AC Delco 5w40 sint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #16


    Naravno da mozhe da izgura tih 15 k km, pa i vishe, ali je pitanje koliko dugo mozhe da gura i kakve ce posledice toga biti, iz upravo ovih razloga o kojima ti pishesh. Koliko (ne)kvalitet goriva ima OGROMNOG uticaja (pre svega ostalog) na razbijanje ulja, uz sve ostalo shto si nabrojao - sam video na primeru BMW-a koji je kupljen kao NOV automobil, i koji je sa oko 100 k km "zakovao", jer se vlasnik "samo" pridrzhavao proizvodjachkih uputstava o zameni ulja na 30000 km. Chovek nije uradio nishta pogreshno, ali je zaheb'o motor jer je bio u zabludi da je taj interval jednako pametno poshtovati u Shvajcarskoj, npr. - kao i tamo gde je kvalitet goriva daleko loshiji u poredjenu sa tom istom Shvicom. Svi redovni servisi odradjeni, sve inspekcije, sve po PS-u, servisna ispechatirana, a motor u k*r*u. Kvalitet goriva je odradio svoje, a sumpor je od ulja izmedju dva servisna intervala napravio plastelin...

    A ne bih nash rekao da BMW ne zna da pravi motore, bice da "neki" ne znaju da naprave benzin koji vredi nechemu.

    Elem, moje je mishljenje da je 10 k km apsolutni plafon shto se zamena ulja tiche, barem govoreci o novijim, konstrukcijski modernijim motorima. Lichno preporuchujem 7-8 k km, tj. to je bar moja praksa, a bilo je jako puno priche po ovom forumu i saveta od strane vrlo kompetentnih ljudi zashto je pametno intervale zamene ulja toliko skratiti na ovim prostorima. Kome je bar stalo do njegovog auta, da budem precizniji...

    I zato sam napisao ranije da nikakve savete tipa "uz prosechne uslove eksploatacije, sipash i ne mislish 15 k km" - nije pametno slushati, pa neka je u pitanju i Castrol, Valvolin, Mobil 1... Mozh' da vozish tih 15 k "kao po jajima", ali cesh svakako da sagorevash jedan te isti benzin. Odnosno, kako god okrenesh, doope mu dodje pozadi

    Sa druge strane, ima ljudi koji godishnje prelaze 7-8 k km. Po ovoj filozofiji oni bi trebalo da menjaju ulje tek svake dve godine, a koliko je tek to "preporuchljivo" necu ni da komentarishem...
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • Antoaster
      CBC Senator XXL
      • 07.12.2007
      • 343
      • Beograd, Voždovac

      #17
      Da se ne pravim puno pametan, sa jedne strane zdravorazumske cinjenice a sa druge iskustvo, ja sam ovaj put skratio servisni interval i zamenio ulje na 13k, ekperimentalno.
      Ono sto sam video nije mi se bas dopalo, ulje je bilo dosta crno i oksidirano a bogami i malo gusce bez obzira sto vozim na gas, da li moglo jos tesko reci, da bi se detaljnije ispitalo potrebna je verovtno neka spektrometrija i drugi referentni rezultati ostalih ulja.
      Cinjenica je da auto znatno bolje ide to jest lakse se vrti i tisi je. Sto se mene tice od sad pa na dalje ulje ide na 10k napolje. Da ne razmisljam.

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #18
        Originally posted by Antoaster
        ... i ja ga retko zavrtim preko 3600 u piku, retko na autoputu do 4000 da ga produvam.
        sta produvavas ipod 4000, majke ti, prosvetli i ostale ?
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • Antoaster
          CBC Senator XXL
          • 07.12.2007
          • 343
          • Beograd, Voždovac

          #19
          Pa ovaj auto nije ni italijan ni japanac da bi se vrteo na 6-7 hiljada, jednostavno 4 hiljade je neki njegov optimum jer je tako projektovan motor i stvarno ne mislim da ga silujem, i ja na toliko vozim kad hocu da produvam benzinske brizgaljke koje uglavnom rade samo par kilometara dnevno tokom startovanja.

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #20
            Sta je silovanje?
            Ako je ulje u redu (kvalitet) i ako motor ima normalno hladjenje nije nista da se vozi na 5-6000 ni za taj auto.
            "Izduvavanje" ne traje satima nego desetak minuta ili pola sata ako to radis NAMERNO iz tih razloga.
            Drugo su ljudi za koje ne postoji 5-ta ili vec koja je gde zadnja brzina.
            Da ne pricam o onima koji voze skoro stalno 3-om ali to tako i treba ako se hoce sigurnost recimo u krivini u smislu da imas jos momenta na tockovima. Inace... izgibija.
            Pravo silovanje je kad na 50 ili manje u 5-oj das gas do daske i drzis tako. Ili ako je vozilo optereceno pa ga ganjas u visokom prenosu jer te mrzi da menjas brzine ili nemas osecaj da to treba.
            Za nekog ko zna je to MORA ali ja ipak samo kazem, TREBA.

            Comment

            Working...
            X