Nisam nasao da je o ovome bilo nesto na forumu a mislim da je interesantno, jednostavno i korisno. Citajuci nesto o uljima, naidjem na par sajtova koji se bave magnetnim filterima za ulje. Kako standardni filteri za ulje, preciscavaju najcesce cestice reda velicine 10-30 pa do 50-60 mikrona, sitnije fero cestice ostaju u ulju i manje vise stete motoru. Efikasnost standardnog filtera ulja moze se poboljsati dodatkom magnetnih filtera. Ilustracije radi, evo nesto o tome:
http://www.primetimesolutions.com/famil ... am_id=ZMAG
Magnetni filter se jednostavno prisloni (sama magnetna sila ga drzi spojenog za metalno kuciste) na donju stranu filtera za ulje i tu stoji do njegove zamene. Sastavljen je obicno od nekoliko tankih magnetnih plocica koje se nalaze u plasticnom ili limenom okviru koji ih drzi na okupu. Kako ulje cirkulise filterom, na unutrasnjem zidu kucista gde se spolja nalaze magneti, taloze se gvozdene cestice gde iih konstantno drzi magnetna sila.
Poenta je da magneti koji se koriste budu sto jaci i da vremenom ne gube magnetna svojstva. Ovo, iz razloga ako bi napr. magnet popustio, gomila sitnih gvozdenih opiljaka naglo bi jurnula u uljnu magistralu i sigurno napravila neku stetu u motoru. Zato treba koristiti isjljucivo neodijumske magnete jer su izuzetno jaki (7 do 10 puta jaci od alinco ili ceramic magneta) i trajno zadrzavaju magnetna svojstva. Zanimljivo je da magneti zadrzavaju gvozdene opiljke velicine od nekoliko mm, ako nedajboze dodje do loma nekog dela u motoru, pa sve do mikroskopskih cestica velicine nekoliko angstrema!!
Kako pronalazenje plocica neodijumskog magneta moze da predstavlja problem, postoji i jednostavnije resenje. Slucajno sam imao stari kompjuter spreman za bacanje, koji je sad bio dobrodosao. Naime, u svakom hard disku, nalazi se par plocica neodijumskog magneta. Kako to izgleda, moze se videti na slikama sa donjeg linka, donji deo teksta, podnaslov magnetised oil traps - doing it yourself::
Ivicom jaceg noza lako sam odvojio magnetice od metalnih nosaca za koji su bile zalepljene.
Obe plocice sam prislonio na donji deo filtera za ulje, paralelno sa uzduznom osom na rastojanju oko 3cm od mesta gde se filter usrafljuje, sto je inace preporuka sa vise sajtova. Posto su magneti izuzetno jaki, deluje kao da su plocice zalepljene za limeno kuciste filtera i nema sanse da spadnu u voznji.
Stari hard diskovi mogu inace da se nadju po pijacama, buvljacima, otpadima i sl za 100 do 200 kinti, sto nije skupo.
Gledacu, ako me ne bude mrzelo, da pri sledecoj promeni ulja otvorim filter i slikam kako sistem sa magnetima funkcionise.
http://www.primetimesolutions.com/famil ... am_id=ZMAG
Magnetni filter se jednostavno prisloni (sama magnetna sila ga drzi spojenog za metalno kuciste) na donju stranu filtera za ulje i tu stoji do njegove zamene. Sastavljen je obicno od nekoliko tankih magnetnih plocica koje se nalaze u plasticnom ili limenom okviru koji ih drzi na okupu. Kako ulje cirkulise filterom, na unutrasnjem zidu kucista gde se spolja nalaze magneti, taloze se gvozdene cestice gde iih konstantno drzi magnetna sila.
Poenta je da magneti koji se koriste budu sto jaci i da vremenom ne gube magnetna svojstva. Ovo, iz razloga ako bi napr. magnet popustio, gomila sitnih gvozdenih opiljaka naglo bi jurnula u uljnu magistralu i sigurno napravila neku stetu u motoru. Zato treba koristiti isjljucivo neodijumske magnete jer su izuzetno jaki (7 do 10 puta jaci od alinco ili ceramic magneta) i trajno zadrzavaju magnetna svojstva. Zanimljivo je da magneti zadrzavaju gvozdene opiljke velicine od nekoliko mm, ako nedajboze dodje do loma nekog dela u motoru, pa sve do mikroskopskih cestica velicine nekoliko angstrema!!
Kako pronalazenje plocica neodijumskog magneta moze da predstavlja problem, postoji i jednostavnije resenje. Slucajno sam imao stari kompjuter spreman za bacanje, koji je sad bio dobrodosao. Naime, u svakom hard disku, nalazi se par plocica neodijumskog magneta. Kako to izgleda, moze se videti na slikama sa donjeg linka, donji deo teksta, podnaslov magnetised oil traps - doing it yourself::
Ivicom jaceg noza lako sam odvojio magnetice od metalnih nosaca za koji su bile zalepljene.
Obe plocice sam prislonio na donji deo filtera za ulje, paralelno sa uzduznom osom na rastojanju oko 3cm od mesta gde se filter usrafljuje, sto je inace preporuka sa vise sajtova. Posto su magneti izuzetno jaki, deluje kao da su plocice zalepljene za limeno kuciste filtera i nema sanse da spadnu u voznji.
Stari hard diskovi mogu inace da se nadju po pijacama, buvljacima, otpadima i sl za 100 do 200 kinti, sto nije skupo.
Gledacu, ako me ne bude mrzelo, da pri sledecoj promeni ulja otvorim filter i slikam kako sistem sa magnetima funkcionise.
Comment