Ventili , pitanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ventili , pitanje

    Kod stelanja ventila, zanima me- da li se ventili stelaju samo kad je klip tocno u dlaku u GMT. Jel to mora biti precizno u milimetar GMT ili moze biti malo prije ili kasnije?
    hvala
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Na kakvo stelovanje mislis? Na stelovanje zazora izmedju ventila i odgovarajuces podizaca/klackalice ili zazora izmedju klipa i ventila?


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment


    • #3
      Da, zazor izmedju klackalice i ventila.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Originally posted by cmon
        Da, zazor izmedju klackalice i ventila.
        Nije toliko bitna preciznost baš u milimetar gde s uklipovi, ali ne tregba ni preterivati.
        Kod nekih motora kao što ej Lada recimo se malo drugačije šteluju ventili, nije na "klackalicu" baš da bi se izbegao taj momenat da li je breg na pravom mestu ili nije.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment


        • #5
          Hondin Vtec je u pitanju i nema bas logike kod stelanja. Kad je klip u GMT, stela se razmak na usisnim i na ispusnim ventilima tog cilindra. Ja sam gledao oznaku (UP) na, hm, camshaft pulley.

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #6
            Zar nisu samostelujuci
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • No name
              CBC Veteran
              • 28.02.2005
              • 164
              • Novi Sad

              #7
              Originally posted by M-power
              Zar nisu samostelujuci
              Jel postoje i samostelujuci

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                lepo pita M, odavno su samostelujuci ventili po pitanju zazora standard na automobilima, jos od 80tih je uvedeno i to "cudo".
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • KdF
                  CBC Senator
                  • 06.12.2004
                  • 242
                  • Beograd

                  #9
                  (Samostelujuci ventili su kod americkih automobila u sirokoj upotrebi jos od 50-ih ili 60-ih godina.)

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Nebudite deca.
                    Masina vrti na visokim obrtajima i nepostoje samostelujuci ventili koji stizu da odrade posao u visokim obrtajima. Dakle, to sa hidraulicnim potiskivacima zaboravite

                    Normalna procedura je da postavis i usisni i izduvni na vagu, na npr 4 cilindru pa da stelujes na 1 cilindru.
                    Posle vaga na 1 a stelujes na 4.
                    Vaga na 3. a stelujes na 2.
                    Vaga na 2. a stelujes na 3.
                    ======================

                    To je sad precica a kako je i da li postoji nesto specificno sa VTEC mehanizmom neznam ali verujem da postoji.
                    Sledi proceduru, znam da je tesko postaviti ga tacno, servisi imaju razne alate za zakljucavanje u poziciji, a ti se moras snaci.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment


                    • #11
                      Drzao sam se manuala za svoj model i mislim da nece bit problema. Hvala na sav etima.

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        Nije da se vadim, nisam ni mislio na hidraulicne kad sam rekao samostelujuce jer znam da ih nema, nego sam mislio dal VTEC sam odredjuje odgovarajuci zazor kao i duraciju mada samo onako jer pojma nemam. Toliko
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #13
                          Originally posted by cmon
                          Hondin Vtec je u pitanju i nema bas logike kod stelanja. Kad je klip u GMT, stela se razmak na usisnim i na ispusnim ventilima tog cilindra. Ja sam gledao oznaku (UP) na, hm, camshaft pulley.
                          Nije li dovoljno pomaknuti brijeg bregaste osovine 180 stupnjeva suprotno od klackalice. Podesava se zazor ventila, ne polozaj bregaste u odnosu prema radilici. Usisna i ispusna strana mogu se podesavati i zasebno, ako hoces. Prilicno jednostavno.
                          naci

                          Jednostavan nacin stelanja za one koji se ne osjecaju sigurnim kad postavljaju ventile na vagu:

                          Otvori ispusni ventil 1............podesi 3 usisni i 4 ispusni
                          Otvori ----//-------- 3.............podesi 4 usisni i 2 ispusni
                          Otvori-----//------- 4.............podesi 2 usisni i 1 ispusni
                          Otvori-----//-------- 2.............podesi 1 usisni i 3 ispusni

                          Ponesto lakse od balansiranja (vage) usisnog i ispusnog ventila. Ovo uputstvo je iz Renault-ovog prirucnika za 1.4L motora iz osamdesetih s konvencionalnom bregastom u bloku.

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #14
                            Malo pojasnjenje!
                            Ne bih htjeo nikoga zbuniti. Gore navedeno uputstvo o podesavanju ventila pomenutim redom odnosi se na klasicni motor s bregastom u bloku i glavom od osam ventila.
                            Kad se ispusni ventili otvaraju rotiranjem motora, moraju biti otvoreni do kraja. Milimetar +/- ne igra ulogu.

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Originally posted by Valent Vudriga
                              Otvori ispusni ventil 1............podesi 3 usisni i 4 ispusni
                              Otvori ----//-------- 3.............podesi 4 usisni i 2 ispusni
                              Otvori-----//------- 4.............podesi 2 usisni i 1 ispusni
                              Otvori-----//-------- 2.............podesi 1 usisni i 3 ispusni

                              Ponesto lakse od balansiranja (vage) usisnog i ispusnog ventila. Ovo uputstvo je iz Renault-ovog prirucnika za 1.4L motora iz osamdesetih s konvencionalnom bregastom u bloku.
                              Potpuno isto važi i za sve tipove starijih Lada koje imaju bregastu u glavi.
                              Izduvni dole pa se šteluje sledeći usisni i sledeći izduvni po redu paljenja.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X