NO2 na dizel motoru - split 002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    NO2 na dizel motoru - split 002

    N2O NE sagoreva, on je samo nosilac kiseonika, u vecem procentu po jedinici zapremine nego vazduh, uz dodatak azota kao upijaca detonacija i viska toplote.
    upravo zobg toga. kod dizela ima viska kiseonika a upijanje detonacija je stetna stvar i umanjuje efekat motora/sagorevanja dizela.

    a toplota treba da bude sto veca na dizelu ako se jure perfomanse, sto je kontra od efekta koji se dobija azotom.

    zato pitam za detalje onoga sto mi je nejasno u primeni tog metoda.

    Pitanje je potpuno isto kao da ste pitali kako vazduh sagoreva sa dizelom
    da, tu i jeste problem, kako uspeti sagoreti dizel dovoljno brzo i dovoljno temeljito da se iskoristi kiseonik koji smo utrpali u motor i koga ima viska, a sto kod dizela moze maltene po zelji- turbina nije limit i opasnost od detonacija nije izrazena (maltene ne postoji).
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Koristenjem N2O, gledajuci ukupan efekat, ipak dolazi do povecanja temperature jer azot ipak ne moze svu da je upije, dakle, imas povecanje temperature. Druga stvar, vrlo lako je napraviti smesu bogatu kiseonikom, prosta stvar odredjivanja najpovoljnijeg odnosa dozirajucih dizni, to je glavni trik
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      napisao sam dopunu u medjuvremenu, kod dizela je po definiciji kiseonika dovoljno, i moze se ugurati po zelji, limit je materijal cilindra, glave, ostaloga da izdrzi pritsak i temperaturu.

      zasto bi nam trebao N2O kada kiseonika imamo koliko nam treba, i mozemo da ga dodamo koliko hocemo uz gore pomnueti limit materijala.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #4
        upravo zobg toga. kod dizela ima viska kiseonika a upijanje detonacija je stetna stvar i umanjuje efekat motora/sagorevanja dizela.

        a toplota treba da bude sto veca na dizelu ako se jure perfomanse, sto je kontra od efekta koji se dobija azotom.
        azot sluzi kao buffer jer sta bi bilo kad bismo davali cist kisonik ???
        istopilo bi sve naravno....
        oslobadjanje toplote prilikom sagorevanja da, naravno, ali n2o oduzima toplotu vazduhu, cineci ga guscim, tj, vise o2 u jedinici zapremine itd...ostatak price poznat..
        dakle n2o se uslovno moze posmatrati kao dodatni turbo + intercooler
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Sad ispade da nikome u stvari ne treba N2O jer se kiseonika moze ugurati "po zelji". Kad bih znao metod kako jednostavno da uguram u motor proizvoljnu kolicinu kiseonika "po zelji" bio bih sretan covek, ali e moze bas tako. Citava poenta svakog tuninga se svodi na guranje vece kolicine vazduha u motor (jer je dodatno gorivo lako dodati), odjednom se to radi "po zelji"...mislim...

          A kako?

          Dizanjem pritiska turbine, 20-30KS, koliko god vec. Dalje? Mozemo da ga uguramo koliko hocemo...dobro a KAKO?

          Azot je potreban u N2O upravo zato sto je ale944 i rekao. Azota imas i u vazduhu, nikad ne dodajes cist kiseonik...
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment


          • #6
            ok...sad ste malo otisli i offtopic...
            Po ovome sta sam citao, znaci stavljanje chipa (pit boxa) bi opteretilo masinu... mjenjač i sl??? Pa nevjerujem da 20KS moze tako djelovat...
            Da napomenem... zelim samo da mi auto bude malo življi i zvuk "sportskiji"... btw. hvala na odgovorima...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              @206:

              pricamo stalno o dizelima, jel da ?


              prvi put cujem da tjuning dizela ide u pravcu resavanja vazduha i kiseonika.
              koliko znam, i koliko sam probao prakticno, osnovni problem je kako dovoljno atomizovati dizel i kako ga pomesati sa vazduhom/tim kiseonikom da se dobije goriva smesa a onda kada se dobije kako to sve sagoreti.

              najcesci problem koji se i vidi golim okom je da postoji smesa u kojoj dizel ne uspeva da sagori, crni dim i krute cestice kao nusproizvodi.


              Dizanjem pritiska turbine, 20-30KS, koliko god vec. Dalje? Mozemo da ga uguramo koliko hocemo...dobro a KAKO
              to koliko god vec, je dizanje pritiska turbine na 2, 3 ili 5bara koliko materijal moze da otrpi, a konja moze da se digne 100, 200, 400 KS extra opet koliko materijal otrpi.

              ni u jednom slucaju nije usko grlo kiseonik, kod dizela a pogotovu overload-a.

              to je ono sto ja znam za sada.
              zato i pitam ono sto ne znam, gde je prednost N2O i ako je izrazena zasto se ne koristi u svetu za tjuning dizela vec se mnogo ulaze u sto efikasnije sisteme ubrizgavanja i rasprsivanja dizela kao goriva.

              pitam, za objasnjenje, moze i link, za argumente zasto bi bilo bolje tako kako je krenulo razmisljanje a ne ovako kako se danas radi tjuning dizela po svetu
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                jer sta bi bilo kad bismo davali cist kisonik ???
                istopilo bi sve naravno
                kiseonika ima sasvim dovoljno u vazduhu, grubo azota 80% i kiseonika 20%.
                isto to je i sastav N20 zar ne.

                to sam i rekao, limit za tjuniranje nije kiseonik vec materijal. i da, tope se ocas posla klipovi i ostalo od alu kada se krene u ozbiljne pritiske i temperature sagorevanja.

                jedan od metoda da se to sto vise pomeri na vise temperature, je oblaganje cela klipa keramikom.
                to se radi kod tjuniranja kamiona i daje dobre rezultate ali je skupo.

                ali n2o oduzima toplotu vazduhu, cineci ga guscim, tj, vise o2 u jedinici zapremine
                i istovremeno zauzima zapreminu sa dodatnim atomima N, sve u svemu ne bas neki efekat dobitka O2.
                a ionako O2 nije problem i moze se bilo vecim pritiskom overload-a bilo vecim interkulerom ugurati po zelji- do liimita materijala.

                sta dalje ?

                dakle n2o se uslovno moze posmatrati kao dodatni turbo + intercooler
                ok, sta dalje.
                opet dolazimo na isto pocetno stanje- imamo kiseonika koliko nam treba.

                bilo da smo podigli boost turbine, stavili efikasniji inetrkuler ili ubacili N2O.

                pitanje kiseonika je reseno, sta cemo sa samiim gorivom, sa dizelom koji se nece pomesati sa tim kiseonikom i nece sagoreti nista bolje nego pre dodavanja N20 ?
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  Kad bih znao metod kako jednostavno da uguram u motor proizvoljnu kolicinu kiseonika "po zelji" bio bih sretan covek, ali e moze bas tako

                  evo da ti pomognem, verujem da znam.
                  dignes boost na 3 bara i resen problem kiseonika.
                  dizel u****va cist vazduh, ne postoji problem samodetonacije (tog cistog vazduha).
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    znaci stavljanje chipa (pit boxa) bi opteretilo masinu... mjenjač i sl
                    svakako da dodatno opterecuje. ono sto ti treba da saznas koliko iznosi granica koju moze da otrpi tvoja masina i tvoj menjac.

                    do tog limita mozes da ides, ako preteras bice posledica samo je pitanje posle koliko km.

                    posto je u pitanju dizel masina, uopste nemoj da trosis vreme i trud sa podacima o KS, i dobitku 20-30 KS, to nije bitno.

                    zanima te koliko Nm momenta koji te vuce (i koji osecas u voznji kada stisnes pedalu gasa) dobijas dodatno.

                    razlika je obicno oko 10%, koliko se dobija sa cipovanjem bez izmena na hardveru motora, pre svega turbine i sistema ubrizgavanja.

                    to se jedva oseti u praksi i voznji, ako se bas ne obrati paznja ili uzme stoperica u ruke.

                    ako hoces vise, mora vise i da se ulozi a to podrazumeva pre svega sistem ubrizgavanja.

                    a za common rail motore cifra za to zna da bude neprijatno bolna.

                    obicno je fabrika dobro porazmislila i testirala koji su limiti materijala motora i sposobnost menjaca i obicno se drzi u okviru mogucih Nm a da to jos ostane dovoljno pouzdano.

                    i pored toga, u praksi relativno cesto dizeli novije generacije ispuste dusu jako brzo i retko prelaze nekadasnje dizelske kilometraze (milion dva km ili bar 500.000km do prvog servisiranja donjeg dela motora/bloka).

                    ako hoces pouzdanost ja savetujem da ne ides mnogo dalje od fabrickog resenja za taj tip motora, ako hoces vise limit je finansija dokle zelis da ides.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • ale944
                      CBC Senator XXL
                      • 20.03.2006
                      • 1457
                      • Beograd

                      #11
                      istovremeno zauzima zapreminu sa dodatnim atomima N, sve u svemu ne bas neki efekat dobitka O2.
                      a ionako O2 nije problem i moze se bilo vecim pritiskom overload-a bilo vecim interkulerom ugurati po zelji- do liimita materijala
                      tacno, ali ne zaboravi da ni jedan intercooler nemoze ohladiti vazduh, tj nosioc kiseonika kao N20, te je najveca prednost n2o rekao bih vrlo efikasan cooling, koji utice kako na gustinu tako i na kontrolu temperature....odnosno istu kolicinu o2 da uguras sa turbom i n20 temperatura , pritisak, i gustina gasa u cilindru ce biti na strani n2o.
                      sad, zasto ga svi ne ugradjuju je zbog drugh stvari....kompleksnost sistema, i potreba dobre regulacije, punjenje boce, rizik od havarije ako nesto podje naopako...mislim daj turbo kome hoces i tesko da ce ga pokvariti, a n2o daj zeni da vozi i vrlo brzo ces skupljati klipove okolo..
                      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        Originally posted by brick
                        @206:
                        prvi put cujem da tjuning dizela ide u pravcu resavanja vazduha i kiseonika.
                        koliko znam, i koliko sam probao prakticno, osnovni problem je kako dovoljno atomizovati dizel i kako ga pomesati sa vazduhom/tim kiseonikom da se dobije goriva smesa a onda kada se dobije kako to sve sagoreti.
                        Kao i kod svakog drugog SUS motora, uvek se ide na povecavanje volumena spaljene mesavine vazduha+gorive smese, tako i kod dizela. Dobro to znas, ali opet trazis argument za pricu bez kraja i konca, izgleda...

                        Svakom motoru je usko grlo kiseonik, i to dobro znas. E sad, da li dodatnu kolicinu motor dobija preko overloada putem turbine ili kvazioverloada putem N2O, svejedno.

                        N2O se ne koristi kao permanentan tuning metod zato sto ga auto moze nositi samo u ogranicenim kolicinama, znas to valjda, ne pravi se blesav...

                        Originally posted by brick
                        kiseonika ima sasvim dovoljno u vazduhu, grubo azota 80% i kiseonika 20%.
                        isto to je i sastav N20 zar ne.
                        Ne. Prosaraj malo FAQ sekciju N2O.

                        Originally posted by brick
                        ...istovremeno zauzima zapreminu sa dodatnim atomima N, sve u svemu ne bas neki efekat dobitka O2.
                        Opet, ne. N2O ima procentualno veci sadrzaj kiseonika nego vazduh, tako da, racunajuci efekat hladjenja, vece sadrzine kiseonika, i cinjenice da se ubrizgava u tecnom stanju, efekat dobitka dodatnog O2 je ogroman.

                        Originally posted by brick
                        pitanje kiseonika je reseno, sta cemo sa samiim gorivom, sa dizelom koji se nece pomesati sa tim kiseonikom i nece sagoreti nista bolje nego pre dodavanja N20 ?
                        Cistas li sta iko pise, ili...? Sa N2O se dodaje i dodatna goriva smesa, odnosno dodatna nafta. Extra O2, extra nafta, i u cemu je problem? Sistemi se koriste, ocigledno je da RADE, jedino sad ti pravis teoriju da eto, u stvari od njih nema nikakve koristi posto nema nekog dobitka O2 a ni dodatnog goriva za vecu snagu...

                        A to da dignes boost na 3 bara...pa probaj. Dignes boost na 3 bara i cupas komadice turbine iz zuba. Tu problem nije izdrzljivost materijala, sta li...? Znamo svi dobro sta je problem, i ova prica o N2O je krenula kao odgovor na tvoje pitanje, a ne kao poziv tebi da to objasnjenje pretvoris opet u poziv za beskrajnu diskusiju gde demantujes sam sebe...ma nije ni bitno.

                        @Tuning_car

                        Imas 2 nacina o kojima vredi razmisljati: 1) dobar chip tuning, 20-30KS sigurnog dobitka, sto nece znacajnije uticati na trajnost sklopova, niti ce to biti neko primetnije opterecenje motora, odnosno nista zbog cega bi se trebao brinuti 2) N2O sistem - povecanje snage koliko hoces u principu, ali konkretno na tvom motoru, HDI trpi bez problema oko 200KS, posle toga klipnjace pocinju da se bune
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Svakom motoru je usko grlo kiseonik, i to dobro znas
                          ne znam ni dobro, niti uopste znam za tako nesto na dizelu.
                          prvi put cujem od tebe da tako nesto postoji.

                          ono sto znam je da dizel ciklus sagorevanja ima 30% visak vazduha, i uvek ima visak vazduha odnosno lambda je 1.3.
                          kiseonika uvek ima napretek, cesto i previse za datu mogucnost ubacivanja goriva u cilindar a koje jos moze da sagori.

                          zato te i pitam za konkretna pojasnjenja, za dizel ciklus.

                          Sa N2O se dodaje i dodatna goriva smesa, odnosno dodatna nafta. Extra O2, extra nafta, i u cemu je problem

                          pitao sam te, kako mislis da sagoris dodatnu naftu ?

                          Sistemi se koriste, ocigledno je da RADE, jedino sad ti pravis teoriju da eto, u stvari od njih nema nikakve koristi posto nema nekog dobitka O2 a ni dodatnog goriva za vecu snagu...
                          koji to sistemi se koriste, gde je to ocigledno da rade, daj neki primer na dizelu.
                          ne pravim ja teoriju, a kamoli jedini razmatra(o) N2O i dizel ciklus.

                          daj navedi na kom principu ti (jedini ?) smatras da mozes da prevaris dizelski termodinamicki ciklus i sagoris vise goriva nego sto je inace moguce po teorji rada SUS dizel motora.

                          gde si ti video da se na dizelu koristi nitro sistem.

                          daj neki primer, link, nekog proizvodjaca, nesto opipiljivo.


                          A to da dignes boost na 3 bara...pa probaj
                          sta ti je nejasno ? mnogi probali ,mnogi uradili, prodaju se kitovi za takvu ugradnju za kamione, radi se bez problema.
                          sta je tu tebi sporno nije mi jasno.

                          Znamo svi dobro sta je problem, i ova prica o N2O je krenula kao odgovor na tvoje pitanje, a ne kao poziv tebi da to objasnjenje pretvoris opet u poziv za beskrajnu diskusiju gde demantujes sam sebe...ma nije ni bitno.
                          ocito je da ne znamo svi sta je problem sa dizelima kod tjuninga.
                          daj konrektno objasnjenje na konkretno pitanje koje sam postavio umesto sto izbegavas odgovor skretanjem sa teme.

                          bitno je sto si se ti uvukao u tjuning dizela i guras N2O po svaku cenu.
                          jedino sto demantujem je tvoje nagadjanje da dizelu fali vazduha/kiseonika pa se ti pojavljujes kao spasilac.

                          nije ti ovo benzinac i oto ciklus, dizel se mnooogo razlikuje po nacinu sagorevanja.

                          dakle, potrudi se sa faktima, konkretnim stvarima zasto smatras da je tvoja teorija ispravna.

                          da te podsetim jos jednom, o dizel ciklusu se prica.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • captain_Proton
                            CBC Član
                            • 27.01.2006
                            • 24
                            • Zrenjanin

                            #14
                            Ne znam sta nije jasno? Ubrizgavanjem N2O se povecava kolicina kiseonika kao i gustina u****nog gasa u cilindar (zbog efekta hladjenja, sto opet daje vecu masu kiseonika nego da nema ubrizgavanja N2O) pa se onda i ubrizga vise dizel goriva i dobije vise snage (za isti koeficijent sadrzaja vazduha)...i to je to...

                            Comment

                            • Black Knight
                              CBC Senator XXL
                              • 13.10.2004
                              • 2020
                              • Novi Beograd, kicblo

                              #15
                              NOS Diesel Nitrous System

                              www.nitrousexpress.com

                              ZEX? Diesel Nitrous System Provides 35 to 200 Horsepower

                              Injection is good,but I'd rather be blown!

                              Comment

                              Working...
                              X