Kablovi za autodijagnostiku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Dora
    Originally posted by Saby
    a to sto izgori interfejs, to je zbog vezivanja nekog drugog radija, pa se pojavi neka struja gde ne treba, al to pre diaga moze izmeriti unimerom, i nema belaja, to se javja kod vw, al nek se Dr. Boca oglasi o tome, on je strucnjak
    Ovo mi nikad nije bilo jasno, ja sam teški amater po pitanju elektronike ali zar nije dovoljno staviti jednu diodu da se ne dešava spaljivanje interfejsa ili bilo ?ega?
    Pozdrav Dora,
    secas se mene bio sam sa drugarom kad si mu stavljao novi fast u 307-cu metalik sivi pre dve nedelje.

    Nema to veze sa diodom...

    imas sve ovde lepo objasnjeno kako dolazi do problema http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html i kao sto covek sam kaze ako koristis profesionalno napravljen kabel on ima SAMOZASTITU, a ovo sto prave levati neka gori i treba tako.

    shaq

    Comment

    • gnana
      CBC Početnik
      • 03.03.2007
      • 8
      • Smed.

      #17
      Re:

      Sto se tice skole,ja sam diplomirani ekonom,i moja struka nema veze sa svom ovom problematikom,ali me buni to sto neko ko magistrira i provede 20 godina u skolama,pravi kojekakve zajebancije od 50-500 evra.Nebitno.Nisam niti neki nazovi cracker niti pisac softvera,niti neki veliki drmr,ali govorim iz svog licnog iskustva,koga za sada imam skoro vec 10-ak godina,posto sam bio medju prvima kad se radilo o vag 0.87 beta,i kada sam kroz prozor kuce sa kucnog racunara provlacio 5m kabla,i drndao se na kolima,pa trci u kucu da vidis rezultate a ostavljaj nekoga da ti cuva kola . Vraticu se na pitanje o skoli,jer dok sam ja `krao`zanat od oca i popravljao neke sitne stvari,on je vec pripremao kintu za vag softver,tako da smem slobodno da kazem da sam ja jos pre tvoje magistrature znao o cemu je rec,ali svestan sam toga,da postoje ljudi pametniji od mene i da mozda bolje razumeju tu tematiku.Takodje,ovim putem se izvinjavam svim forumasima na ovom postu zbog mog mozda konzervativnog misljenja jer ja sam starog kova,pa mi je bolje da dam vecu kintu za neki kvalitet nego da posle jurim onog sto mi je `uvalio`neki shnj softver&hardver.

      U svakom slucaju vrlo sam svestan onoga o cemu pricam ovde i govorim iz iskustva.Shaq,postujem tvoju magistraturu ali mislim da smo jednostavno smorili coveka koji je samo trazio interface za svoja kola.Nadam se da ce da mu bude dobar interfejs i da ce lepo da radi.
      Pozdrav.

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Samo nesto u vezi popravke.
        NIKO i NIKADA nije popravio auto dijagnostickim alatom. Mozes samo da gledas a dok se ne isprljaju ruke nema nista od popravke. U smislu da se mora otkloniti uzrok greske. Nije resetovanje popravka ako neko tako misli. Auto ide i bez airbag-a. To bi stvarno bile lako zaradjene pare i ciste ruke. Majstorima nije postalo lakse modernizacijom nego znatno teze jer sad moraju da uce mnogo vise a i dalje su prljavi. Nema boga.
        Vecina dobrih majstora a posebno specijalizovanih za odredjeni brand ce odmah znati sta mu je i bez dijagnostike i to jos sa kapije. Pravu sliku (stanje) motora nece ni jedan dijagnosticki alat dati u potpunosti. Pre nece pokazati nikakvu gresku a greska ce postojati i dalje. Zar smo jednom videli na forumu takvo pitanje. Ne izbacuje nikakav code, a zeza.
        Knjizica odrzavanja je biblija za svako vozilo ali to nazalost ljudi ne shvataju pa se posle pitaju sta li mu je. Ili "takvog sam ga kupio". Detaljni pregled nepoznatog vozila prevazilazi dijagnostiku i kosta jos vise od nje same. Ja bi stvarno voleo da mi neko kaze da je imao ozbiljne probleme a da je postovao proceduru periodicnog odrzavanja i ono sto je fabrika preporucila. Podigli smo pricu o dijagnostici na tako visok nivo isto kao sto ljudi misle da PC moze sve a ne koriste ni 1% onoga sto moze jer nemaju ideja o tome sta bi sa njim. Tako bi neki da se cisto igraju dijagnostickim alatima i da eto imaju i to kao da su to klesta ili cekic jer zaboga nije skupo par desetina eura ali par stotina jeste. Mislim da je osnovna stvar da se pitamo sta mi to ustvari hocemo i zasto a poznato je da je svaki hobby veoma skup jer se nekako uvek tezi profesionalizmu a ne zaradjuje se nista.

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #19
          Uh ulete post izmedju. Moram da prokomentarisem. Imam predlog.
          Posto ste vi svi blizu nekad kad se pravi rostilj ili sta vec demonstrirajte na licu mesta cime radite i kako to radi izmedju jeca i pica. Fudbal ostavite sportistima. Nema potrebe da se nekom veruje ili ne veruje na rec ili strucnost. Ako koza laze, rogovi ne lazu. Ovo ovako je prilicno imaginarno.
          Da sam ja na mestu ovog coveka sto je pitao za kabl ja ne bi smeo da kupim jevtino zato sto je mozda lose a skupo zato sto bi se plasio da me neko hoce odrati ko majmuna. Karikiram ja stvari ali je zaista pitanje poverenja uvek veoma vazno. Isto stoji da oni koji su se presli i platili preskupo nece da priznaju da su ispali ovce. Ima zaista svega.

          Comment

          • gnana
            CBC Početnik
            • 03.03.2007
            • 8
            • Smed.

            #20
            Pametno receno dranix brate!

            Comment


            • #21
              Originally posted by dranix
              Samo nesto u vezi popravke.
              NIKO i NIKADA nije popravio auto dijagnostickim alatom. Mozes samo da gledas a dok se ne isprljaju ruke nema nista od popravke. U smislu da se mora otkloniti uzrok greske. Nije resetovanje popravka ako neko tako misli. Auto ide i bez airbag-a.

              Vecina dobrih majstora a posebno specijalizovanih za odredjeni brand ce odmah znati sta mu je i bez dijagnostike i to jos sa kapije.

              Knjizica odrzavanja je biblija za svako vozilo ali to nazalost ljudi ne shvataju pa se posle pitaju sta li mu je. Ili "takvog sam ga kupio". Detaljni pregled nepoznatog vozila prevazilazi dijagnostiku i kosta jos vise od nje same.

              Tako bi neki da se cisto igraju dijagnostickim alatima i da eto imaju i to kao da su to klesta ili cekic jer zaboga nije skupo par desetina eura ali par stotina jeste.
              Znate kako, ovde ima puno mudrosti ali neke stvari su nedorecene. Hajde da spustimo loptu na zemlju i da sagledamo realne probleme.

              Servisna knjiga jeste zakon ali u zelji za brzom i lakom zaradom uvoznika polovnih vozila u Srbiji doticna se baca ili spaljuje samo da nikako ne dodje do buduceg vlasnika. Uvek bilo i bice auto sa servisnom knjigom je 1500EUR skuplji na pijaci ali jako RETKI to uzimaju u obzir i pri kupovini se rukovode samo cenom. To sto razliku jako brzo plate majstorima a opet voze mnogo ishabaniji auto je neka druga prica. Posto sam u toj prici znam sa koliko i na koliko se vracaju kilometraze evo primer postanski clio2 dizel nisu gaseni 24h 5 godina a svi presli 68.000 poneki 70.000
              Baba vozila do pijace pa joj trebao teretni i te price.

              Kad bilo sta popravljas to uradis ili sto znas kako sve funkcionise pa pretpostavis gde je problem ili ti neko kaze sta je u pitanju ako je isti problem vec imao. Tako rade svi servisi na svetu i niko se posebno ne zadubljuje u pojedinacni kvar jer pretpostavi da je neki od standardnih. U vecini slucajeva to resi uzrok.

              Zato smo na forumu i tako je meni Dora pomogao da sredim plin kod mene, pomoci cu i ja njemu i ostalima ono sto ja znam bolje od njih (ako znam).

              Postoje i expertski servisi koji se vise udube u problem pa mogu da rese sto 5-6 majstora ne uspe. Primer mog drug "zekic" u futogu. Oni moraju biti skuplji jer to vreme mora neko i da plati.



              Greske postoje i intermitent, bez specijalnog razloga lose gorivo i to koje dijagnostika moze da "popravi"

              Primer onog subarua iz Zemuna bez katalizatora. Treba ga remapirati.... Mi se ovde hvalimo kako je ovo expertski forum pa hajde da onda pricamo kako se menjaju mape da bi auto radio bez generalne u najavi ili slicne teme.

              Nije dijagnostika samo resetujes gresku naravno uvek treba naci uzrok ako je ikako moguce, ali primer ovlascenog servisa "Kat*****" u NS i mog druga koji je kupio nov 307 iz verana. Stalno mu pregoreva sijalica na levom faru i placa kazne policiji. 8 puta je bio u servisu i ovi kazu nije mu nista to je od rupa na putu dijagnostika nista ne pokazuje. To je ocigledan primer babe i zabe.

              Dalje moja tetka uvozi uvece passat B6 u garazu i upali se airbag lampica, ajde ti nadji bez dijagnostike sta se desilo mada i u ovom slucaju ko zna da cita izmedju redova shvatice sta je bio uzrok (nije udarila nigde)
              a i da pretpostavi sta je bilo kako ce da resetuje MIL

              Ne bi da zvucim kao Hitler o bubama ali mislim da je dijagnostika potrebna sirem krugu ljudi, a naravno da ce u prici oni koji su ranije skupo platili ili su retki koji je imaju u svom malom mestu pa vide da ce im drasticno u tom slucaju opasti zarada od iste da se ljute...

              Pogotovo je VAG-COM bezbedan za upotrebu jer lepo upozori sta smes da cackas, a sta da ne diras jer su expertske funkcije. Lep primer istog programa koji sluzi i ljubiteljima i profesionalcima.

              Originally posted by ddjuk
              Jako me uzasava da neki pametuju i za neke stvari traze vise nego je bezmalo orginal.
              kao sto je ddjuk lepo primeti da kazemo neso i o ceni vag-coma: interfejse pravi predstavnik za odredjenu zemlju i ne stizu iz usa oni nose deo ukupne cene ostali deo je LICENCA.

              Cena govori koliko mozes da prodas, da su ljudi zadovoljni a da ne skaces ni sebi u stomak. Visoka cena znaci da ne mozes puno pa izvlacis svoju zaradu tako sto nekog "oderes" posteno i kabel ciji su delovi 30ak eura recimo prodas za 300-400eur uz pricu dobro je sto si dosao kod mene jer da nisi ko zna sta bi bilo. Strah i Sex se najbolje prodaju to svi znamo.

              Puno pozdrava ekipi
              shaq

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #22
                Tacno.

                Comment

                • Boki Ar
                  CBC Senator XXL
                  • 11.11.2004
                  • 2827
                  • Aranđelovac
                  • Vektra

                  #23
                  shaq Pogotovo je VAG-COM bezbedan za upotrebu jer lepo upozori sta smes da cackas, a sta da ne diras jer su expertske funkcije. Lep primer istog programa koji sluzi i ljubiteljima i profesionalcima.

                  ddjuk citat
                  Jako me uzasava da neki pametuju i za neke stvari traze vise nego je bezmalo orginal.


                  kao sto je ddjuk lepo primeti da kazemo neso i o ceni vag-coma: interfejse pravi predstavnik za odredjenu zemlju i ne stizu iz usa oni nose deo ukupne cene ostali deo je LICENCA. lool
                  Upravo za ovo smo se borili...Ross mi je dao preliminarno zastupništvo za našu zemlju, da ne bude reklama, oni koji me poznaju znaju da sam mnogo radio dok je do ovoga došlo.Najviše zbog želje da se našim ljudima omogu?i kupovina kvalitetne stvari na na?in kao da su "gore".
                  Naravno, da bi sve ovo zaživelo, potrebno je da ovo bude prihva?eno.Onda ?e biti i program na našem - zvani?no i sve ostalo.
                  Pozdrav svima !
                  BP
                  ******************

                  Comment

                  • ddjuk
                    CBC Početnik
                    • 08.05.2006
                    • 4

                    #24
                    Čestitam dr Boci.
                    Želim ti mnogo uspeha.

                    Comment

                    • Vladd
                      CBC Senator XXL
                      • 09.07.2006
                      • 581
                      • NBG

                      #25
                      E sada malo konkretnije, sta bih ja mogao da pazarim za novu bubu 1999, benzin 2.0, za "kucnu" dijagnostiku, i eventualno igranje sa mapama..

                      Poz.

                      P.S. Takodje je moj drug zainteresovan za nesto slicno, za A4 1.8T, mislim da je '98 godiste..

                      Comment

                      • vujke
                        Admin
                        • 29.09.2004
                        • 1673
                        • Mladenovac
                        • Daewoo Lanos 1.5SX

                        #26
                        Sacekaj Bocu da se javi ili kontaktiraj na pp da se dogovorite oko resenja
                        while(!asleep()) {sheep++;}

                        Comment

                        • Boki Ar
                          CBC Senator XXL
                          • 11.11.2004
                          • 2827
                          • Aranđelovac
                          • Vektra

                          #27
                          Evo me...jel* gori negde?
                          To za "ku?ne" može da se završi, elegantno...

                          Pozdrav !
                          BP
                          ***********

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            dolazi lik i kaze da mu je izgoreo Laptop prilikom dijagnostike,kao i 70%interfejsa(ne znam kako i zasto ali sta sad
                            eh, koja pri?ica.
                            rekao lik, pa mogao je da kaže i da je bio na Mesecu

                            Laptop jednostavno ne može da izgori, sam po sebi jer nema protoka struje na portovima.
                            a bez struje nema ni spaljivanja.

                            svi komunikacioni portovi se ve? 30tak godina prave na isti na?in, naponski se prenosi signal podatka, i pri tome je galvanski odvojen port od ostatka elektronike.

                            ni kada grom udari direktno u laptop-ov port ne dogodi se da izgori laptop tako da ako je neko to zaista uspeo treba da bude veoma maštovit.

                            i TTL i RS232 i USB interfejsi su svi naponski, a struja je prakti?no nula jer su visokoomski/ galvanski odvojeni optokaplerom.

                            može da crkne port, tj spali se UART IC (ode nejgova zaštita) i to je sve, dalje u dubinu jaaaako teško.

                            ali, ako zezne vešta?ki masu i tamo namerno pusti struju iz spoljnog izvora popali?e sve redom.

                            opet, za to treba biti baš specijalac sa namerom.

                            ali, ako je interfejs za programiranje nekog uredjaj alat, kao i u svakom zanatu cena alata odredjuje i stabilnost i dugotrajnost karakteristika.

                            neko kupi bušilicu koja ima karijeru od 10 rupa a neko kupi jednom doživotnu (npr Hilti, Makita, Hitachi) koja zaradi stotine puta svoju po?etnu vrednost koja je povelika.

                            kod elektronike nije tako vidljivo, ali kvalitet se ne može dobiti po smešnoj ceni tipa neke bagatele.

                            i najvažnije, znanje da se koristi laptop tj poveže u sistem sa kablovima.

                            x puta se vidi da ljudi pokušavaju nemogu?e stvari, pa tako uklju?e i telefonsku liniju u LAN priklju?ak i ?ude se što im prestao da radi telefon.
                            ili probaju da telefon uklju?e u 230V priklju?ak, onaj stariji tropolni priklju?ak.

                            tu nikakav kvalitet izrade ne pomaže, zaštita od suludih pretpostavki na bazi neukosti i neznanja teško može da se izmisli.

                            e onda se pojave razne bajke viših sila i nevidljivih krivaca, kao SF scenario
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Verujem da je to jedini razlog zasto se stoji na ovom polju. Ili mozda gresim? Dokle se stiglo?
                              grešiš, podosta se (bilo) odmaklo, naro?ito u domenu manipulacije elektronskim dopunama za mobilne operatere (isti je princip, ostalo su nijanse).
                              sa kasama je bilo nekoliko efikasnih presretanja, pa se (barem javno) odsutalo od daljeg napretka.

                              mi smo inventivna nacija kada nešto treba pokvariti do besmisla..
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                Jedna dioda kao zastita u interfejsu ne cini cuda.Mozes da i h stavis i vise,ako je kratak spoj u zavisnosti od njene izdrzljivosti gori cip koji je u njemu
                                neko te je potpuno pogrešno napunio poluinformacijama.

                                nema potrebe ni za kakvim diodama, ne gori ?ip.
                                kratak spoj može da traje godinama i baš ništa se ne dešava.
                                imao sam slu?aj gde se zaboravilo isklju?iti šta je trebalo pa je taj kratak spoj (koji spali ?ip kako si ti naveo) trajao oko 8 godina i ama baš ništa se nije dogodilo za to vreme.
                                po skidanju kratke veze, najnormalnije je sve nastavilo da radi.

                                digitalna elektronika se zasniva na naponskim nivoima, nema struje koja te?e kao prenosnika informacije pa nema ni šta da izgori.

                                ako ve? pri?amo o interfejsu i nekakvim K, L i sli?nim linijam/ nazivima možda bi mogli da stvari za promenu zovemo i pravim imenima.

                                sve što postoji je TXD transmit data, RXD receive data i GND, ground (ali digitalni).

                                to može biti TTL nivoa (što je tzv K odnosno L) ili RS232 tj COM nivoa.

                                sve što treba za komunikaciju je jedan obi?an konverter naponskog nivoa, tipa MAX232 ICa ili gomile drugih za istu namenu.

                                ionako nema hadrverske kontrole protoka ve? se sve definiše softverskim upravljanjem.

                                tih hardverskih serijskih komuniakcija je danas zaista teško na?i, nestala je potreba.

                                i još nešto, baš iz NS dugo godina jedna firma pravi "strujne petlje" koje omogu?avaju da transport podataka sa COM porta može da se vrši i na kilometarska rastojanja.

                                tu se vrši konverzija RS232 signala u strujne impulse, i tu može da se pogrešno poveže i može da se zaista nešto i spali.

                                ali to je tako egzoti?no u auto industriji, maltene se i ne javlja kao pojam takav oblik komunikacionog prenosa.

                                ono što košta, nije MAX232 IC, nije nikakva posebna "dioda" za zaštitu.
                                košta najskuplje kutija, kabl (silikonski ako je ve? pri?a o okruženju auta i garaže) i naro?ito konektori.
                                kvalitetni konektori koji su pozla?eni, sa ta?nim sastavom bakra i drugih primesa, koji su temperaturno stabilni i otporni na vlagu, prašinu, vibracije i ostale teške uslove rada prvi crkavaju.

                                i na samom autu, retko kada otkaže ECU ili neko tako skupo par?e elektronike.
                                ubedljivo najve?i problemi po brojnosti su upravo na konektorima, na spojevima.

                                klasa auta tipa niža, srednja , visoka se jako lepo vidi baš na kablovima i konektorima. skuplji auti su daleko kvalitetnije izradjeni po tom pitanju, u mnogim detaljima.

                                a naizgled žica ko žica, struja ko struja.. svejedno.

                                nije svejedno
                                ni sa kvalitetom izrade dijagnosti?ke opreme bilo hardvera bilo softvera.

                                a samo kod tudje znanje se manje ceni (ta?nije bagateliše kao bezvredno) i kopira besomu?no a kada treba i svoje znanje da se tretira na isti na?in (bezvredno) onda se ti isti žestoko bune.

                                pa kod nas u najve?i borci javno protiv piraterije upravo najve?i nekadašnji pirati koji su najdublje zagazili sa one strane zakona a sada glume nekakve zaštitnike pravde, prava, Holivuda i ostalih zaklanjanja.
                                šampioni licemerja...

                                ne razumem zar je sramota platiti ne?iji trud, rad, znanje, inovaciju, uopšte proizvod uma do kojeg se došlo ve? sve treba obesmisliti kopiranjem po svaku cenu i preprodajem tudjeg znanja.
                                ako sami sebe ne cenimo a to zna?i i rad, ne?e nas ni drugi ceniti u svetu.

                                zašto bi
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X