oko motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • apoolon
    CBC Član
    • 02.02.2005
    • 32
    • sarajevo

    oko motora

    malo glupo pitanje.....

    vidim da se uzasno spominju atmosferski motori..itd....

    pa da mu samo ukratko objasnite kakvi imaju jos i koje su osobine... tj sta je atmosverski motor....
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Atmosferski motor u****va vazduh koji se ispred leptira nalazi pod atmosferskim pritiskom.
    Postoje jos i prinudno punjeni motori kod kojih je vazduh ispred leptira pod vecim pritiskom od atmosferskog. To su svi motori sa kompresorima.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • @lix
      CBC Senator XXL
      • 17.12.2004
      • 875
      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

      #3
      Odnosno turbo punjacima.
      Obrati paznju, turbo punjac i turbo kompresor nisu isti uredjaji.
      Negde na forumu se vec detaljno pisalo o tome, da ne ponavljam.
      Što više za što manje

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Ja mislim da jesu. Ali ko ce ga znati posto se ovde mesaju termini raznih jezika i logika
        Po meni su kompresori svi uredjaji koji povecavaju pritisak nekog fluida...


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • @lix
          CBC Senator XXL
          • 17.12.2004
          • 875
          • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

          #5
          Pa ja se ipak drzim prve konstatacije:
          U pravu si sto se tice cinjenice da oba uredjaja povecavaju pritisak fluida (vazduha pre svega), posto ima vise vazduha, moze se dodati i vise goriva koje sada moze da potpuno sagori. Ono sto potpuno razlikuje punjac od kompresora je sto je energija potrebna za rad punjaca "besplatna" tj. dobija se od izduvnih gasova za razliku od kompresora koji za svoj rad oduzimaju cak i do 18KS motora. Time se povecava toplotna iskoristivost kod motora koji imaju punjace.
          Uostalom, da ne bih previse tupio evo linka pa pogledajte


          Pozdrav
          Što više za što manje

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            Tacno je sve to (ok, turbo nije bas besplatan, ali u odnosu na druge kao da jeste), ali covek je pitao sta je to atmosferski i kakav jos postoji. Atmosferski je bez prinudnog punjenja, a drugi su prinudno punjeni. Prinudno se pune kompresorima, a kompresori su uredjaji koji sabijaju vazduh (u ovom slucaju). Da li je kompresor turbokompresor ili turbo punjac ili turbocharger ili g lader ili supercharger ili blower ili mehanicki kompresor ili klipni kompresor itd. itd. ima na desetine naziva, nije bitno . Neki od njih su ispravni, neki se koriste bezveze, jedni su isto sto i drugi... ali sta da se radi


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Obrati paznju, turbo punjac i turbo kompresor nisu isti uredjaji.
              kako nisu kada jesu, jedan te isti uredjaj.

              ono sto jeste razlika je punjac na turbinu pogonjenu izduvnim gasovima, zvanu turbo i punjac pogonjen mehanicki remenicom i kaisem od strane radilice poznat kao kompresor (iz nemackog jezika se odomacio ovde) ili jos tacnije Roots-vo kompresor po imenu pronalazaca.

              inace rec punjac (srpski) = rec kompresor (nemacki)= cardzer (engleski americki).

              a pogon je turbinom, remenom, elektro motorom, xx tog kompresora. punjaca/cardzera.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                #8
                Da li s kompresorom motor za razliku od turbine ima stalan pritisak punjenja bez obzira na na obrtaje???
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  ne, isto se i pritisak i protok kompresora menja u funkciji obrtaja.

                  jedino sto nema je tzv. turbo rupa, jer nema "cekanja" da se turbina zavrti od dovoljne kolicine izduvnih gasova vec kais/lanac direktno prenosi okretanje radilice u okretanje kompresionog dela.

                  zato se trosi ekstra energija koja se oduzima od razvijene snage na radilici pa su takvi motori manje ekonomicni ali sa brzim odzivom.

                  tamo gde ekonomicnost nije bitna (sport na primer) to se primenjivalo jos pre 60tak godina ali su danasnji turbo kompresori toliko uznapredovali da je turbo rupa postala gotovo deo istorije, odnosno danas to nije vise problem uz turbinsko kolo promenljive geomterije i zakretanja lopatica.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  Working...
                  X