Svecice za N2O

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    Svecice za N2O

    Generalna preporuka za N2O sisteme su stepen-dva hladnije svecice, nikako spicaste, tanke , ili trokrake... ?!

    Zbog povecane temperature sagorevanja u cilindru normalna je stvar da se vrh katode uzari i pocne da proizvodi probleme u vidu prevremenog paljenja...

    E sad, ako se stavi standardna jednokraka debela svecica jos za stepen hladnija te stvari su izbegnute, medjutim to moze da stetuje po voznju u normalno vreme (bez n2o) ?

    Nedotaknuta tematika:

    Svecice sa "surface discharge" konstrukcijom, tj bez katode !

    Da li su one pogodne za N2O sistem?
    Nema sta da im se UZARI, redovno se proizvode hladnije, bacaju "vise varnica" sto sad opet moze da se odrazi na to da NE UPALI svaki put toliko obogacenu smesu... i lakse se prljaju tj lepe...

    Konkretno mislim da svecice firme NGK i BRISK, koje su mi bas zapale za oko...

    Poz

    RAle

    P.S. Sale koje je tvoje iskustvo? Sa cime si ti vozio?
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Interesantno pitanjce

    I nimalo jednostavno.

    Glavni problem kod odabira svecica je naci pravi balans. Dakle, pored primarne funkcije paljenja smese, svecica treba da odvodi toplotu, ali isto tako ne sme da se pregreje - upravo ovo i jeste toplotna vrednost svecice. Mora se voditi racuna o par stvari:

    1. broj elektroda - iskljucivo i samo jedna. Vise elektroda, pored toga sto nemaju apsolutno nikakvu funkciju, samo pretstavljaju dodatno mesto koje moze biti izvor pregrevanja, samim time i detonatnog samopaljenja smese.

    2. duzina keramickog "nosa" svecice - veca duzina znaci vecu povrsinu keramike koja moze da upija toplotu sagorevanja.

    3. kvalitet keramike - dzaba i dobra upijajuca povrsina ako je kvalitet materijala los

    4. materijal elektrode i konstrikcija - od cega je elektroda same svecice? Nikl-hrom? Platina? Iridijum? Oblik elektrode i debljina? Direktno vezano za voltazu potrebnu da se svecica upali. Cesto se desava da povecanjem kolicine smese dodavanjem N2O spandardni sistem paljenja vise ne moze da upali prebogatu smesu. Resenje je ili jaci sistem paljenja, ili svecica koja zahteva manje struje da se upali. Skuplje svecice imaju elektrodu od iridijuma debelu svega 0.4mm koja, pored odlicnog otpora prema pregrevanju i samodetonantnosti, zahteva manje struje za paljenje, je dobro resenje problema.

    Klasicna elektroda od nikla


    Iridijumska elektroda


    5. uzemljenje - "ground strap" - najbitnije u celoj prici, bitnije i od toplotnog opsega svecice. Najkriticniji deo i najosetljiviji na pregrevanje, usijavanje, i samim tim potencijalni uzrok samopaljenja. Glavni problem kod uzemljenja, odnosno katode, je to sto je njena duzina obicno prevelika, odnosno tolika kolicina materijala ne moze dovoljno dobro da se oslobodi toplote koju upije tokom aktivacije sistema, te se usija, i izaziva detonacije. Resenje je svecica sa kracom katodom. Medjutim, skracenjem katode smanjuje se gap, sto ne valja. Dakle, jedino resenje koje postoji za ovaj proble, i vrlo efikasno je katoda sa "udubljenjem", tzv. U-Groove, odnosno katoda koja ima blago ulegnuce, tako da gap ostaje isti a duzina same katode koja je u cilindru, je manja. Voditi racuna da ivice udubljenja ne budu zaostrene!



    Dakle, ukratko: svecica za 1-2 toplotna stepena hladnija nego standardna, sa sto kvalitetnijim keramickim telom, sto je moguce vecom povrsinom keramike u cilindru, sto kraca i uza anoda (po mogucnosti iridijumska), sto kraca i tanja katoda, po mogucnosti sa zaobljenim U-Groove-om. Ono sto ja vozim i sa cime sam imao JAKO dobra iskustva je Denso Iridium. Od toga tesko da ces naci bolju. Probao i Bosch i NGK - OK su, ali ova je najbolje sto mozes naci za N2O.



    Sto se tice svecica bez katode, imas samo 2 problema koja tesko da ces resiti: toplotna vrednost koja je mnogo veca nego sto ti treba, i drugi, mnogo bitniji - nema tog sistema paljenja koji se koristi na standardnom autu da moze da upali tu svecicu. Dakle, bez JAKOG MSD-a koji kosta debele pare, to nece da radi, pogotovo ne sa "masnijom" smesom koju pravi N2O.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Gumetina
      Banovan
      • 12.12.2004
      • 1082
      • Novi Sad

      #3
      Zahvaljujem na iscrpnom odgovoru!

      Cini mi se da se potkrao jedan lapsus, negde pri sredini, "sto je katoda kraca, gap je manji a to ne valja..." zar niije gap veci kad je katoda kraca?

      Iridium je i meni bio pik za sledecu svecicu, samo sto sam ja zakleti NGK-ovac jos iz doba moto-sporta ali ipak, Znaci Denso ....

      Sti se tuce svecica bez katode, na umu mi je bilo nesto ovako:


      [url]

      Ima nesto i propratnog texta, pa pretpostavljam da ovakva svecica zbog konstrukcije katode moze pouzdano da pecka i sa standardnim sistemom paljenja... Jedino me zanima gde se moze naci?

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Mislio sam na duzinu od mesta gde izlazi iz keramike, do mesta gde pravi zavoj. Ako je taj deo kraci, gap je manji, zar ne?

        Kako god okrenes, vazno je odrzati standardan gap kao sto proizvodjac propisuje za taj sistem paljenja, ali ako se pri tome moze i smanjiti kolicina metala koja se nalazi u prostoru za sagorevanje, i koristiti materijal i konstrukciju koji zahteva manje struje za bacanje varnice, tim bolje.

        A sto se tice ovih groundless svecica, koliko vidim umesto jedne elektrode uzemljenja, imas gomilu manjih, pa jos i nazubljenih? A izgleda da se oslanjaju na istu teoriju kao i Bosch na trokrakim svecicama, da u jednom ciklusu svecica moze da proizvede vise od jedne varnice - a ne moze. Tako da se postavlja pitanje cemu ovo? Dakle ovo nije prava groundless svecica, vec samo nesto drugacija konstrukcija i pozicioniranje elektrode. Lepo ima slika, pa ti vidi da li vredi i da li je pametno umesto jednog izvora pregrevanja i detonacija, praviti 20 manjih, isto tako osetljivih na usijavanje:

        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Gumetina
          Banovan
          • 12.12.2004
          • 1082
          • Novi Sad

          #5
          Da li si pogledao onaj drugi link? one nisu nareckane...

          ili pak ovako nesto?



          ngk ih pravi za brodove, nikako nisam iskopao ceo katalog, ali cu danas sutra da skoknem do cubija da vidim ima li sta u odgovarajucoj dimenziji toplotne vrednosti (za ngk) 7-8 posto je fabrika preporucila 6

          evo sta pise na FAQ NGK sajtu :



          ipak iridium najbolje resenje....

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Koliko znam, za NGK neces nacu tu toplotnu vrednost, makar ja nisam uspeo za moju svecicu. Sve preko 6 bi trebalo da su racing svecice.

            Ova semi surface em ima upustenu keramiku, i samim tim manju apsorpcionu moc toplote, em ima gomiletinu metala ko ground strap i dodatnu mogucnost da se pregreje. Ne bih ja to

            Iridium sa 0.4mm elektrodom i zavrsi posao
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #7
              primi k znanju!

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                BCR8ES (150KW po cilindru )
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Kao sto rekoh, racing svecica Nema kod nas u slobodnoj prodaji, tako da se svejedno narucuje, sta god da odaberes.

                  Ja sam svoje uzimao preko www.sparkplugs.co.uk
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Kakva racing svecica, to bre ti koristis (i ja )
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      Pa na Pugu jok, a na onom drugom...to bolje znas od mene
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • Gumetina
                        Banovan
                        • 12.12.2004
                        • 1082
                        • Novi Sad

                        #12
                        ima sve kod cubija....

                        Comment

                        Working...
                        X