kn filter na dizelu (losa ideja? potencijalna steta?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cenke
    Tek je upao...
    • 23.11.2018
    • 1
    • beograd
    • renault clio 3

    kn filter na dizelu (losa ideja? potencijalna steta?)

    Zdravo ljudi, nov sam na forumu tako da je veoma moguce i da sam omasio kategoriju ove teme, ali imam neke dileme po pitanju ovoga i bio bih prezahvalan ako biste mi otvorili oci po pitanju par stvari

    vozim vec neko vreme renault clio 3 2009 godiste, motor 1.5 DCI, i nedavno sam odlucio da zamenim fabricko kuciste filtera za vazduh sa pecurkom, tj KN filterom iskljucivo radi zvuka koji proizvodi. Prethodno sam naravno izvrsio razna istrazivanja po internetu, gledajuci dosta klipova i citajuci dosta foruma trazeci negativne strane ove instalacije, medjutim nigde se nista ne pominje osimm kod Atmosferskih motora gde se u****va vruc vazduh u motor jer nema posebnog kucista za taj filter..

    koliko sam shvatio, posto je moj Intercooler motor, on hladi vazduh pre nego sto dospe do komore, tako da ne bi trebalo da imam tih problema.

    U nekoliko navrata sam i primetio da neki ljudi pominju kako protokomer moze da crkne zbog ulja u tom KN filteru, slicno sam procitao i na internetu, medjutim nigde nije dokazano da je bas zbog toga crkao protokomer, vec se igrom slucaja nasao na automobilima gde se to pokvarilo vec da je to samo pretpostavka?

    Takodje se pitam da li taj filter utice na potrosnju? Mojim rezimom voznje (koji je uglavnom gas do daske..) auto trosi u proseku izmedju 5.9 i 6.3 litara dizela po gradu na prolecnom/letnjem vremenu ( ne ispod 18 stepeni) . Medjutim sada mi je skocila potrosnja izmedju 6.8 i 7.3-4 L , sto uopste nije malo. Medjutim meni je poznata prica da automobili zimi kada je hladnije vreme trose malo vise goriva jer im je teze da postignu optimalnu radnu temperaturu, u sustini i ranije mi je rasla zimi, samo nisam siguran koliko tacno. Ili je to samo mit? Sada sam resetovao potrosnju radi rpeciznijeg merenja kako bih pratio rad motora i sve zbog ove promene i primetio sam drasticnu promenu.

    Sada, da li ta povecana potrosnja ( ako je zbog filtera) usledila povecanom protoku vazduha? Da li uzima vise vazduha nego inace, samim tim da li opterecuje pumpu za gorivo ciji je rezim povecan zbog veceg unosa vazduha? Da li to povecava snagu motora izvan fabrickih podesavanja , kako bi mozda i ostetilo motor na neki nacin? Iako ja iskreno nisam primetio neku razliku u snazi, po meni vuce isto kao i ranije. Medjutim moj brat kaze da vuce malo bolje, sto je po meni apsurdno jer sve sto sam citao na osnovu povecanja snage tim filterima su razlike manje od 5% sto je neprimetno na mojih 86 konjskih snaga.. I ako je uopste povecana snaga da li to dodatno greje glavu motora i sledi nekim drugim ostecenjima?

    Takodje sam cuo od par ljudi da map sensor brljavi prilikom promene tih filtera i da muci motor tako sto unosi vise vazduha (ako uopste unosi) nego sto je programirano, sto moze uslediti crkavanju komponenti na usisnoj grani koje su poprilicno skupe?

    Sta mislite o svemu ovome? Da li imam cemu da brinem, ili samo da vozim i uzivam u vrhunskom zvuku svog motora ? Ako imam, koja je potencijalna steta koja moze uslediti ovoj promeni?

    Nisam neki strucnjak, ali sve sto sam napisao sam uporedjivao razne clanke koje sam nalazio po internetu sam zakljucio da ovo ne bi trebalo imati negativnih efekata na motor. Osim ako ih stvarno ima samo bude prekasno kada se to primeti? Nadam se da cete mi pomoci oko ovoga, hvala svima i u zdralje!
  • YUgisa
    CBC Senator XXL
    • 05.06.2008
    • 793
    • Subotica
    • Yugo 1.1 EFI

    #2
    Meni je interesantno da ljudi kad traze informacije na netu pronadju samo one koje su najvece ******stine Ujedno si i sam sebi odgovorio nekoliko puta, ako se nista bitnije ne dobija onda nista bitnije ne moze ni da optereti motor.

    Salu na stranu, ne znam jel KN filter znaci nestrucno definisan naziv tih (sportskih) filtera u globalu ili oznacava K&N proizvodjaca filtera, ali ako je ovo drugo onda losiji izbor tesko da si mogao naci, posto po mnogim testiranjima ima jedan od najgorih filtracionih materijala, a uz to i jednu od najgorih propusnosti sto mozda kontradiktorno zvuci ali je tako u praksi da ne ulazim zasto i kako. Probem sa uljem isto stoji kao sto si rekao da moze da stvara problem sa senzorima. Kad bi im filter bio istog kvaliteta kao marketing, bili bi najbolji Sa druge strane BMC po mnogim testiranjima ima jednu od najboljih protocnosti i kvaliteta filtracije i relativno su dostupni i na nasem trzistu. A ni ne koristi ulje.

    Da bi se snaga dobila, to bi podrazumevalo da je filter usko grlo sto najcesce nije problem sto se vidi po tome kad ljudi stave panelni filter umesto "pecurke". Najcesce sve ostalo oko filtera je problem pa iako retko kad mogu da se dobiju neki bitniji dobitci, vecina dobitka se postize izbacivanjem raznih redukcija u usisu, smanjivanjem toplote vazduha i boljim dotokom vazduha do filtera tj povecanja pritiska vazduha ispred filtera. A nista od toga neces positici stavljanjem samo pecurke.

    Potencijalna steta pocinje od toga da ces baciti pare koje si mogao bolje da iskoristis, jednaku snagu verovatno moze da se dobije ulaganjem u kvalitetniji servis, ako kupis neki loseg kvaliteta mozes sahraniti turbo i senzore.

    Ne znam da li bih u prednosti mogao reci bolji zvuk na vrtoglavih 4000 obrtaja dizelskog cekicanja

    Ako hoces zvuk, uzmi izbusi rupu na kucistu filtera (posle filtera) pa gurni crevo i izvedi crevo do kabine, to su radili i proizvodjaci pre nego sto su poceli da pustaju zvukove preko zvucnika kod najnovijih Ako si neuredan u kabini (mozda je traktor kad je dizel ha ) stavi onda pecurkicu na crevo u kabini
    Last edited by YUgisa; 23.11.2018, 20:38.
    Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

    Comment

    • MikiNP
      CBC Član
      • 27.01.2019
      • 16
      • Srbija NP
      • Peugeot

      #3
      Originally posted by cenke View Post
      Zdravo ljudi, nov sam na forumu tako da je veoma moguce i da sam omasio kategoriju ove teme, ali imam neke dileme po pitanju ovoga i bio bih prezahvalan ako biste mi otvorili oci po pitanju par stvari

      vozim vec neko vreme renault clio 3 2009 godiste, motor 1.5 DCI, i nedavno sam odlucio da zamenim fabricko kuciste filtera za vazduh sa pecurkom, tj KN filterom iskljucivo radi zvuka koji proizvodi. Prethodno sam naravno izvrsio razna istrazivanja po internetu, gledajuci dosta klipova i citajuci dosta foruma trazeci negativne strane ove instalacije, medjutim nigde se nista ne pominje osimm kod Atmosferskih motora gde se u****va vruc vazduh u motor jer nema posebnog kucista za taj filter..

      koliko sam shvatio, posto je moj Intercooler motor, on hladi vazduh pre nego sto dospe do komore, tako da ne bi trebalo da imam tih problema.

      U nekoliko navrata sam i primetio da neki ljudi pominju kako protokomer moze da crkne zbog ulja u tom KN filteru, slicno sam procitao i na internetu, medjutim nigde nije dokazano da je bas zbog toga crkao protokomer, vec se igrom slucaja nasao na automobilima gde se to pokvarilo vec da je to samo pretpostavka?

      Takodje se pitam da li taj filter utice na potrosnju? Mojim rezimom voznje (koji je uglavnom gas do daske..) auto trosi u proseku izmedju 5.9 i 6.3 litara dizela po gradu na prolecnom/letnjem vremenu ( ne ispod 18 stepeni) . Medjutim sada mi je skocila potrosnja izmedju 6.8 i 7.3-4 L , sto uopste nije malo. Medjutim meni je poznata prica da automobili zimi kada je hladnije vreme trose malo vise goriva jer im je teze da postignu optimalnu radnu temperaturu, u sustini i ranije mi je rasla zimi, samo nisam siguran koliko tacno. Ili je to samo mit? Sada sam resetovao potrosnju radi rpeciznijeg merenja kako bih pratio rad motora i sve zbog ove promene i primetio sam drasticnu promenu.

      Sada, da li ta povecana potrosnja ( ako je zbog filtera) usledila povecanom protoku vazduha? Da li uzima vise vazduha nego inace, samim tim da li opterecuje pumpu za gorivo ciji je rezim povecan zbog veceg unosa vazduha? Da li to povecava snagu motora izvan fabrickih podesavanja , kako bi mozda i ostetilo motor na neki nacin? Iako ja iskreno nisam primetio neku razliku u snazi, po meni vuce isto kao i ranije. Medjutim moj brat kaze da vuce malo bolje, sto je po meni apsurdno jer sve sto sam citao na osnovu povecanja snage tim filterima su razlike manje od 5% sto je neprimetno na mojih 86 konjskih snaga.. I ako je uopste povecana snaga da li to dodatno greje glavu motora i sledi nekim drugim ostecenjima?

      Takodje sam cuo od par ljudi da map sensor brljavi prilikom promene tih filtera i da muci motor tako sto unosi vise vazduha (ako uopste unosi) nego sto je programirano, sto moze uslediti crkavanju komponenti na usisnoj grani koje su poprilicno skupe?

      Sta mislite o svemu ovome? Da li imam cemu da brinem, ili samo da vozim i uzivam u vrhunskom zvuku svog motora ? Ako imam, koja je potencijalna steta koja moze uslediti ovoj promeni?

      Nisam neki strucnjak, ali sve sto sam napisao sam uporedjivao razne clanke koje sam nalazio po internetu sam zakljucio da ovo ne bi trebalo imati negativnih efekata na motor. Osim ako ih stvarno ima samo bude prekasno kada se to primeti? Nadam se da cete mi pomoci oko ovoga, hvala svima i u zdralje!
      Promenom filtera i posedno direktnog kucista uz filter koji se direktno veze ya trotle je svojstveno benzncima bez turba i pozitivno utice na snagu, jer vise vazduha, znači i vise snage...
      Tebi jeste problem sto je poznat po ulju kojim brljavi MAF senzor (protokomer)...
      ako ga ne pokvari, sto je ređi slučaj, zaprljaće ga tako da nećeš imati tačne rezultate unosa vazduha, tako da ćes imati prezasićenu ili ne zasićenu smesu vazduha-dizela, sto može negativno uticati i na sam motor i na potrosnju, a verovatno i na katalizator kasnije kao i na fap... nećes primetiti dim svakako zbog fapa....
      a MAP i MAF senzor je preporučljivo uvek očistiti sa sprejom za elektroniku koji čisti, ne ostavlja tragove, i brzo isparava, jer sto su tačniji podaci o vazduhu imaćeš veću snagu...

      A ako si željan snage, tuning prvog stadijuma koji ne iziskuje hardverske promene na tom motoru mogu podići za nekih 25-35 konja, svakako da se treba voditi računa da tjuning nude testiran u realnosti, ili bar na dyno .... Ali ovih dana imas naći dosta dobrih tuneva za taj motor...

      Licno nikada ne bi ugrađivao taj filter na ni jednog dizelasa niti turbo benzinca...

      To što ti ima intercooler ne znači da je pozitivno sto vazduh uzima unutar auta, tj topli vazduh, jer se već auto gusi EGR om plus taj takav vazduh, tu fabrički intercooler nemože bas kako ti mislis ohladiti...

      Opet ti si vlansik auta, uradi ono što mislis da je najbolje

      Comment

      Working...
      X