Kompresioni odnos, kompresija....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Kompresioni odnos, kompresija....

    Originally posted by sw.brick
    tacno tako, stepen kompresije je geometrijski odnos dve zapremine.

    znaci V1/V2 pa je to neimenovani broj.
    Molim redefinisi netacnu formulu, ovo chitaju svi.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • Type_R
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2007
    • 900
    • Valjevo

    #2
    kolika treba da bude kompresija ako je odnos 10.3:1 a zapremina motora 1998ccm
    3SG(T)E EXPERT

    MAN service

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Nemoze tako.

      Mesate 2 stvari koje nemaju veze sa vezom.

      Za dati motor, dakle ne za moto 500ccm po cilindru vec za jedan tip motora kompresija u BARima je rezultat VE i kompresionog odnosa .

      Jasno vam je da ako vise vazduha udje u jedan cilindar da ce biti veci pritisak. Vaccum u plenumu, velicina ventila, duracija vregaste , zapremina cilindra, kommpresioni odnos su samo osnovni parametri koji uticu na razvoj samog pritiska.

      Neke osnovne observacije su moguce i koriguju se od konstruktora prema vrsti goriva.

      U osnovi da bi jedan diesel motor upalio smesu treba pritisak od oko 20 Bara za izazvati samozapaljenje.

      Kod benzina je upravo taj segmet taj koji diktira krajnju granicu bara prema konstrukciji gde za 98 OKT gorivo nesme preci 14-15 Bara (zavisi od oblika komore) za 95 OKT je granica max pritiska za generalno 2 bara niza .

      Donja granica izaziva motor sa losim startnim osobinama ako je ispo 8 bara.

      Dakle, pitanje je difuzno tako i odgovor nemoze biti precizan.
      No, to je to i nadam se da su kockice popadale na svoja mesta.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        15 bari...granica? na kojim obrtajima? u kojim uslovima voznje?
        Ja sada na pr. imam 15+ kompresiju....znaci ne smem vise nista raditi po pitanju poboljsavanja disanja motora?

        Ako je merena kompresija na verglanju 15 koja je proporcija opadanja ili rasta iste kroz obrtaje za jedan 8V motor koji ima max snagu na 6000 o/min i najveci momenat u srednjem rezimu rada?
        Kakva su tu pravila?
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Pitanje je bilo usmereno na mernu tacku a to su obrtaji startovanja WOT.

          Dakle, smes chik dodji do 15 Bara na 7000 rpm

          Da se nezabludjujete , VE tabla se menja iznenadjujuce malo izuzev:

          rezonantni usis
          overload
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #6
            Tako mi i treba kada nisam procitao celu temu nego samo tvoj poslednji post pa se nadovezao odmah.
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • Type_R
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2007
              • 900
              • Valjevo

              #7
              Ne bi da davim ovu temu (i da Vas davim mojim ne znanjem) ako ima neki link gde je obimno objasnjeno oko kompresije benzinskih NA motora (znaci nista kompresioni odnosi nego prosto kontrola kompresije manometrom) jer malo mi je nejasno sve to, imam manometar pa puno puta merim kompresiju na raznim autima i tako na recimo toyoti 1.8 od 85kw izmerim 11-12 bar, na bmw 316i 75kw izmerim 13bar, na toyoti 2.0gti 115kw 15bar a ova od 85kw i 11bar ide kao nezdrava i pojede ovu od 115kw.......a meni nista nije jasno.....
              3SG(T)E EXPERT

              MAN service

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #8
                Objasnjenje za tvoju nedoumicu je prosto. Nije sva snaga motora u kompresiji koju ostvaruje. Bitni faktori su mase pokretnih delova motora, optimalna tacka predpaljenja, pravilno napajanje gorivom, homogenost smese, oblik komore za sagorevanje, generalno sto vece iskoriscenje gorivne energije koju je motor u****o, itd.
                To sto jedan motor od 85KW jede ovaj od 115KW sa slicnim prenosnim odnosima u menjacu objasnjivo je samo razlikama u tezini vozila.
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Heh.. ba zalazis u segmente konstrukcije motora, geometrije istog, resenja u**** i izduva.

                  Jednom reci, nepostoji kratak odgovor na tvoja pitanja.

                  Odgovor bi bio u nabacivanju celog niza formula za izracunavanje, nema ljutis, ali imam dojam da ti fali celokupna predstava kako i sta.

                  Nemozes se zagledati u jednu tacku i iz nje izvesti zakljucak o celom shtivu?

                  Jedan motor i njegov karakter su opisani kao harmonija fizickih procesa koji vladaju kroz svoja 4 takta.

                  Samo kao odgovor na konstataciju da onaj sa manjom izmerenom kompresijom jede onaj drugi sa vecom:

                  Diesel ima najvecu kompresiju pa?

                  Ako studiras ovaj deo:
                  Code:
                  Power
                  BHP = PLAN/33,000
                  P is brake mean effective pressure, in PSI
                  L is piston stroke, in feet
                  A is the area of one piston, in square inches
                  N is the number of power strokes per minute

                  P je efektivan pritisak u cilindru u ekspanzionom taktu.

                  Primarno je zavistan od disanja motora i kompresionog onosa koji u svojoj kombinaciji daju bazni pritisak u BARima kao pocetma tacka za razvoj ekspanzionog pritiska.

                  Geometrija motora gde L ima efekat na krivulju efektivnog pritiska je takodje presudna za karakter motora.

                  Nije u pitanju procitati jednu stranicu, jedno stivo, vishe knjiga ili sve kljucne teme na Cannonu po pitanju ovoga dovesce te na logiku da razumes sta od cega zavisi.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Type_R
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2007
                    • 900
                    • Valjevo

                    #10
                    Ma citam ja forume detaljno i to vec tri godine, ali ja sam gradjevinac i kada sam poceo da citam forume znanje o svemu ovome mi je bili 0, a posto mi je benzin u krvi ovo mi je nazovi "hobi" koji je inace mnogo skup i zahtevan.......da nedavim

                    Za dati motor, dakle ne za moto 500ccm po cilindru vec za jedan tip motora kompresija u BARima je rezultat VE i kompresionog odnosa .

                    Jasno vam je da ako vise vazduha udje u jedan cilindar da ce biti veci pritisak. Vaccum u plenumu, velicina ventila, duracija vregaste , zapremina cilindra, kommpresioni odnos su samo osnovni parametri koji uticu na razvoj samog pritiska.
                    Ovo sam razumeo, samo sta je VE?


                    Pitanje je bilo usmereno na mernu tacku a to su obrtaji startovanja WOT.

                    Dakle, smes chik dodji do 15 Bara na 7000 rpm

                    Da se nezabludjujete , VE tabla se menja iznenadjujuce malo izuzev:

                    rezonantni usis
                    overload
                    Recimo da i mene kao i M-a zanima koliko opda kompresija kroz obrtaje, isto kao i kod njega najvece snaga na 6000obr/m i max obrtni moment na 4500obr/m s'tim sto imam 16 ventila,

                    Dakle, smes chik dodji do 15 Bara na 7000 rpm
                    Ja sam mislio da je kompresija ista na verglanju kao i u radu na svim obrtajima, a kao sto vidim nije, pa kako onda uopste postici vecu kompresiju na vecim obrtajima?? Onda verovatno raste i na paljenju a to pretpostavljam ne valja, i vaznjo je da prica ostane o NA motorima...
                    3SG(T)E EXPERT

                    MAN service

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Okki, ostajemo na NA motorima.

                      VE je Volumetricka efikasnost. dakle, koliko se cilindar napuni vazduhom u odnosu na njegovu stvarnu zapreminu.

                      Recimo da je 0,9 .

                      Bregasta koja je odmerena da puni motor u nizim obrtajima bice problem za odrazavanje VE na vecim.
                      I kontra.
                      Honda resava to sa VTEC
                      BMW sa VANOS , neki drugi na drugi (slican nacin)

                      Zatim ima jos jedan korak kako se odrzava a to su rezonatori na ussu.
                      Recimo da u niskim obrtajima vazduh krene i zaleti se u usis (i vazduh ima inertnu masu oa nekrece momentalno po otvaranju ventila) ventil se zatvori vazduh udari i njega. Tu vec imamo jedan povratni puls, koji stvara protivpritisak u usisu na tom portu.

                      Sad, u vecim obrtajima se radi na tome da povratni talas koji je udario u ventil bude fazno uskladjen da se poklopi sa ulaznim pulsom i da udari u klip kad je na samom dnu tik pred zatvaranje usisng ventila.

                      Dakle koristi se inertna masa pulsa da se poklopi sa primarnim usisnim pulsem i na taj nacin da pojaca punjenje cilindra (VE).
                      Na taj nacin se moze doci do VE iznad 1.0 .

                      Sad vidis da ima razlika od motora do motora, jednostavno, puno ovakvih sitnih detalja su zajedno u igri.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Type_R
                        CBC Senator XXL
                        • 26.05.2007
                        • 900
                        • Valjevo

                        #12
                        capacitet 1998ccm a fiscal 1984ccm - ima li to kakve veze sa ovim VE ili je to nesto trece?
                        3SG(T)E EXPERT

                        MAN service

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Nema veze
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            sw.brick

                            tacno tako, stepen kompresije je geometrijski odnos dve zapremine.

                            znaci V1/V2 pa je to neimenovani broj.



                            Molim redefinisi netacnu formulu, ovo chitaju svi.
                            ???

                            netacno ?

                            skolska definicija kompresionog odnosa.

                            stepen kompresije od npr 10.0:1 upravo znaci da je odnos zapremine u kojoj se uvlaci i odnos zapremine u kojoj se sabija vazduha tacno 10 puta veci.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Tacno

                              (V1+V2) / V2

                              V1 zapremina hoda klipa

                              V2 zapremina kompresionog prostora (glava + dihtung)

                              ===================

                              V1/V2 moze biti tacno samo pod uslovom da je V1 ) V2 + Vnesto.

                              Nisi se izrazio kako treba za racunanje , tekstualni opis je ok ali racunajuci da si VRLO precizan ostani takav.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X