
Naravno da mozhe da izgura tih 15 k km, pa i vishe, ali je pitanje koliko dugo mozhe da gura i kakve ce posledice toga biti, iz upravo ovih razloga o kojima ti pishesh. Koliko (ne)kvalitet goriva ima OGROMNOG uticaja (pre svega ostalog) na razbijanje ulja, uz sve ostalo shto si nabrojao - sam video na primeru BMW-a koji je kupljen kao NOV automobil, i koji je sa oko 100 k km "zakovao", jer se vlasnik "samo" pridrzhavao proizvodjachkih uputstava o zameni ulja na 30000 km. Chovek nije uradio nishta pogreshno, ali je zaheb'o motor jer je bio u zabludi da je taj interval jednako pametno poshtovati u Shvajcarskoj, npr. - kao i tamo gde je kvalitet goriva daleko loshiji u poredjenu sa tom istom Shvicom. Svi redovni servisi odradjeni, sve inspekcije, sve po PS-u, servisna ispechatirana, a motor u k*r*u. Kvalitet goriva je odradio svoje, a sumpor je od ulja izmedju dva servisna intervala napravio plastelin...
A ne bih nash rekao da BMW ne zna da pravi motore, bice da "neki" ne znaju da naprave benzin koji vredi nechemu.

Elem, moje je mishljenje da je 10 k km apsolutni plafon shto se zamena ulja tiche, barem govoreci o novijim, konstrukcijski modernijim motorima. Lichno preporuchujem 7-8 k km, tj. to je bar moja praksa, a bilo je jako puno priche po ovom forumu i saveta od strane vrlo kompetentnih ljudi zashto je pametno intervale zamene ulja toliko skratiti na ovim prostorima. Kome je bar stalo do njegovog auta, da budem precizniji...
I zato sam napisao ranije da nikakve savete tipa "uz prosechne uslove eksploatacije, sipash i ne mislish 15 k km" - nije pametno slushati, pa neka je u pitanju i Castrol, Valvolin, Mobil 1... Mozh' da vozish tih 15 k "kao po jajima", ali cesh svakako da sagorevash jedan te isti benzin. Odnosno, kako god okrenesh, doope mu dodje pozadi

Sa druge strane, ima ljudi koji godishnje prelaze 7-8 k km. Po ovoj filozofiji oni bi trebalo da menjaju ulje tek svake dve godine, a koliko je tek to "preporuchljivo" necu ni da komentarishem...

Comment