Menjac - kracenje i sitnice oko istog...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TOKYO
    CBC Senator XXL
    • 17.07.2006
    • 1696
    • Beograd- NBGD

    #16
    Ne opada,to sam ti vec rekao i preko tel-a a ti me ne slusas!

    Na mom je bila blokada na nekih 6300rpm,ako saltam bez krcanja u drugu i suvise mi padnu obrtaji pa mu treba malo vremena da ozivi,a kad saltam sa krk , drugu primi u odlicnom trenutku kada ima dovoljno obrtnog momenta da nastavi da vuce kao sumanut!

    Ovo sto je 206 predlozio je ideja koja je meni pala na pamet cim sa prvi put testirao taj auto ali ja tad nisam znao da je to neizvodljivo u tom menjacu,kao sto ni on ne zna? naravno!

    Kazem ti ja auto je komlikator!

    Kao sto je i aleksa imao problem,ako krece sa vecih obrtaja?,zadnji kraj seta kao metla totalno bez grip-a,a kad krene sa malih obrtaja onda dobro uhvati ali mu fali momenta da pogura!
    Do duse on je uvek imao strasno lose gume tad,a i bile su nesto tipa 185/65 14

    TS Menjac Proxes i cepaj!

    P.S Zaboravih. . . . losiji start ce ti prouzrokovati sama visina vozila,jes da su oni amortizeri nesto tvrdji ali opruge nisu!
    Ima da ti potapa zadnji kraj pri startu,samim tim ce ti to uticati na sam start,isto poucen mojim iskustvom,posle spustanja mog i nesto boljih 16 pneumatika kad zalepi star zalepio je muski,naravno i sper mu dosta pomaze tako da ti se nece desiti da samo jedan hvata a drugi ne!

    Cak se i lik iz 4x4 subarua zacudio??
    MY ex RWD Alfa
    Drift & Donuts & Track

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      Pitanje je onda da li tri brzine daju bolji rezultat od dve duge
      sudeci prema grafikonu obrtnog momenta pitanje je visestruko.
      po mom misljenjui 3 brzine i kraci menjac dace losiji ukupni rezultat iz razloga sto tada ima 2 menjanja brzine, svako po oko 0,5 sekundi, tokom kojeg ne postoji prenos vucne sile na tockove iako se motor vrti.
      gubi se cela jedna sekunda za rad motora bez efekta.

      sa 2 duze brzine je taj prazan hod tacno duplo manji, plus toga duze vremena se motor zadrzava u podrucju bliskom maksimalnom obrtnom momentu sto znaci da duze vremena postoji veca vucna sila na tocku.
      to ako je dovoljno 2 brzine za svrhu 201m.
      ako je nuzno 3 brzine, onda kraci prenos bez dileme.

      opseg 2500-5500 rpm je onaj deo gde motor najbolje pokrece, pa bi trebalo prenos naciljati tako da se motor sto duze zadrzi u tom podrucju.

      prko 5600-5700, sa grafikona, motor je vec anemican i naglo "pada", tj nema svrhe juriti te obrtaje sto se tice ubrzanja kao cilja.

      sa kracim menjacem i 3 brzine , mnogo lakse se dostize upadanje u tu rupu (beskorisnu) kada prakticno nema vucne sile na adekvatnom nivou.

      motor ima sam po sebi dovoljno obrtnog momenta tako da skracivanje menjaca po meni nije nuzno niti za voznju.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • kilson
        Moderator
        • 09.10.2004
        • 3216
        • NoviBGD
        • AR 75 GT

        #18
        Da, teshko bih izvukao 201 sa dve brzine iz standarda. Malo sam se josh kalkulisao i skracenje je definitivno vredno probe ako nishta drugo.
        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

        Comment

        • TOKYO
          CBC Senator XXL
          • 17.07.2006
          • 1696
          • Beograd- NBGD

          #19
          Originally posted by sw.brick
          opseg 2500-5500 rpm je onaj deo gde motor najbolje pokrece, pa bi trebalo prenos naciljati tako da se motor sto duze zadrzi u tom podrucju.

          prko 5600-5700, sa grafikona, motor je vec anemican i naglo "pada", tj nema svrhe juriti te obrtaje sto se tice ubrzanja kao cilja.

          sa kracim menjacem i 3 brzine , mnogo lakse se dostize upadanje u tu rupu (beskorisnu) kada prakticno nema vucne sile na adekvatnom nivou.

          .
          Motor ima dovoljno obrtnog momenta ALI kad bi na 5500 saltao u drugu pao bi na 3000 i tu bi se opet mucio,moj je potezao najbolje od 4000 pa do skoro 6000 i toliko brzo uletao u blokadu da sam se dosta puta zeznuo cak i kad pazim!

          Bilo bi bolje pomeriti blokadu obrtaja sa 6300 na 6600-6800 da moze druga da upadne na 4000,4200 kad stvarno izvlaci maximum!

          E sad iz voznje lakijevog cini mi se da je njegov zivlji sa niskih obrtaja??

          To bi trebao gumetina malo da se poigra sa mapom i paljenjem pa bi vec dobili neki rezultat!
          MY ex RWD Alfa
          Drift & Donuts & Track

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            nisam vozio ni tu konkretnu 75 A ni 75 B, samo komentarisem na osnovu zagledanja u dati dijagram.
            ne bi trebalo da se na 3000 rpm oseti mucenje motora, sudeci prema krivi.

            da li su identicni motori, isto podeseni ?

            ja preferiram motore koji imaju u datom opsegu (sto sirem) obrtaja momenat od minimum 90% vrednosti maximuma, sto ravniju krivu kroz obrtaje.
            po mogucstvu horizontalnu..a obrtaji tek sekundarnog znacaja.
            stvar licnog ukusa
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • TOKYO
              CBC Senator XXL
              • 17.07.2006
              • 1696
              • Beograd- NBGD

              #21
              Identicni su motori a sto se tice podesenosti tu sam djavo zna???


              Nisam ja mislio da se on bukvalno muci ali linearnost punjenja mu je tek u narastanju u opsegu 3000-4000 rpm , a maksimum izbacuje preko 4000 pa do 5500 otprilike ali da bi se na sledecem menjanju obtraji vratili na te 4000 hiljade mora da menja na sto visim obrtajima!

              Mislim.., to je moje iskustvo sa istim modelom auta e sad kako ce biti kod njega?? , videcemo?
              MY ex RWD Alfa
              Drift & Donuts & Track

              Comment

              • kilson
                Moderator
                • 09.10.2004
                • 3216
                • NoviBGD
                • AR 75 GT

                #22
                Sad deo koji je podveden pod "sitnice"...

                Ovaj transaxle generalno vazhi za menjach koji trpi oko 350 KS na tochku, ali najslabija tachka istog su sinhroni (prva druga) koji posle nekog vremena stradaju. Malo sam istrazhivao po anglosaksonskim forumima i prochitao tvrdnje da se olakshavanjem zupchanika prve i druge rasterecuju sinhroni... Evo i par primera:

                8 rupa sa 8 mm prechnika


                Ovo je druga verzija, skidanje je odradjeno po prorachunu




                Da li ima slisla ici na neko od ovih reshenja, i najbitnije; ima li opasnosti od havarije?
                Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                Comment

                • ljube-kugla
                  CBC Senator XXL
                  • 04.05.2006
                  • 1531
                  • batajnica

                  #23
                  nisam to radio ali imam u planu,a inace olaksavao sam zamajac kvacila,nisam ga merio ali grubo receno bar dve kile,jer sam toliko strugotine sakupio u kesu,i sve danas-sutra i na kraju bacio kesu nisam izmerio,zamajac na motoru je takodje olaksan a to sam vec pisao i postavljao slike,od TS-a koji je drasticno laksi mislim da je negde oko 5kg,a sto se tice sinhrona nisu ni malo jeftini a i pitanje je hvaliteta,mada sa nekom normalnijom gradskom voznjom preci bar 30-ak hiljada,i probacu zastavine ili starih fiata koji su nesto uzi i samo 1500 din jeftiniji,sad resavam karburator i plin,ali sledece je menjac i to negde sredinom januara ili pocetak februara kad bude najhladnije i extra za lezanje pod kolima,ne pijem i ne pusim ali zato lezim na ladnom betonu
                  ko na nas krene iz mesta je naje&o
                  a sto nas je vise,jaci smo

                  Comment

                  • kilson
                    Moderator
                    • 09.10.2004
                    • 3216
                    • NoviBGD
                    • AR 75 GT

                    #24
                    Nashao sam neshto shtiva koje se bavi olakshavanjem 75-icinog sklopa.

                    Savet?
                    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                    Comment

                    • kilson
                      Moderator
                      • 09.10.2004
                      • 3216
                      • NoviBGD
                      • AR 75 GT

                      #25
                      Ok, to ne diramo, trebace nam mesa...


                      Originally posted by BOOST
                      Radje gledaj da nadjes ulje sa frikcionim dodatcima koji pomazu sinhronima.
                      Mozhe li pomoc prijatelja ovde?

                      (chekiram i menjam sinhrone pre toga naravno)
                      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #26
                        Laki, koje ulje normalno ide u taj menjach?!?

                        To sto ti treba je ulje za motorcikle odgovarajuceg viskoziteta (nadam se da ces naci da nemoram ja da se cimam sa nabavkom spec ulja za tebe, ali, ako mora nece biti tesko
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • kilson
                          Moderator
                          • 09.10.2004
                          • 3216
                          • NoviBGD
                          • AR 75 GT

                          #27
                          Fabrika preporuchuje SAE 75W/90 API GL-5

                          Navedeni proizvodjachi su Agip Rotra SX 75W/90 ili Shell Spirax 80W/90HD
                          Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                          Comment

                          • Sasha
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 4126
                            • Novi Sad

                            #28
                            Ovo i mene zanima. Ja sam uzeo shell spirax 75w90. E sada, na nekim forumima se spominje posebno ulje za sper diferencijal. Koje su razlike u uljima za lsd i ovim "obicnim" i da li da menjam shell za ovo predvidjeno za lsd?
                            www.arcs.org.rs/forum

                            Comment

                            • kilson
                              Moderator
                              • 09.10.2004
                              • 3216
                              • NoviBGD
                              • AR 75 GT

                              #29
                              Neshto od ova dva, samo mi nije jasno - oba pospeshuju sinhronizaciju ali mi se chini da je prvo reshenje bolje, dakle bez modifikatora. Ovo exceeds API GL-5 mi nije bash razumljivo...

                              Red Line 75W90 NS - a GL-5 which does not contain the friction modifiers for limited-slip hypoid differentials. This makes the transmission synchronizers come to equal speeds more quickly, allowing faster shifting and much easier low-temperature shifting. Can also be used in racing limited-slip differentials where weak spring design causes too much wheel spin.

                              Red Line 75W90 Gear Oil - the preferred product in nearly all car and light truck differentials, both conventional and limited-slip. 75W90 is preferred for most racing applications. It contains friction modifier which is recommended for limited-slip units. 75W90 Gear Oil can be used in many transmissions and transaxles; however, other Red Line lubricants have better frictional properties for rapid synchronization. Exceeds API GL-5.

                              Spirax mi nije jasan - ima ga 7 vrsta a ni jedna ne govori nishta pametno osim da je "high performance" ili "super high performance"...
                              Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                              Comment

                              • Sasha
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 4126
                                • Novi Sad

                                #30
                                www.arcs.org.rs/forum

                                Comment

                                Working...
                                X