Poboljsavanje akustickih karakteristika kabine (damping)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prolupator
    CBC Senator XXL
    • 02.09.2005
    • 3968
    • Zemun

    Poboljsavanje akustickih karakteristika kabine (damping)

    Originally posted by djura87
    Ovde cemo detalnjo opisati postupak dampiranja (prigusivanja), konkretno vrata na corsi C ali metoda je ista na svim delovima karoserije i za svaka kola.

    Za damping smo koristili filc (zovu ga jos i bitumen ploce, samolepljivi kondor...) prodaje se u velicini 500X500mm i moze se oblikovati i seci po zelji. Takodje je potreban i sundjer. Mi smo koristili debljinu od 2cm i srednju gustinu sundjera.

    Svrha dampinga je da dobijemo kvalitetniji zvuk, da pri jacem slusanju muzike nema onog "zvonjenja" i "supljeg" zvuka. Glavni krivac tome su refleksije visokih frekvencija u vratima, kao i nepravilno i ne usmereno zracenje zvucnika. Tako cemo uz pomoc filca od vrata napraviti jednu veliku kutiju za zvucnik, dok ce sundjer imati ulogu apsordera visokih frekvencija.

    NAPOMENA: Damping nece poboljsati jacinu i intenzitet buke koju vas zvucnik pravi, vec ce zvuk dobiti na kvalitetu i neke nepotrebne frekvencije prigusiti dok ce druge izbaciti u prvi plan.

    Da pocnemo...

    Vrata corse sa skinutim tapacirungom izgedaju ovako



    po limu je vec zalepljen najlon koji je u stvari fabricki damping
    njega skidamo...



    i po limu nam ostaje dosta talozene prljavstine i lepka



    to cemo detaljno ocistiti razredjivacem



    kao bi se filc mogao zalepiti za totalno cistu podlogu, ovako



    posto je priprema zavrsena prelazimo na isecamje i ukarjanje sundjera u supljine vrata



    Sundjer ce biti zalepljen za filc kada kada ga nanesemo preko njega
    Zatim sledi nanosenje filca. Samolepljiva strana ide do lima i prstima ga utiskujemo po reljefu vrata dok ga grejemo fenom



    Grejemo ga fenom i lepimo dok se jasno ne ocrtaju svi detalji sa vrata





    zatim isecamo "X" na mestu gde je rupa za zvucnik i zagrejan filc podvijemo sa unutrasnje strane lima







    Posle svega toga vracamo zvucnik i tapacirung na mesto i uzivamo u kvalitetnijem zvuku

    Damping je takodje i kvalitetna toplotna izolacija...
    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

    prolupator.mojblog.rs
  • mladen03
    CBC Član
    • 17.12.2011
    • 25
    • Novi Sad
    • hyundai i20

    #2
    Ja sam ovih dana radio izolaciju ispod haube koju sam pravio od Amafona debljine 10mm, jer fabricki nisam imao. Sad mi se javila ideja da i vrata izolujem, poput ovoga sto si ti radio na fotografijama. Imam par pitanja stim u vezi. Vidim da si ti radio sa tim filcem, koji je prilicno tanak. Ja bih radije opet na vrata postavljao Azmafon, koji je nesto poput staklene vune. Da li bi se mogao vratiti tapacirung vrata preko necega sto je debelo 10mm (doduse moze se sabiti)? Da li postoji sansa da sundjeri koje si postavio u otvore smetaju radu podizanja i spustanja stakala (mislim da lije na putu stakla kada se ovo spusta dole)?

    Comment

    • Keketarac
      CBC Senator XXL
      • 01.09.2007
      • 588
      • Novi Sad
      • Seat Ibiza 1.2 TSI

      #3
      Ja sam to uradio ovako: http://cbc.rs/showthread.php/26782-D...ucna-izolacija

      1. Samolepljive bitumenske ploce NISU filc. Filc je pamucni materijal. Azmafon je nesto nalik filcu.

      2. Azmafon mozes staviti u vrata, ali ga adekvatno zastiti od vlage. Jos bolje ako ga iskombinujes sa bitumenskim plocama.

      3. Azmafon nije pametno stavljati u motorni prostor zato sto je zapaljiv. Bolje kupi na otpadu fabricku izolaciju za haubu od nekog dizela pa iskroji.

      Comment

      • mladen03
        CBC Član
        • 17.12.2011
        • 25
        • Novi Sad
        • hyundai i20

        #4
        Citao sam prospekat azmafon-a gde pise da je samogasiv. Ostalo mi je parce azmafona, pa cu pokusati bas da ga zapalim da vidim sta je istina.


        Comment

        • Keketarac
          CBC Senator XXL
          • 01.09.2007
          • 588
          • Novi Sad
          • Seat Ibiza 1.2 TSI

          #5
          Interesantno. Nisam video prospekt, ali na osnovu vizuelnog utiska sam bio ubedjen da gori. Moguce da sam pogresio u proceni.

          Comment

          • mladen03
            CBC Član
            • 17.12.2011
            • 25
            • Novi Sad
            • hyundai i20

            #6
            Pokusao sam da zapalim Azmafon upaljacem i plamen se uhvatio i presao na zavese i sada mi gori kuca. Koji je broj vatrogasaca spasilaca? Salim se naravno, plamen je uhvatio azmafon, ali se niti rasplamsava niti gasi. Verujem da ispod haube nema toliko kiseonika kao napolju na svezem vazduhu gde sam palio, tako da necu imati problema. To je ipak i termoizolacija i sigurno moze izdrzati ogromne temperature. Naravno, u gepeku imam PP aparat (koji servisiram redovno) oduvek, pa i sada, za ne daj Boze.
            Last edited by mladen03; 04.01.2013, 20:02.

            Comment

            • banekg
              CBC Senator XXL
              • 06.09.2010
              • 1274
              • Nis
              • Toyota Carina e 2.0

              #7
              Azmafon nije zapaljiv u uslovima ispod haube, dakle, moze slobodno. Ja sam to uradio pre mnogo godina, ali sa tvrdo presovanim Azmafonom, koji se nazalost vise ne proizvodi. Medjutim, u vrata nikako, jer idealno zadrzava vlagu, "neosusiv je". U vrata samo bitumenske ploce, poznatije kod nas kao Kondor i mogu se lepiti fenom.
              Long Live CBC!!!

              Comment

              Working...
              X