Zamjena rucne klime automatskom, ugradnja klimatronika kod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hirurg83
    CBC Senator XXL
    • 26.02.2014
    • 398
    • Banjaluka
    • VW Jetta

    Zamjena rucne klime automatskom, ugradnja klimatronika kod

    Vec dugo vremena sam se varkao da li raditi ovaj projekat ili ne, inace sam osoba koja voli svasta probati i uciti nešto novo i tako se odlucih za ovaj potez.
    Ideja je trajala nekih godinu dana i napokon je krenula u realizaciju ovih dana. Tesko mi je bilo naci donora pa sam i tu cekao neko vrijeme da se pojavi. Posao je velik, nije problematican, ali se mora pola auta razvaliti da bi se napravilo kako treba. Nesto slika imam sada nesto cu opisati rijecima, nesto cu uslikati kad zavrsim sa radovima. Uglavnom imam zelju da podjelim sa vama ovaj projekat u nadi da ce nekom da pomogne. Naravno i da pokazem da nije neki bauk za napraviti.
    Za pocetak sto trebate nabaviti od auta koje ima automatsku klimu su sledece stavke: displej, konzola sa klapnama, ozicenje, senzor vanjske temperature i senzor sunceve svjetlosti.

    Uglavnom pored osnovnih elemenata treba izolir trake, kablova raznih boja, torex alat, male gedore, lemilica sa priborom i posao moze da krene.

    Prvo je potrebno izbaciti obadva sjedala vani, izvaditi srednju konzolu oko mjenjaca, zatim konzolu u kojoj stoji radio, kasetu, zatim plastile okolo sve sto se moze skinuti, onda prelazim na skidanje gornjeg djela istrument table. Ima par vijaka sa bocnih strana i ona lagano izlazi van iz auta.
    Dobije se ovako nešto kao na slikama.



    Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока
  • hirurg83
    CBC Senator XXL
    • 26.02.2014
    • 398
    • Banjaluka
    • VW Jetta

    #2
    Kad smo svi skinuli sve iz unutra prelazimo na rad pod haubom. Potrebno je da se raskopcaju creva od klime i ld malog hladnjaka za grejanje u kabini. To se sve odradi za malo vreme. Creva klime se skidaju sa inbusom 4 i 5. I obavezno da se pripazi na gumice kod skidanja. KLIMU OBAVEZNO ISPRAZNITE KOD NEKOG MAJSTORA DA NE DODJE DO RAZNIH NEZGODA PO ZDRAVLJE. OBAVEZNO ISPRAZNITI.
    Kad smo raskolcali isparivac klime ostaju jos dva creva da se skinu sa malog hladnjaka. Zatim treba da se odsrafi konzola ventilacije, imate 4 matice m6 ili ti ga otvor kljuca 10
    Nalaze se ispod zastitne folije ppred motora. Dva su zavucena oko creva klime. Njih kad odvrnete konzola moze van. U kabini nije potrebno da se skida ojačanje auta, cijev koja se vidi na slikama, dovoljno je samo u sredini odsrafiti dva nosaca kako bo se konzola lakse izbacila.
    Kad smo to uradili slijedi unosenje nove konzole u auto i odradi se isto ovo gore kao kad smo skidali. Za sve do sad je mogao sam covjek. Ali sad je potrebno dvojica. Jedan da zsvrce matice a drugi da drzi konzolu dok su sarafi i rupama.
    Za sad toliko kasnije nastavak. Kasno je...

    Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

    Comment

    • macaneli
      CBC Senator XXL
      • 04.08.2008
      • 327
      • sremska mitrovica - Genova
      • S-max

      #3
      drugar alal ti ona stvar na volji
      ima se,moze se-nema se,mora se

      Comment

      • hirurg83
        CBC Senator XXL
        • 26.02.2014
        • 398
        • Banjaluka
        • VW Jetta

        #4
        Hvala.

        Idemo dalje.

        Ostaje nam sad kako bi ja rekao najsladji dio posla, povezivanje kablova ili ti ga ozicenje. Na novoj klimi imamo dva dzeka T17 i T12 ovi brojevi ujedno oznacavaju broj pinova na dzekovima ili ti ga konektorima dok na staroj rucnoj imamo samo 4 pina od kojih je 2 napon i jedan rasvjeta tastera klime.
        Sledeci posao koji treba uraditi je skinuti plastiku oko brisača s vanjske strane i prici motoru brisaca. Njega takodje skinuti. Drze ga 3 sarafa m6. I tu imamo kutiju kojoj skinemo poklopac ispod kog se nalaze razni dzekovi i svo ozicenje izmedju racunara motora i kabine. Zatim treba osloboditi auto od kutije filtera zraka, skinuti akumulator i ispod akumulatora skinuti kućište na kom stoji. Ispod akumulatora se nalazi modul za kontrolu ventilatora klime koji je potrebno da se skine drže ga dva sarafa m6 i sa njega skinuti T14 dzek. Na taj dzek ce se trebati nalemiti 2 kabla sa klimatronika. Kad smo sve spremili za rad treba na postojucu instalaciju koju sno dobili od donora nastaviti zice jer su sigurno odsjecene kratke. Otprilike treba nastaviti neke po 1m a neke po 50cm. To cemo lako skontati pomocu upustva koj3 sam skinuo sa nekom foruma kako ide ozicenje i gdje koja zica ide. Ovo je osnovna i najvaznija stvar.

        Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

        Comment

        • hirurg83
          CBC Senator XXL
          • 26.02.2014
          • 398
          • Banjaluka
          • VW Jetta

          #5
          Pošto sve pisem sa TT onda mi je tesko malo sa slikama i komentarima.
          Na prvoj slici je konektor za senzor sunceve svjetlosti, druga slika je sema ata sve treba da je spojeno i sa čim, s bocne strane ispisano gdje šta. 3 slika je plavi konektor koji se ustekava u cajger(kilometar sat) imaju plavi i zeleni i na oba se kopca kontakt sa klimatronika.
          4 slika je kutija koja se nalazi ispod motora brisaca, tu nam je potreban narandzasti konektor na koji spajamo 3 kabla.
          5 slika je mjesto gdje au releji, iza njih se nalazi ova kutija sa konektorima pa koga mrzi da skida motor brisaca moze probTi ovde da odradi ozicenje sa narandzastim konektorom. Meni nije uspjelo


          Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

          Comment

          • hirurg83
            CBC Senator XXL
            • 26.02.2014
            • 398
            • Banjaluka
            • VW Jetta

            #6
            Ostao sam duzan da jos objasnim kako ide ozicenje pa cu ovde da napisem koja zica gdje ide, ja sam spojio i sve radi kako treba.

            Konektor T17a

            1pin ide na osigurac 25 (25A) debela zica, crno plava
            2pin prazan
            3pin ide na narandžasti konektor pin 8, bijelo crvena
            4pin ide na narandžasti konektor pin 9, zeleno smedja
            5pin ide na osigurac 5 (5A), crno plava tanka zica
            6pin ide na uzemljenje, minus ili kako god, dakle negdje ga staviti na karoseriju.
            7pin ide na osigurac 10 (10A), crveno siva
            8pin ide na senzor sunceve svjetlosti, pin 2, smedjo bijeli, uzemljenje, ova zica ide i na pin 2 senzora vanjske temperature.
            9pin prazan
            10pin ide na rasvjetu(da svjetle taszeri nocu kad se upale svjetla), sivo plava
            11pin prazan
            12pin ide na narandžasti konektor pin 7, zeleni
            Svi ostali pinovi su prazni


            Konektor T12a

            Pin1 ide na OBD konektor na pin 7, sivo plava
            Pin2 ide na kontrolni modul ventilatora konektor T14 pin8, smedjo plava
            Pin3 prazan
            Pin4 prazan
            Pin5 ide na senzor vanjske temperature pin1, smedjo zuta

            Pin6 prazan
            Pin7 prazan
            Pin8 ide na senzor sunceve svjetlosti pin3, bijelo zelena

            Pin9 ide na kontrolni modul ventilatora konektor 14 pin 12, crno bijela
            Pin10 ide na plavi konektor od cajgera pin 3, plavo bijela
            Pin11 prazan
            Pin12 ide na zeleni konektor cajgera pin 26, crveno plava

            BOJE ZICA SAM PISAO PRVO BAZA PA ONDA LINIJA, OBRATITE PAZNJU JER MNOGO SLICNIH KOMBINACIJA IMA.


            Instalacije su preuzete iz autodata i elsawin programa.
            Da napomenem da konektor modula ventilatora t14 ima pin 12 koji je prazan, izvadi se gumica, i nadje se konektor koji ika iste kontakte kao on, taj drugi konektor se mora uništiti i onda ta jedna zica sa kontaktom ugurati u konektor pod brojem 12. Na njega nalemiti zicu i povrsti u kabinu. Iz tog konektora idu dve zice koje moraju u kabinu, tako da ih dobro izolujte da se ne ostete i uvucite kud je prosao snop kablova u auto. Ja sam senzor temperature postavio u slivniku za vodu kod motora brisaca.
            Obratite pažnju na ozicenje za uzemljenje odnosno masu da je dobar presek zice koju nastavljate, stavite stopicu na nju i na dobro mjesto je spojiti sa karoserijom. Bilo bi dobro koristiti termo buzire, da se kontakti svi izoluju, obavezno svaki nastavak lemiti, nema oksidacije i pucanja veze.

            Posle ovog svega nastupa sklapanje,

            UGODAN RAD SVIMA KOJI SE USUDE DA OVO RADE. JA SAM ONLINE SVAKI DAN AKO KOME TREBA PONOC.

            TUTORIJAL ZA SVE LJUDE KOJE ZELE DA IMAJU OVO U AUTU. SVA OPREMA I MATERIJAL ME KOSTAO JAKO MALO, NESTO OKO 100 EURA.
            investicija nije skupa sad kad sam probio led i napisao sve, lako ide dalje. Inace nisam nasao nijedan forum da je ovo neko radio.
            Pozdrav.

            Admin neka prebaci temu ako nije na pravom mjestu.

            Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

            Comment

            Working...
            X