Putovanje preko Albanije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gatti.Gatozza
    CBC Senator XXL
    • 26.09.2006
    • 411
    • Zemun
    • Lybra 1.9 / XJ600S

    Putovanje preko Albanije

    Da li neko sa foruma ima iskustva sa vožnjom preko Albanije? Kakvi su putevi (kvalitet asfalta, usponi, saobraćajni znaci i putokazi), kakvo gorivo se toči na pumpama, kakav je eventualni smeštaj, cene, kako se navigacija snalazi sa lokalnim putevima, sumnje u stereotipe i predubeđenja vezana za SRB nalepnice na kolima u Albaniji, lokalna policija i mogući problemi sa njima, raspoloživost autoservisa za italijanska vozila...
    Neka opšta ideja je da se iz pravca Ulcinja krene ka Ohridu ili da se uz obalu spusti do Krfa. Da li neko može da kaže koju reč na ovu temu?
    Last edited by Gatti.Gatozza; 18.07.2011, 13:29. Reason: typo
    MAZDA
  • strela75
    CBC Član
    • 02.07.2008
    • 64
    • Krnjaca

    #2
    Neki iz firme su isli do Tirane. Odusevljeni su kvalitetom puta,... Kazu da su po tom pitanju ispred nas ij. E sad oni su isli na Kosovo pa u Albaniju. Za druge pravce ne znam, a kad ih budem video pitacu ih z pumpe itd. (mada nisu imali nikakvih problema sa tankanjem evrodizela tamo). Zakljucak: klasicna NATO kolonija, sa odlicnom infrastrukturom (makar glavni pravci koje Natovci koriste)).
    Kad svi misle isto - znači, niko ne misli mnogo.

    Comment

    • gaga75
      CBC Veteran
      • 08.01.2010
      • 157
      • Vranje

      #3
      Evo pojavo se neko
      Isao sam na toj relaciji u aprilu i zadovoljno sam stigao u Ohrid.
      Ides na prelaz Sukobin kod Ulcinja, on je malo dalje i ide se preko nekih sela, ali nadalje je put OK, osim nekih deonica kod Draca i Elbasana gde se tada renovirao put i mora sporije da se vozi.
      Navigacija je OK, ima svih puteva.
      Sto se tice same Albanije isao sam nekoliko puta poslovno i bez ikakvih problema, a evo sada i mojim autom i opet bez problema. Sada nisam isao u Tiranu a ko moze neka ode i na Sky Tower neka ode i popije neko pice i vidi celu Tiranu!
      Takodje preporucujem Karlsberg restoran u istoimenom hotelu, odlican je
      Eto toliko, nemojte da imate predrasude da je tamo lose, cak mozete i letovati, naravno ima Kosovara svakakvih tamo ali gledas svoja posle i nema problema!

      Comment

      • shebez
        CBC Član
        • 23.03.2011
        • 30
        • Beograd
        • Skoda oktavia

        #4
        Bio sam i ja prosle godine u Albaniji, doduse ja sam bio na visednevnom putovanju biciklom po prokletijama, zabitim selima, kampovali i trazili zutu kucu
        Sto se tice bezbednosti moj drugar je vozio biciklo u Srpskom dresu i nigde niko mu nista nije rekao, kampovali smo u dvoristu albanaca i nismo imali nikakvih problema. Usli smo na granicni prelaz Grncar - Vermosi u CG cije put ucrtan u auto karte i spusta se niz kanjon Cjevne do Skadra, put je iskljucivo samo za terenska vozila, asfalt je samo pred prilaz jezeru.
        Magistralni put koji vodi od Podgorice prema Skadru los ali i u Srbiji je mnogo takvih puteva, tako da nije strasno. Mi smo posle isli od Koplika prema nacionalnom parku Thet, fenomenalan asfalt koji su finansirali lokalni narko uzgajivaci (marihuana raste odma pored paradajiza) ali samo do sela Boga posle opet samo za dzipove. I iz Theta smo se vratili na drugu stranu prema Skadru takodje ucrtanim putem u auto karti koji je vise licio na recno korito.
        Znaci zakljucak ako se sluzite auto kartom po albaniji, a ne putuje te dzipom drzite se samo glavnih puteva koji povezuju gradove. Za bezbednost mi nismo imali problema.
        Pozdrav

        Comment

        • Gatti.Gatozza
          CBC Senator XXL
          • 26.09.2006
          • 411
          • Zemun
          • Lybra 1.9 / XJ600S

          #5
          Evo, bili, prošli, pa da podelim iskustvo, možda nekome dobro dođe.
          Plan je bio malo promenjen pa se nije išlo iz Crne Gore već sa Ohrida. U Albaniju smo ušli na graničnom prelazu Radožda kod Struge. Granični prelaz se nalazi na tačno 1000m nadmorske visine. Gužve nije bilo prošli smo sve jako brzo. Albanski carinik je bio veoma ljubazan, kada je dobio odgovor da nam je namera da idemo u Sarande, tražio je mapu da nam pokaže gde na putu do tamo ima dobrih plaža, gde su nacionalni parkovi, kojim putem je najbolje ići... Tražio je da otvorimo gepek, ali kad je video suncobrane samo je rekao ok. Prvo što primećujemo je da Albanci voze samo Mercedese. Od onih najstarijih do nekih novih besnih, mada dominiraju oni od pre dvadesetak godina.
          Nakon prelaza, sa leve strane se pruža jako lep pogled na ohridsko jezero. Prvi put sam video te betonske bunkere kojih stvarno ima na sve strane. Put je jako kvalitetan i širok. U tom delu Albanije, glavna privredna delatnost je pranje automobila. Praonice se inače reklamiraju tako što se crevo okrene ka gore, zaglavi nekim kamenom i pravi fontanu. Ajde jedna, dve, ali ima ih na stotine, kao da voziš kroz vodopad.
          Put se dalje nastavlja kroz dolinu neke rečice sledećih stotinak kilometara skroz do Elbasana. Put je nešto kao naša Ibarska od Ljiga do Milanovca, asfalt je jako dobar, ali imaju problem, što kao i mi ne znaju da naprave dilatacije na mostovima pa je ponekad potrebno usporiti. Prošli smo kroz Perrenjas, Libražd, Elbasan. Elbasan je prvi veći grad na koji smo naišli, ima veliku industrijsku zonu koja izgleda kao Černobil. Nismo ulazili u grad tako da smo videli predgrađa koja nisu baš nešto zanimljiva. Posle Elbasana, put se menja, manje je brdovito, put je još širi i ravniji. Više nema problema sa prelazima preko dilatacija mostova.
          Što se tiče policije, videli smo ih na par mesta, nisu imali radare, već su samo stajali pored automobila. Službeni automobili su im plavi Chevrolet Aveo-i i neki za koje mislim da su Chrysler Sebring ili nešto što liči na njega. Sledeće mesto bilo je Lušnje, gomila stranih predstavništva, hale koje se grade, deluje kao neki privredni centar.
          Od Lušnja do Fiera ide se auto putem, sa neverovatnim drumskim "kafanama"/hotelima/bazenima koji se nalaze u okviru benzinskih pumpi na svakih par kilometara. Zamkovi, čuda, cyber pumpe, zološki vrtovi... i sve to u sred ničega.
          Ulazi se u Fier. Grad raspad. Ceo grad je jedan veliki auto otpad. Delovi za mercedese se mogu kupiti na sve strane. Put nikad gori. Mora se biti jako koncentrisan u vožnji jer se lako može ostati bez točka. Na mostu nakon grada se čak kroz asfalt i armaturu može videti reka ispod.
          Kada se prođe desetak kilometara tih ruščaga, iznenada se dolazi na novi još nedovršeni autoput koji ne postoji na mapi, a vodi pravo ka moru, ka Vlore-i/Valoni.
          Valona je potpuno iznenađenje. Nikad nisam video da se na nekom mestu toliko gradi. 10 minuta se prolazi širokim bulevarom sa čije obe strane se grade zgrade sa po desetak spratova. Kasnije se nailazi na lude hotele, kazine... Sve izgleda kao da je spucano jaaako mnogo novca, ali među tim novim zgradama se može videti beda. Kontrasti između bogatih i siromašnih su ogromni. Kao da ne postoji neka srednja klasa. Imaju veliku široku gradsku plažu. U Valoni sam popio svoje prvo Albansko pivo koje se zove Tirana i moram reći da je više nego odlično
          Posle Vlore, put vodi ka nacionalnom parku. Ako je neko gledao Top Gear u kome su se vozili putem sa serpentinama, to je to. Ovde smo prvi put pošteno namučili auto sa koji smo krenuli koji ima samo 1200cc i 60KS. Sa 0 metara nadmorske visine, penje se kroz šumu na 1100, uz neke jaaaako čudne nagibe puta na određenim mestima. Na određenim mestima nagin je toliko veliki da se mora prebaciti u prvu brzinu da bi se mogli penjati. Priroda na ovom usponu je prelepa.
          Posle prevoja, kreće nizbrdica, manjak drveća i gore pomenute serpentine. Kvalitet asfalta je i dalje jako dobar. Dalji put sve do Sarande-a, gde smo i krenuli, vodi uz obalu, kroz gomilu malih metašca koja imaju jako uske ulice, sa gomilom parkiranih automobila, sa ponovo jako velikim usponima i ovaj deo puta je prilično mučan za vožnju. Taj deo puta smo mislili preći za 1 sat, a trajalo je oko 4.
          Sarande se nalazi direktno preko puta Kassiopi-a na Krf-u. Mesto ima želju da postane turističko, ali ima jako veliki problem sa manjkom parkinga i random đubrištima po celom gradu. Sasvim je normalno između dva hotela visoke klase videti kravu kako pretura po kantama. Kada se završi gomila zgrada koje su trenutno u izgradnji, a koliko sam video, ni jedna nema ulaz u podzemne garaže, grad će imati veeeelikih problema sa funkcionisanjem.
          Posle dve noći u Sarande-u, krenuli smo ka Igumenici u Grčkoj jer je trajekt ka Krfu iz Albanije preskup.
          Put ka jugu je već dosta lošiji i jako loše obeležen znacima tako da smo imali par pogrešnih skretanja i zaglavljivanja u nekim raspad selima Ovde smo opet naišli na Top Gear momenat i skelu preko koje se mora proći Na par mesta, asfalt ne postoji, već samo put od tucanika, ali je očigledno da se radi i da će i to biti kvalitetno asfaltirano za koji mesec.
          Generalno, u Albaniji nismo baš mogli mnogo koristiti navigaciju jer mape koje smo imali nisu bile dobre. Srećom, znakovi su jako dobri i ima ih dovoljno. Benzin smo sipali u Makedoniji jer je jeftiniji nego kod nas. U Albaniji je odprilike kao i ovde a u Grčkoj je oko 1,7 EUR.
          Što se tiče Grčke, napomenuću samo da su od Igumenice do Soluna probili auto put kroz one planinčine, sve sa tunelima od po 5-6 kilometara, sa odmorištima u njima, liftovima za slučaj požara, savršenim asfaltom i širinom puta. Put ima nekih 280 kilometara i NI JEDNU JEDINU benzinsku pumpu, tako da ako idete ovuda, obavezno natankajte u Solunu ili Igumenici. Mi smo srećom našli pumpu u nekom mestu Ioannina pored autoputa i time sebe rešili potencijalno velikog problema. Naplatne rampe na ovom putu postoje na dva ili tri mesta, ali još nisu puštene u funkciju. U Albaniji nema naplate putarina za sada.
          Od 5x2 granična prelaza koje smo prelazili imali smo potencijalno veliki problem samo sa našim carinicima u povratko, koji su napravili veliku gužvu na prelazu. Izgleda su mislili da su nam pasoši falsifikovani, jer su nas krenuli proveravati, zvali nekog šefa smene ili koga već...
          Last edited by Gatti.Gatozza; 27.08.2011, 11:30.
          MAZDA

          Comment

          • little
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 912
            • BGD
            • Lancia Ypsilon 1.2 8V

            #6
            Evo i par fotkica iz Albanije


            "zensko si brate"

            Some people are wise and some.. Otherwise..

            Comment

            • jovancha
              CBC Član
              • 13.09.2006
              • 80
              • bgd

              #7
              Originally posted by Gatti.Gatozza View Post
              Evo, bili, prošli, pa da podelim iskustvo, možda nekome dobro dođe.
              Uzivao sam citajuci tekst, super. Jedina zamerka je manjak slika mogao si ako imas da okacis i vise slika sa ovog puta ...

              pozz

              Comment

              • Bojan11
                CBC Početnik
                • 16.07.2012
                • 1
                • Banja Luka

                #8
                Odg: Putovanje preko Albanije

                Jako zanimljivo mi je bilo čitati ovu temu, a molim one koji su putovali kroz Albaniju, naročito relaciju Djirokaster-Tepelene-Fier, da mi jave u kakvom je stanju ovaj dio puta. Početkom avgusta se vraćam sa Krfa kroz Albaniju do C Gore. Zanima meda li je ovaj dio puta baš toliko loš, koliko sam čuo.

                Hvala

                Comment

                Working...
                X