Za putnicki prostor sam hteo da iskoristim bitumenske samolepljive ploce koje su gore pomenute, ali ih
nisam nasao. Zato sam nabavio sledece:
Folija, oko 200 din/4m2

Zatim presovani filc, debljine 5mm, tabla 2x1.5m kosta oko 500 din

Sasvim slucajno sam na jednom stovaristu nasao, dok sam bezuspesno trazio bitumenske ploce, materijal
za zvucnu izolaciju, azmafon ili tako nekako, koji se koristi za Zastavina vozila, a u stvari je
obican rastresiti filc. Tabla 1x1m kosta oko 170 din.

Prvo sam skinuo tapacirung vrata, kao sto je objasnjeno vise puta. Potrebno je odviti tri srafa, i
potom rukama otkaciti zabice koje drze plastiku fiksiranu za vrata. Kad se skine plastika, iznutra
izlgeda ovako:

Kao sto vidite, od izolacije nema nista, osim neke cudne crne kutijice u predelu naslona za ruke.
Prvo sam iskrojio od rastresitog filca komad okvirnih dimenzija, i onda na samim vratima ga fino
ukrojio. Ostavio sam prostor za zabice, zvucnik, rucicu za otvaranje vrata i neko pravougaono parce
sundjera sto je bilo zalepljeno na vrata. Deo filca koji ide u predelu naslona za ruku treba zaseci da
bi se povio unutra. Konacno ukrojeno parce treba odmah "kopirati" na filc i za druga vrata.

Zatim sam na isti nacin iskrojio komad od presovanog filca, stim da u predelu naslona za ruke sam ga
odstranio zato sto je krut i ne moze da se lepo savije.

U svemu mi je pomagala keva, mada joj nije bilo jasno sta radim i rekla mi je da nisam normalan:

Tu je bila i njena drugarica:

Zatim sam ta dva isrojena parceta medjusobno zalepio Tigar lepkom (ili Neostik). Obratite paznju koju
stranu mazete.


Zatim sam za sam gornji deo vrata iskrojio traku rastresitog filca, kao i za deo kod retrovizora. Ovde
je prostor vec ogranicen, pa nisam stavljao presovani filc. Posto su komadi mali, morao sam da ih
zalepim za plastiku.

Zatim sam postavio zalepljeni sendvic:

I na kraju postavio poliju, koju sam zalepio za filc, a rupe ostavio samo za zvucnik i za rucicu za
vrata:

Posto me je uhvatio mrak, sutra cu da ovo vratim na vozilo, i da skinem leva prednja vrata, posto mi
je izolacija iskrojena, samo da namontiram.
Sutra cu raditi i zadnja vrata. Za gepek moram da dokupim rastresitog filca i lepka. Cenim da cu
potrositi oko 4 tube lepka, 4m2 rastresitog filca, malo manje presovanog.
Kad sve bude gotovo, videcu kako to zvuci.
Danas sam posekao prst, dobio zulj, popravio haubu, vratio prednja vrata, uradio i
zadnja vrata, i poceo vrata prtljaznika.
Prvo, nabavio sam neku crnu traku da zastitim ivice. Nije ispalo lose zato sto nisam pravio mustru na
papiru, nego sam morao da presecem jastucice na izolaciji od Audija, pa su se malo rascvetali. To sam
danas zalepio trakom. Treba imati na umu da je sve ovo ipak karabudz sistem, i da ce manje-vise
izgledati smesno. Ko zeli original, neka se isprsi 5200 din i bice kao saliveno.

Drugo, kod prednjih vrata u predelu gde prolaze poluge mehanizma za otvaranje vrata i za
zakljucavanje, maksimalna debljina filca je 10 mm, sve preko toga zapinje i poluge ne mogu da
funkcionisu, tako da sam morao da skidam parce presovanog filca od 5mm i da ostavim samo rastresiti
filc od 10mm u tom delu.
Trece, na zadnjim vratima postoji mali mehanizam u predelu kvake iznutra. na tom mestu ne moze da
stane nikakav tapacir, inace zapinje. U predelu gde su poluge za otvaranje i zakljucavanje vrata, isto
ne moze da stane nikakav tapacir. Ostalo na zadnjim vratima je prosto kao pasulj. Svi tapaciri su se
vratili na mesto bez problema, osim navedenih koje sam video kad sam ih namontirao. Zastitu od vlage
sam uradio najlonom koji je lepljen na filc. Pejo, ako filc natopis necim mokrim, naduvace se i posle
si zavrsio sa njim. Na podu je isto filc, fabricki, pa nije impregniran, i nije se nikom ubudjao.
Mislim da je folija dovoljna zastita od vode. Sendvic od filca je lepljen za tapacir.

Mustru za vrata sam pravio od rastresitog filca na licu mesta pa posle krojio na osnovu toga za druga
vrata, tako da na zalost moja mustra je zavrsila u vratima i ne mogu da je prodam.
Ali nije
nikakav problem izrezati, stvarno je lako. Najvise me je mucilo sto je dan kratak, i taman nesto
uradim i treba da montiram, ono pao mrak, pa moram da pipam.
Za fotku limenog dela vrata si zakasnio, sve sam vratio, a tek sam sada seo za racunar. Siguran sam da
imas na rumunskom forumu more fotki vrata.
Cetvrto, za vrata gepeka sam pravio mustru na foliji, posto su vrlo nezgodnog oblika. Prvo sam isekao
parce folije (imao sam je u visku) malo vece od potrebnog, pricvrstio je postojecim zabicama (obavezno
dobro paziti da se prate krivine vrata gepeka) i onda flomasterom iscrtao ivice, pozicije rupa, kao i
poziciju i oblik supljina u koje ce doci rastresiti filc. Na osnovu toga sam iskrojio od presovanog
filca "poklopac" koji sam ofarbao crnom mat u spreju, susi se u podrumu i slikacu sutra. Potrebno je
bilo pored svega par proba i finih korekcija na licu mesta. Onda sam sa folije izrezao mustre za
supljine i napravio od rastresitog filca te oblike, sutra cu ih zalepiti prema lokaciji na mustri na
presovani filc, i preko svega toga folija za zastitu i ide u vrata. Onda se bacam na stranice gepeka,
tockove, a pokusacu da napravim i poklopce za instrument tablu kod nogu. Za sada mi fali jos
rastresitog filca, sutra idem ponovo u soping, danas sam uzeo 4 lepka, trosi se kao blesav. Mozda cu
uraditi i zadnju klupu gde su zvucnici, ako me ne bude mrzelo, ipak je ovo mnogo veci posao nego sto
sam mislio, treba dobrih 3-4 dana za sve, ako ne i vise. Ovde je folija, malo se slabije vidi.

Ovde je izrezan poklopac od presovanog filca, pre farbanja.

Vec treci dan crncim i nije gotovo.
Danas sam radio na gepeku, i u kabini.
Prvo vrata gepeka poklopac posle farbanja:

Onda sam zalepio sa unutrasnje strane rastresiti filc da popuni rupe u vratima:

Na kraju sam to sve montirao na vrata gepeka. Kasnije sam ofarbao zabice u crno, ovde su i dalje sive

Onda sam podigao tepih kod nogu vozaca i suvozaca. Slike su od vozaceve strane, ali je sve isto i sa
druge strane, jedino sto kod suvozaca moze da se stavi mnoooogo vise filca, ne smetaju pedale. ovako
izgleda fabricka izolacija, jedan sloj filca do lima, onda stiropor, pa ponovo filc ispod crnog
tapacirunga:

Pa sam to ja malo pojacao, narocito na luku tocka, posto mi se cini da najveci deo buke i dalje dolazi
od napred:

Zatim sam se upustio u sex skidanja zadnje police i plastika sa strane, i to ne bih nikome preporucio.
Ovako izgleda postavljena izolacija, najveci problem je skidanje i stavljanje ostalih elemenata:

Zatim sam u gepeku zadigao bocni tapacirung i lukove nafilovao filcom, fabricki tu nema nista:

A za pod gepeka sam izrezao parce filca, i stavio ga ispod fabricke prostirke:

Onda sam uzeo meru za prostor kod nogu, ne znam da li ce valjati, videcu sutra kad se osusi lepak i
farba. Treba jos na licu mesta da isecem proreze za pedale. Ovako izgleda sa zalepljenim filcom:

Njih cu fiksirati dugackim zabicama za gumu u podu, a zasrafiti drugu stranu na ivicu instrument
table. Ovo su zabice za pod posle farbanja:

Ovako izgledaju poklopci za prostor nogu pre farbanja:

A ovako posle farbanja:

Njih cu postaviti sutra, i time zavrsavam sa poslom. Posle ostaje u****vanje i pranje kola od parcica
filca. Danas sam potrosio 3 table (3m2) filca, i to 1,5 m2 kod nogu vozaca i suvozaca, a 1,5 m2 za
gepek i policu. kod nogu vozaca i suvozaca ima toliko prznog mesta da se moze gurati do besvesti. Bas
su ustedeli tu.
Danas sam vozio po zabice, jeste tise unutra, ali nista spektakularno, videcemo kako ce biti kad
stavim jos ovde poklopce kod nogu.
Da sam mogao da nabavim uredjaj za merenje buke pa da izmerim pre i posle, crno na belo. Sutra
planiram popodne na duzi put, pa cu videti kako izgleda pri vecim brzinama.
Danas sam montirao poklopce kod nogu. Vozacev poklopac sam morao da ukrajam zbog pedala,
to sam ostavio da uradim na licu mesta. Na zalost zbog blesavog hoda pedala (kvacilo ide nekako u
stranu pa zahvata mnogo vise prostora nego sto je sirina pedale) i prisustva osovine volana, morao
sam dosta da odstranim. Za pod sam fiksirao preko tapacirunga velikim zabicama, a bocno postojecim
zabicama, dok sam za plastiku instrument table zasrafio. Evo kako izgleda kod vozaca:

A ovako kod suvozaca. Lepo se vide zabice i srafovi:

Onda sam otisao i kupio keder, Pejo j..o te keder da te j..o keder :lol:
I onda sam namestio keder na mesto gde treba da ide keder i gde mi je Peja rekao 43254389057248905
puta da stavim keder. Keder sam morao da malo ustinem kljestima posto je lim tanak. Evo ga i keder,
samo za Pejine oci :lol:


Time sam zavrsio posao, kad se vratim sa puta danas, javim utiske.
Sad stigoh sa puta.
Utisci su sledeci:
1. Vetar nenormalno duva, pa sve zvizdi i huci na i oko auta. U par momenata sam cuo i kako zavija
vetar oko antene, znate onaj zvuk kad vetar duva preko zice. Definitivno treba uraditi i krov, mada je
velika zajebancija skidati sve da bi mu se pristupilo.
2. Razlika definitivno postoji, i sad je akustika u kolima bolja. Pri brzini 80-100 km/h motor se
jedva cuje, ali zato zvuk kotrljanja tockova je i dalje prisutan, doduse manje nego ranije. Motor se
cuje samo kod ubrzavanja, pri konstantnoj voznji se cuje tek toliko da znam da radi.
3. Posto sam kod suvozaceve instrument table nagurao oko 1,5 kg rezanog sundjera (a to je poprilicna
zapremina sundjera) sad vise ni skripi cevka od ventilacije.
4. Zaboravio sam da pogledam gde duva na noge kad sam pravio poklopce, ali na srecu sve je ispalo kako
treba, tako da i dalje duva na noge, a ne na poklopac :lol:
5. Od kedera na haubi ne vidim i ne cujem neki boljitak, mozda zbog ostale izolacije koju sam nagurao,
isto tako ne zelim ni da tvrdim da ne ublazava buku. To bi trebalo proveriti na vozilu bez izolacije.
Kad budem isao na duzi put a ne bude duvao vetar, ako uocim nesto bitno, pisem.
Malo sam se igrao prethodnih dana. Rezultati su vise nego (ne)cujni.
Buku od motora i guma sada cujem samo iz predela noznih komandi i gepeka bocno. Auomobile koje stoje pored mene na raskrsnici vise ne cujem, takodje buka od saobracaja koja se sada cuje je drasticno manja. Sve u svemu 20min posla.
Nabavio sam i polovnu zvucnu izolaciju za firewall sa dizela. Sramotno je tanusna, cim sam je video i opipao, postao sam skeptican cemu to sluzi.
Pri montazi prvi problem je bio sto kod mene nema izbusenih rupa odnosno srafova za fiksiranje izolacije. Zato sam iskoristio postojece na kojima su drzaci za sajlu za podesavanje desnog fara, i druge na kojima su nosaci elektro-instalacije.
Drugi problem je bio sto se izolacija u fabrici montira pre svega ostalog, tako da sam morao da je postavim preko ABS-a, gasnog ECU, i dela instalacija. Treba je zavuci izmedju usisne grane i firewall-a, zbog cega treba skinuti kuciste filtera vazduha. Filter gasne faze za TNG sam ostavio ispred izolacije, zbog buducih zamena.
Treci problem je donji deo izolacije koji se spusta skoro do katalizatora, tako da sam morao da zalezem ispod auta (bez kanala) da to sve postavim kako treba. Fiksirao sam za sta sam mogao
Postavljena izolacija izgleda ovako.

Najvazniji deo price je-kako to sve radi u praksi: nisam primetio neku razliku. Mozda pri vecim brzinama ima uticaja, ali za sada ne osetim boljitak. Veceras cu ga jos malo probati po gradu pa ako bude promena, javljam.
Ovom egzibicijom je sa moje strane gotov projekat DIY zvucne izolacije, osim sto cu postaviti gumice na vrata, kad stignu, ako stignu.
Po mom misljenju, utisavanju vozila najvise doprinosi dodavanje diht trake u keder, postavljanje kondora (ili jos bolje samolepljivih bitumenskih ploca) na pod, postavljanje azmafona u pod i vrata.
Ultimate utisavanje bi obuhvatilo vadjenje instrument table (i popunjavanje azmafonom), skidanje tepiha, dampiranje poda, vrata, gepeka sa dynamat-om, potom azmafon 1-2 cm, pa onda onaj jad od fabricke izolacije.
nisam nasao. Zato sam nabavio sledece:
Folija, oko 200 din/4m2

Zatim presovani filc, debljine 5mm, tabla 2x1.5m kosta oko 500 din

Sasvim slucajno sam na jednom stovaristu nasao, dok sam bezuspesno trazio bitumenske ploce, materijal
za zvucnu izolaciju, azmafon ili tako nekako, koji se koristi za Zastavina vozila, a u stvari je
obican rastresiti filc. Tabla 1x1m kosta oko 170 din.

Prvo sam skinuo tapacirung vrata, kao sto je objasnjeno vise puta. Potrebno je odviti tri srafa, i
potom rukama otkaciti zabice koje drze plastiku fiksiranu za vrata. Kad se skine plastika, iznutra
izlgeda ovako:

Kao sto vidite, od izolacije nema nista, osim neke cudne crne kutijice u predelu naslona za ruke.
Prvo sam iskrojio od rastresitog filca komad okvirnih dimenzija, i onda na samim vratima ga fino
ukrojio. Ostavio sam prostor za zabice, zvucnik, rucicu za otvaranje vrata i neko pravougaono parce
sundjera sto je bilo zalepljeno na vrata. Deo filca koji ide u predelu naslona za ruku treba zaseci da
bi se povio unutra. Konacno ukrojeno parce treba odmah "kopirati" na filc i za druga vrata.

Zatim sam na isti nacin iskrojio komad od presovanog filca, stim da u predelu naslona za ruke sam ga
odstranio zato sto je krut i ne moze da se lepo savije.

U svemu mi je pomagala keva, mada joj nije bilo jasno sta radim i rekla mi je da nisam normalan:

Tu je bila i njena drugarica:

Zatim sam ta dva isrojena parceta medjusobno zalepio Tigar lepkom (ili Neostik). Obratite paznju koju
stranu mazete.


Zatim sam za sam gornji deo vrata iskrojio traku rastresitog filca, kao i za deo kod retrovizora. Ovde
je prostor vec ogranicen, pa nisam stavljao presovani filc. Posto su komadi mali, morao sam da ih
zalepim za plastiku.

Zatim sam postavio zalepljeni sendvic:

I na kraju postavio poliju, koju sam zalepio za filc, a rupe ostavio samo za zvucnik i za rucicu za
vrata:

Posto me je uhvatio mrak, sutra cu da ovo vratim na vozilo, i da skinem leva prednja vrata, posto mi
je izolacija iskrojena, samo da namontiram.
Sutra cu raditi i zadnja vrata. Za gepek moram da dokupim rastresitog filca i lepka. Cenim da cu
potrositi oko 4 tube lepka, 4m2 rastresitog filca, malo manje presovanog.
Kad sve bude gotovo, videcu kako to zvuci.
Danas sam posekao prst, dobio zulj, popravio haubu, vratio prednja vrata, uradio i
zadnja vrata, i poceo vrata prtljaznika.
Prvo, nabavio sam neku crnu traku da zastitim ivice. Nije ispalo lose zato sto nisam pravio mustru na
papiru, nego sam morao da presecem jastucice na izolaciji od Audija, pa su se malo rascvetali. To sam
danas zalepio trakom. Treba imati na umu da je sve ovo ipak karabudz sistem, i da ce manje-vise
izgledati smesno. Ko zeli original, neka se isprsi 5200 din i bice kao saliveno.

Drugo, kod prednjih vrata u predelu gde prolaze poluge mehanizma za otvaranje vrata i za
zakljucavanje, maksimalna debljina filca je 10 mm, sve preko toga zapinje i poluge ne mogu da
funkcionisu, tako da sam morao da skidam parce presovanog filca od 5mm i da ostavim samo rastresiti
filc od 10mm u tom delu.
Trece, na zadnjim vratima postoji mali mehanizam u predelu kvake iznutra. na tom mestu ne moze da
stane nikakav tapacir, inace zapinje. U predelu gde su poluge za otvaranje i zakljucavanje vrata, isto
ne moze da stane nikakav tapacir. Ostalo na zadnjim vratima je prosto kao pasulj. Svi tapaciri su se
vratili na mesto bez problema, osim navedenih koje sam video kad sam ih namontirao. Zastitu od vlage
sam uradio najlonom koji je lepljen na filc. Pejo, ako filc natopis necim mokrim, naduvace se i posle
si zavrsio sa njim. Na podu je isto filc, fabricki, pa nije impregniran, i nije se nikom ubudjao.
Mislim da je folija dovoljna zastita od vode. Sendvic od filca je lepljen za tapacir.

Mustru za vrata sam pravio od rastresitog filca na licu mesta pa posle krojio na osnovu toga za druga
vrata, tako da na zalost moja mustra je zavrsila u vratima i ne mogu da je prodam.

nikakav problem izrezati, stvarno je lako. Najvise me je mucilo sto je dan kratak, i taman nesto
uradim i treba da montiram, ono pao mrak, pa moram da pipam.
Za fotku limenog dela vrata si zakasnio, sve sam vratio, a tek sam sada seo za racunar. Siguran sam da
imas na rumunskom forumu more fotki vrata.
Cetvrto, za vrata gepeka sam pravio mustru na foliji, posto su vrlo nezgodnog oblika. Prvo sam isekao
parce folije (imao sam je u visku) malo vece od potrebnog, pricvrstio je postojecim zabicama (obavezno
dobro paziti da se prate krivine vrata gepeka) i onda flomasterom iscrtao ivice, pozicije rupa, kao i
poziciju i oblik supljina u koje ce doci rastresiti filc. Na osnovu toga sam iskrojio od presovanog
filca "poklopac" koji sam ofarbao crnom mat u spreju, susi se u podrumu i slikacu sutra. Potrebno je
bilo pored svega par proba i finih korekcija na licu mesta. Onda sam sa folije izrezao mustre za
supljine i napravio od rastresitog filca te oblike, sutra cu ih zalepiti prema lokaciji na mustri na
presovani filc, i preko svega toga folija za zastitu i ide u vrata. Onda se bacam na stranice gepeka,
tockove, a pokusacu da napravim i poklopce za instrument tablu kod nogu. Za sada mi fali jos
rastresitog filca, sutra idem ponovo u soping, danas sam uzeo 4 lepka, trosi se kao blesav. Mozda cu
uraditi i zadnju klupu gde su zvucnici, ako me ne bude mrzelo, ipak je ovo mnogo veci posao nego sto
sam mislio, treba dobrih 3-4 dana za sve, ako ne i vise. Ovde je folija, malo se slabije vidi.

Ovde je izrezan poklopac od presovanog filca, pre farbanja.

Vec treci dan crncim i nije gotovo.
Danas sam radio na gepeku, i u kabini.
Prvo vrata gepeka poklopac posle farbanja:

Onda sam zalepio sa unutrasnje strane rastresiti filc da popuni rupe u vratima:

Na kraju sam to sve montirao na vrata gepeka. Kasnije sam ofarbao zabice u crno, ovde su i dalje sive


Onda sam podigao tepih kod nogu vozaca i suvozaca. Slike su od vozaceve strane, ali je sve isto i sa
druge strane, jedino sto kod suvozaca moze da se stavi mnoooogo vise filca, ne smetaju pedale. ovako
izgleda fabricka izolacija, jedan sloj filca do lima, onda stiropor, pa ponovo filc ispod crnog
tapacirunga:

Pa sam to ja malo pojacao, narocito na luku tocka, posto mi se cini da najveci deo buke i dalje dolazi
od napred:

Zatim sam se upustio u sex skidanja zadnje police i plastika sa strane, i to ne bih nikome preporucio.
Ovako izgleda postavljena izolacija, najveci problem je skidanje i stavljanje ostalih elemenata:

Zatim sam u gepeku zadigao bocni tapacirung i lukove nafilovao filcom, fabricki tu nema nista:

A za pod gepeka sam izrezao parce filca, i stavio ga ispod fabricke prostirke:

Onda sam uzeo meru za prostor kod nogu, ne znam da li ce valjati, videcu sutra kad se osusi lepak i
farba. Treba jos na licu mesta da isecem proreze za pedale. Ovako izgleda sa zalepljenim filcom:

Njih cu fiksirati dugackim zabicama za gumu u podu, a zasrafiti drugu stranu na ivicu instrument
table. Ovo su zabice za pod posle farbanja:

Ovako izgledaju poklopci za prostor nogu pre farbanja:

A ovako posle farbanja:

Njih cu postaviti sutra, i time zavrsavam sa poslom. Posle ostaje u****vanje i pranje kola od parcica
filca. Danas sam potrosio 3 table (3m2) filca, i to 1,5 m2 kod nogu vozaca i suvozaca, a 1,5 m2 za
gepek i policu. kod nogu vozaca i suvozaca ima toliko prznog mesta da se moze gurati do besvesti. Bas
su ustedeli tu.
Danas sam vozio po zabice, jeste tise unutra, ali nista spektakularno, videcemo kako ce biti kad
stavim jos ovde poklopce kod nogu.
Da sam mogao da nabavim uredjaj za merenje buke pa da izmerim pre i posle, crno na belo. Sutra
planiram popodne na duzi put, pa cu videti kako izgleda pri vecim brzinama.
Danas sam montirao poklopce kod nogu. Vozacev poklopac sam morao da ukrajam zbog pedala,
to sam ostavio da uradim na licu mesta. Na zalost zbog blesavog hoda pedala (kvacilo ide nekako u
stranu pa zahvata mnogo vise prostora nego sto je sirina pedale) i prisustva osovine volana, morao
sam dosta da odstranim. Za pod sam fiksirao preko tapacirunga velikim zabicama, a bocno postojecim
zabicama, dok sam za plastiku instrument table zasrafio. Evo kako izgleda kod vozaca:

A ovako kod suvozaca. Lepo se vide zabice i srafovi:

Onda sam otisao i kupio keder, Pejo j..o te keder da te j..o keder :lol:
I onda sam namestio keder na mesto gde treba da ide keder i gde mi je Peja rekao 43254389057248905
puta da stavim keder. Keder sam morao da malo ustinem kljestima posto je lim tanak. Evo ga i keder,
samo za Pejine oci :lol:


Time sam zavrsio posao, kad se vratim sa puta danas, javim utiske.
Sad stigoh sa puta.
Utisci su sledeci:
1. Vetar nenormalno duva, pa sve zvizdi i huci na i oko auta. U par momenata sam cuo i kako zavija
vetar oko antene, znate onaj zvuk kad vetar duva preko zice. Definitivno treba uraditi i krov, mada je
velika zajebancija skidati sve da bi mu se pristupilo.
2. Razlika definitivno postoji, i sad je akustika u kolima bolja. Pri brzini 80-100 km/h motor se
jedva cuje, ali zato zvuk kotrljanja tockova je i dalje prisutan, doduse manje nego ranije. Motor se
cuje samo kod ubrzavanja, pri konstantnoj voznji se cuje tek toliko da znam da radi.
3. Posto sam kod suvozaceve instrument table nagurao oko 1,5 kg rezanog sundjera (a to je poprilicna
zapremina sundjera) sad vise ni skripi cevka od ventilacije.
4. Zaboravio sam da pogledam gde duva na noge kad sam pravio poklopce, ali na srecu sve je ispalo kako
treba, tako da i dalje duva na noge, a ne na poklopac :lol:
5. Od kedera na haubi ne vidim i ne cujem neki boljitak, mozda zbog ostale izolacije koju sam nagurao,
isto tako ne zelim ni da tvrdim da ne ublazava buku. To bi trebalo proveriti na vozilu bez izolacije.
Kad budem isao na duzi put a ne bude duvao vetar, ako uocim nesto bitno, pisem.
Malo sam se igrao prethodnih dana. Rezultati su vise nego (ne)cujni.
Buku od motora i guma sada cujem samo iz predela noznih komandi i gepeka bocno. Auomobile koje stoje pored mene na raskrsnici vise ne cujem, takodje buka od saobracaja koja se sada cuje je drasticno manja. Sve u svemu 20min posla.

![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nabavio sam i polovnu zvucnu izolaciju za firewall sa dizela. Sramotno je tanusna, cim sam je video i opipao, postao sam skeptican cemu to sluzi.
Pri montazi prvi problem je bio sto kod mene nema izbusenih rupa odnosno srafova za fiksiranje izolacije. Zato sam iskoristio postojece na kojima su drzaci za sajlu za podesavanje desnog fara, i druge na kojima su nosaci elektro-instalacije.
Drugi problem je bio sto se izolacija u fabrici montira pre svega ostalog, tako da sam morao da je postavim preko ABS-a, gasnog ECU, i dela instalacija. Treba je zavuci izmedju usisne grane i firewall-a, zbog cega treba skinuti kuciste filtera vazduha. Filter gasne faze za TNG sam ostavio ispred izolacije, zbog buducih zamena.
Treci problem je donji deo izolacije koji se spusta skoro do katalizatora, tako da sam morao da zalezem ispod auta (bez kanala) da to sve postavim kako treba. Fiksirao sam za sta sam mogao

Postavljena izolacija izgleda ovako.

Najvazniji deo price je-kako to sve radi u praksi: nisam primetio neku razliku. Mozda pri vecim brzinama ima uticaja, ali za sada ne osetim boljitak. Veceras cu ga jos malo probati po gradu pa ako bude promena, javljam.
Ovom egzibicijom je sa moje strane gotov projekat DIY zvucne izolacije, osim sto cu postaviti gumice na vrata, kad stignu, ako stignu.
Po mom misljenju, utisavanju vozila najvise doprinosi dodavanje diht trake u keder, postavljanje kondora (ili jos bolje samolepljivih bitumenskih ploca) na pod, postavljanje azmafona u pod i vrata.
Ultimate utisavanje bi obuhvatilo vadjenje instrument table (i popunjavanje azmafonom), skidanje tepiha, dampiranje poda, vrata, gepeka sa dynamat-om, potom azmafon 1-2 cm, pa onda onaj jad od fabricke izolacije.
Comment