1116ccm-Tuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danilo
    CBC Senator XXL
    • 02.10.2004
    • 908
    • Beograd, Dorcol

    1116ccm-Tuning

    OK, ljudi, motor je Yugo 55, recimo da je samo nakalemljen Weber 32/32, i da je odradjen full izduv (4-2-1 grana, fi50cev, Walker sportski lonac).
    I ajde recimo 13/53 sa petom.

    Ne volim da se gadjam neproverenim informacijama, ali ajde da kazem da hocu da stignem do 80-ak konja.
    Zapravo, realnije je reci da hocu potezacku masinu, recimo da ima 100 ispod 10 sec.

    Sta biste prvo uradili?
    Mozda glavu? Sta s njom?
    Ili da se radilica olaksa, polira i balansira sa olaksanim zamjcem?

    Znaci, potrosnja mi i nije toliko bitna, ali ne bih voleo drasticno skracenje radnog veka motora...
    I, naravno, ne bih da pucam neke nenormalne pare... Dok je trocifren broj, u igri sam... Valjda...
    Motor presao 23k km, Zastavina jedina dobra serija.
    www.blindmanmotorsport.com
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Prvi korak u friziranju jugovog 1.1 motora je kupovina fiatovog 1.5/1.6 motora
    Znam, zvuci neozbiljno, ali je tako. Ulozices 500 evra u 1.1, imaces tih 80 ks i nesto malo momenta... Ako 500 evra potrosis za 1.5/1.6 motor mozes imati vise od 80ks i vise momenta, manje opterecen motor i mnogo bolju osnovu za kasnije friziranje. Cena ista, dobit veca... Sta mislis? Posto je to auto za ulicu, ne bih ni razmisljao o friziranju 1.1 motora dalje od ugradnje otvorenog izduva i duplog karba, jer se to radi za jedno popodne... Ako hoces vise od toga, 1.5(6) je jedino razumno resenje...


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • Danilo
      CBC Senator XXL
      • 02.10.2004
      • 908
      • Beograd, Dorcol

      #3
      Da, razmisljam i o tome, ali cenim da bi ojacanja koja bih morao da napravim na skoljci zbog tih motora bila preskupa za mene.

      Mislim, vidi, meni je skoljka stvarno kao nova, nema ni trunke korozije za svo ovo vreme, kao nova je, to je cinjenica, i prosto je neverovatna...

      A, i motor moram da kupim odjednom, a ovo bih mogao da razvlacim...
      Sta mislis o motoru 1.6 Tipo/Tempra, jedna bregasta, naravno?
      Recimo za nekih 250-300e bez papira?

      Ipak, voleo bih da cujem sta biste uradili na ovom motoru od 1.1l?
      www.blindmanmotorsport.com

      Comment

      • Saabo
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1724
        • Vrbas
        • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

        #4
        Re: 1116ccm-Tuning

        Originally posted by cosworth
        Zapravo, realnije je reci da hocu potezacku masinu, recimo da ima 100 ispod 10 sec.
        10 sec. car .... da nisi mozda gledao F&F
        p.s. sorry za off. morao sam
        SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

        Comment

        • Danilo
          CBC Senator XXL
          • 02.10.2004
          • 908
          • Beograd, Dorcol

          #5
          Vidi manijaka...
          Ne 400m@10sec, nego 0-100kmh za 10sec... O boze...
          www.blindmanmotorsport.com

          Comment

          • Saabo
            Moderator
            • 29.09.2004
            • 1724
            • Vrbas
            • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

            #6
            Originally posted by cosworth
            Vidi manijaka...
            Ne 400m@10sec, nego 0-100kmh za 10sec... O boze...
            Onda sam pogresno skontao film
            SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              Budi uporan pa ces iskopati neki 1.5/1.6 sa papirima za 200-300e. Neka bude i u losem stanju. Potrosices jos toliko za generalnu i imaces nov motor. A mozes i odmah da friziras... I jos uvek si daleko od cetvorocifrenog broja.
              Sta ces sa motorom bez papira? Da li to moze da se legalizuje? Ako moze, onda ok.
              Mislim da nije neohodno da ojacavas karoseriju. Neces ti voziti trke sa ogromnim slikovima pa da se ta karoserija TOLIKO uvija... Sam motor nije mnogo tezi, jedino sto ima vise momenta. Stvarno mislim da to nije neophodno...

              Sto se tice 1.1 motora... ne znam sta da ti kazem. Pocni od donjeg dela. Olaksati radilicu i zamajac. Poliranje moze, ali previse posla za mali rezultat. Bilo bi lepo napraviti stitnik radilice od ulja jer standardan jugov karter gotovo da nema nista.
              Nemam mnogo iskustva sa Motins klipovima tako da ne znam sta mogu da izdrze. Mozda bi trebalo kupiti neke kvalitetnije.
              Glava... Ne preterivati sa velicinom ventila jer je kompresiona komora (cilindar) mali. Isto tako ne treba preterivati sa velicinom kanala jer to moze previse usporiti smesu. 31mm je gornja granica kada ostaje oko 1.5-2mm zida u kanalu. Preko toga ne treba ici. Ali mozda je i to mnogo. mozda ostaviti na 28mm .. (help!)..
              Sto se tice napajanja, ne mogu da procenim da li je potrebno staviti dva dvostruka karba ili ce moci da ide ispod 10sec sa jednom dvogrlim... Isto tako treba naci neki kompromis sa bregastom, izmedju normalne gradske voznje i performansi...


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • Saabo
                Moderator
                • 29.09.2004
                • 1724
                • Vrbas
                • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                #8
                Originally posted by Uros Piperski
                Sta ces sa motorom bez papira? Da li to moze da se legalizuje? Ako moze, onda ok.
                Kad smo vec kod toga... cuo sam da moze da se legalizuje bez problema takav motor bez papira, u fazonu predjes granicu i preko ubacis motor i dodjes na granicu (kad se budes vracao) i prijavis da ti je crko prosli motor i da si ovaj kupio na otpadu...(moras da imas neki papir sa pecatom neke firme tj. otpada da si kupio motor kod njih) carinici ti naplate carinu i za oko sat vremena ti naprave dokumenta i to ti je to... E sad da li to funkcionise il ne, ne znam jel nisam dolazio u takvu situaciju, al sam to saznao od lica koji je zaduzen za tako nesto
                SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  A kako da predjes granicu sa motorom? Sakrijes ga u carapu? I ne svidja mi se ta uradnja negde napolju...


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • Saabo
                    Moderator
                    • 29.09.2004
                    • 1724
                    • Vrbas
                    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                    #10
                    Originally posted by Uros Piperski
                    A kako da predjes granicu sa motorom? Sakrijes ga u carapu? I ne svidja mi se ta uradnja negde napolju...
                    To je teoretski... To njima pricas da si uradio Primer... odes u Bosnu i eto...Ko ce ti gledati motor
                    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      A sta radis kad imas motor cije je brojeve vlasnik ukucao na drugi motor i stavio ga u kola?


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • No name
                        CBC Veteran
                        • 28.02.2005
                        • 164
                        • Novi Sad

                        #12
                        Mozes ovde da ubacis taj motor u auto,predjes granu i kada se vracas u zemlju kazes da si kao napolju menjao motor.A odakle ti taj pecat od nekog stranog otpada,ako motor kupis ovde?Ja sam kupio stranca 1.5 i nisam dobio nikakav papir za motor,jednostavno ja njemu pare on meni motor i gotovo.

                        Comment

                        • Saabo
                          Moderator
                          • 29.09.2004
                          • 1724
                          • Vrbas
                          • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                          #13
                          Originally posted by No name
                          Mozes ovde da ubacis taj motor u auto,predjes granu i kada se vracas u zemlju kazes da si kao napolju menjao motor.A odakle ti taj pecat od nekog stranog otpada,ako motor kupis ovde?Ja sam kupio stranca 1.5 i nisam dobio nikakav papir za motor,jednostavno ja njemu pare on meni motor i gotovo.
                          Pa nateras ga da ti da pecat (evrima)

                          Originally posted by Uros Piperski
                          A sta radis kad imas motor cije je brojeve vlasnik ukucao na drugi motor i stavio ga u kola?
                          Pa sad... pa nista...jos malo pa ce se ukinuti broj motora i kod nas... Znate valjda da se ukucavaju brojevi na motore koji ih nemaju. Mislim na nova vozila. To samo kod nas ima da se na nov motor naknadno upisuju brojevi
                          SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Zapravo, realnije je reci da hocu potezacku masinu, recimo da ima 100 ispod 10 sec.

                            Sta biste prvo uradili?
                            ja bih prvo probao da izracunam koliko mi konja treba za to ubrzanje i poceo bih od pretpostavke, kriterijuma da mi treba 12 konja za svakih 100kila.

                            zatim bi video da nadjem najkraci moguci diferencijal koji fabricki postoji, znaci sto veci prenosni odnos i da ga ubacim u mesto standardnog diferencijala podesenog za komfor.

                            onda bi se postarao da imam jedan dvogrli karburator sa pneumatskom kontrolom otvaranja drugog grla i uz fino stelovanje i izbor dizni vazduha i dizni benzina probao da pogodim potrebnu lambda vrednost za maksimalnu snagu.

                            tek ako te 2 stavke ne daju dovoljno poboljsanje u perfomansama na stoperici onda bi otvarao motor i dalje ulagao pare.

                            mislim da je budzet prilicno tanak za ozbiljnije mehanicke zahvate tuninga motora u smislu nabavke novih za tuning prilagodjenih delova.

                            takodje ne bih zaboravio da odmah napravim svoj sistem visokoenergetskog sistema paljenja jer se time moze dobiti podosta konja u odnosu na fabricki anemicni sistem kod Zastave. i to tiristrosko paljenje sa kondenzatorom.

                            ostaje osnovno, za ubrzanje toliko i toliko kg mase potrebno je toliko i toliko kW snage motora a pitanje je da li se iza tako male kubikaze motora moze uopste dobiti potrebna snaga. a narocito za male pare.

                            radije bih isao ako mogu da biram na neki 1600-1800 kubika motor koji nije tuniran, recimo VWov 1781 kubik sa 75 konja koji je veoma elastican i moze fino da se podesi do porebnog nivoa snage a mehanicki je veoma robustan.

                            ili neki slican ali svakako kubikaze manje od 2000.


                            inace, batalio bih takvu gnjavazu i odmah u startu kupio fabricki auto koji ima zeljene perfomanse bez ikakvog tuninga a koji bi imao adekvatne i kocnice, upravljac, vesanje i sve drugo bitno za voznju.

                            nadam se da nije previse depresivno razmisljanje o tuningu
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Saabo
                              Moderator
                              • 29.09.2004
                              • 1724
                              • Vrbas
                              • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                              #15
                              Originally posted by brick
                              inace, batalio bih takvu gnjavazu i odmah u startu kupio fabricki auto koji ima zeljene perfomanse bez ikakvog tuninga a koji bi imao adekvatne i kocnice, upravljac, vesanje i sve drugo bitno za voznju.

                              nadam se da nije previse depresivno razmisljanje o tuningu
                              Pa reci coveku da kupi SAABa i resi se briga
                              SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                              Comment

                              Working...
                              X