Izolaciona "traka" za ispusnu granu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #61
    Originally posted by sw.brick
    da li ja imam koristi od toga
    nemas, to je pre svega za termicki opterecene motore reda 100+ KS na 1000 ccm zapremine.
    pre svega turbake i to benzinske.
    Originally posted by 206
    Na atmosfercu nema nekakvih pozitivnih efekata. Na turbo motoru ima.
    Za turbo je jasno, ali dodatno zagrevanje usisne/plenuma ni kod atmosferaca ne mozhe da doprinese, vec upravo suprotno, samo da narushi performanse motora.
    Uostalom, ako je pozitivan efekat ovakve izolacija jednak nuli, kako objashnjavate to shto ovakvih primera ima i na atmosferskim motorima? Ako veca toplota/pritisak izduvnih gasova kod atmosferaca nisu to shto se trazhi kao shto treba turbaku za bolju i brzhu pobudu turbine, zashto onda i odredjeni modeli sa atmosferskim motorom dolaze sa izolacijom izduvne grane?

    Chisto me interesuje, jer zaista ja ne znam odgovor...
    http://www.bmw.tv

    Comment


    • #62
      pečurka je nešto što ja barem još nisam čuo da je ugradjeno u bilo koji auto u fabrici.
      Zavuci se pod haubu Honde S2000, pa kad otvoris poklopac, iznenadices se velicinom i oblikom filtera za vazduh...

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #63
        na mom tipu vozila
        ako si baš n a tvoj tip vozila mislio, onda je ok tvoje objašnjenje i postupak.
        ja sam pričao generalno, uobičajena praksa gde je sistem u**** daleko bolje rešen nego na slikama te Toyote.

        A negde sam procitao i ovo : Exhaust wraps help to retain heat in your exhaust system, which increases horsepower while reducing radiant heat damage. By wrapping the header and exhaust system it maintains hotter exhaust gases, decreases the density, and allows the exhaust gas to exit the system faster! Greater exhaust scavenging is produced and lowers intake temperatures: that equals more horsepower

        stoji sve to, ali samo i jedino u slučaju da je kompletan sistem u**** i izduva nedovoljno dobro proračunat, pa stoga postoji trermički problem izmene gasova koji ti onda naknadno pokušavaš da ublažiš.

        kao i u svemu bitan je balans ukupnog rada motora, prema nameni upotrebe kako će biti prevashodno korišćen.

        protok izduvnih gasova i njihova brzina se prevashodno rešava tzv povratnim pritiskom kolji ima povratnog uticaja na temperaturu iyduvnih gasova u izduvnoj grani.

        ovo citirano pokušava promenom temperature da upravlja nivoom povratnog pritiska.

        obe stvari, i temperatura i pritisak su medjusobno zavisne i jedna utiče na drugu.

        daleko je efikasnije upravljati pritiscima nego temperaturom izduvnih gasova pa setaj efikasni metod i najčešće primenjuje.

        tu se kriju najveći mogući dobici u efektu motora, a upravljanje pritiscima se praktično na atmo motoru vrši osobinama bregastih.

        tjuning atmo motora radi dobijanja više snage se vrši bregastima na stari način ili varijabilnim otvaranjem ventila na moderan način, što je u suštini isti vid regulacije protoka gasova.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #64
          Ako veca toplota/pritisak izduvnih gasova
          može da deluje zbunjujuće.
          veća toplota se vezuje uzmanji pritisak izduvnih gasova, i obrnuto.

          dakle, sa povećanjem pritiska ne raste količina toplote u izduvu već raste količina toplote u glavi motora.

          pitanje je svrhe šta se traži.
          kod turbaka se traži da glava bude hladnija a da izduvni sistem- izduvna grana bude vrelija čime se sakuplja veća količina energije.

          a ta sakupljena količina energije je ono što pokreće kompresor.

          turbo motor nema neki posebni izvor energije za pogon turbine, osim te otpadne toplote iskorišćene na što efikasniji način kroz sistem rekuperacije.

          rekuperacija je cela mala nauka za sebe, danas posebno zanimljiva u smislu kako iskoristiti inače do sada otpadne toplote u raznim oblicima.

          nije rečeno da termo izolovanje izduvnog sistema ima efekat jednak nuli već da je prevashodna primena korisna za turbo motoredok ko atmo je toliko mizerno da ne vredi posebno pominjati.

          sveispod 10% dobitka se može ubrojiti u beznačajno, u okviru tolerancije izrade i normalnog trošenja jednog motora.

          u tom smislu, ako se dobije npr 2% efekta motora, praktično je zanemarljivo da bi se posebno isticalo.


          100 vs 102 KS je praktično jedan te isti motor čije se razlike neće primetiti u vožnji.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #65
            Trio driver, ajde podseti.
            zavirivao sam ispod haube S2000 ali se ne sećam da sam nešto posebno primetio.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment


            • #66
              Ne mozes da vidis, jer je u kucistu, ali sam oblik filtera za vazduh je pecurka,
              evo slike koja ce ti objasniti sve..





              Ako dodjes na Huju sad u subotu, imacu ja taj filter na standu, pa ga pogledaj, koji sam ja ludak, u Srbiji imamo jedan S2000, a ja imam dva filtera na stanju..

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #67
                zato sam i pitao jer kada sam gledao ispod haube nisam primetio ništa drugačije.
                znači ima kućište-filter, deo u****.
                potpuno je nebitno kojeg je oblika sam uložak filtera- kvadrat, okrugao, romb, pravougaonik, elipsa, valjak... a svašta od tih geometrijskih oblika sam vidjao u fabričkim rešenjima.

                poenta je da unutar kućišta u koje se dovodi spoljni vazduh, nije ispod haube montiran na golo za vruć vazduh, kao što se kod nas po pravilu radi sa tzv gljiva odnosno konusnim uloškom filtera.


                od geometrijskog oblika uloška filtera ne zavisi niti kvalitet pričišćavanja, niti pad pritiska, niti protočnost već filtrirajuća površina odnosno trajanje intervala zamene.

                na toj S2000 što sam zagledao, primetio sam prilično zbudjeno postavljen motor, čitav niz da tako kažem kompromisa počev od toga da ne može da se podigne hauba do kraja ( u pitanju je bio nov auto tako da nije ništa bilo neispravno), da za sipanje ili dolivanje ulja treba biti madjioničar sa rukama (nadam se da nisu predvideli da se vadi motor da bi se sipalo ulje) sa onakvom pozicijom čepa, da zamenu sijalice fara verovatno ne može niko van servisa da uradi a kamoli na putu itd.

                samo kućište za vazduh nisam naravno rasklapao, možda je i to iskomplikovano napravljeno.

                sa druge strane motor je zaista bombonica, kompaktno spakovan, miran i tih u radu barem ono što sam ja za to kratko vreme mogao da "osetim" bez vožnje.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment


                • #68
                  Zato i postoje Typhoon kit recimo od K&N, po meni i izgled i performanse, bolje nego gola pecurka, ali opet samo kao slag na tortu, naspram ostalih modifikacija..

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #69


                    Ljudi, filter nije bitan, filter vazduha kod ogromne vecine (da ne kazhem kod 100% automobila) nije faktor restrikcije, nije filter vazduha ono shto ogranichava vecu snagu motora, nije kutija vazdushnog filtera "usko grlo" u tom sistemu, to je jedina istina!!!

                    Mozh' da maknete ceo filter i nece se desiti nishta po pitanju snage i odziva a shto je u praksi merljivo i u realnim uslovima saobracaja primetno. ECU ne odredjuje snagu na osnovu propusne moci filtera vazduha, vec upravo suprotno, mape koje "diktira" ecu odredjuju kolichinu u****nog vazduha, i to je to!

                    Mogu oni da naprave filter u kojem god obliku, realno i merljivo povecanje snage/performansi se ne mogu i nece desiti prostom promenom vazdushnog filtera. Zar mislite da su proizvodjachi toliko "slepi pored ochiju" da to ne bi i sami do sad uklavirili i pocheli sa ugradnjom istih, ako je to vec tako lako i jeftino reshenje?
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • Nigy
                      CBC Senator XXL
                      • 13.04.2006
                      • 921
                      • BGD

                      #70
                      Mene zanima izolacija na dva mesta.
                      Posto je turbina na par cm od bloka (redni 4C motor), ne bih izolovao izduvnu granu. Izolovao bih downpipe (zarad barem malog smanjenja temp. vazduha ispod haube) i nekih metar pozadi gde izduvna cev prolazi pored kocionih cevi i kljesta.
                      Gde treba da potpisem da bih se prijavio? =]

                      Originally posted by Jovana
                      Samo mi je pukla neka gumica (to je uvek nezgodna stvar i chini da se ljudi osecaju nelagodno)

                      Comment

                      • Azbest
                        CBC Član
                        • 28.04.2008
                        • 34
                        • Tarnow

                        #71
                        Izolacija ta između klešta mora drugačije da se uradi. Ja nemam tehničko znanje, imam tehnološko i uvek je morao neko da mi ko ima tehničko znanje postavi sve premise pa onda da ih tek ja rešavam, zato mi napiši da li taj deo dolazi u dodir sa vodom, kad ideš po barama ili kad je kiša sneg i sl.

                        Danas sam dobio dve vrste keramičkog platna na kojima treba da uradim doradu da mogu kratkotrajno da izdrže temperaturu od 1650C, prateći atest uz njih je 1200C.

                        Šta je to downpipe?

                        Comment

                        • Nigy
                          CBC Senator XXL
                          • 13.04.2006
                          • 921
                          • BGD

                          #72
                          Downpipe je deo izduva odmah posle turbine koji treba da pruza sto manje otpora izduvnim gasovima da ne bi gusio istu.

                          Drugi deo ide preko zadnjeg mosta, ali ga nista ne stiti od spoljnjih uticaja odozdo, tj. jurcanja kroz bare...

                          Originally posted by Jovana
                          Samo mi je pukla neka gumica (to je uvek nezgodna stvar i chini da se ljudi osecaju nelagodno)

                          Comment

                          • zec
                            CBC Senator XXL
                            • 05.01.2005
                            • 450
                            • bgd

                            #73
                            Da li postoje neki plocasti materijali koji imaju termo-izolacione sposobnosti? Otporni na vodu i ulje, jer to sve stoji u motornom prostoru?
                            "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                            Comment

                            • shadow
                              CBC Senator XXL
                              • 23.09.2005
                              • 555
                              • Beograd

                              #74
                              Blagi offtopic...ako svi znamo da topao vazduh u usisu degradira performanse motora, zasto uvek do sada kad sam video neku usisnu granu, ona ima elemente za grejanje?

                              Konkretno na recimo GSi motorima, u oko usisne grane se pumpa vrela voda da bi se grejao usis. Koja je svrha toga?

                              Maltene kod svih proizvodjaca na usisu postoji neko resenja za zagrevanje vazduha. O cemu se radi? Na kadetima, na golfovima, na jugicima...zasto?
                              My crew is all fired up
                              Y'all better just wise up

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #75
                                zimi se zagreva benzin i para u vazduhu tj voda da ne bi došlo do zamrzavanja gorive smese. to se pre svega odnosni na karburatore odnosno venturi sistem benzina.

                                kod ubrizgavanja je to uglavnom manje više izbačeno ili modifikovano pa se umesto usisne grane zagreva u****ni vazduh ali uz termostatsku regulaciju.

                                praktična realizacija je da grejanje postoji kada je napolju -20C a ne postoji kada je napolu +20C.

                                optimalna, idealna temperatura vazduha za najbolji mogući rad motora je u 15 +-5C.

                                hladniji ili topliji vazduh ne valja, tj sve je dalje od poželjnog.

                                prosto se neki put ne može izbeći vožnja na -40 ili -50C a nekada na +60C pa je tada i energetska efikasnost motora lošija, manje snage a više potrošenog goriva.

                                kada se mora, ne žali se previše pošto je u tim uslovima bilo kakvo prevozno sredstvo premija samo po sebi.

                                u celoj priči oko zagrevanja u****, najvažnije pitanje je kako je i da li je dobro rešena automatika odnosno termostatska regulacija rada sistema grejanja.

                                ili uopšte nema samoregulacije, kao što je recimo Jugo npr. već je zadatak regulacija na vozaču da po njegovom osećaju mehanički zakreće poklopac filtera vazduha shodno spoljnoj temperaturi.

                                u tom slučaju, element regulacije je sam vozač.

                                pitanje dogrevanja zavisi i od primenjenog tipa benzina, odnosno vrste mešavine.

                                zimskoj mešavini benzina vrlo često i nije potrebno dogrevanje, pogotovu u našim krajevima gde su zime relativno blage i redje je hladnije od nekih -10C.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X