Jel moze neko konkretno da mi kaze, da li treba da ojacavam oba trapa ako na kadettu 1.3 stavim alufelne 4x100, 15-ice ( cini mi se 7 jota ) sa gumama 195/50/15 umesto dosadasnjih 13-ica, cini mi se da je sirina 155 ili 175 sa celicnim felnama? Pitam iz razloga sto ortaci kazu da ce te felne sa tom dimenzijom guma da mi razbiju trap, a kao posebno viljuske. I da li ima drasticne razlike izmedju alufelne 14-ice i 15-ice osim u 1 incu razlike obima, tipa manifestovanja u voznji i tako to... Ja bih na kadetta stavio 15-ice, sad me kopka dal ce one sa pomenutom dimenzijom guma da mi uniste trap.
Dilema sa dimenzijama guma i felni
Collapse
X
-
trapovi ce ti trajat 30 posto krace,pogorsaces ubrzanje i odziv na gas,vozices se neudobnije i bice ti veca potrosnja.
od dobrih stvari imas izgled i bolje lezanje u krivine.Originally posted by Stefan_sTa dvojka je trosila stvarno malo, desavalo mi se da se ugasi jer ostanem bez goriva..naravno to kad teram pun gas. i nekako upalim i pola dana se jos vozim laganim gasom. Nekad sam imao tripove da ide na vazduh, majke mi...
-
-
ubiše me niskoprofilne...
zanima me koja je gornja granica za fabričke felge za Xsaru,
koja ima 195/55/15 i koje se pumpaju na 2,3 prednje i 2,4 zadnje,(do 2,8 za opterećeno vozilo)
pa samim tim pored odličnog ležanja u krivinama, znatno utiču na prilično tvrd odgovor na neravninama, a i auto je na donjoj granici klirensa (visina od puta).
da li mogu da ih zamenim sa visokoprofilnim 65-cama?
Comment
-
-
wingwalker: Mozhda su gume malo starije? Koje su godishte?
Generalno mozhesh ici na veci profil, ali gledaj da promenish i felne - predjesh na manji prechnik. Inache 195/55 vazhi su solidno deblje i ne bi trebao imati nekih problema sa (ne)udobnoshcu.
Pravac kalkulator pa igranje: http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html
xxx1: Sa vecom felnom dobijash direktniji odziv na volanu i bolje lezhanje. Gubish malo na udobnosti i malo na trajnosti trapa - nemoj da te plashi, nishta toliko strashno da bi odustao od cele priche. 1 inch chini chuda, a 15 bi bash lepo legla na Kadju.195/50 je ok guma (na granici udobnosti), a obzirom koliko je Kadett lagan nece biti nekih nenormalnih problema.
Vidi kad se opelashi skupljaju pa se provozaj sa nekim da steknesh utisak, ipak je subjektivni osecaj najbitniji u celoj prichi.
Comment
-
-
na kadettu 1.3 stavim
trapovi ce trajati krace, sa kocenjem mogu nastati problemi, bice auto sporioji, imace losije ubrzanje, trosicevise goriva, bicedosta losija trakcija po kisi i snegu/blatu uopste losije ponasanje pri otezanim uslovima.
prednost, u krivini za nijansu bolja trakcija, nesto bolji odziv na volanu.
pitanje je da li uopste moze tocak od 15 inca da se postavi a da geometroija vesanja ostane u korektnim vrednostima s obziroma da kliko znam fabrika nije nudila 15 inca na 1.3 motor Kadetu.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
A koliki ti je sadasnji profil gume i tacna sirina na kadetu?
Sto se tice potrosnje, to se nece mnogo promeniti ako ne preteras sa dimenzijama gume. Pazi ovako, obim felne+profil gume+ sirina gume ti moze promeniti-povecati potrosnju.
ALI, dajem ti za primer, ja sam imao fabricke 14" sa gumama napred 175/65, pozadi 185/65. Stavio sam 15" 7J sve 4- 195/50 i potrosnja se nije uopste promenila. Ili, ako jeste, to je zanemarljivo. Sto se tice ubrzanja takodje nema nikakve razlike. Zasto? Zato sto 14" sa profilom /65 ima VECI obim od 15" sa profilom /50. Pretpostavljam da je tebi sad profil /65 ili mozda /70, tako da najvise povecana potrosnja moze biti 1l, ili 2 ako ti je sad sirina gume 155 po mojoj slobodnoj proceni
Naravno, auto ce ti biti mnoooogo neudobniji, ali stabilniji na putu, i s obzirom da je 1.3 mislim da ces osetiti nesto sporije ubrzanje. Trap ce ti brze stradati, ali merak nema cenu
Jos nesto sto sam primetio, sa sirim gumama, auto oseca svaku neravninu na putu i ako vozis malo agresivnije moraces da ceshce ispravljas te "greshke" volanom(mada je po meni tako jos zanimljivije =] )Guns don't kill people. My cousin does!
Comment
-
-
Originally posted by MadisonJos nesto sto sam primetio, sa sirim gumama, auto oseca svaku neravninu na putu
175/65/14 ima skoro isti precnik kao i 195/50/15.
Comment
-
-
Originally posted by FlavioOriginally posted by MadisonJos nesto sto sam primetio, sa sirim gumama, auto oseca svaku neravninu na putu
175/65/14 ima skoro isti precnik kao i 195/50/15.
A ovo sto sam rekao nisi lepo razumeo, to sto je profil gume nizi se odnosi na udobnost, a ovo sto sam rekao za sire gume se odnosi na to kako neravnine mogu da te skrenu sa putanje pa moras sam da ispravljas putanju volanom
U svakom slucaju na necemu izgubis, a na necemu dobijes, sve zavisi sta ti ocekujes da imas =]Guns don't kill people. My cousin does!
Comment
-
-
I ja sam u slicnoj prici, sa 185-65-14 na 195-50-15.
Stvarno oseca svako ulegnuce i kolotrag, jes da mi se svidja, ali ponekad umem da se zamislim i za dlaku izbegavam bankine
Inace, udobnost smanjena se primeti samo na losem putu, ovako neprimecujm razliku.
Comment
-
-
Ja sam sa 145 80 13 na 4.5j presao na 195 40 14 na 6j pa na 195 45 14 na 8j pa na 175 50 13 na 8j pa na 175 50 na 5.5j. Sve gume pumpam na 2.6 - 2.7bar.. Vozim tvrdopunjene uljne amortizere i auto na 2-3cm od zemlje u full trkackoj kadici.. na 10% ivicnjaka mogu da se popnem, dok su lezeci u boljoj situaciji njih mogu da predjem recimo 15%.. Udobnost je zadovoljavajuca i nisam primetio bas neku preteranu razliku, kao ni u potrosnji...
BMS team
Comment
-
-
Originally posted by supic dejanAko su ti 155ice napred, mislim da ćeš imati takođe problem sa motanjem volana jer verovatno nemaš hidraulični volan, pa će ti to verovatno smanjiti užitak u vožnji.Guns don't kill people. My cousin does!
Comment
-
Comment