Dijagnostika bez OBD II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Valent Vudriga
    Cestitke za trud i uspjeh.

    Sljedece pitanje. Dali ti je zaista nuzda da popravljas svoj auto sam?

    Zar u centru poput Beograda ne postoji servis koji moze odraditi profesionalan posao? Servis koji se uzdigao iznad prosjeka i shvaca dijagnostiku onako kako ju je sw. brick definirao.
    To nije pitanje novca nego strasti. Ti si možda mehaničar ali voliš da se u USA igraš sa akcijama na berzi i kupiš sa raznih strana znanje da bi svoj novac bolje plasirao a ne plaćao nekome da umesto tebe razmišlja. Dakle, volim automobile i volim da se zezam sa popravkama. Ne znam da uradim generalku ali ovo ostalo... snalazim se najblaže rečeno.
    Drugim rečima, ne sećam se kada sam zadnji put bio kod profi mehaničara a oba automobila mogu da krenu na put oko sveta (malo preterujem).

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      #17
      Jasno.

      Cinjenica je da je na novim autima tesko raditi i opremljenim i strucnim ljudima. Kupovina negog malog aparata za dijagnostiku je kratkog dometa. Pokusaj procitati ovo.

      http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... OG+SERVISA

      Comment

      • Gavra
        CBC Senator XXL
        • 06.03.2008
        • 2031
        • Beograd

        #18
        Originally posted by Vuja66
        PS Nisam ni očekivao da će me podržati oni koji dijagnostiku naplaćuju i od nje žive. !
        Ovo jesi rekao u istoj recenici ali to su dve razlicite teme.

        Kao sto neki citaju kodove gresaka i menjaju delove,onih par senzora i bobina,tako ima ljudi koji ZNAJU kako motor radi pa sigurno nece traziti kvar u senzoru koji je greska pokazala.

        Jako puno ljudi sami probaju da poprave auto i u toj"popravci" generisu od 3 do 5 gresaka,ako posle toga neko iscita greske a ne koristi mozak,normalno je da ce te poslati da kupis delove koje je ECM prijavio kao neispravne.

        Druga grupa su oni koji SLEPO veruju greskama i smatraju majstora samo vlasnikom aparata,dodju traze da im se iscitaju greske i onda sami kupuju delove i popravljaju kola ili idu u drugu garazu zato sto je jeftinija.

        Na srecu sve je vise ljudi koji SHVATAJU da im je potrebno SAMO da znaju kontakt telefon majstora i da ne misle "sta bi moglo da bude"
        Poslednji nek ugasi svetlo

        Comment


        • #19
          Neko mi je isekao prethodni komentar koji možda nisi pročitao. Toliko o demokratičnosti na forumu. Moderatori skidaju svaki komentar koji im ne odgovara.

          Comment


          • #20
            Nema potrebe da se u svakoj prilici koristi opcija citiranja.To čini da tema izgleda neozbiljno.Citiranje poruke iznad nema baš nikakvog smisla.Ako je neko izbrisao komentar to je uradio sa dobrim razlogom inače i to se na ovom forumu ne primenjuje često.Ja sam bio na granici da ti obrišem poruku kad si pitao kako se koristi tražilica.Tražilica ili pretraživač je deo kulture korišćenja foruma,na šta bi to ličilo kada bi svako postavljao pitanja na koje je već potrošeno vreme i energija da se odgovori.Vuja66,mislim da su ti odgovorili na pitanje sasvim pristojno. Meni se dopao gavrin komentar da prvo treba znati kako radi motor,što tebi nikako nemože biti nepoznato.Ali razlika od te tačke do potpunog razumevanja elektronskih sistema na vozilu se može meriti godinama.Ono što daje teoretsku osnovu se predaje na elektrotehničkom fakultetu.Pre svega mislim na predmete iz teorije sistema upravljanja (control systems),gde se pojmovi poput povratne sprege,prenosne funkcije sistema i dijagrama tokova proučavaju detaljno.Sa tim znanjem nije nikakva enigma zašto zbog kvara jedne komponente kompjuter izjavljuje grešku više komponenti i šta to ustvari predstavlja.Najnovije kod nas je da su u srednjim tehničkim školama uvedeni smerovi elektronike u vozilima.Problem u ovom obrazovnom sistemu je to što je uvek nedostajalao prakse i ja znam da među mojim kolegama koji su završili elektrotehnički fakultet ima onih koji ne bi znali da reše najjednostavniji problem sa električnim kolom na automobilu(ali to nije pravilo).To su previše teoretski programi i zato ovde nikad nije bilo ozbiljne automobilske industrije.U poslednjih dve do tri godine to se počelo menjati na bolje,ali ako nekoga zanimaju elektronski sistemi u vozilima mora sam da radi na tome uz pomoć literature iz inostranstva.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              prosečan čovek bez prevelikog tehničkog znanja pokuša da reši problem,
              bez znanja se može pokušati.

              ali, verovatnoća da će pokušaj biti uspešan je proporcionalna znanju po pravilu.

              ja bih rekao da je znanje dovoljan i neophodan uslov, za prvi korak.
              makar teorijski o čemu se radi a onda praktično znanje kao nadogradnja da se upotpune preduslovi.

              uglavnom, nema prečice da preko noći prosečan čovek bez tehničkog znanja postane ekspert zanata dijagnostike.

              A i ti majstori eksperimetnišu samo u povoljnijim uslovima zato što imaju većinu delova koji bi mogli da vrisnu pa manje više menjaju dok ne natrče na rešenje
              to je opet ono početno pitanje iz prvog citata, pokušaj prosečnog čoveka bez znanja.

              e sad što takav prosečan čovek ima hrabrosti da sebe nazove majstorom..
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment


              • #22
                Ljudi, sve se može videti, čuti i naučiti. Nemojte me ubedjivati da je automobil spejs šatl. Ovo se pretvorilo u kulturno prepucavanje iz kojeg niko nije izvukao nista korisno i praktično. Za mene je tema završena. Pozdrav!

                Prilog:http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=28737

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  pa naravno da se sve može naučiti.
                  ali sporno je da šegrt koji tek uči sebe naziva majstorom tj stručnjakom, a takvih likova je pregršt kod nas.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment


                  • #24
                    Space shuttle je stara kanta iz 70-tih i većina kompjutera ugrađenih u njega i danas su iz tog doba.Nije baš za poređenje.Uzmi za primer BMW 7 ili Mercedes S koji su tehnološki demonstratori.Podatak koji je pratio S klasu prethodne generacije je da nosi ~120 kompjutera različite namene u sebi.

                    The past four decades have witnessed an exponential increase in the number and sophistication of electronic systems in vehicles. Today, the cost of electronics in luxury vehicles can amount to more than 23 percent of the total manufacturing cost. Analysts estimate that more than 80 percent of all automotive innovation now stems from electronics. To gain an appreciation of the sea change in the average dollar amount of electronic systems and silicon components—such as transistors, microprocessors,and diodes—in motor vehicles, we need only note that in 1977 the average amount was $110, while in 2001 it had increased to $1,800.The growth of electronic systems has had implications for vehicle engineering. For example, today’s high-end vehicles may have more than 4 kilometers of wiring—compared to 45 meters in vehicles manufactured
                    in 1955. In July 1969, Apollo 11 employed a little more than 150 Kbytes of onboard memory to go to the moon and back. Just 30 years later, a family car might use 500 Kbytes to keep the CD player from skipping tracks.
                    The resulting demands on power and design have led to innovations in electronic networks for automobiles.Researchers have focused on developing electronic systems that safely and efficiently replace entire mechanical and hydraulic applications, and increasing power demands have prompted the development of 42-V automotive systems.





                    Comment

                    Working...
                    X