magnetni filter za ulje diy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • APOGEE
    CBC Senator
    • 01.06.2005
    • 243
    • Beograd, Vracar

    magnetni filter za ulje diy

    Nisam nasao da je o ovome bilo nesto na forumu a mislim da je interesantno, jednostavno i korisno. Citajuci nesto o uljima, naidjem na par sajtova koji se bave magnetnim filterima za ulje. Kako standardni filteri za ulje, preciscavaju najcesce cestice reda velicine 10-30 pa do 50-60 mikrona, sitnije fero cestice ostaju u ulju i manje vise stete motoru. Efikasnost standardnog filtera ulja moze se poboljsati dodatkom magnetnih filtera. Ilustracije radi, evo nesto o tome:

    http://www.primetimesolutions.com/famil ... am_id=ZMAG

    Magnetni filter se jednostavno prisloni (sama magnetna sila ga drzi spojenog za metalno kuciste) na donju stranu filtera za ulje i tu stoji do njegove zamene. Sastavljen je obicno od nekoliko tankih magnetnih plocica koje se nalaze u plasticnom ili limenom okviru koji ih drzi na okupu. Kako ulje cirkulise filterom, na unutrasnjem zidu kucista gde se spolja nalaze magneti, taloze se gvozdene cestice gde iih konstantno drzi magnetna sila.

    Poenta je da magneti koji se koriste budu sto jaci i da vremenom ne gube magnetna svojstva. Ovo, iz razloga ako bi napr. magnet popustio, gomila sitnih gvozdenih opiljaka naglo bi jurnula u uljnu magistralu i sigurno napravila neku stetu u motoru. Zato treba koristiti isjljucivo neodijumske magnete jer su izuzetno jaki (7 do 10 puta jaci od alinco ili ceramic magneta) i trajno zadrzavaju magnetna svojstva. Zanimljivo je da magneti zadrzavaju gvozdene opiljke velicine od nekoliko mm, ako nedajboze dodje do loma nekog dela u motoru, pa sve do mikroskopskih cestica velicine nekoliko angstrema!!

    Kako pronalazenje plocica neodijumskog magneta moze da predstavlja problem, postoji i jednostavnije resenje. Slucajno sam imao stari kompjuter spreman za bacanje, koji je sad bio dobrodosao. Naime, u svakom hard disku, nalazi se par plocica neodijumskog magneta. Kako to izgleda, moze se videti na slikama sa donjeg linka, donji deo teksta, podnaslov magnetised oil traps - doing it yourself::



    Ivicom jaceg noza lako sam odvojio magnetice od metalnih nosaca za koji su bile zalepljene.

    Obe plocice sam prislonio na donji deo filtera za ulje, paralelno sa uzduznom osom na rastojanju oko 3cm od mesta gde se filter usrafljuje, sto je inace preporuka sa vise sajtova. Posto su magneti izuzetno jaki, deluje kao da su plocice zalepljene za limeno kuciste filtera i nema sanse da spadnu u voznji.

    Stari hard diskovi mogu inace da se nadju po pijacama, buvljacima, otpadima i sl za 100 do 200 kinti, sto nije skupo.

    Gledacu, ako me ne bude mrzelo, da pri sledecoj promeni ulja otvorim filter i slikam kako sistem sa magnetima funkcionise.
    Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    #2
    Koliko znam, vecina starih filtera za ulje u sebi imaju neki magnetic!!!!
    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #3
      Predlazem jedan test.
      Zalepite magnet vrhunskog kvaliteta za jedan najtanji moguci celicni lim koji nadjete pa proverite silu na druge strane lima.
      MAGNET MORA DA BUDE U ULJU (UNUTAR FILTERA) A NE SPOLJA da bi bilo efekta a neki ga filteri standardno i imaju.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        ja otvarao filter za ulje posle 25.000km, nema nikakvih tragova gvozdenih opiljaka. pravio i fotografije.
        u motoru skoro i da nema delova od gvozdja, time ni feromagnetnih opiljaka. ima drugih metala koji se trose ali nisu feromagnetnih osobina.

        inace, jos lakse se nalazi magnet od nekog zvucnika, takodje su neodijum tipa i vrlo jaki.

        umesto otvaranja filtera za ulje mozes da pogledas da li ima opiljaka na cepu gde se ispusta ulje. on ima u sebi fabricki vec magnet bas za tu namenu, u sredini sa unutrasnje strane vidi se kao stapic.

        a mozes i u ulju koje ispustis da "provezes" takav jak magnet i ako ima gvozdenih opiljaka oni ce se izdvojiti iz suspenzije i nahvatati na magnet.

        u posudi od ulja za servo volan, takodje se nalazi jak magnet u obliku prstena, posto su hidro pumpe sa celicnim lamelama a veliki su pritisci pa da spreci cirkulaciju opiljaka.

        iz mog iskustva jako retko se tu zatekne ista vidljivo od opiljaka, evenutalno kao neki mulj u tankom sloju.
        i to posle jako dugo vremena, bar 10-15tak godina ili 200.000+ km jedva vidljivo.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Djolee
          CBC Veteran
          • 03.04.2006
          • 160
          • Nis

          #5
          Cep za ispustanje ulja bi trebao da ima magnet na sebi,a nista se ne nahvata na njega.Kod motocikala se i nahvata,ali njima u isto ulje ide i kroz menjac,pa verovatno odatle opiljci.Ko je vozio Jawu zna sta sve moze da se nadje tu.

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Pa ne znam sta ocekujete da se nahvata na filter? To je motor, a ne glodalica, pa da ima opiljaka. Ako u filteru posle servisa nadjete opiljke, imate problem koji magnet na filteru nece resiti, znaci da i nema potrebe za njime. U normalnoj eksploataciji ne treba da nadjete nista.

            U najgorem mogucem slucaju, posle sklapanja ili generalne motora, morali biste promeniti ulje i filter posle par stotina km, cisto iz predostroznosti, da izbacite ulje koje je pokupilo eventualno neke zaostale prljavstine, i to je sve.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              Cekaj, a karike koje klize po cilindru ne prave bas nikakve opiljke? Zupcanici u pumpi za ulje i za pogon pumpe, bregaste, razvodnika itd...?

              Mislim zasto onda u menjacu ima opiljaka?


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Evo ga masinac na delu

                Da, prave, ali hoces da kazes da je to u tolikoj meri i takve granulacije da je potrebno bilo sta drugo pored filtera da ih potpuno otkloni? I da bi magneti nekakvi pored filtera tu napravili bilo kakvu merljivu pozitivnu razliku?
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  Necu, samo kazem da ima opiljaka

                  Ja nisam video mnogo motora, ali ovi koje jesam nemaju magnetni cep na motoru, a imaju na menjacu. I cep je isti . Pa mislim da bi fabricki bio tu da ima neke potrebe.


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Pa znam i ja da ima, a obojica znamo koliko su veliki i o kojim se kolicinama radi

                    Drugim recima, nista sa cime redovno menjan filter i vec postojeci magnet ne mogu da izadju na kraj.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • NickRP
                      CBC Senator
                      • 19.10.2005
                      • 263
                      • Serbia - Germany

                      #11
                      Mislim da je jedini problem terminologija, tj. mi "normalni" kada cujemo rec opiljci pomislimo odmah na opiljke velicine onih koje se vidjaju u strugarskoj radionici, a masinci podrazumevaju pod opiljcima sve sto se "smakne" sa materijala, makar to bila i prasina (sto je formalno sigurno i ispravno).

                      Inace, iz iskustva sa par menjaca koje sam licno rasturao, na magnetu ugradjenom na samo kuciste (iznutra naravno), vidjao sam nesto sto je mnogo vece od zrna prasine, pre bih to mogao da opisem kao iglice.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Mislim zasto onda u menjacu ima opiljaka
                        ima ponekada...
                        sipano nekvalitetno ulje, nekvalitetno izradjen menjac, obrada materijala neadekvatna ocekivanim naprezanjima, uglavnom neko teze ostecenje.
                        u normalnom menjacu ne bi trebalo da ima opiljaka, barem ne dovoljno vidljivo u toku prosecnog radnog veka.
                        recimo za prvih 500.000km opiljci ne bi trebalo da budu tema vredna pomena ako je sve ok sa menjacem inace. to ako pricamo o feromagnetnim.

                        sa druge strane, predvidjeno je da se sinhroni trose kao frikcioni elementi i oni stvaraju opiljke svojim radom. oni su od mekseg materijala inace.

                        stoga se i menja povremeno ulje prema ritmu trosenja sinhrona (pre svega ali i lezajeva i drugih pokretnih elemenata) na 20.000km, 50.000km , 300.000km itd shodno materijalu i kvalitetu izrade tog konkrektnog menjaca.

                        svaki je prica za sebe, a zavisi puno i od stila i umeca vozaca.

                        neko ko nasilno menja brzine da krci sinhron svaki put imace puno opiljaka i kratak zivotni vek menjaca, neko ko meko menja brzine verovatno nikada nece doci do faze da su sinhroni potroseni.

                        u motoru opet, postoji taj filter i postoji cep.
                        i redovno ispiranje motora sa zamenom ulja.

                        mislim da je za danasnja vozila dodatni magnet nepotrebna stvar sve dok se koriste iole normalna ulja po kvalitetu.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • APOGEE
                          CBC Senator
                          • 01.06.2005
                          • 243
                          • Beograd, Vracar

                          #13
                          Cini mi se da postoji odredjeno nepoverenje prema dodatnim magnetnim filterima, po meni bez razloga. Pogledao sam dosta sajtova i nigde nisam nasao negativnih iskustava, komentara, snake oil prica i sl. Uostalom, magnetni cepovi za ispustanje ulja postoje odvajkada i sigurno to nije bilo bez razloga.

                          Generalno, oba nacina primene magneta, prvi kad se magneti ubacuju u sam filter ili na unutrasnju stranu kartera i drugi koji idu na spoljasnju stranu filtera (kartera) vrse posao. Jedino sam primetio sam da se u uljne filtere ubacuju najcesce obicni keramicki koji su za jednokratnu upotrebu, odnosno bacaju se zajedno sa filterom a za spoljnu primenu koriste vise neodijum magnete koji su btw jaci do 10 puta, sto opet ima logike.

                          Pozitivnih svedocanstava, slika, testova na netu ima dosta.

                          Oil Filter Magnet is a patented, high temperature ceramic magnet that increase engine life, save fuel, reduce pollution and extend change intervals. For repair shops, quick lubes and DIY; save fuel and engine wear.


                          Na gornjem linku moze da se vidi poredjenje izvrseno sa filterom ulja sa i bez magneta. Interesantno je i znatno smanjenje drugih ne feroznih elemenata.

                          Ovde je slika kako je kod mene uradjeno (product aplication – twin magnet) :

                          Add-on Filter Magnets for Motor Oil Filters



                          sw.brick :naravno, prvo mi je na pamet palo da neodijumskih magneta imam u dva visokotonca, ali jos su ispravni pa bi bilo steta da ih rasturam. Drugo ove plocice iz harda zbog oblika bolje nalezu na bocnu cilindricnu stranu filtera jer je kontaktna povrsina veca sto je jako bitno. Prstenasti magnet iz zvucnika bolje bi nalegao na zaobljenu prednju povrsinu.
                          Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

                          Comment

                          • Vladd
                            CBC Senator XXL
                            • 09.07.2006
                            • 581
                            • NBG

                            #14
                            Stavljanje magneta na bok filtera je, sa tehnicke strane, smesno. I po "dejstvu" i po "statistici".
                            Koliko ulja uopste prodje pored bocne strane filtera, i doticne "tacke" dejstva magneta.

                            Takva "poboljsanja" bi se tesko izmerila i u laboratoriji, a po teoriji verovatnoce, postojao bi veliki broj nula iza decimale...

                            Na mestima slivanja ulja, postoji velika verovatnoca za delovanje na bilo koji deo zapremine ulja (recimo neki "delta"V), a i same cestice metala teze da potonu, uz sveopstu silu gravitacije, kojoj magnet moze samo da "pomaze".

                            Da ne spominjem "zone" visokog pritiska ulja, gde bi sitne cestice bile "odnesene" od magneta.
                            Na dnu menjaca, ili kartera je jako logicno mesto, za "delovanje". Pa nisu masinci vrane, posle celog veka razvoja, da "propuste" konstruktivni detalj..

                            Poz.

                            Comment

                            • zverko
                              CBC Senator XXL
                              • 19.08.2005
                              • 7085
                              • BGD
                              • Audi A4

                              #15
                              @nickRP
                              uzmi te iglice pa protljaj kroz prste da vidis u sta ce se pretvoriti...
                              deutsche gemacht-gut gemacht...

                              Comment

                              Working...
                              X