Vizuelna ocena stanja TuRbo-a?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    Vizuelna ocena stanja TuRbo-a?

    Kako vizuelno dati dijagnozu/predvidjanje veka trajanja turbine? (Goruce pitanje) Auto: Fiat Coupe 2.0 16v Turbo

    Na shta obratiti pazhnju:
    -Izduvni gasovi
    -Zvuk
    -Sam rad motora
    -Neshto trece...

    Thx!

    (u ime kuma)
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Dodatna pitanja, ako nije problem
    Kako oceniti da li je polovna turbina u solidnom stanju - koliko ce preci i da li je vredno ugradjivati je u kola pre remonta. Kada je toliko losa da nije ni za remont? Da li mogu sam da izvrsim remont ako imam potrebne delove (koji su to delovi osim zaptivaca?) i uslove za uravnotezenje?


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Znam nego glupo je da ja pricam kad se gazda bolje razume u to
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • kilson
        Moderator
        • 09.10.2004
        • 3216
        • NoviBGD
        • AR 75 GT

        #4
        @: M-Power; sutra (t.j. danas) idemo po auto i vrlo je bitno (a i hitno) da dodjem do bilo kakvog korisnog info-a (verujem da ce Boost dodati neshto ili te ispraviti), zato ruke na tastaturu i kucaj!!!

        Za sada znam samo da posle gazhenja automobila, kada se zaustavi i nastavi rad "na leru" ne sme da se pojavi "plavichasti dim" iz izduva.
        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

        Comment

        • No name
          CBC Veteran
          • 28.02.2005
          • 164
          • Novi Sad

          #5
          Originally posted by killaz
          Za sada znam samo da posle gazhenja automobila, kada se zaustavi i nastavi rad "na leru" ne sme da se pojavi "plavichasti dim" iz izduva.
          Plavicast dim nikada ne sme da se pojavi,ako je motor dobar bez obzira da li je u pitanju 1000rpm ili 7000rpm.Posle gazenja izduv treba da bude beo-sivi(mislim na boju auspuha).

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Slusaj.. TuRbo motor se NIKAD neturira na leru , mislim dok stojis, jer ce sigurno da interpulira ulje , plavi dim neizbezan ali neznaci da je turbina ostecena.

            Skini , raskopcaj dolaznu cev, gumeno crevo ili sta je vec na kompresorskoj strani.
            Zavuci prste i uhvati za maticu koja drzi impelu na osovini.

            Axijalno pomeranje osovine nije dozvoljeno, dakle NULA.
            Ako ista osetis da se pomera po dubini osovine nije dobro.

            Radijalno, posle gasenja motora uljani film ostaje u kucistu na osovini, te je dozvoljeno osetiti tek mali zazor u zadizanju osovine (drzis za maticu i cimas gore dole, laganim pokretom ali sa dosta snage.
            Pomeranje sme da bude reda oko 0,2 mm i da ima mljackajuci efekat. Dakle da osecas da je ulje tu kao prigusivac pokreta.
            KJedna turbina gde su lezajevi otisli nema mljackanja jer se ulje istisne van lezaja posle prvog cimanja.

            Dakle, to na od oka neide sem ako nedimi plavi dim na leru.

            Rado provozaj auto i nabodi ga malo, te koci motorom.
            Daj gas naglo i pogledaj u retrovizor da li je izbacio oblak plavicastog dima. Ako je dao PUFF od diima , zaboravi ga. I Glava i TuRbo su za remont.

            Sledece, skini selnu ispred leptira gasa, svuci crevo i pogledaj ima li ulja na leptiru. Ako da, neuzimaj.

            Bilo sta od ovih pomenutih fenomena je dovoljan za mene da nesavetujem kupovinu sem ako nisam ja kupac (eto sta da se tunira )
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              TuRbo motor se NIKAD neturira na leru , mislim dok stojis, jer ce sigurno da interpulira ulje , plavi dim neizbezan ali neznaci da je turbina ostecena.
              moze pojasnjenje, interpulira koji je to proces.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • @lix
                CBC Senator XXL
                • 17.12.2004
                • 875
                • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                #8
                I josh jedno dodatno pitanje (uz brick-a) sta je to "impela"?
                Što više za što manje

                Comment

                • @lix
                  CBC Senator XXL
                  • 17.12.2004
                  • 875
                  • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                  #9
                  I josh jedno pitanje, vaze li ovi pokazetlji i za DIESEL motore?
                  Što više za što manje

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Oj.. promasih ovde4 malo..

                    Interpuliranje je kad ulje napravi proboj pored osovina.
                    TuRbina je konstruisana da sa porastom obrtaja motora (chitaj porast pritiska ulja ) srazmerno raste pritisak u kompesorskom delu i protivpritisak u turbinskom kucistu.
                    Turiranjem motora dolazi samo do porasta pritiska ulja i internog proboja, dakle ode ulje u motor kroz usis, prljajuci usput InterCooler (samnjivajuci mu efektivitet) itd.. , i nesto malo manje ode u izduv .


                    alix >> Impela je TuRbinski tockic
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Originally posted by alix
                      I josh jedno pitanje, vaze li ovi pokazetlji i za DIESEL motore?
                      Da
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      Working...
                      X