Podmazivanje srafova za felne i jos nekoliko pitanja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antoaster
    CBC Senator XXL
    • 07.12.2007
    • 343
    • Beograd, Voždovac

    #16
    Pretpostavljam samo da se moze naneti malo tovotne na felnu tamo gde dodiruje dobos/glavcinu, zbog sprecavanja korozije?
    Koliko se isplati kupiti neki jeftiniji kilo kljuc za privatne svrhe i koliko su precizni, majstori su skloni da omalovazavaju njegovu korisnost ali u manualima jasno stoji za svaki sraf koji je moment?

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      moze da se stavi tovatna mast, ali ona nije termicki provodnik.
      bolje je staviti silikonsku termoprovodnu mast (kao sto se koristi za procesorske hladnjake) koja ce imati i efekat odvodjenja toplote a koji je sastavni deo sistema hladjenja kocnica.

      pogotovu ako su alu felne, gde je aluminijum termicki provodan materijal pa tocak ima ulogu hladnjaka kocione tecnosti.

      u koga imas vise poverenja, u samozvane majstore ili strucne kosntruktore/ masince koji su propisali upotrebu kilo kljuca, sam se opredeli.

      ja koristim kilo kljuc za zatezanje matica na tockovima i nikada niti jedan problem bilo da se zapekne bilo da se samootpusti.

      servisna uputstva su sasvim precizna, taj i taj sraf se zateze sa toliko i toliko Nm.
      tacka (na filozofiju)
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • deki-ascona
        Bio nam je drug! RIP
        • 10.04.2007
        • 2118
        • NI , Trosharina

        #18
        Pa uz felne se isporucuju plasticni prstenovi tako da mozes slobodno da ih stavis
        Nemam te prstenove . Jel ti prstenovi omogucavaju kasnije lakse skidanje tocka ili samo sluze da "cuvaju" felnu? Ovu temu pratim jer al.felne imam 2 godine i nikad nisam dosao u situaciju da skidam tocak. Al me zato psovalo trojica majstora kod zamene lagera, paknova i sl. zato sto izgube pola sata da skinu tocak. Ispada da samo vulkanizer zna da skine tocak. Ne daj boze da mi pukne guma - znam zasigurno da nema sanse da skinem sam.
        Mozda su ti prstenovi resenje? Ili ona mast sto se stavlja izmedju procesora i hladnjaka na PC? Mozda oba...
        Originally posted by Valent Vudriga
        ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
        Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

        Comment

        • Antoaster
          CBC Senator XXL
          • 07.12.2007
          • 343
          • Beograd, Voždovac

          #19
          Aman be batke, to su prstenovi za redukciju otvora felne na velicinu glavcine/dobosa (na engleskom C-Bore) i ne moras da ih imas ako ti je felna odgovorajajuca njima a ako je veca moras i to obavezno, jer tocak ima lufta koje srafovi ne mogu da drze moze da odpadne. Neki ih jos zovu distanceri ali kolko ja distanceri su diskovi, oni su nesto drugo i sluze za povecanje raspona tockova to jest smanjenje ofseta.
          Moje pitanje je bilo to da li su bezbedni sa obzirom da su od plastike to jest da li mogu istrpeti sile koje se tu javljaju, jer postoje i metalni?
          U svakom slucaju,uskoro cu kad budem farbao dobose skidati tockove pa cu videti da li ima znakova habanja posle par hiljada kilometara.

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #20
            Sraf tocka koji se tesko skida posle par meseci je uglavnom previse zavrnut a ne zapekao. Neki ljudi zatezu te srafove kao nenormalni ali sva sreca da ih sve cesce zatezu samo vulkanizeri ili mehanicari pneumatskim kljucem pa tu nema greske ako je isti podesen kako treba.

            Comment

            • deki-ascona
              Bio nam je drug! RIP
              • 10.04.2007
              • 2118
              • NI , Trosharina

              #21
              Onda nista , obicna zabuna, ja sam te prstenove zamislio u vidu sajbne na srafu, nema veze. Ipak necu nista da diram, a kupicu jednu dobru gedoru da je navarim na cev od pola metra. Da imam u gepeku za svaki slucaj.
              Originally posted by Valent Vudriga
              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #22
                To drzi pored sedista za svaki slucaj.
                Kume, mnogo je pola metra jer ako malo zapnes otkinuces sraf.
                Salim se za sraf. Mozda ga i neces otkinuti ali je tolika poluga za zatezanje glavcine tocka.
                Radi se normalno o sili oko 10kg za srafove na tocku a to nije ne znam koliko mnogo.
                Ako se gume (tockovi) redovno menjaju ili kontrolisu srafovi NEMAJU vremena da zapeku. Ako se ne skidaju cesto desava se cak da se cela felna zalepi pa ne mozes da skines tocak rukama ni posle skidanja svih srafova koji ga drze. Korozija je cudo.

                Comment

                • deki-ascona
                  Bio nam je drug! RIP
                  • 10.04.2007
                  • 2118
                  • NI , Trosharina

                  #23
                  NEMAJU vremena da zapeku.
                  To je u stvari resenje. Da se svaka dva meseca svi srafovi olabave i zategnu. Samo sto ce kod mene prvi put to morati vulkanizer da uradi. Hvala Dranix.
                  Onda i ne moram da varim gedoru na cev , dovoljna je ona bejzbol palica pored sedista
                  Originally posted by Valent Vudriga
                  ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                  Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #24
                    Resenje je da se menjaju zimske i letnje gume.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      Da se svaka dva meseca svi srafovi olabave i zategnu
                      zasto, na kom autu tako specijalno kratki rok?

                      dovoljno je jednom u 5 godina i nece se nista zapeknuti ali ponavljam preduslov je da je ispravno zategnut sraf.

                      kilo kljuc danas sam u radnji video za nekih <1900 dinara.
                      jeste da je kineski i da je "cuvene" nemacke firme Manesmann Bruder (citati no name) pa ne znam koliko ce dugo potrajati ali makar i to je bolje od raznih nasumicnih pretezanja.

                      radni opseg kako pise na ambalazi 10-210Nm za taj konkretni kilo kljuc.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Eon
                        Moderator
                        • 10.03.2005
                        • 4225
                        • Beograd-NBG-44
                        • Superb 2.0 4x4 DSG

                        #26
                        Bakarna mast je resenje za podmazivanje. Sa tim nikada nece korodirati.... A bar jednom u 6 meseci se menjaju tockovi zbog sezone...
                        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                        Comment

                        • deki-ascona
                          Bio nam je drug! RIP
                          • 10.04.2007
                          • 2118
                          • NI , Trosharina

                          #27
                          Ok za bakarnu mast na navoj, ali da li sme da se zamasti i spoj felne i glave srafa, posto mi se cini da je tu "tvrdo". Kod mene kad se pokrene sraf on posle ide i rukom, problem je samo dok krene...
                          Originally posted by Valent Vudriga
                          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                          Comment

                          • Antoaster
                            CBC Senator XXL
                            • 07.12.2007
                            • 343
                            • Beograd, Voždovac

                            #28
                            E ovako. Jedan ozbiljan mehanicar mi je rekao da se mastima ne moze smanjiti korozija alu felne vec se moze samo pospesiti zbog njene kiselosti (masti). Eventualno jako malo masti na navoj srafa, jel tako neces doprineti odsrafljivanju a sraf nece zapeci usled temperaturnih promena.

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #29
                              Naravno da postije i razlicite masti pa i one koje nisu kisele.
                              Aluminijum najvise nagriza elektroliza potpomognuta vlagom i solju
                              Ko nece da se prlja moze da poprska srafove i silikonskim sprejom. To je sasvim dovoljno.
                              Neko rece da ne zapinje u samom navoju nego na kontaktu srafa i felne.
                              Sigurno da je tako i da voda veoma tesko moze da udje u navoj a i navoj je prilicno krupan da bi tek tako zaribao.

                              Comment

                              • nemanya
                                CBC Veteran
                                • 29.03.2008
                                • 199
                                • Beograd

                                #30
                                Originally posted by sw.brick
                                na ocisceni sraf nanese se 2, 3 kapi i odmah steze sraf.
                                kapilarno se tecnost sama rasiri svuda oko navoja i zapece, u plavu boju.
                                kada se osusi postane tvrda masa.
                                kasnije skidanje takvog osiguraca zahteva malo vise sile nego sto je uobicajeno.
                                Kasnije skidanje takvog tecnog osiguraca (ako je nanesen po pravilu) zahteva grejanje do odredjene temperature da bi popustio.
                                Znaci paziti na koje se srafove stavlja.


                                Mene zanima jedna stvar oko ove bakarne masti.
                                Koliko trpi temperaturu auspuha?

                                Imao sam veeeeeeliki problem pri odvrtanju lambda sonde,pa me zanima da li bi bakarna mast pomogla da sledeci put ne bude toliko muke?
                                "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

                                Comment

                                Working...
                                X