Zbunjen ECU od swifa GTi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nkosta
    CBC Veteran
    • 05.08.2006
    • 140

    #16
    MA "vidla zaba da se konji kuju pa i ona digla nogu"
    Hteo sam malo da i ja budem majstor za swiftove pa sam tako poceo da se zamlacujem sa ovim. A i u inat nekim nevernim tomama ( koji su inace poznatni i majstori i takmicar i to dobri ali su brate nekako "zaostali urazvoju" )
    Iz cuga sam od vele (@temaswift.net) kupio nekakav chip switch i poceo da vrtim swifta na preko 8ooo . Mislim sad da se ne zezamo kad zazvrci na 84oo zaigra ti srce ..makar bilo i polovno ( isho drugom 120 ...ladno dok se nije pokvario)
    Taj potenciometar sam stavio uinat jednom starom dobrom takmicaru koji nije imao elektronskog savetnika kao ja mog druga i nikako nije uspeo da upari
    neke svoje potenciometre i ECU. To se desavalo jos pre 10-12 god i mozda zato nije uspevalo.
    DA imam malopara ja bih napravio AFM merach od neke lambda sonde a na netu ima onaj super merac pravi ga NGK ali kosta oko 200 dolara...mnogo za ovakvog amatera kao ja.
    Treba reci ljudima da to ipak radi i da dovodi malo vishka goriva u cilndar a tvoje je samo da mu dodas jos vazduha i dobijes neki konj viska

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      kod benzinaca nikada nije bio problem dovoditi goriva, problem i jeste dovod vazduha i to jeste osnovni limit OTTO ciklusa sagorevanja.
      Dranix je lepo obrazlozio, zasto ne potenciometar, i zasto zicani upotrebiti.
      NTC je nelinearni element, i shodno tome i ECU je naucen.
      broj obrtaja nema nikakve veze sa dovodom goriva u funkciji temperature motora, to je geometrijska karakteristika, limit motora, koji je odredjen samom konstrukcijom.

      limit obrtaja postoji upravo zbog te geometrije, uz bezbdenosnu marginu da se sve ne razleti pod dejstvom sila koje deluju na pokretne delove.

      umesto potenciometra mnogo pouzdanije je da se postavi jedan ili dva redna zicana/ keramicka otpornika prema proracunu. to ce da radi gotovo pa vecno, grafitni pot samo ceka trenutak da crkne u ambijentu u kome se koristi auto.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Nesporno je da taj sistem radi. Nego sam mislio da ne dodajes dzabe previse goriva nego da se ima neka merna kontrola bar dok se ne odredi
        koje su to vrednosti otpora za neke optimalne rezime rada motora u specificnijim uslovima od normalnih.
        Mnogo ti je pouzdanija ta kombinacija sa preklopnikom jednom kad pronadjes "prave" vrednosti a to se radi merenjem i to ne tako skupom napravom zvanom voltmetar napona lambda sonde ako se vec nema nesto bolje. Jednom kad znas sta se desava nije vise ni potrebno da taj voltmetar bude permanentno ukljucen.
        Ne mora da znaci da se gorivo dodaje samo da se dobije koji konj uz dodatak vazduha nego se benzinom spusta temperatura plamena u motoru sto je veoma znacajno ponekad. Takodje je i snaga motora na mestu kad je smesa najbogatija. Ne preteruj sa obrtajima osim ako nisi siguran da to rade i drugi bez posledica a odnosi se na bas takav motor.

        Comment

        • nkosta
          CBC Veteran
          • 05.08.2006
          • 140

          #19
          E pa zbog te temperature sam i ja poceo da brckam sa ovim dodatnim stelujucim otporom( potenciometar ne pominjem ni u bunilu). Onaj chipswitch ne smem da ukljucim ... bar dok motor malo ne legne
          ( presao oko 1500km posle generalne...karike,hilzne,lageri,glava)
          Pa meni su se elektrode malko stanjile i ukapirao sma da sam lean i da ce djavo odneti salu ... makar da mi pipci sa svecica pootpadaju pa je vec muka.
          Mnogo bih voleo da merim A/F meshavinu ali mi je sve skupo.
          Mislim da mogu da nadjem neku wide sondu ( boshovu recimo) ali sta sa njom???Da pravim svu onu elektronku.... pa ako mi uspe mogu da otvorim SUR ..od toga nema nista.
          Gledao sam po net-u razne DIY merace AFM ali nesto mi sve komplikovano.
          Jel ima neko direktan savet ovde ?
          Da merim napon ...ok ali tu ima neko bazdarenje pa je i to neizvesno

          Comment

          • laudabb
            CBC Član
            • 03.10.2007
            • 20
            • bajina bašta

            #20
            Neko je pomenuo 8-8400 obrtaja,šta mislite kako zvuči swift na 9 okruglo?Imao sam priliku to da osetim,inače swifta sam vozio dve godine na reliju.Uz auto koji sam kupio od Culeta iz N.Sada sam dobio 3 kompijutera,serijski,za reli koji je vrteo motor bez problema na 8400 i neki kompijuter za krug:verovali ili ne na 9000 u trećoj auto leti,blizu 175km/h po satu.Nikada ga nisam vozio na trci,mislim da motor ne bi izdržao puno,a i nije baš dobro potezao do 5 hiljada,što je na reliju mnogo važnije.
            Inače,pošto sam vozio klasičnu grupu N,moj majstor uopšte nije mnogo eksperimentisao.Swiftu je potreban veliki broj kilometara da mu legnu karike,recimo,meni je auto najbolje išao posle pređenih 7-8 hiljada kilometara.Baš čudno za trkački auto!

            Comment

            • nkosta
              CBC Veteran
              • 05.08.2006
              • 140

              #21
              Nisam pravi majstor ali sam cuo.....

              Da , majstor Nesa (narodovic) kaze da samo ovog napravili "malo tesno "( klip-hilzna max 3-4 stote ) ... pa da budem miran do jedno 5-6000.
              JA moram da mu verujem ...mada... toliko razradjivanje mi nekako bas dugo.
              Imaju oni jedan termin "da moze lako da se uvrti" koje verovatno oznacava smanjivanje otpora naSVIM povrsinama tako da se zaista lako zavrti motor.(mora da se rastereti na zamajcu i remenicama , da se stavi tanko ulje i sl. ... tako sam cuo,nisam nikakav profesionalac)
              Sve ovo uvrtanje "uvrtanje" nema mnogo direktne veze sa ukupnom snagom ... verovatno kompresija, kvalitet sagorevanja i bregaste daju pravu snagu ... moze i na nesto nizim obrtajima
              BTW na 9000 se vec polako svadjaju hidropodizaci pa ( opet sam cuo , na net-u) posle 8-8400 obavezno moraju obicni mehanicki sa plocicama

              Comment

              Working...
              X