Prvi put idem kolima pa ko je isao nek da par saveta sta i kako, na sta da se obrati paznja i sl. Jel najbolja varijanta preko Zagreba ili preko Madjarske? Gledao sam na viamichelin,razlika je manje od 100 km izmedju ove dve varijante u korist Zg,znaci nije strasno. Sto se tice opreme u kolima u Swiss, jel treba nesto dodatno u odnosu na nase propise? I interesuje me ako je neko isao ovih dana preko grane da li mi treba jos nesto sem crvenog pasosa i love, jos neki dokumenti? Medjunarodna dozvola i zeleni karton se podrazumeva naravno..
Put u Svajcarsku
Collapse
X
-
Re: Put u Svajcarsku
Kazne su veoma visoke i pravila se striktno moraju poštovati. Nema vrdanja! To je najvažnija stvar koju treba znati na putu kroz Švajcarsku. 120 km/h na autoputu, 80 km/h na regionalnim, magistralnim putevima i tunelima i 50 km/h u naseljenim mestima.
Dozvoljeni nivo alkohola u krvi je 0,5 promila, ali kao i u svakoj zemlji, važi pravilo: Ne sedajte za volan ako ste pili, jer to može da vas košta dozvole na nekoliko meseci i mnogo evra poklonjenih državi.
Ako ste zaljubljenik u automobile i vožnju i oduševite se Švajcarskim putevima (a ova zemlja ima možda najbolje u svetu), oduprite se iskušenju da ubrzate i pređete ograničenje. Takav "zločin“, čak i na autoputu, vas može bukvalno strpati u zatvor.
Sve i da mislite da nema policije, na putu postoje prikrivene i neprikrivene kamere koje fotografišu prekršaje i šalju podatke u policiju, odakle će vas sigurno stići kazna od upornih Švajcaraca. To potvrđuju i mnogi strani turisti koji pišu blogove na Internetu i učestvuju na raznim forumima, govoreći o tome kako ih je kazna za brzu vožnju progonila sve do Velike Britanije ili Amerike. A, ako ne platite u roku od 30 dana, slučaj odlazi na sud i kazna se dramatično povećava.
Kazne za prekoračenje brzine
prekoračenje brzine 1-5 km/h (121-125 km/h) = 20 CHF na licu mesta, bez ulaska u centralni registar
prekoračenje brzine 6-10 km/h = 60 CHF na licu mesta, bez ulaska u centralni registar
prekoračenje brzine 11-15 km/h = 120 CHF na licu mesta, bez ulaska u centralni registar
prekoračenje brzine 16-20 km/h = 180 CHF na licu mesta, bez ulaska u centralni registar
prekoračenje brzine 21-24 km/h = 260 CHF na licu mesta, bez ulaska u centralni registar
Sledeća prekoračenja brzine vode trenutnom oduzimanju dozvole:
25-29 km/h = 380 CHF plus odlazak na sud
30-34 km/h = 550 CHF plus odlazak na sud
35-39 = 10 vrednosti zatvorskog dana (zatvorski dan u Švajcarskoj vredi od 50 do 90 evra, pa pomnožite to sa 10 i dobijate početnu cenu vaše kazne) + 700 CHF plus odlazak na sud
40-44 = 15 vrednosti zatvorskog dana + 900 CHF plus odlazak na sud
45-49 = 20 vrednosti zatvorskog dana + 1.100 CHF plus odlazak na sud
> 50 = 30 vrednosti zatvorskog dana + 1.300 CHF plus odlazak na sud
Dokumenta koja su vam potrebna za putovanje bilo kojom stranom zemljom su ista:
1. međunarodna vozačka dozvola koja se izdaje u Auto-moto savezu Srbije, a čiji je rok važenja tri godine. Uz nju morate imati i važeću nacionalnu vozačku dozvolu, jer međunarodna dozvola nije ništa drugo do prevod nacionalne u međunarodno prepoznatljivom formatu. One se uvek moraju pokazivati zajedno.
Da bi vam AMSS izdao međunarodnu dozvolu, potrebno je dostaviti sledeća dokumenta:
- zahtev (dobija se u AMK, ovlašćenom za izdavanje)
- vozačka dozvola na uvid
- fotokopija nacionalne vozačke dozvole (obe strane)
- dve fotografije dimenzija 3,5 x 4,5 cm
- lična karta ili pasoš na uvid
- cena je oko 2.000 dinara
2. Zeleni karton (zelena karta), bez koga ne možete da uđete u bilo koju stranu zemlju, je dokaz da imate uredno osiguranje kod osiguravajućeg društva u matičnoj zemlji. Izdaje je osiguravajuće društvo i važi do isteka polise obaveznog osiguranja. Zelena karta važi za teritorije zemalja sa kojima naša zemlja ima potpisan interbiro sporazum, a to su u ovom trenutku sve evropske zemlje osim Rusije.
Za zeleni karton treba da dostavite osiguravajućem društvu polisu obaveznog osiguranja na uvid i saobraćajnu dozvolu. Cena zelene karte je oko 1.000 dinara.
3. Dozvola za upravljanje tuđim automobilom je neophodna ako ste na put krenuli vozilom koje nije u vašem vlasništvu. Takva dozvola se dobija u AMSS i za nju je neophodno:
- prisustvo vlasnika sa ličnom kartom ili ovlašćenjem od suda ili opštine da se tim vozilom može upravljati u inostranstvu (sudsko ovlašćenje ne sme biti starije od 12 meseci, opštinsko ovlašćenje može biti staro do šest meseci)
- prisustvo onog kome se izdaje dozvola sa pasošem
- saobraćajna knjižica vozila
- fotokopija saobraćajne knjižice
- ako je vlasnik vozila pravno lice, potrebno je ovlašćenje za korisnika na memorandumu firme, overeno pečatom, sa potpisom ovlašćenog lica
- cena 1.500 dinara
Ograničenja brzine su u Evropi svuda iste, sa tom razlikom što u Nemačkoj na autoputu postoje deonice na kojima ne postoji ograničenje, mada se preporučuje maksimalna brzina od 130 km/h. Kada na nemačkom autoputu vidite znak kojim se ukida ograničenje brzine, do sledećeg možete voziti brzinom kojom želite, naravno sa pretpostavkom da poštujete bezbednost u saobraćaju. Osim kada postoji znak da je ograničenje drugačije zbog specifičnih uslova puta, ograničenja su ovakva:
Naseljena mesta - 50 km/h
Regionalni putevi - 80-100 km/h
Autoput - 130 km/h
Kada je kolovoz mokar, ograničenje se na svim putevima spušta za 10 km/h.
Saobraćajna pravila su takođe, manje-više ista. Vozači i ostali putnici u automobilu moraju biti vezani i na prednjem i na zadnjem sedištu. Sem u Austriji, svuda je obavezna vožnja sa upaljenim svetlima tokom celog dana. Deca koja imaju manje od 12 godina ili su niža od 150 cm moraju sedeti na zadnjem sedištu. Bebe i mala deca moraju biti vezana u specijalnim sedištima za decu.
Upotreba mobilnog telefona tokom vožnje je strogo zabranjena, osim ako to ne radite uz korišćenje hendsfri uređaja. Francuska i tu ima malu začkoljicu. Bilo koja vrsta slušalica je zabranjena, mogu se koristiti samo uređaji koji se povezuju sa audio-sistemom u kolima! Strogo je zabranjena upotreba uređaja za ometanje signala radara. Motociklisti i biciklisti obavezno moraju da nose kacige.
Pešaci su neprikosnoveni i uvek imaju prednost, osim kada je tramvaj u pitanju. Onog momenta kada vozač vidi dete, stariju osobu ili invalida da se približio kolovozu mora da skine nogu sa gasa i bude spreman za kočenje.
Obaveznu opremu u automobilu ćete imati ako poštujete naš novi zakon o saobraćaju. Fluorescentni prsluk mora da stoji u kolima, a poželjno je imati ga za sve putnike u slučaju da moraju da izađu iz kola. Trougao, prva pomoć, zimske gume na sva četiri točka tokom zimskog perioda su obavezne, a lanci kada se izađe iz naseljenih mesta na otvoreni put. Rezervne sijalice za farove i protivpožarni aparat nisu obavezni, ali se preporučuju. Morate da imate na zadnjem delu automobila nalepnicu sa oznakom zemlje iz koje ste.
Vinjete su nepoznanica za mnoge naše vozače koji nisu imali prilike da voze izvan Srbije i na njih treba obratiti posebnu pažnju tokom puta.
To su nalepnice koje se stavljaju na vetrobranska stakla automobila, a koje su dokaz da ste za određeni vremenski period platili korišćenje autoputeva u toj zemlji. Kupuju se na benzinskim pumpama, u lokalnim automoto društvima i graničnim prelazima. Najbolje je kupiti ih na samoj granici jer su kazne za korišćenje autoputa bez njih ogromne.
Kako su zemlje EU uklonile granice vozači su skloni da tuda projure, neočekivano se nađu u drugoj zemlji gde ih kilometar od granice zaustavi saobraćajac i saopšti da nemaju vinjetu i cifru koju moraju da plate. Zbog toga ipak treba stati na granici i kupiti vinjetu na vreme, jer ne postoji način da se uzmu u našem automoto savezu.
Slovenija, Austrija, Švajcarska, Češka i Mađarska imaju vinjete kao način plaćanja autoputa. U Hrvatskoj, Italiji, Francuskoj i Španiji putarina se plaća na naplatnim rampama kao kod nas, a Nemačka uopšte ne naplaćuje korišćenje autoputeva.
Cene vinjete za putnička vozila:
Austrija
• godišnja: 73,80 evra
• dvomesečna: 22,20 evra
• desetodnevna: 7,70 evra
Slovenija
Godišnja za vozila do 3,5 tone: 95 evra
Mesečna za vozila do 3,5 tone: 30 evra
Nedeljna za vozila do 3,5 tone: 15 evra
Godišnja za motocikle: 47,50 evra
Šestomesečna za motocikle: 25 evra
Nedeljna za motocikle: 7,5 evra
Švajcarska
Godišnja: 26,5 evra
Češka
Godišnja: 37,7 evra
Mesečna: 12,44 evra
Nedeljna: 8,28
Mađarska (od 2008. godine nema vinjetu u pravom smislu. Pri uplati korišćenja autoputa unosi se broj registracije koji se očitava kada se prolazi kroz rampe, a za svaki slučaj kao dokaz o uplati treba čuvati priznanicu)
Godišnja: 135 evra
Mesečna: 15 evra
Nedeljna: 9 evra
Četvorodnevna: 5 evra
Kazne za kršenje saobraćajnih propisa u zemljama su veoma rigorozne i često podrazumevaju kombinaciju novčane kazne, kaznenih bodova, a ponekad i oduzimanje dozvole. Postoji mogućnost da kazneni bodovi koje zaradite u nekoj od zemalja šengena prenesete i kada dođete u Srbiju, tj, oni se prepisuju. Da li će se to i desiti zavisi od zakona konkretne zemlje i bilateralnih odnosa sa našom policijom.
Slična situacija je i sa kaznama koje stižu na kućnu adresu.
Kada su Švajcarska i Italija u pitanju sasvim je verovatno da će stići, jer su te zemlje veoma rigorozne kada treba naplatiti kazne. Iz Automoto saveza Srbije smo saznali da postoji i mogućnost da vam lokalna policija neke zemlje zapleni pasoš i time spreči izlazak iz zemlje dok ne platite svoju kaznu. Sve zavisi od zemlje do zemlje, njenih propisa, odnosa sa Srbijom i težine prekršaja koji je učinjen.
Zeleni karton je jedan od uslova ulaska na teritoriju strane zemlje. On je garancija za slučajeve kada vi (kao strani državljanin) napravite udes da će moći da se naplati odšteta. Međutim, kada vi treba da naplatite udes koji je neko drugi napravio, to možete učiniti kod svoje osiguravajuće kuće tek kada se vratite u Srbiju. Zbog takvih situacija Automoto savez Srbije preporučuje kasko osiguranje kada se krene na duži put.
Postoji još jedan način da osigurate sebe na putu kroz Evropu automobilom. To je učlanjenje u Auto-moto savez Srbije, što vas godišnje košta 2.000 dinara. Sa njihovom "članskom kartom solidarnosti“ gde god u Evropi da vam se desi nezgoda imate besplatne usluge šlep-službe do prve radionice, besplatnu popravku ako traje do jednog sata rada, a ako vam se desi veća havarija, obezbeđen je prevoz vozila od Evropske unije do mesta prebivališta, kao i vozača i članova porodice.
Pored ovih opštih propisa koji važe uglavnom u svim zemljama belog šengena, što je posledica usklađivanja zakona zemalja Evropske unije kako bi se olakšao protok ljudi, robe i novca, svaka zemlja je zadržala pravo da neke stvari uredi u skladu sa svojim specifičnostima. Upravo ti „detalji“ mogu da prave najveće i veoma skupe probleme na putu.
Kada su kazne u pitanju, i tu je svaka zemlja samostalna u proceni koliko će da toleriše (naplati) neki prekršaj, mada je opšte mišljenje da su kazne na drumovima zemalja belog šengena prilično visoke i oštre. Još jedan "detalj“ vezan za kazne je da ne postoji tačan propis koliko neki prekršaj "vredi“ ako vas u tome uhvati policija. Naime postoji skala od-do, a na licu mesta se procenjuje koliko je jedan isti prekršaj ugrozio saobraćaj u datom momentu. Tu već dosta toga zavisi od samog policajca, a ono što se moglo pročitati iz internet blogova i postova "oštećenih“ turista sa svih strana je da su stranci uvek u gorem položaju, tj. oštrije kažnjavani.
izvor: VestionlineYou know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
-
-
Re: Put u Svajcarsku
ako odabereš pravac preko hrvatske i slovenije,znaj da su slovenci pravi majstori u pravljenju zaseda,iznenade te kad se najmanje nadaš.ja sam za vreme sfrj gotovo svaki mesec putovao do austrije,retko kad da nisam platio kaznu i to baš u sloveniji,što je najgore selektivno su zaustavljali vozila baš sa neslovenačkim tablicama.verujem da se otad nisu promenili.u austriji su ograničenja razumna da se nekako voziti pa ako ih poštuješ neće biti problema
za hrvate i mađare neznam
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
Pravac preko Hr i Slo je udoban i siguran....Mana mu je cena vinjeta.One cene iz drugog posta su realne...Kroz Hr se treba cuvati presretaca ali u principu nisu posebno aktivni sem u okolini Zagreba(ipak treba se dobro paziti).Kroz Sloveniju u ovo doba godine kroz uska grla ume da se napravi kolona i po nekoliko km u oba smera(nemas kroz celu sloveniju auto put + na velikoj vecini deonica se izvode radovi brzina ogranicena na 80 km)Put sve u svemu za vozace koji vole voznju vrlo monoton....Put prakticno bez krivina.
Kroz Madjarsku ne znam koji su pravac odbarao ali ako neides na Budimpestu vec alterantivnim pravcem preko Kiskunhalasa Kiskarosa i Dunajvolvadara putem broj 53 pa onda dalje na put broj 8 preko Varpalote Ajke i Kormenda na Hajlingen Krojz pa onda dalje na A2 u Austriji mogu ti reci da neces pogresiti....Auto puta nema.....Ali na 80 procenata deonice su putevi sa dve trake u oba smera odlicnog kvaliteta.Od ovoga odudara deonica od nekih 30 km od nase granice do prvog grada u Madjarskoj koji je dosta los i neobelezen.Na ovoj deonici ako putujes nocu posebno se pricuvaj divljih zivotinja u svim oblicima i velicinama.Ostatak je odlicnog kvaliteta...Nema uskih grla i zadrzavanja.....Presretaci ostaju daleko iza na autoputuPre neki dan sam dosao tim putem kuci do nase granice prosek na racunaru je bio 97kmh....Znaci cvrsto volan u ruke i pun gas....
Naravno put nije nimalo monoton....
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
Pošto sam više puta išao u Švicu, a vrlo često u Slo i Ita, daču ti ja par saveta.
Put preko Zagreba je kraći i malo skuplji što se tile putarina. U svakom slučaju je brži. U HR na autoputu možeš da držiš do 150km/h i niko te neće dirati. U Slo obavezno malo uspori i pred svaki tunel se drži propisane brzine. U Ita možeš slobodno da opičiš, sem tamo gde imaš svetleće upozorenje, ali ti je moj savet da se držiš u koloni, jer pojedinca umeju da zaustave i sa mnogo manje razloga od brze vožnje.
Kada uđeš u Švicu, odmah ti nude vinjetu. Plaćaj je u francima, jer u suprotnom izlazi 10 eura skuplje. Imaju fiksne cene vinjete za svaku valutu. U švici su putevi kvalitetni, ali ograničenje mora da se poštuje i tu ti je opet najbolje da se držiš iza nekoga.
U svakom slučaju nabavi potrebnu opremu, a prsluk drži u kolima. Upaljena svetla su obavezna, jer to prvo upada u oči. Pazi gde se parkiraš, jer te to košta od 150 do 350 eura, kako gde.Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
Letos sam se isao do Lausanne, preko Cr, Slo i It.
@Kabi:
U jednom pravcu, do ulaska u Swiss:
- preko Hu, A,Ger, cca 19 eur (Srb=6, Hu=5, A=8)
- preko Cr, Slo i It, cca 76 eur (Srb=4, Cr=17, Slo=15, It=40-ak eur)
Putarina kroz Swiss je u svakom slucaju 40CHF i vazi 1 godinu.
U varijanti preko Italije, ne znam gde tacno ides u Swiss,
racunaj na razne varijante ulaska u Swiss:
- u pravcu Geneve, tunel MontBlanc (mislim da je najduzi u EU i shodno tome i najskuplji)
- u pravcu Lausanne, tunel GrandSaintBernard (jeftiniji, tuda sam prosao, povratna karta cca 26 eur)
- ako idesh na Lugano, preko Coma, nema tunela.
U obe varijante su skoro sve autoputevi, jedino Slo letos nisu zavrshili kompletan auto-put iz pravca Cr, na prilasku Ljubljani, mislim nekih 50-ak km (tu sam vidjao radare). Kum je bas tu u Slo, pre neki dan, platio kaznu od 150eur. Ogranichenje 60km/h, on je ishao 68km/h.
Swiss je puna kamera na auto-putevima, i fotografishu te, pa shalju "uplatnicu" na kucnu adresu.
Siguran sam da sam jednom prilikom opazio blic, ali kasno...jos uvek se nadam da nisu videli oznaku na autu, inache bi mi precizni Shvajcarci vec uruchili. Ili je, ipak, neki turista fotografisao Milke, mrmote i vozove
.
@Eon: Izgleda da su se Shvajcarci malo opustili, meni vinjetu niko nije nudio. Provozasmo se 30-ak km od granice, pa je tek onda kupih na nekoj pumpi.
Zato Slovenci. "Ni dobar dan-ni pomoz Bog"
nego te odmah upucuju na carinski parking gde teta u pokretnom kombiju, za kesh, prodaje vinjetu
pozz
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
Kada ulaziš iz pravca Coma u sezoni (zima ili leto), teta stoji i prodaje. Što se tiče drugih prelaza, opušteniji su. Znaju da su talijani skloni prevari!Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
@Bratko
Idem u Winterthur
Ju,bas je velika razlika u putarini za ova dva pravca,nisam znao da je tako drasticno..gde preporucujete gorivo da se sipa? slo, ita, aus?
U svakom slucaju hvala svima na savetima,jos cu da razmislim kojim pravcem da krenem.
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
Putarine zavise i od dužine boravka. U Slo, Hu, Aus, Švici su u pitanju vinjete. U Hu najkraća traje 3 dana, AU valjda 5 ili 7. Nije ti bratkova računica tačna!Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
Ja sam, meščin, napisao cene u jednom pravcu
...tako daaaa, da samo odete do Swiss, za to nema greške.
Tačno je da putarine zavise od dužine boravka ali, ako iskalkulišete i to, razlika može biti samo veća...što bi rekli - derastićna.
Minimalne vinjete, po zemljama:
- madjarska 4 dana (cca 5eur)
- austrija 10 dana (cca 8eur)
- slovenija 7 dana (a najskuplja = 15eur)
Greška može biti samo u kursnoj razlici (odnos hrvatske kune i eur, ili madjarske forinte i eur)
a za sve ostalo, povratak i dužina boravka (da li uzeti Slo, Hu, A, vinjetu za duži period)
razlika je još veća...proverite sami, a opet, shodno Vašoj dužini boravka.
p.s.
Ja sam tih cena bio svestan pre polaska, i opet sam izabrao skuplju varijantu s putarinama (preko Cr, Slo i It),
jer sam išao na jug Swiss i išao sam na 3 nedelje. A u mom slučaju, i razlika po ViaMichelinu od 300km mi je značilo na dužinu puta od 1.200 km, koje sam odvozio u jednom danu.
Da sam išao na 7 dana, mislim da bih izabrao 3. varijantu - avion.
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
Drugari,
trebao bih za Cirih da idem, svakako necu preko Madjarske,
pa me zanima jedan od ova dva puta :
1. hr -> slo -> at -> de -> ch
2. hr -> slo -> ita -> ch
Prvi put, preko Nemacke, obilaznica oko minhena, je preporuka Via Michelin i ima 1257km (1217 km autoputa)
Drugi put, preko Italije, je preporuka jednog lika koji je isao par puta, i ima 1290km (1252km autoputa)
Voleo bih da cujem sta mi predlaze ovde neko ko je skoro isao, kojim putem ici ?
Takodje me zanima koliko je realno da traje put ?
Pozdrav
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
Mislim da je sam prelaz DE CH mnogo manje opterećen od ovog talijanskog. Što se tiče vremena, računaj jedno 12 sa granicama ako imaš sreće i nemaš pauze. U jednom slučaju imaš 2, a u drugom 3 granice. Pola sata duže na jednoj granici, pada prosek putovanja.
Ipak, ja više volim da idem preko IT i tuda sam išao više puta, preko DE samo jednom. Ako ideš kroz IT, možeš negde i da prespavaš, npr jezero Garda.Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
Hvala,
plan je da odem sto brze tamo, ceka me devojka, itd
Znaci isao bih preko nemacke, i ja mislim da je put rastereceniji, bez zadrzavanja, spavanja, znaci pun gas, red bull, i pravac Cirih
a onda kad se budem vracao sa njom, posle 10ak dana, onda bih polagano isao preko Italije, bas da bih negde odspavao, itd.
Poslusacu te, pa ce verovatno biti jezero Garda, mozda bi mogao da mi preporucis i neki hotel ?
Plan je bio mozda da spavamo negde i u okolini Venecije, to cu jos da vidim.
Ono sto me zanima je samo vreme putovanja. Moracu da idem onaj vikend kada je prvi maj. E sad, 1. maj pada u subotu, da li da idem bas na taj dan,
da li da idem u petak 30 aprila, cetvrtak 29. aprila, ili ponedeljak 3. maja, ili u nedelju.
Sta mislite evropski putnici, kada ce biti najmanje guzve na putevima, i da li da pikiram neko posebno vreme, ili da se naspavam, pa ujutru oko 10 da krenem.
Hvala unapred, pretpostavljam da ce ova info vredeti i za druge koji putuju u to vreme, a ja cu svakako preneti utiske kada se budem vratio.
Pozdrav
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
Predlog za prenociste, Treviso-Italija, vrlo blizu Venecije, Hotel Villa Pace park Bolognese, imaju i svoj sajt gde je rezervacija dvokrevetne sobe na noc sa doruckom cirke 100e, a ja sam nasao preko hotelsclick.com za 37.50e, sto je stvarno dzabe, a hotel je extra, a i gradic je vrlo lep za obici. Srecan putHenry Ford used to doff his hat when he saw an Alfa Romeo pass by!
Comment
-
-
Re: Put u Svajcarsku
Originally posted by jovanchaHvala,
plan je da odem sto brze tamo, ceka me devojka, itd
Znaci isao bih preko nemacke, i ja mislim da je put rastereceniji, bez zadrzavanja, spavanja, znaci pun gas, red bull, i pravac Cirih
a onda kad se budem vracao sa njom, posle 10ak dana, onda bih polagano isao preko Italije, bas da bih negde odspavao, itd.
Poslusacu te, pa ce verovatno biti jezero Garda, mozda bi mogao da mi preporucis i neki hotel ?
Plan je bio mozda da spavamo negde i u okolini Venecije, to cu jos da vidim.
Ono sto me zanima je samo vreme putovanja. Moracu da idem onaj vikend kada je prvi maj. E sad, 1. maj pada u subotu, da li da idem bas na taj dan,
da li da idem u petak 30 aprila, cetvrtak 29. aprila, ili ponedeljak 3. maja, ili u nedelju.
Sta mislite evropski putnici, kada ce biti najmanje guzve na putevima, i da li da pikiram neko posebno vreme, ili da se naspavam, pa ujutru oko 10 da krenem.
Hvala unapred, pretpostavljam da ce ova info vredeti i za druge koji putuju u to vreme, a ja cu svakako preneti utiske kada se budem vratio.
Pozdrav
Gardu obavezno obiđi, a Como i ne moraš. Ja sam se extra razočarao, razgledajući i sa kopna i sa jezera. Čak sam i gliser iznajmio na jezeru i ništa posebno.
Matori, ako ti budu trebale dodatne info, slobodno i zvrcni!!!!Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
Comment