo ?

        Comment

        • civi
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1492
          • Pozarevac

          #5
          Reading trouble codes
          The instrument panel Check Engine lamp displays the DTCs. In normal operation the lamp will light when the ignition is turned On. However, two different lamp functions can occur when the engine is started. The lamp may turn off immediately, indicating there is no fault at that time, or stay lit, informing the vehicle operator that there is a system failure. If the lamp stays lit a DTC will be stored in the ECM memory. When a DTC is accessed from the ECM memory the Check Engine lamp will flash in a series, indicating the DTC number. When multiple system failures occur applicable DTCs will be indicated three times each. DTCs will continue to flash as long as the ignition is On, and the diagnostic switch terminals are grounded.

          Clearing Codes
          DTCs may be erased by disconnecting and isolating the battery ground cable for more than 60 seconds, or after 50 key cycles if the malfunction has not recurred.





          86–95 SWIFT w/TBI FUEL INJ 86–95 SWIFT w/MULTI-POINT FUEL INJ

          13
          O2S Circuit
          13
          O2S Circuit

          14
          ECT Sensor Circuit
          14
          ECT Sensor Circuit

          15
          ECT Sensor Circuit
          15
          ECT Sensor Circuit

          21
          TP Sensor Circuit Signal Voltage High
          21
          TP Sensor Circuit

          22
          TP Sensor Circuit Signal Voltage Low
          22
          TP Sensor Circuit

          23
          IAT Sensor Circuit
          24
          Speed Sensor Circuit

          24
          VSS Circuit
          33
          Air Flow Sensor Circuit

          25
          IAT Sensor Circuit
          34
          Air Flow Sensor Circuit

          31
          Pressure Sensor Circuit
          41
          Ignition Signal Circuit

          32
          Pressure Sensor Circuit
          42
          Crank Angle Sensor Circuit

          41
          Ignition Fail-Safe Signal Circuit
          51
          EGR System & Recirculated Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit

          42
          Crank Angle Sensor Circuit
          52
          Fuel Injector, California

          51
          EGR System & REGT Sensor Circuit
          Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
          - Kako to misliš, kočim?

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            A sto se tice onog NTC davaca DA samo sam mu umetnuo , redno, potenciometar od oko 5-6kOma pa kad hocu da ECU misli da je hladan
            u to elektricno kolo se ne stavlja potenciometar vec reostat.
            i u pitanju je ispod 500 oma.
            sasvim je moguce da si pokvario "inovacijom" ispravan rad, pa je sada kao stanje od -40C i motor se zaliva gorivom preko svake mere, spira ulje, trosi cilindre, i ostale posledice....
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Saby
              CBC Senator XXL
              • 25.11.2004
              • 408
              • Horgos

              #7
              dok god mu je bela svecica nije mu dosta goriva
              Fun starts @ 3000 RPM
              Alfa Romeo 146 1.8 Ts

              Comment

              • nkosta
                CBC Veteran
                • 05.08.2006
                • 140

                #8
                Nisamja toliko preterao ,kazu da je na 0 stepeni oko 8 kOhma ada je na 70-80 oko 200Ohma pa sam ja karabudzio sa nekim potenciometrom ,linearnim , koji ne prelazi 6 kila.
                Mene ne cudi sto , recimo nece nikako da upali kada je potenciometar na 3-5 k Ohma ... to razumem ( kad vozim pa zaboravim da vratim ) ali se desava kao da NEMA struju , verglam , gorivo mirise na sve strane a on , izgleda , ne dobija komandu sa ECU .Posle malo kad sacekam upali normalno.
                DA li je moguce da se privremeno zbuni ECU pa da mu treba vreme da se opasulji.
                Inace nema nekih problema sa viskom goriva ... ostaje mi samo da mu dodam dovoljno vazduha a to je za dzabe za ne. Kad ocistim filter u rezervoaru i promenim onaj poslepumpe mozda cu biti bolji
                Interesantno da u poredjenju sa TZV Rallye chipom( neki chip koji je navodno sportski) ova , relativno priprosta , prepravka ima evidentan efekat . Taj chip switch me kosta 60 E a ovo nishta . Mislimda je ovo vrlo efektan i jeftin nacin da se malo dobije na preformansama a da se nista ne pokvatri ( ko zna zasto se moj ECU zbunjuje ... mozda i njemu dolazi polako kraj)

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  zelim jos jednom da naglasim, osnove principa elektricnih kola koje su u igri.
                  ovde se radi o strujnom delitelju, rad senzora temperature, a ti uporno pokusavas da ugradis naponski delitelj.

                  uopste ne ulazim u kolicinu goriva ili vazduha, boju svecica.
                  ne valja ti osnova, temelj a vrsi se uredjivanje boje fasade...da budem jasniji.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • nkosta
                    CBC Veteran
                    • 05.08.2006
                    • 140

                    #10
                    SAd si me zbunio... ja bash i ne znam mnogo oelektronici i samo sam sledio uputstva ( sa temaswift neta , cini mi se) I u principu milsim da radi koliko sam ukapirao taj NTC kome opada otpor kako se greje je vezan redno sa ovim mojim potenciometromi ECU misli da je jos hadna tecnost pa sipa visak goriva... cudim se kako .. verovatno produzava vreme brizganja jer mi je pritisak na pumpi malo ispod standarda a ja nisam nista radio na naponu za pumpu i filerima za gorivo... ali RADi.
                    Imam i drugi chip koji mugu da ukljucim "na dugme"( blokada na 8200-8300 ,mnogo trosi .... vec mi je potroshio jednu malu generalnu )
                    hvala na vremenu

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      NTC kome opada otpor kako se greje je vezan redno sa ovim mojim potenciometromi ECU
                      o tome i pricam, vec 2 puta.
                      NTC otpor je strujni delitelj.
                      ti uporno pokusavas da ubacis potenciometar- naponski delitelj.

                      te dve stvari ne idu nikako zajedno.

                      potpuno je drugacija namena regulacije.

                      potenciometar nije pravljen da kroz njega tece struja. ( i stoga prakticno odmah se pokvari, progori grafitni sloj).
                      za to sluzi reostat.

                      moraju se ispostovati osnovni temelji toka struje u elektricnim kolima, da bi radilo kako treba, na to ukazujem.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Pa mozda je covek stavio zicani potenciometar. I ono sto prodaju je upravo to. Dobro, moze se to zvati i reostat (od par vati).
                        Nego, ne kapiram ja nesto drugo tu.
                        Taj NTC koji se lazira je uglavnom onaj za merenje temperature u****nog VAZDUHA a ne onaj sto meri temperaturu trotela odn. rashladne tecnosti u "malom" sistemu dok je motor jos hladan. U tekstu gore se pominje (2x) taj NTC a to je nesto sasvim drugo.
                        Ja bi sve to poskidao da bude kako je bilo pre pa bi pratio razvoj dogadjaja.
                        Daj link od tog site-a odakle si pokupio proceduru modifikacije za Swift.

                        Evo nasao sam link i ja



                        U njemu dva razlicita coveka pitaju kako da povezu taj potenciometar i NEMA odgovora. Kako si to ti uradio?
                        Razmisli malo o tome.

                        Takodje pise da se vrsi modifikacija signala rashladne tecnosti a svi mi znamo da je njena temperatura jednom kad se motor dovede na radnu temperaturu skoro KONSTANTNA. Signal sluzi za upravljanje IAC i to SAMO kad je motor hladan i u fazi grejanja. Onaj drugi "senzor" koji nije NTC nego termostat sluzi za okidanje ventilatora hladnjaka i to je sve sto je u vezi temperature rashladne tecnosti u jednom autu.
                        Znamo mi da papir trpi sve.
                        Ebiga, krecimo ovde godinama pa smo i o tome dosta pisali ali nema ko da cita svi bi nesto "novo". Nema novog, sve je to manje-vise ISTO.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Pa mozda je covek stavio zicani potenciometar
                          mozda. to ne znamo.
                          pot ima 3 izvoda, reostat 2 izvoda.

                          slicni su u svemu, a opet namena im je drugacija.

                          samo zelim da budemo precizni da se ne napravi greska u elektricnom smislu, i onesposobi ECU da korektno radi.
                          mozda sitnicarim oko detalja, preciznosti ali vec nesto nije u redu povezano/ prepravljeno sudeci po nazivu teme.
                          ako ne gresim u proceni tumacenja naziva..
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • nkosta
                            CBC Veteran
                            • 05.08.2006
                            • 140

                            #14
                            Malo sam bio otsutan , izvinjavam se
                            JESTE to je ta prica sa teamswiftnet-a
                            Potenciometar je mali obican ,linearan , na njemu pise o-25kOma , ja mu spojio paralelno jos 7-8 k Om( ne secam se ) onda on ima max 5-6 kOma , nije bas linearan ali sasvim lepo uocis razliku u radu kada ga zavrnem dokraja . Nije izgoreo , mislim da kroz njega tece beznacajna struja , zato je ziv
                            Posumnjao sam da ECU nekako zna da taj NTC nije "normalan " pa zainat nece da da struju jer su otkazi nasumicni a proradi kad pokusam vise puta da ga upalim
                            E sad kako smo ja i drugar to uradili:
                            isekli smo jednu od zica blizu tog davaca u u tal prekid zalemili dugacku zicu koja ide do kabina i na njenom drugom kraju zalemili potenciometar. Jeste ima tri zvoda mi smo uzeli ona 2 koji povecavaju otpor kad ga vrtis udesno (moze i drugacije )
                            Inace to NIJE termoprekidac za ventilator( i to sam morado da stavim od neceg dugog ali to je druga prica)
                            Pre toga , dok nisam nasao potenciometar jer se to bas tesko nalazi ja sam spremio mali visepolni prekidac ( 0+6 pozicija ) i pronasao konstatntne otpornike kao na onoj slici ( od 8 kOhma pa do 1 kOhm ) i hteo to da radi na
                            "stepenice"
                            Dakle da ukljucim odmah 8 pa ko je mnogo 7 , pa ako je i to mnogo 5 itd. itd
                            Veruj mi ,nisam subjektivan, jasno se seca da bolje vuce.Naime swift na normalnom chipu imamalu rupu u snazi negde od 2500-3200 ( to po mom obrtometru) ali se jasno oseti , pogotovu kad je hladan da tumalo teze vuce i da se kilavi.Kad sam kupio onaj chipswitch te rupe nema kad je u onom "reli" modu . I kad sam stavio potenciometar i zavrnuo ga do kraja opet je ta "rupa " nestala i tzv normanom modu.
                            I sto je sigurno 100% povecao sam mu potrosnju tako da sad vise trosi a sam auspuh je crn po prvi put od kako ga imam
                            Ne mislim da sam dobio bog zna sta na snazi ali sam dobio ravnomerniju vuchu na tom delu skale. Mozda sam samo loshe ubrizgavanje vratio u normalu ali je prepravka stvarno dzabe i sigurno se isplati .. pa samo probaj
                            ne kosta puno. Pazi te dve zice idu DIREKTNO u kompjuter tako da svaka
                            greska sa dovodjenjem napona moze da perfektno spali ECU ( to i pishe u onom clanku)
                            E sadda li je to NTC ili nije .. ne znam ali se slaze sa mojim potenciometrom
                            Mozda sam ja samo lupio da je to NTC davac ali kad sam ga merio u dezvi za kafu njemu jasno pada otpor kako se zagreva. Nebitno mozda sam nesto pobrkao
                            p.s.tastatura mi je sa starog laptopa tako da je tekst ...sacuvaj Boze

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              E pa mnogo ti je od 25k.
                              Stavi isto tako ali od 5k ili od 10k pa da vidis kako radi.
                              U principu nema tu nikakve posebne disipacije na tom potenciometru a i naravno da se ne koristi kao razdelinik napona nego se klizac i jedan kraj otpora vezu zajedno pa to sve na red sa NTC.
                              Mislio sam na zicani vise zbog trajnosti a ne nesto zato sto treba da disipira neku posebnu struju.
                              Taj potenciometar treba tako odabrati da postoji sto veca linearnost mada ni NTC nije uopste nesto posebno linearan bar ne u celom svom opsegu.
                              Ne znam jer nisam probao da ne bude 10k mnogo ali onaj od 5k bi radio sasvim sigurno kao i onaj od 10k do nekih 5-6-7k ali ne znam posle sta bi bilo do 10k. Mozda nista posebno. Treba probati. U svakom slucaju ne moze se nista desiti ecu-u. Nema tu sta lose da se desi osim da brlja sa gorivom ako su ekstremne vrednosti.
                              Potenciometri su suvise jevtini da nije problem da se mali eksperimentise jedino sto je sada malo hladno za to.
                              BTW. Razmisli sta se desava kad se doda fiksni otpornik paralelno potenciometru.
                              Mozda je bolje ispeglati tu benzinsku mapu nego ista drugo ali u svakom slucaju ako se bilo sta radi sa potenciometrom nije lose imati voltmetar lambda sonde da se makar okvirno vidi koji je odnos smese. Nema smisla ni uzalud trositi gorivo.

                              Comment

                              Working...
                              X