50ccm N2O Kit - Build Up

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    50ccm N2O Kit - Build Up

    Cilj je konstrukcija, pre svega jeftinog , jednostavnog i bezbednog kita

    Zeleo bi da mi u toj ideji pomognete

    Potpuno otvoreno o svemu sto imam i znam:

    Boca


    radi se o boci sa vojnog otpada, iz tenka, za vazduh, radni pritisak od 165-250AT (pise na boci) sluzi za spasavanje posade u slucaju potonjavanja tenka... na boci je i ventil za koji ne znam da li u sebi ima i neki regulator pritiska i/ili diznu.... otvor sa prednje strane je jako mali, ali se vidi golim okom... (izgleda manje od 0.5mm)

    njen kapacitet je oko 2-3 decilitra....

    cena naotpadu je 100din
    kupio sam je jos prosle godine i do danas je skupljala prasinu...

    Jedini problem koji moze da se javi oko ove boce je nedostatak blow-off ventila...

    Ventil, vec pomenut u drugoj temi, elektromagnetni CNG ventil... Jos ga nisam nabavio ali kad nabavim okacicu i sliku...

    Dalji razvoj!

    Da li ici na dry sistem ili na wet sistem?

    Motori na koji ce ovo ici su za pocetak svima poznati TOMOS-i od 50ccm sa karburatorima bing od 18mm i snagom oko 8ks. planira se povecanje od 2-5ks. Motori se vrte oko 9-10k rpm-a a neki slucajevi i mnogo vise.
    Poznati po tome da rade sa vrlo bogatom smesom i trose corbu previse...

    Svaka ideja ili sugestija dobrodosla...

    Kit treba da bude jeftiniji od 50e kako bi ga svaki entuzijasta mogao priustiti!

    Poz

    RAle
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Evo jednog entuzijaste! Kad razradis tehniku javljaj
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      OK, imas CNG ventil, nismo se bas najbolje razumeli u onoj temi, nisam ni mislio da koristis taj ventil kao injektor, vec kao drajver za N2O i tacku doziranja, ali hajde, kazes da imas resenje, probaj pa vidi da li radi

      Blow-off ventil...hm, nije obavezno, ali je svakako vrlo preporucljivo, treba da ima marginu do 150bar. Moje boce imaju eksplozivni ventil na 150bar, ne bih se iskreno usudio da vozim bez toga...Dalje, boca od 2-3 decilitra je jako mala, u smislu da ces imati jako velike i brze varijacije pritiska pri aktivaciji sistema te ce biti jako tesko ustimati precizno doziranje smese. Zatim, ako boca nema sifon, tesko da ces ista napraviti...prelistaj malo sekciju sa FAQ za NoS, ima objasnjenje zasto i kako ne valja.

      E sad, dry ili wet sistem...dry je sigurno jednostavniji i jeftiniji, ali nesigurniji...Ako se radi o motorima koji po standardu mnogo zalivaju gorivom, onda mozes da probas i sa dry verzijom, ali onda kao indikaciju smese moras koristiti malo primitivnije metode, pre svega svecicu. Dakle, aktiviras sistem, vozis se i onda naglo ugasis motor i zakocis sto pre (kartingasi mozda prepoznaju sistem testiranja svecice ). Izvrni svecicu i vidi da li ima depozita ekstra goriva...Ne postoji neki bolji nacin kojeg mogu da se setim za testiranje smese.

      Sto se tice doziranja N2O, cak i dizna od 0.1mm ti je PREVELIKA za taj Tomos. Ako si mislio da koristis merenje smese na boci...nece valjati. Ili koristi merenje smese na samom pulsoidu (solenoidu), koji god budes koristio, i to na izlazu, ili ako vec moras, na samom injektoru, nikako na boci.

      To je otprilike to sto mi trenutno pada na pamet, pitaj ako imas konkretan problem.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • Gumetina
        Banovan
        • 12.12.2004
        • 1082
        • Novi Sad

        #4
        jako me jedi to sa eksplozivnim ventilom. ne znam kako bi to resio?
        na ventilu na boci cak i nema mesta gde bi se eventualno mogao ugraditi jedan... jedino da se pravi redukcija izmedju boce i ventila, ili pak da se pravi redukcija za pravi n2o ventil, sto ce drasticno da podigne cenu...

        doziranje sam mislio da radim odmah posle ventila, a ventil da srafim odmah na bocu , kako bi se izbeglo skupo crevo i dodatni prikljuchci...

        ostaje jos samo saka jada creva od ventila do isisne grancice, sto je najmanji problem...

        nisam saznao od kog je materijala sediste ventila za cng?

        isto tako , ako je 0.1mm previse, kako da izbusim manju rupu?

        Hvala!

        RAle

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Pa sve je stvar cene vs. kvaliteta, odnosno sigurnosti, ja ne znam dokle si spreman da spustas marginu sigurnosti izuzimajuci eksplozivni ventil, od tebe zavisi...

          Ja i dalje ne razumem jednu stvar do kraja - sta ti igra ulogu solenoida za N2O? Dakle sta obezbedjuje konstantan pritisak, pulsiranje, kojom frekvencijom, sta regulise pritisak...?

          0.1mm za tu aplikaciju je previse, kako da izbusis manju rupu pojma nemam. N2O i nije predvidjen za ovakve aplikacije koje tebi padaju na pamet, odnosno koliko ja znam niko ga nije pravio za tako slabasne aplikacije tipa povecanja snage 4-5KS...Ja iskreno sumnjam da ces uspeti da izvedes tako nesto. I kod jako dobrih sistema sa namenski radjenim solenoidima i 10x vecim bocama uvek se javlja varijacija snage sto zbog varijacije pritiska u boci, sto zbog malih ali neizbeznih oscilacija u isporuki snage. 5-6% varijacije, recimo, to na 100bhp shot-u na autu ne znaci mnogo. Medjutim posto koristis, uslovno receno nenamenske komponente na jako malim snagama i to na motorima sa jako malom marginom sigurnosti i tolerancijom na povecanje snage, verujem da ces imati mnogo vecu varijaciju i to na jaaaako malom povecanju snage, sto zahteva jako povecanu preciznost pri doziranju, a ti imas upravo suprotno...Verujem da ces imati veliki problem sa oscilacijama, opadanjem pritiska i konstantnom isporukom jednake kolicine N2O i da ce to dovoditi do neravnomernog mesanja, trzavica i generalno diskutabilne upotrebljivosti sistema...Mozda i resis sve to, ne znam, samo govorim ono sto meni pada na pamet da bi mogao biti problem.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Gumetina
            Banovan
            • 12.12.2004
            • 1082
            • Novi Sad

            #6
            nista ne pulsira, probusena je dizna, ventil se otvara, n2o curi....

            dokle, dok ne potrosi sav... u pocetku ide dosta dobro, i polako ali sigurno dodje do granice kad iz boce pocneda izlazisamo gas i ne oseti se vise nista...

            sistem mora da bude 100% bezbedan, tako da se realizacija eksplozivnog ventila mora nekako resiti. ipak n2o nije kiseonik vec potpuno druga narav pri povisenoj temperaturi... ostaje taj problem da se nekako resi, jedino sto mi pada na pamet kao valjano resenje je upotreba n2o ventila. to ce podici cenu za oko 15e

            ostaje da se pronadje onaj cng ventil, i odrade neki crtezi kod cika strugara i to je to.....

            Sale, da li mozes bar priblizno da izracunas koliko ce npr. kolicina od 300gr azotsuboksida da izlazi u tecnom stanju kroz diznu od 0.1mm?

            hvala

            RAle

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Hm... Sta ce da ti limitira i stabilizuje pritisak ako nemas nikakav pulsoid? Samo otvoris diznu i tece samo po sebi? Pod kojim pritiskom? Kako mislis da precizno odmeravas kolicinu N2O za datu jedinicu vremena? Hm i opet hm... MORAS ali apsolutno moras da imas neku vrstu bafera koji ce da ublazava "vibracije", pulseve, padove pritiska, "dzepove" gasovitog N2O koji ide iz boce - zato solenoid i pulsira da bi na sebe primio sve uve varijacije, a dalje prosledio samo ravan i neprekidan tok tecnog N2O. Zbog toga jos niko uvek i nije izbacio solenoid koji je "constant flow" bez pulseva, najbolji u polju na tome rade godinama, tako da ako ti resis ovaj sistem sa CNG ventilom da radi kao constant flow onda to slobodno patentiraj

              Opet ti skrecem paznju da postoji minimalni limit dokle je bezbedno ici sa velicinom boce. Sto manja boca to na nju drasticnije i brze utice povecanje temperature, odnosno varijacije u pritisku izazvane porastom ambijentalne temperature mogu dovesti do rapidnog povecanja pritiska cak i na umerenim povecanjima spoljne temperature. Vece boce mogu lakse da kompenzuju ovaj porast. Takodje, sto manja boca brze ce se hladiti pri aktiviranju sistema, pritisak ce brze opadati (maltene posle 3-4 sekunde), i sistem ce za jako kratko vreme postajati neefikasan.

              Sto se tice vremena izlazka te kolicine, odnosno flow rate, iskreno, ne znam precizno. Trebalo bi da znas par varijabli oko sistema koji pravis - pritisak u boci, pritisak posle dizne odnosno u usisnog grani, promer ulazne cevi na ventil, promer dizne, promer izlazne cevi, ...ima par stvari koje znam npr. gustina N2O, mogu da pretpostavim temperaturu, itd...Ako bih vec morao da dam makar grubu procenu, racunajuci i sa opadanjem pritiska u boci i smanjenjem protoka vezano za to, rekao bih da ces bocu isprazniti za ne vise od 15-ak sekundi.

              Medjutim nije uopste stvar u brzini praznjenja, vec u samoj velicini dizne, dizna od 0.1mm je dovoljna maltene za nekih 20-ak KS. Tu snagu ne mozes da smanjis nikako drugacije osim da izbusis makar duplo manju diznu, a tada se vec postavlja pitanje restrikcije protoka... Smanjenje pritiska u boci ne bi imalo neki efekat, jer pritisak u boci mora biti najmanje 50bar, ispod toga sistem nece raditi kako treba, odnosno u tecnoj fazi, vec u gasnoj. Dakle nije problem brzine praznjenja boce vec regulisanja snage koju ta dizna po osnovnim postavkama sistema (pritisak i promer dizne) isporucuje, a to je oko 20-ak KS.

              Dakle po nekih par bitnih stavki definisana je minimalna snaga koju N2O sistem moze isporucivati i minimalna velicina boce koju mozes koristiti - to je pritisak u boci, fizicka velicina dizne, i brzina hladjenja odnosno zaledjivanja sistema. Najmanja velicina sistema dakle ispod koje je apsolutno neprakticno ici je boca od najmanje 1kg i snaga od najmanje 20KS, a i za to ti je potreban jako precizan sistem (citaj solenoid i precizno uradjena dizna)
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • ale944
                CBC Senator XXL
                • 20.03.2006
                • 1457
                • Beograd

                #8
                gumetina, posto je ovo predvidjeno da bude low budget projekat, onda bi mozda vredelo pokusati sa medicinskom iglom (za injekcije) u ulozi dizne.
                206 rece da bi 0.1 mm bilo previse za pomenuti motor,medjutim sama konstrukcija igle - dugavcka a malog precnika se ponasa kao restriktor vise nego klasicna dizna, tako da verujem da bi 0.1 ili ako postoji manja igla sto vece duzine mogla da ti zavrsi posao. naravno trebalo bi bezbedno napraviti vezu igle sa dovodom n2o.
                verujem da bi dobro pogodjena dimenzija igle omogucila potreban protok mozda i bez pulsirajuceg ventila. bitno je samo da n2o dodje tecan do igle.
                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                Comment

                • Gumetina
                  Banovan
                  • 12.12.2004
                  • 1082
                  • Novi Sad

                  #9
                  @206:
                  cenim da si preterao kad si rekao 0.1mm za 20ks, aj malo sracunaj te varijable ...

                  a sto se tice konstantnoga pritiska tj toka, ovo sa iglom bi stvarno moglo da upali, pitanje ostaje samo kako vezati iglu za nesto sto treba da bez problema drzi 75bar bez havarije...

                  sto se tice grejanja boce, taj problem uvek postoji, pogotovo na motoricima koji po defaultu stoje na suncu.... zato se eksplozivni ventil ne sme izbaciti....

                  ima dosta tu problema, morace da se porazmislja debelo...

                  samo oko protoka nemojte opet, nije na kraju krajeva ni bitno koliko curi, bice udar malo jaci, posle naglo opadanje sto je za neki motoric i najbitnije, da kad zatreba malo pogura i dosta..... ipak pravimo spravu za 50e

                  poz

                  RAle

                  P.S. I hvala velika...

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Nema problema, ja ti kazem oko cega ces realno imati problem, pa ako mislis da ti ne treba pulsoid i da moze bez njega, samo teraj

                    Sto se dizne tice, dacu ti ako hoces da premeris diznu koju ja na autu sa 2000ccm koristim za 25KS+, pa vidi da li sam preterao ili ne.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #11
                      Jos jedan moguci problem. Ako vec dizna mora da bude mikronski mala vrlo je moguce da se dizna cesto zapusi....mislim da krene smece iz te starinske boce i pocne da pravi probleme ili?
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        Normalno da je moguce, prave se, prodaju i koriste i filteri za N2O, cak i N2O medicinske cistoce ima prljavstine koja moze da zacepi vodove.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • Gumetina
                          Banovan
                          • 12.12.2004
                          • 1082
                          • Novi Sad

                          #13
                          Originally posted by 206
                          Nema problema, ja ti kazem oko cega ces realno imati problem, pa ako mislis da ti ne treba pulsoid i da moze bez njega, samo teraj

                          Sto se dizne tice, dacu ti ako hoces da premeris diznu koju ja na autu sa 2000ccm koristim za 25KS+, pa vidi da li sam preterao ili ne.
                          Teram juga bez pulsoida, i nemam ama bas nikakvih problema...
                          (izmedju ostalog, kako li rade svi zivi koji su bacili pare na nos nx ili slicno)

                          A sto se tice tvoje dizne za 25ks, da li to ima veze sa kubikazom mashine?

                          Isto tako, ako koristis pwm kontroler a koristis ga, sa njim sigurno ide veca dizna od 25ks da bi dobio 25ks zato sto neko vreme (prekidi) ventil stoji zatvoren?

                          Ja ti verujem na rec , pa cu da te zamolim za jedan mali test, dakle probaj da u tu diznu sto imas uguras grafitno srce iz patent olovke (0.5mm) pa javi da li staje... posto sumnjam da moze da se izmeri nekom jednostavnom metodom kolika je dizna...

                          Prljavstina, sta cemo sa njom, pa ja cu se zadovoljiti time da mi smrad iz boce (koju cu da oribam u ultrazvucnoj kadi i kojekakvim hemikalijama) NIKADA ne zaglavi N2O ventil, sto je na kraju krajeva najbitnije, a ako se dizna zapusi, to ce rezultovati otkazom i sistem ce morati da se pere, ali havarija nece nastati.... dakle ventil za cng ako nema sediste od bar 1mm ne ide u aparat

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            NX koristi pulsoid, kao i svi ostali.

                            Oko tog tvog Juga, nije da ti ne verujem sta i koliko dugo i bez problema teras, ali da li si ikada izmerio taj auto da vidis STA uopste teras?

                            Koristi se pwm, naravno (dok ne izadje smooth pulsoid, a onda se prelazi na totalno drugaciji koncept ), medjutim ako se tera dizna od 100KS, koristi se obaranje snage do min. 50KS, dakle ne nize od 50% (iako je moguce da se krene od 30%, ali se ne preporucuje), bas zbog gubljenja preciznosti i rizika od povecanja gresaka pri isporuci, odnosno "vibriranja" koje bi se javilo kao posledica premalog broja pulseva na prevelikoj dizni.

                            Grafitno srce ne moze da udje u diznu, ni BLIZU

                            Koji je maksimalni deklarisani pritisak na kome ce taj ventil koji koristis garantovano moci da se otvori i zatvori? 50, 100, 200bar...? Koji je protok koji moze da obezbedi?
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Gumetina
                              Banovan
                              • 12.12.2004
                              • 1082
                              • Novi Sad

                              #15
                              juga nisam merio, to smo se dogovarali da merimo ibizu, pa je covek rasturio, a juga ne mogu da merim dok ne promenim kvacilo i dora ne ugradi plin ali ti o tome kako ide mogu posvedociti i boost i dora koji su to videli prosle godine u ovo vreme na autoputu kod horgosha...

                              no to je sad manje bitno,

                              imas samo jednu syntax gresku, nije preporucljivo ici ispod 50% pwm-a ne zato sto ima malo impulsa vec zato sto su isti , kratki, tj veca je pauza nego impuls i onda bi trebalo da se ima (lupam sad) solenoid koji trpi 30Hz da bi mogao da odradi bez testerenja konstantan protok, znaci brzi...

                              NX ima kitova glupavih ko sto je i ovaj moj, samo sa ventilom koji otvara i zatvara... dok je skoro svaki NOS bas tog tipa....

                              Za ventil ne znam da odgovorim, ali sam davao neke linkove ka karakteristikama u onoj temi u autogasu, pa pise protok ali ne pise sediste,a ako uzmemo u obzir da je u tanku CNG-a 200+bara pretpostavicemo da moze da otvori i 50-160 bara N2O

                              I za kraj:
                              Nitrous Jet
                              Size
                              In Millimetres

                              1mm = 0.03936 inch Approx Power increase with 800 psi Nitrous Oxide pressure Fuel Jet (mm)
                              for a 3 BAR or 45 psi (above manifold) fuel injected Fuel Jet (mm) for a Separate fuel pump & regulator set to 10 psi pressure Fuel Jet (mm) for a fuel pump & regulator that also feeds carburettors at 3 psi Motorcycles that use gravity feed from tank
                              No Fuel pump needed Check! FLOW RATE - Disconnect the pipe from the injector, or from the distribution block (if used) and time how long it takes to fill a 1 Pint container with fuel. With Nitrous Bottle disconnected, and the engine is running, and the Fuel Solenoid energised. (+ / - 5%)

                              0.30 6.3 bhp Too small for reliability & practicality 0.30 0.40 - 1 pint fuel delivered 1031 seconds
                              0.35 8.6 bhp 0.35 0.50 - 1 pint fuel delivered 755 seconds
                              0.40 11.2 bhp 0.40 0.55 - 1 pint fuel delivered 580 seconds
                              0.45 14.2 bhp 0.300 0.45 0.60 - 1 pint fuel delivered 457 seconds
                              0.50 17.5 bhp 0.325 0.50 0.70 - 1 pint fuel delivered 317 seconds
                              0.55 21.2 bhp 0.350 0.55 0.75 - 1 pint fuel delivered 309 seconds
                              0.60 25.2 bhp 0.400 0.60 0.80 *1.50 1 pint fuel delivered 260 seconds
                              0.65 29.5 bhp 0.450 0.65 0.90 *1.70 1 pint fuel delivered 216 seconds
                              0.70 34.3 bhp 0.475 0.70 0.95 *1.90 1 pint fuel delivered 191 seconds
                              0.75 39.4 bhp 0.500 0.75 1.00 *2.10 1 pint fuel delivered 162 seconds
                              0.80 44.8 bhp 0.525 0.80 1.10 *2.10 / no jet 1 pint fuel delivered 144 seconds
                              0.85 50.6 bhp 0.550 0.85 1.15

                              For 40 bhp upwards a
                              pump is needed so follow RED jet sizing options

                              Or a pipe from a larger size fuel solenoid
                              to distribution block with a bigger internal bore than 2.5mm
                              could be used instead 1 pint fuel delivered 130 seconds
                              0.90 56.7 bhp 0.600 0.90 1.20 1 pint fuel delivered 114 seconds
                              0.95 63.2 bhp 0.625 0.95 1.30 1 pint fuel delivered 103 seconds
                              1.00 70.0 bhp 0.675 1.00 1.35 1 pint fuel delivered 92 seconds
                              1.05 77.1 bhp 0.700 1.05 1.40 1 pint fuel delivered 84 seconds
                              1.10 84.7 bhp 0.725 1.10 1.50 1 pint fuel delivered 77 seconds
                              1.15 92.5 bhp 0.775 1.15 1.55 1 pint fuel delivered 71 seconds
                              1.20 100.2 bhp 0.800 1.20 1.60 1 pint fuel delivered 65 seconds
                              1.25 109.3 bhp 0.825 1.25 1.70 1 pint fuel delivered 59 seconds
                              1.30 118.3 bhp 0.875 1.30 1.75 1 pint fuel delivered 55 seconds
                              1.35 127.5 bhp 0.900 1.35 1.80 1 pint fuel delivered 51 seconds
                              1.40 137.4 bhp 0.950 1.40 1.90 1 pint fuel delivered 47 seconds
                              1.50 157.5 bhp 1.000 1.50 2.00 1 pint fuel delivered 41 seconds
                              1.60 179.2 bhp 1.075 1.60 2.15 1 pint fuel delivered 36 seconds
                              1.70 202.3 bhp 1.150 1.70 2.30 1 pint fuel delivered 32 seconds
                              1.80 226.8 bhp 1.200 1.80
                              Larger Solenoid 1 pint fuel delivered 29 seconds
                              1.90 252.7 bhp 1.275 1.90 1 pint fuel delivered 26 seconds
                              2.00 280.0 bhp 1.350 2.00 1 pint fuel delivered 23 seconds

                              preuzeto sa www.nitrous.info po kojem sam napravio 3 uspesne ugradnje bez i jedne havarije!

                              Comment

                              Working...
                              X