Preporučam slijedeće preparate:
1. SONAX Xtreme Polish & Wax 3 Nano Pro
2. Eagle One Wet™ Polish & Wax
3. SONAX Xtreme Wax 1 full protect
U daljnjem tekstu koristit ću kratice tih naziva.
Sonax Nano 3 je blagi polish (u usporedbi s pravim polishima koje imaju lakireri) za ručno (a može i strojno) poliranje. Također je obogaćen raznoraznim deterđentima za čišćenje laka a sadrži i nešto prirodnog voska pa ste nakon tretmana s njime jedno vrijeme koliko tolko zaštićeni od atmosferlija. Dolazi sa priručnim aplikatorom koji nabubri kad se namoči u vodi. Ja sam taj aplikator koristio za poliranje pragova i nekih manje bitnih mjesta. Cijena u Bauhausu oko 85 Kn a u VŽu 105 Kn.
EO Wet Polish & Wax je sintetički vosak koji ima nešto čestica čistača u sebi, ali oni su daleko slabiji od onih sadržanih u Sonax Nano 3. On štiti od ptičjeg izmeta, kiselih kiša i UV zraka i daje sjaj. Trajnost 6-8 mjeseci, ovisno o garažiranosti auta. Cijena oko 85 Kn u Varaždinu, isto valjda i u Bauhausu.
SONAX Xtreme Wax 1 full protect je pravi prirodni vosak i u krutom je obliku. S njim se dobije i aplikator/spužvica za nanošenje koji možete koristiti za nanašanje svih ostali sredstava. Daje nam izniman sjaj te odbija vodu i prašinu. Traje cca 3 mjeseca. Cijena oko 85 Kn u Bauhausu, u VŽu je 105 Kn. On se stavlja na novi lak ili pak na lak pripremljen za voskanje.
Osim toga trebat ćete i krpe za istrljavanje a možda i vatu za poliranje. Krpe imate jednokratne od Sonaxa, mislim da je to na ovom linku trebate barem dva paketa za jedan tretman, paket košta cca 35 Kn ili si uzmite Čudesnu krpu od rekord tima ima je po Dionama, a u Varaždinu je ima u Kitru od TP Varaždin. Cijena 26 Kn a u Zagrebu je navodno 38. Za jedan tretman treba barem 4 krpe. Krpe najbolje operite u mlakoj vodi prije upotrebe, može i u mješavini s tekućim detrđentom za odjeću. Nikako se nesmiju kuhati ili tretirati s izbjeljivačem!
Čudesne krpe su ekonomičnije rješenje jerbo vam za cijeli postupak treba barem 5 paketa Sonaxovih krpa za poliranje i waxanje.
Nakon malo teorije ajmo se bacit na posel:
Kompletni proces zaštite/sjaja ide ovako:
1. Pranje običnim šamponom + brzinsko pranje sredstvom za pranje suđa
2. Sušenje
3. Čišćenje laka od čestica koje su se stopile s lakom
4. Skidanje oksidacije
5 Poliranje (ako treba)
6. Zaštita i voskanje
1. PRANJE OBIČNIM ŠAMPONOM (bez voska) - mislim da je tu sve jasno, koristite neku spužvu za pranje auta, ja sam nekad koristio četku od Gardene al mislim da te četke rade "crtice" po laku pa ju više ne koristim, osim za pranje felgi i eventualno pragova i tablica. Istina je da četka bolje pere mušice i ptičji izmet i da se neke stvari ne mogu lako istrljat spužvom al meni tu u igru upadaju nokti s dozom opreza a imam i Sonaxovu spužvu koja ima jednu grublju stranu i dušu je dala za takve stvari, nadam se da ne grebe lak, zasada nisam primjetio.
BTW. Kad se auto navoska trebao bi se lakše prat. Npr. meni se ptič pro*ere na auto, drugi dan padne kiša i toga više nema. Naravno, ako se govance to zasuši ide malo teže al opet lakše nego kao kad nemaš vosak na laku.
Možda ćete još neko vrijeme razmišljat o svemu ovome pa preporučam da si isplanirate 2-3 dana kad ćete to radit a tjedan prije prave akcije detaljno operete auto kao i dijelove karoserije koji su dostupni tek kad se otvore vrata, poklopac prtljažnika i hauba, tako da budu čisti te da se ne gubi vrijeme taj dan kad će se polirat. Bitno je da su čisti jer kad ćete brisat ostatke paste sa rubova možete uprljat krpu za istrljavanje, mada, možete za brisanje rubova imat posebnu krpu.
Ja sam sve radio u hodu, polirao, istrljavao dio po dio i odmah čistio ostatke pa sam si malo shebo krpe, srećom pa sam imao dovoljnu zalihu krpa.
Pranje sredstvom za pranje suđa:
Napravite blagu smjesu deterđenta za pranje suđa u kantici i nabrzinu prođite sve lakirane dijelove. Stakla, gumice od brisača i gume ja nebih dirao jer se samo gubi vrijeme a niš koristi, možda je i štetno za gumene dijelove.
Sredstva za pranje suđa se dosta abrazivna za lak automobila i zato treba radit što brže. Ja sam trljao i odmah plavio površinu po površinu. I ne prati po suncu, ostat će bijele fleke po laku, pogotovo na krovu, nečetete ih stići pokupit krpom za sušenje (meni se to desilo) i onda se ta mala mineralna prašina izmješa s polir pastom pa može oštećivat lak kad se polira.
Svrha pranja sa sredstvom za pranje suđa je da se s auta speru voskovi i silikoni koje autošamponom nemožemo skinut.
2. SUŠENJE
A ništa, fino sve prebrišete sa krpom od umjetne kože(npr. Kanebo Aion Chamois cca 75 Kn je najbolje što se može naći na našim prostorima). Sonax polishu ne smeta voda pa unutarnje stjenke na vratima nemorate brisat al će vam to namočit krpu kojom ćete istrljavat polish, naravno ukoliko ćete polirati isti dan.
3. ČIŠĆENJE LAKA
Za teži al za lak bezbolniji način, kao i opis što tim postupkom želimo napravit obavezno poglegdati ovaj link Using a Clay Bar to Remove Paint Contamination
Ja sam u tu svrhu koristio Sonax XXtreme 3 polituru i spušio sloj laka i sad vidim da bi se Clayom možda manje zezal jer sam potrošio puno vremena na zračnu hrđu tj. industrijsku prašinu a i nakon poliranja osjetio sam tu i tamo koju grudicu pod prstima koja se ne vidi golim okom a koju bi Clay valjda izvukao.
Ako želite raditi sve natanane onda pravac http://www.glasurit.hr ima Clay od 3M-a Stvar je relativno skupa, oko 260 Kn al špara lak kao što ljepo to piše na properautocare
Eto Vam opis 3M clay-a
Pošto pretpostavljam da to nitko neće radit onda neću tražit opis od Lea kako se to radi, sorry
Postupak poliranja objasnit ću u petoj točci.
4. Skidanje oksidacije i ostalih nečistoća
Ako netko neće koristiti Sonanx Nano 3 onda bi prije voskanja treba očistiti lak sa http://eagleone.valvolineeurope.com...rwax.html]Eagle One Carnauba Cleaner wax. Cijena oko 60 Kn.
2 Neno Ako odlučiš peglat sa Sonax Nano 3 samo po ogrebotinama a za fazu 3 koristit Sonax Nano 2, on ti nema ta sredstva za čišćenje ko Sonax Nano 3 pa moraš očistit lak sa Carnauba Cleaner Waxom prije tretmana sa Sonax Nano 2!
5. POLIRANJE
Sonax XXtreme Nano Pro 3 će čak malo ublažit i ogrebotine od ključeva a Nano 2 koristite za peglanje crtica. Mada je i Sonax 3 bolesno blag tako da se ja nebih zamaral sa Sonaxom 2, pogotovo jer radimo ručno.
Ta sredstva kao i svi ostale voskovi ili lak cleaneri nanose se sa aplikatorom/spužvicom koju dobijete sa Sonax XXtreme Wax Full Protect 1.
Loše za aplikator je to kaj će se lako sprljat ako nemate gore sloj bezbojnog laka(Hrdžo?), onda možda bolje da se aplikator čuva za voskanje, a za poliranje koristi ovaj aplikator kaj se dobi sa Sonax Nano 3, a poslužit će i vata.
Kako se polira? Dio po dio, za početak npr. uzeti površinu 4-6 dlana na nekom mjestu kojega vam nije žao, ne jako stiskat i valjda nećete napravit nikakvu štetu .
Evo što Leo kaže: "Radiš toliko dok ne počne hazeat. Znači dok se ne posuši. Još eventualno prođeš par puta po suhom polishu i onda skidaš. I radiš manje površine. Nikako ne cijelu haubu. To da trojca rade nebi uspjeli kvalitetno napravit. Ak ti se Sonax Xtreme 3 osuši to buš trebao strongest men in the world zvat da izbuffaju to. Zato ga treba brzo skidat jer se suši ko blesav."
Kojim pokretima se polira? Citat od Lea:
"Nanjeti i odmah polirati srednje brzim, srednje laganim pokretima naprijed-nazad, gore-dolje. Do sada sam osobno radio kruzne oscilatorne poteze no osobno sam se uvjerio na nagovor profesionalaca da su ravni linijski potezi naprijed-nazad bolji rad, jer ostavljaju daleko manje swirlmarksa. Raditi plohu po plohu. Ne dopustiti da hazea (da se osusi) jer je uklanjanje izuzetno tesko i ostavlja swirlmarkse.
Istim pokretima to izbuffaš/istrljaš"
Eto još par citat-a, varijacija na istu temu:
"Samu radnju poliranja obavljaš aplikatorom. S krpama se skida sredstvo i odvojene čestice laka.
Znači naneseš polituru na aplikator i trljaš dok sredstvo ne posuši. Tek kad se osušilo politura je obavila svoj cijeli posao. Neki rade krivo pa onda nanose sredstvo i onda dok se već osušilo idu trljat aplikatorom. To je bezveze. Jer politura i je tekuća baš zato da bi raznosila abrazivne kristale dok s njom trljaš. Nema kompletnog efekta ako se tekućina osušila a abrazivne čestice stoje na njoj."
Qali kad istrljavam sa cudesnom trebam jace pritiskat da se jos malo polira ili treba samo lagano kupit ostatke paste i necistoca?
Ne stišćeš jače od onoga što je dovoljno da skidaš sredstvo. Jako stiskanje radi swirlmarkse, bilo aplikatorom ili poslije krpom. Glavna je kvantiteta poteza. Okretat i mijenjat krpe ovisno koliko se zapune sredstvom.
6. ZAŠTITA/VOSKANJE
Nakon poliranja trebalo bi zaštititi otvoren lak, (doduše, Sonax Nano 2 i 3 imaju u sebi nešto prirodnog voska). To se radi sa voskovima koji se djele na prirodne i sintetičke. Uprošćeno rečeno: sintetički pružaju bolju zaštitu, a prirodni daju bolji sjaj. Meni se auto nakon tretmana sintetičkim voskom dosta sjaji sjaji al nisam zadovoljan kako voda kliže s njega, bolje je klizila nakon poliranja s Sonax Nano3 politurom koja u sebi sadrži nešto razrijeđenog prirodnog voska. Najbolji efekt postiže se kombinacijom sintetičkog i prirodnog voska. S time da treba napravit pauzu između ta dva tretmana od cca 24 sata, dakle teško da se sve može obavit isti dan
Sintetički vosak u našem slučaju: Eagle One wet polish & wax
Prirodni vosak u našem slučaju: Sonax Xtreme Wax 1 Full Protect
Preporučam dakle da stavite sintetički vosak za zaštitu i nešto sjaja i onda na njega prirodni vosak.
Ako cijeli dan izgubite na poliranje, možete auto voskat i slijedeći dan. Ako ima i malo prašine na njemu opet ga prvo treba operat običnim šamponom bez voska i dobro posušit a ako je bio u garaži, eventualno prašnjave površine obrišite vlažnom krpom od mikrovlakana, nemora biti čudesna, može neka iz getroa, Rox-a, DMa, kauflanda ima ih po 15 Kn za 2-3 komada.
Dakle, namažite sintetički vosak po pola auta, i to u taaankom, tankom sloju. jerbo debljim nanosom nećete ništa postići, samo ćete kasnije teže istrljat. Potezi isti kao kod poliranje, eto par citata:
"Pa namažem za 10-ak minuta. Pustim još pol sata da malo izreagira. Isto i s WET polish & waxom i sa Sonax tvrdim voskom."
"Ja namažem cijeli auto i pustim bar pola sata da odstoji. Za sada mi se sviđa efekt. Jedino ako prašina prijeti okolo onda nebi dugo puštao."
Nakon 24 sata kad se sintetički vosak integrira s lakom onda gore pukni carnaubu i gotova priča :-)
Eto još citata:
"Sva ta zaštita pruža bolju hidrofobnost te polaritet laka i odbijanje čestica prašine, te također njihovo slabije hvatanje. Ujedno time i lakše pranje auta, te manju bojazan od oštećenja laka. Također i izniman sjaj te dubinu.
Auto jednostavno izgleda prekrasno i milina ga je gledati. Također i poslije svakog pranja malo našpricam Eagle One Wax as You Dry što je sintetički gloss imitacija voska. Da još malo sparkling sjaja kao finish."
"To su dva razlicita svijeta. Ovaj prvi je sinteticki vosak koji tvori cvrscu bazu. Zato ljudi sinteticke voskove stavljaju prve. Daju samo
umjetni sparkling sjaj. To nekima nije dosta pa onda jos stave i pravi prirodni carnauba vosak jer je njega tesko sinteticki imitirati. On daje ekstremnu hidrofobnost i dolazi zadnji na povrsinu bas zato da odbija vodu. Ako ga neke cestice prljavstine i produ onda je zadnja linija obrane ovaj sinteticki.
Ujedno Carnauba daje i dubinu laku. Tako da zajedno te dvije vrste voskova tvore najbolje od dvaju svjetova. Dubinu i sjaj, ujedno i najbolju zastitu od oksidacije, fotodegradacije, vode, i slabije prijanjanje prasine za lak.
(Prvih par dana kak je svjeze stavljen vosak prasina se bas voli skupljati na vosak, ali to nestaje prvim naknadnim pranjem). Auto se daleko lakse odrzava pranjem i postoji neka manja bojazan da ces povuci straftu na laku dok brises auto i ako ga negdje nisi bas toliko dobro oprao."
Ja na kraju savjetujem da ne čekate pola sata, dovoljno je 10-15ak minuta, jer će se kasnije teško to istrljavat ako se stvrdne. No ako se čeka premalo onda se opet napravi s*anje, jerbo samo raznosite wax po površini (domaćim rječnikom - mačkanje) i pritom prljate krpu za istrljavanje.
Dodatak za radoznalce
Prilikom poliranja desit će se da polish ili wax dodju na plastične dijelove koji nisu lakirani. Ja sam sve letvice te okvire oko stakla i retrovizora prije poliranja premazao sa Eagle one Interior/exterior protectantom pa se polish nije primio za plastiku, a Leova priča je obratna:
" Bijelo na lajsnama je normalna pojava poslije poliranja. Treba reagirati odmah poslije poliranja. Nakon što si uklonio svo sredstvo sa lako dostupnih mjesta, treba dugačkim kistom izvaditi sredstvo iz udubina i teško dostupnih mjesta. Također otvoriti vrata i haube te prebrisati rubove krpom. Sve to dok sredstvo još nije oksidiralo i skorilo se. Onda fino uzeti neku krpicu, namočiti je, staviti malo sapuna i proći s time po plastičnim djelovima. I to više puta.
Polir sredstvo je iznimno hidrofobno pa se zato teže skida, makar sapun djeluje dispergirajuće na masne čestice, ali opet nije svemoguć.
Nakon ąto si to sve obavio, pusti lak da miruje jedno 24h i dok se vosak iz polir paste ne integrira s lakom te onda pređeš plastične
djelove Eagle One External/Internal Protectantom ili Sonax Tiefen Pflegerom da im povratiš boju i sjaj. Ne preporučam stavljati ta sredstva dok se još vosak nije integrirao sa okolnim lakom jer se lako fula pa si ispereš vosak i onda imaš mrljice okolo."
"Ak si zamuljaš te plastične djelove onda malo deterdženta za pranje suđa na vlažnu krpicu i to se obriše.
Moguće da će ti "izvirat" bijeli tragovi voskanja nakon svake kiše pa sušenja tako da znaš kako maknuti takve stvari.
I Wax-As-U-Dry ostavlja te bijele tragove tu i tamo ako ne obrišeš dobro auto. A ti bijeli tragovi su ti zapravo Carnauba )
I nejdi s prstima oko očiju kad radiš s Wax 1 Full Protect. Mene ama baš svaki put peku oči nakon što s njim radim. Dobro hlapi i pošto radim u garaži, a lijen sam svako malo otvarat i luftat, onda fino ostatak dana provedem žmirkajući i jedva čekam krpe. Do sutradan prođe )))"
Dodatak:
Aplikatore nakon poliranja možete npr. oprat običnim sapunom, al nakon waxanja ih je najbolje oprat deterđentom za suđe jer ono praktički rastvara vosak.
1. SONAX Xtreme Polish & Wax 3 Nano Pro
2. Eagle One Wet™ Polish & Wax
3. SONAX Xtreme Wax 1 full protect
U daljnjem tekstu koristit ću kratice tih naziva.
Sonax Nano 3 je blagi polish (u usporedbi s pravim polishima koje imaju lakireri) za ručno (a može i strojno) poliranje. Također je obogaćen raznoraznim deterđentima za čišćenje laka a sadrži i nešto prirodnog voska pa ste nakon tretmana s njime jedno vrijeme koliko tolko zaštićeni od atmosferlija. Dolazi sa priručnim aplikatorom koji nabubri kad se namoči u vodi. Ja sam taj aplikator koristio za poliranje pragova i nekih manje bitnih mjesta. Cijena u Bauhausu oko 85 Kn a u VŽu 105 Kn.
EO Wet Polish & Wax je sintetički vosak koji ima nešto čestica čistača u sebi, ali oni su daleko slabiji od onih sadržanih u Sonax Nano 3. On štiti od ptičjeg izmeta, kiselih kiša i UV zraka i daje sjaj. Trajnost 6-8 mjeseci, ovisno o garažiranosti auta. Cijena oko 85 Kn u Varaždinu, isto valjda i u Bauhausu.
SONAX Xtreme Wax 1 full protect je pravi prirodni vosak i u krutom je obliku. S njim se dobije i aplikator/spužvica za nanošenje koji možete koristiti za nanašanje svih ostali sredstava. Daje nam izniman sjaj te odbija vodu i prašinu. Traje cca 3 mjeseca. Cijena oko 85 Kn u Bauhausu, u VŽu je 105 Kn. On se stavlja na novi lak ili pak na lak pripremljen za voskanje.
Osim toga trebat ćete i krpe za istrljavanje a možda i vatu za poliranje. Krpe imate jednokratne od Sonaxa, mislim da je to na ovom linku trebate barem dva paketa za jedan tretman, paket košta cca 35 Kn ili si uzmite Čudesnu krpu od rekord tima ima je po Dionama, a u Varaždinu je ima u Kitru od TP Varaždin. Cijena 26 Kn a u Zagrebu je navodno 38. Za jedan tretman treba barem 4 krpe. Krpe najbolje operite u mlakoj vodi prije upotrebe, može i u mješavini s tekućim detrđentom za odjeću. Nikako se nesmiju kuhati ili tretirati s izbjeljivačem!
Čudesne krpe su ekonomičnije rješenje jerbo vam za cijeli postupak treba barem 5 paketa Sonaxovih krpa za poliranje i waxanje.
Nakon malo teorije ajmo se bacit na posel:
Kompletni proces zaštite/sjaja ide ovako:
1. Pranje običnim šamponom + brzinsko pranje sredstvom za pranje suđa
2. Sušenje
3. Čišćenje laka od čestica koje su se stopile s lakom
4. Skidanje oksidacije
5 Poliranje (ako treba)
6. Zaštita i voskanje
1. PRANJE OBIČNIM ŠAMPONOM (bez voska) - mislim da je tu sve jasno, koristite neku spužvu za pranje auta, ja sam nekad koristio četku od Gardene al mislim da te četke rade "crtice" po laku pa ju više ne koristim, osim za pranje felgi i eventualno pragova i tablica. Istina je da četka bolje pere mušice i ptičji izmet i da se neke stvari ne mogu lako istrljat spužvom al meni tu u igru upadaju nokti s dozom opreza a imam i Sonaxovu spužvu koja ima jednu grublju stranu i dušu je dala za takve stvari, nadam se da ne grebe lak, zasada nisam primjetio.
BTW. Kad se auto navoska trebao bi se lakše prat. Npr. meni se ptič pro*ere na auto, drugi dan padne kiša i toga više nema. Naravno, ako se govance to zasuši ide malo teže al opet lakše nego kao kad nemaš vosak na laku.
Možda ćete još neko vrijeme razmišljat o svemu ovome pa preporučam da si isplanirate 2-3 dana kad ćete to radit a tjedan prije prave akcije detaljno operete auto kao i dijelove karoserije koji su dostupni tek kad se otvore vrata, poklopac prtljažnika i hauba, tako da budu čisti te da se ne gubi vrijeme taj dan kad će se polirat. Bitno je da su čisti jer kad ćete brisat ostatke paste sa rubova možete uprljat krpu za istrljavanje, mada, možete za brisanje rubova imat posebnu krpu.
Ja sam sve radio u hodu, polirao, istrljavao dio po dio i odmah čistio ostatke pa sam si malo shebo krpe, srećom pa sam imao dovoljnu zalihu krpa.
Pranje sredstvom za pranje suđa:
Napravite blagu smjesu deterđenta za pranje suđa u kantici i nabrzinu prođite sve lakirane dijelove. Stakla, gumice od brisača i gume ja nebih dirao jer se samo gubi vrijeme a niš koristi, možda je i štetno za gumene dijelove.
Sredstva za pranje suđa se dosta abrazivna za lak automobila i zato treba radit što brže. Ja sam trljao i odmah plavio površinu po površinu. I ne prati po suncu, ostat će bijele fleke po laku, pogotovo na krovu, nečetete ih stići pokupit krpom za sušenje (meni se to desilo) i onda se ta mala mineralna prašina izmješa s polir pastom pa može oštećivat lak kad se polira.
Svrha pranja sa sredstvom za pranje suđa je da se s auta speru voskovi i silikoni koje autošamponom nemožemo skinut.
2. SUŠENJE
A ništa, fino sve prebrišete sa krpom od umjetne kože(npr. Kanebo Aion Chamois cca 75 Kn je najbolje što se može naći na našim prostorima). Sonax polishu ne smeta voda pa unutarnje stjenke na vratima nemorate brisat al će vam to namočit krpu kojom ćete istrljavat polish, naravno ukoliko ćete polirati isti dan.
3. ČIŠĆENJE LAKA
Za teži al za lak bezbolniji način, kao i opis što tim postupkom želimo napravit obavezno poglegdati ovaj link Using a Clay Bar to Remove Paint Contamination
Ja sam u tu svrhu koristio Sonax XXtreme 3 polituru i spušio sloj laka i sad vidim da bi se Clayom možda manje zezal jer sam potrošio puno vremena na zračnu hrđu tj. industrijsku prašinu a i nakon poliranja osjetio sam tu i tamo koju grudicu pod prstima koja se ne vidi golim okom a koju bi Clay valjda izvukao.
Ako želite raditi sve natanane onda pravac http://www.glasurit.hr ima Clay od 3M-a Stvar je relativno skupa, oko 260 Kn al špara lak kao što ljepo to piše na properautocare
Eto Vam opis 3M clay-a
Pošto pretpostavljam da to nitko neće radit onda neću tražit opis od Lea kako se to radi, sorry
Postupak poliranja objasnit ću u petoj točci.
4. Skidanje oksidacije i ostalih nečistoća
Ako netko neće koristiti Sonanx Nano 3 onda bi prije voskanja treba očistiti lak sa http://eagleone.valvolineeurope.com...rwax.html]Eagle One Carnauba Cleaner wax. Cijena oko 60 Kn.
2 Neno Ako odlučiš peglat sa Sonax Nano 3 samo po ogrebotinama a za fazu 3 koristit Sonax Nano 2, on ti nema ta sredstva za čišćenje ko Sonax Nano 3 pa moraš očistit lak sa Carnauba Cleaner Waxom prije tretmana sa Sonax Nano 2!
5. POLIRANJE
Sonax XXtreme Nano Pro 3 će čak malo ublažit i ogrebotine od ključeva a Nano 2 koristite za peglanje crtica. Mada je i Sonax 3 bolesno blag tako da se ja nebih zamaral sa Sonaxom 2, pogotovo jer radimo ručno.
Ta sredstva kao i svi ostale voskovi ili lak cleaneri nanose se sa aplikatorom/spužvicom koju dobijete sa Sonax XXtreme Wax Full Protect 1.
Loše za aplikator je to kaj će se lako sprljat ako nemate gore sloj bezbojnog laka(Hrdžo?), onda možda bolje da se aplikator čuva za voskanje, a za poliranje koristi ovaj aplikator kaj se dobi sa Sonax Nano 3, a poslužit će i vata.
Kako se polira? Dio po dio, za početak npr. uzeti površinu 4-6 dlana na nekom mjestu kojega vam nije žao, ne jako stiskat i valjda nećete napravit nikakvu štetu .
Evo što Leo kaže: "Radiš toliko dok ne počne hazeat. Znači dok se ne posuši. Još eventualno prođeš par puta po suhom polishu i onda skidaš. I radiš manje površine. Nikako ne cijelu haubu. To da trojca rade nebi uspjeli kvalitetno napravit. Ak ti se Sonax Xtreme 3 osuši to buš trebao strongest men in the world zvat da izbuffaju to. Zato ga treba brzo skidat jer se suši ko blesav."
Kojim pokretima se polira? Citat od Lea:
"Nanjeti i odmah polirati srednje brzim, srednje laganim pokretima naprijed-nazad, gore-dolje. Do sada sam osobno radio kruzne oscilatorne poteze no osobno sam se uvjerio na nagovor profesionalaca da su ravni linijski potezi naprijed-nazad bolji rad, jer ostavljaju daleko manje swirlmarksa. Raditi plohu po plohu. Ne dopustiti da hazea (da se osusi) jer je uklanjanje izuzetno tesko i ostavlja swirlmarkse.
Istim pokretima to izbuffaš/istrljaš"
Eto još par citat-a, varijacija na istu temu:
"Samu radnju poliranja obavljaš aplikatorom. S krpama se skida sredstvo i odvojene čestice laka.
Znači naneseš polituru na aplikator i trljaš dok sredstvo ne posuši. Tek kad se osušilo politura je obavila svoj cijeli posao. Neki rade krivo pa onda nanose sredstvo i onda dok se već osušilo idu trljat aplikatorom. To je bezveze. Jer politura i je tekuća baš zato da bi raznosila abrazivne kristale dok s njom trljaš. Nema kompletnog efekta ako se tekućina osušila a abrazivne čestice stoje na njoj."
Qali kad istrljavam sa cudesnom trebam jace pritiskat da se jos malo polira ili treba samo lagano kupit ostatke paste i necistoca?
Ne stišćeš jače od onoga što je dovoljno da skidaš sredstvo. Jako stiskanje radi swirlmarkse, bilo aplikatorom ili poslije krpom. Glavna je kvantiteta poteza. Okretat i mijenjat krpe ovisno koliko se zapune sredstvom.
6. ZAŠTITA/VOSKANJE
Nakon poliranja trebalo bi zaštititi otvoren lak, (doduše, Sonax Nano 2 i 3 imaju u sebi nešto prirodnog voska). To se radi sa voskovima koji se djele na prirodne i sintetičke. Uprošćeno rečeno: sintetički pružaju bolju zaštitu, a prirodni daju bolji sjaj. Meni se auto nakon tretmana sintetičkim voskom dosta sjaji sjaji al nisam zadovoljan kako voda kliže s njega, bolje je klizila nakon poliranja s Sonax Nano3 politurom koja u sebi sadrži nešto razrijeđenog prirodnog voska. Najbolji efekt postiže se kombinacijom sintetičkog i prirodnog voska. S time da treba napravit pauzu između ta dva tretmana od cca 24 sata, dakle teško da se sve može obavit isti dan
Sintetički vosak u našem slučaju: Eagle One wet polish & wax
Prirodni vosak u našem slučaju: Sonax Xtreme Wax 1 Full Protect
Preporučam dakle da stavite sintetički vosak za zaštitu i nešto sjaja i onda na njega prirodni vosak.
Ako cijeli dan izgubite na poliranje, možete auto voskat i slijedeći dan. Ako ima i malo prašine na njemu opet ga prvo treba operat običnim šamponom bez voska i dobro posušit a ako je bio u garaži, eventualno prašnjave površine obrišite vlažnom krpom od mikrovlakana, nemora biti čudesna, može neka iz getroa, Rox-a, DMa, kauflanda ima ih po 15 Kn za 2-3 komada.
Dakle, namažite sintetički vosak po pola auta, i to u taaankom, tankom sloju. jerbo debljim nanosom nećete ništa postići, samo ćete kasnije teže istrljat. Potezi isti kao kod poliranje, eto par citata:
"Pa namažem za 10-ak minuta. Pustim još pol sata da malo izreagira. Isto i s WET polish & waxom i sa Sonax tvrdim voskom."
"Ja namažem cijeli auto i pustim bar pola sata da odstoji. Za sada mi se sviđa efekt. Jedino ako prašina prijeti okolo onda nebi dugo puštao."
Nakon 24 sata kad se sintetički vosak integrira s lakom onda gore pukni carnaubu i gotova priča :-)
Eto još citata:
"Sva ta zaštita pruža bolju hidrofobnost te polaritet laka i odbijanje čestica prašine, te također njihovo slabije hvatanje. Ujedno time i lakše pranje auta, te manju bojazan od oštećenja laka. Također i izniman sjaj te dubinu.
Auto jednostavno izgleda prekrasno i milina ga je gledati. Također i poslije svakog pranja malo našpricam Eagle One Wax as You Dry što je sintetički gloss imitacija voska. Da još malo sparkling sjaja kao finish."
"To su dva razlicita svijeta. Ovaj prvi je sinteticki vosak koji tvori cvrscu bazu. Zato ljudi sinteticke voskove stavljaju prve. Daju samo
umjetni sparkling sjaj. To nekima nije dosta pa onda jos stave i pravi prirodni carnauba vosak jer je njega tesko sinteticki imitirati. On daje ekstremnu hidrofobnost i dolazi zadnji na povrsinu bas zato da odbija vodu. Ako ga neke cestice prljavstine i produ onda je zadnja linija obrane ovaj sinteticki.
Ujedno Carnauba daje i dubinu laku. Tako da zajedno te dvije vrste voskova tvore najbolje od dvaju svjetova. Dubinu i sjaj, ujedno i najbolju zastitu od oksidacije, fotodegradacije, vode, i slabije prijanjanje prasine za lak.
(Prvih par dana kak je svjeze stavljen vosak prasina se bas voli skupljati na vosak, ali to nestaje prvim naknadnim pranjem). Auto se daleko lakse odrzava pranjem i postoji neka manja bojazan da ces povuci straftu na laku dok brises auto i ako ga negdje nisi bas toliko dobro oprao."
Ja na kraju savjetujem da ne čekate pola sata, dovoljno je 10-15ak minuta, jer će se kasnije teško to istrljavat ako se stvrdne. No ako se čeka premalo onda se opet napravi s*anje, jerbo samo raznosite wax po površini (domaćim rječnikom - mačkanje) i pritom prljate krpu za istrljavanje.
Dodatak za radoznalce
Prilikom poliranja desit će se da polish ili wax dodju na plastične dijelove koji nisu lakirani. Ja sam sve letvice te okvire oko stakla i retrovizora prije poliranja premazao sa Eagle one Interior/exterior protectantom pa se polish nije primio za plastiku, a Leova priča je obratna:
" Bijelo na lajsnama je normalna pojava poslije poliranja. Treba reagirati odmah poslije poliranja. Nakon što si uklonio svo sredstvo sa lako dostupnih mjesta, treba dugačkim kistom izvaditi sredstvo iz udubina i teško dostupnih mjesta. Također otvoriti vrata i haube te prebrisati rubove krpom. Sve to dok sredstvo još nije oksidiralo i skorilo se. Onda fino uzeti neku krpicu, namočiti je, staviti malo sapuna i proći s time po plastičnim djelovima. I to više puta.
Polir sredstvo je iznimno hidrofobno pa se zato teže skida, makar sapun djeluje dispergirajuće na masne čestice, ali opet nije svemoguć.
Nakon ąto si to sve obavio, pusti lak da miruje jedno 24h i dok se vosak iz polir paste ne integrira s lakom te onda pređeš plastične
djelove Eagle One External/Internal Protectantom ili Sonax Tiefen Pflegerom da im povratiš boju i sjaj. Ne preporučam stavljati ta sredstva dok se još vosak nije integrirao sa okolnim lakom jer se lako fula pa si ispereš vosak i onda imaš mrljice okolo."
"Ak si zamuljaš te plastične djelove onda malo deterdženta za pranje suđa na vlažnu krpicu i to se obriše.
Moguće da će ti "izvirat" bijeli tragovi voskanja nakon svake kiše pa sušenja tako da znaš kako maknuti takve stvari.
I Wax-As-U-Dry ostavlja te bijele tragove tu i tamo ako ne obrišeš dobro auto. A ti bijeli tragovi su ti zapravo Carnauba )
I nejdi s prstima oko očiju kad radiš s Wax 1 Full Protect. Mene ama baš svaki put peku oči nakon što s njim radim. Dobro hlapi i pošto radim u garaži, a lijen sam svako malo otvarat i luftat, onda fino ostatak dana provedem žmirkajući i jedva čekam krpe. Do sutradan prođe )))"
Dodatak:
Aplikatore nakon poliranja možete npr. oprat običnim sapunom, al nakon waxanja ih je najbolje oprat deterđentom za suđe jer ono praktički rastvara vosak.