Kod stelanja ventila, zanima me- da li se ventili stelaju samo kad je klip tocno u dlaku u GMT. Jel to mora biti precizno u milimetar GMT ili moze biti malo prije ili kasnije?
hvala
Nije toliko bitna preciznost baš u milimetar gde s uklipovi, ali ne tregba ni preterivati.
Kod nekih motora kao što ej Lada recimo se malo drugačije šteluju ventili, nije na "klackalicu" baš da bi se izbegao taj momenat da li je breg na pravom mestu ili nije.
Hondin Vtec je u pitanju i nema bas logike kod stelanja. Kad je klip u GMT, stela se razmak na usisnim i na ispusnim ventilima tog cilindra. Ja sam gledao oznaku (UP) na, hm, camshaft pulley.
Nebudite deca.
Masina vrti na visokim obrtajima i nepostoje samostelujuci ventili koji stizu da odrade posao u visokim obrtajima. Dakle, to sa hidraulicnim potiskivacima zaboravite
Normalna procedura je da postavis i usisni i izduvni na vagu, na npr 4 cilindru pa da stelujes na 1 cilindru.
Posle vaga na 1 a stelujes na 4.
Vaga na 3. a stelujes na 2.
Vaga na 2. a stelujes na 3.
======================
To je sad precica a kako je i da li postoji nesto specificno sa VTEC mehanizmom neznam ali verujem da postoji.
Sledi proceduru, znam da je tesko postaviti ga tacno, servisi imaju razne alate za zakljucavanje u poziciji, a ti se moras snaci.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Nije da se vadim, nisam ni mislio na hidraulicne kad sam rekao samostelujuce jer znam da ih nema, nego sam mislio dal VTEC sam odredjuje odgovarajuci zazor kao i duraciju mada samo onako jer pojma nemam. Toliko
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Hondin Vtec je u pitanju i nema bas logike kod stelanja. Kad je klip u GMT, stela se razmak na usisnim i na ispusnim ventilima tog cilindra. Ja sam gledao oznaku (UP) na, hm, camshaft pulley.
Nije li dovoljno pomaknuti brijeg bregaste osovine 180 stupnjeva suprotno od klackalice. Podesava se zazor ventila, ne polozaj bregaste u odnosu prema radilici. Usisna i ispusna strana mogu se podesavati i zasebno, ako hoces. Prilicno jednostavno.
naci
Jednostavan nacin stelanja za one koji se ne osjecaju sigurnim kad postavljaju ventile na vagu:
Otvori ispusni ventil 1............podesi 3 usisni i 4 ispusni
Otvori ----//-------- 3.............podesi 4 usisni i 2 ispusni
Otvori-----//------- 4.............podesi 2 usisni i 1 ispusni
Otvori-----//-------- 2.............podesi 1 usisni i 3 ispusni
Ponesto lakse od balansiranja (vage) usisnog i ispusnog ventila. Ovo uputstvo je iz Renault-ovog prirucnika za 1.4L motora iz osamdesetih s konvencionalnom bregastom u bloku.
Malo pojasnjenje!
Ne bih htjeo nikoga zbuniti. Gore navedeno uputstvo o podesavanju ventila pomenutim redom odnosi se na klasicni motor s bregastom u bloku i glavom od osam ventila.
Kad se ispusni ventili otvaraju rotiranjem motora, moraju biti otvoreni do kraja. Milimetar +/- ne igra ulogu.
Otvori ispusni ventil 1............podesi 3 usisni i 4 ispusni
Otvori ----//-------- 3.............podesi 4 usisni i 2 ispusni
Otvori-----//------- 4.............podesi 2 usisni i 1 ispusni
Otvori-----//-------- 2.............podesi 1 usisni i 3 ispusni
Ponesto lakse od balansiranja (vage) usisnog i ispusnog ventila. Ovo uputstvo je iz Renault-ovog prirucnika za 1.4L motora iz osamdesetih s konvencionalnom bregastom u bloku.
Potpuno isto važi i za sve tipove starijih Lada koje imaju bregastu u glavi.
Izduvni dole pa se šteluje sledeći usisni i sledeći izduvni po redu paljenja.
Comment