Zdravo ljudi, nov sam na forumu tako da je veoma moguce i da sam omasio kategoriju ove teme, ali imam neke dileme po pitanju ovoga i bio bih prezahvalan ako biste mi otvorili oci po pitanju par stvari
vozim vec neko vreme renault clio 3 2009 godiste, motor 1.5 DCI, i nedavno sam odlucio da zamenim fabricko kuciste filtera za vazduh sa pecurkom, tj KN filterom iskljucivo radi zvuka koji proizvodi. Prethodno sam naravno izvrsio razna istrazivanja po internetu, gledajuci dosta klipova i citajuci dosta foruma trazeci negativne strane ove instalacije, medjutim nigde se nista ne pominje osimm kod Atmosferskih motora gde se u****va vruc vazduh u motor jer nema posebnog kucista za taj filter..
koliko sam shvatio, posto je moj Intercooler motor, on hladi vazduh pre nego sto dospe do komore, tako da ne bi trebalo da imam tih problema.
U nekoliko navrata sam i primetio da neki ljudi pominju kako protokomer moze da crkne zbog ulja u tom KN filteru, slicno sam procitao i na internetu, medjutim nigde nije dokazano da je bas zbog toga crkao protokomer, vec se igrom slucaja nasao na automobilima gde se to pokvarilo vec da je to samo pretpostavka?
Takodje se pitam da li taj filter utice na potrosnju? Mojim rezimom voznje (koji je uglavnom gas do daske..) auto trosi u proseku izmedju 5.9 i 6.3 litara dizela po gradu na prolecnom/letnjem vremenu ( ne ispod 18 stepeni) . Medjutim sada mi je skocila potrosnja izmedju 6.8 i 7.3-4 L , sto uopste nije malo. Medjutim meni je poznata prica da automobili zimi kada je hladnije vreme trose malo vise goriva jer im je teze da postignu optimalnu radnu temperaturu, u sustini i ranije mi je rasla zimi, samo nisam siguran koliko tacno. Ili je to samo mit? Sada sam resetovao potrosnju radi rpeciznijeg merenja kako bih pratio rad motora i sve zbog ove promene i primetio sam drasticnu promenu.
Sada, da li ta povecana potrosnja ( ako je zbog filtera) usledila povecanom protoku vazduha? Da li uzima vise vazduha nego inace, samim tim da li opterecuje pumpu za gorivo ciji je rezim povecan zbog veceg unosa vazduha? Da li to povecava snagu motora izvan fabrickih podesavanja , kako bi mozda i ostetilo motor na neki nacin? Iako ja iskreno nisam primetio neku razliku u snazi, po meni vuce isto kao i ranije. Medjutim moj brat kaze da vuce malo bolje, sto je po meni apsurdno jer sve sto sam citao na osnovu povecanja snage tim filterima su razlike manje od 5% sto je neprimetno na mojih 86 konjskih snaga.. I ako je uopste povecana snaga da li to dodatno greje glavu motora i sledi nekim drugim ostecenjima?
Takodje sam cuo od par ljudi da map sensor brljavi prilikom promene tih filtera i da muci motor tako sto unosi vise vazduha (ako uopste unosi) nego sto je programirano, sto moze uslediti crkavanju komponenti na usisnoj grani koje su poprilicno skupe?
Sta mislite o svemu ovome? Da li imam cemu da brinem, ili samo da vozim i uzivam u vrhunskom zvuku svog motora
? Ako imam, koja je potencijalna steta koja moze uslediti ovoj promeni?
Nisam neki strucnjak, ali sve sto sam napisao sam uporedjivao razne clanke koje sam nalazio po internetu sam zakljucio da ovo ne bi trebalo imati negativnih efekata na motor. Osim ako ih stvarno ima samo bude prekasno kada se to primeti? Nadam se da cete mi pomoci oko ovoga, hvala svima i u zdralje!

vozim vec neko vreme renault clio 3 2009 godiste, motor 1.5 DCI, i nedavno sam odlucio da zamenim fabricko kuciste filtera za vazduh sa pecurkom, tj KN filterom iskljucivo radi zvuka koji proizvodi. Prethodno sam naravno izvrsio razna istrazivanja po internetu, gledajuci dosta klipova i citajuci dosta foruma trazeci negativne strane ove instalacije, medjutim nigde se nista ne pominje osimm kod Atmosferskih motora gde se u****va vruc vazduh u motor jer nema posebnog kucista za taj filter..
koliko sam shvatio, posto je moj Intercooler motor, on hladi vazduh pre nego sto dospe do komore, tako da ne bi trebalo da imam tih problema.
U nekoliko navrata sam i primetio da neki ljudi pominju kako protokomer moze da crkne zbog ulja u tom KN filteru, slicno sam procitao i na internetu, medjutim nigde nije dokazano da je bas zbog toga crkao protokomer, vec se igrom slucaja nasao na automobilima gde se to pokvarilo vec da je to samo pretpostavka?
Takodje se pitam da li taj filter utice na potrosnju? Mojim rezimom voznje (koji je uglavnom gas do daske..) auto trosi u proseku izmedju 5.9 i 6.3 litara dizela po gradu na prolecnom/letnjem vremenu ( ne ispod 18 stepeni) . Medjutim sada mi je skocila potrosnja izmedju 6.8 i 7.3-4 L , sto uopste nije malo. Medjutim meni je poznata prica da automobili zimi kada je hladnije vreme trose malo vise goriva jer im je teze da postignu optimalnu radnu temperaturu, u sustini i ranije mi je rasla zimi, samo nisam siguran koliko tacno. Ili je to samo mit? Sada sam resetovao potrosnju radi rpeciznijeg merenja kako bih pratio rad motora i sve zbog ove promene i primetio sam drasticnu promenu.
Sada, da li ta povecana potrosnja ( ako je zbog filtera) usledila povecanom protoku vazduha? Da li uzima vise vazduha nego inace, samim tim da li opterecuje pumpu za gorivo ciji je rezim povecan zbog veceg unosa vazduha? Da li to povecava snagu motora izvan fabrickih podesavanja , kako bi mozda i ostetilo motor na neki nacin? Iako ja iskreno nisam primetio neku razliku u snazi, po meni vuce isto kao i ranije. Medjutim moj brat kaze da vuce malo bolje, sto je po meni apsurdno jer sve sto sam citao na osnovu povecanja snage tim filterima su razlike manje od 5% sto je neprimetno na mojih 86 konjskih snaga.. I ako je uopste povecana snaga da li to dodatno greje glavu motora i sledi nekim drugim ostecenjima?
Takodje sam cuo od par ljudi da map sensor brljavi prilikom promene tih filtera i da muci motor tako sto unosi vise vazduha (ako uopste unosi) nego sto je programirano, sto moze uslediti crkavanju komponenti na usisnoj grani koje su poprilicno skupe?
Sta mislite o svemu ovome? Da li imam cemu da brinem, ili samo da vozim i uzivam u vrhunskom zvuku svog motora

Nisam neki strucnjak, ali sve sto sam napisao sam uporedjivao razne clanke koje sam nalazio po internetu sam zakljucio da ovo ne bi trebalo imati negativnih efekata na motor. Osim ako ih stvarno ima samo bude prekasno kada se to primeti? Nadam se da cete mi pomoci oko ovoga, hvala svima i u zdralje!

Comment