Lancia k 2.4 20v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tech
    CBC Senator XXL
    • 13.01.2008
    • 384
    • Novi Sad

    Lancia k 2.4 20v

    Pozdrav,zrtva je Lancia k 2.4 20v motor,benzinac,98.godiste,pet cilindara,COP(bobina po cilindru) paljenje sa dva davaca detonacije,redosled paljenja 1-2-4-5-3,sekv.ubrizgavanje sa protokomerom.Ima venturi(vakuumski) plinski uredjaj bez lambda kontrole koji ne bi trebao biti na takvom motoru ali sta je tu je.Ako treba jos neka informacija...
    Problem je da pri dodavanju gasa motor trokira i ima detonacije u usis.grani.To se desava i na plinu i na benzinu.Registrovana greska od strane ECU-a vezana za integrator lambda sonde,lako moguce zbog plin. uredjaja.Na snimku dole se vidi VN i struja primara bobine na 2.cil. za vreme prisutnosti problema(uhvacen na delu).

    Plavi kanal-vis.napon,crveni kanal-struja primara,vreme na dnu izrazeno u ms.


    Posle zamene bobine motor je proradio normalno na plinu,ali je ostao izrazen problem pri radu na benzinu posle hladnog starta,da bi kad se ugreje situacija popravila.Hladan ili zagrejan motor na plinu normalno radi.Resetovan ECU,pritisak goriva 2,5 na leru,pri wot-u 3 bara sto je i ocekivano za taj motor,proveren kvalitet goriva,brizgaljke ociscene u ultra-zvucnoj kadi,medjusobna razlika u protoku 1-2% merena u menzurama pri kolicini od 100ml,vremenu ubrizg. 8ms i pritisku od 3 bara.Iste imaju i odgovarajuci el.otpor.Na snimku dole se vidi voltaza protokomera i lambde pri wot-u(motor na benzinu).

    Plavi kanal-voltaza protokomera,crveni-lambda,vreme izrazeno u sekundama.


    Podpritisak u usis.grani oko 17 in/Hg pri toplom motoru,na oko 2500 obrtaja oko 20-21 in/Hg,pri wot-u 0 da bi nakon otpustanja pedale gasa skocio na oko 23-24 in/Hg.Toliko za sada.Problem jos nije resen.
    Misljenja,komentari,ideje...
    Pozdrav
  • RS-4
    CBC Veteran
    • 29.04.2008
    • 162
    • Norway

    #2
    Kolika je kolicina koju izbacuju brizgaljke?

    Pozdrav

    Comment

    • dieselman
      CBC Senator XXL
      • 14.11.2005
      • 833
      • tt

      #3
      ..da nije problem sa siromasnom smesom na benzinu?...filter,mali protok pumpe itd?

      Comment

      • TECA
        CBC Senator XXL
        • 14.10.2007
        • 2355
        • Oz

        #4
        Mozes li da nam prezentiras rad Lsonde na leru i pod srednjim gasom?

        Comment

        • Tech
          CBC Senator XXL
          • 13.01.2008
          • 384
          • Novi Sad

          #5
          Originally posted by RS-4
          Kolika je kolicina koju izbacuju brizgaljke?

          Pozdrav
          Merio sam medjusobnu razliku u protoku brizgaljki tako sto sam ih pustio da rade na aparatu(naveo sam u proslom postu pod kojim uslovima) dok nisu napunile menzure sa 100ml tecnosti.Nemam informaciju koja kolicina za koje vreme,mada s obzirom da ubrizgavaju skoro indenticnu kolicinu sve i rasprsuju pravilno u dva pravca u vidu spreja,meni subjektivno deluju ok sto ne mora biti merodavno.Ako ne valjaju onda je neispravno svih pet komada na potpuno indentican nacin,sto ponavljam nije nemoguce.Posto nisam siguran za sada sam to ostavio po strani.

          Lambda sonda na vozilu je nova i signal osciluje gore-dole i na leru i na obrtajima.Frekvencija ocilacija je sporija i signal se duze zadrzava gore nego sto je po mom misljenju ocekivano kao da se ECU malo "muci" da voltazu sonde spusti dole.To moze indicirati odredjene probleme.Integrator sonde u granicama.

          Sto se tice protoka pumpe goriva i kvaliteta goriva(desava se da izvetri usled duzeg stajanja),da bih proverio sa sigurnoscu gorivo napojio sam magistralu sa provereno ispravnim benzinom pod odgovarajucim pritiskom.Problem je i dalje ostao.To se moze proveriti i preko LTFT-a ali taj parametar nije dostupan na ovom ECU-u.

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #6
            To sto su ubrizgavachi cisceni ne garantiraispravnu operaciju na motoru. Sto je s elektricnim spojevima? Driveri???
            Dali jos uvijek imas problem s jednim cilindrom ili vise njih. Po sluhu.

            Posle zamene bobine motor je proradio normalno na plinu,ali je ostao izrazen problem pri radu na benzinu posle hladnog starta,da bi kad se ugreje situacija popravila.
            Dali se situacija potpuno poboljsa ili samo djelomicno.? Koliko dugo do poboljsanja? Dali se L sonda ugrije dovoljno brzo na hladnom motoru da bi mogao vidjeti kako se ponasa za vrijeme dogadjaja? Kako bi bilo da pogledas sve bobine za vrijeme dogadjaja, kao i sve ubrizgavache?

            Comment

            • Tech
              CBC Senator XXL
              • 13.01.2008
              • 384
              • Novi Sad

              #7
              Originally posted by Valent Vudriga
              To sto su ubrizgavachi cisceni ne garantiraispravnu operaciju na motoru. Sto je s elektricnim spojevima? Driveri???
              Dali jos uvijek imas problem s jednim cilindrom ili vise njih. Po sluhu.

              Posle zamene bobine motor je proradio normalno na plinu,ali je ostao izrazen problem pri radu na benzinu posle hladnog starta,da bi kad se ugreje situacija popravila.
              Dali se situacija potpuno poboljsa ili samo djelomicno.? Koliko dugo do poboljsanja? Dali se L sonda ugrije dovoljno brzo na hladnom motoru da bi mogao vidjeti kako se ponasa za vrijeme dogadjaja? Kako bi bilo da pogledas sve bobine za vrijeme dogadjaja, kao i sve ubrizgavache?
              Za vreme prisutnosti problema pratio sam voltazu i struju primara svih bobina na svakom cil. pojedinacno (posle zamene ranije spomenute bobine) i nije bilo nikakvih anomalija ni na jednom cilindru.Takodje sam pratio voltazu-kontrolni signal na svim brizgaljkama pojedinacno,takodje za vreme izrazenog problema.Nema anomalija,drajveri mi deluju ok.Moze doci u pitanje vreme otvorenosti brizgaljki.
              Po sluhu bih rekao da je problematicno vise cilindara jer se lako moze prepoznati kad samo jedan cilindar ima izostanak.Posto je sad kod nas jako toplo vreme potrebno je par minuta da problem nestane potpuno sa zagrevanjem motora bar po sluhu sudeci,ali ja nisam zadovoljan ni obogacenjem smese pri wot-u na toplom motoru.Snimak dole voltaza protokomera(plavi kanal) sa voltazom sonde(crveni kanal),vreme izrazeno u sekundama,wot pri toplom motoru,na sluh (osecaj) problem nije prisutan ali mi se ne svidja ovoliko kasnjenje sa obogacenjem smese.Kad je hladan motor otprilike u tom periodu se i javlja problem,da bi zatim motor primio gas.



              Pogledaj snimak koji sam postavio na samom pocetku s tom razlikom da je u tom momentu prisutan problem.Sondi sam dao vremena da se ugreje i da ECU zatvori petlju za istu jer su pocele oscilacije i tek nakon nekog vremena oscilacija sam pritisnuo pun gas i napravio pomenuti snimak.

              Comment

              • TECA
                CBC Senator XXL
                • 14.10.2007
                • 2355
                • Oz

                #8
                Verovatno si proverio zaptivenost i protocnost u****.Lambda se muci sa signalom,kakav je L-integrator posle duzeg rada na benzin?

                Comment

                • RS-4
                  CBC Veteran
                  • 29.04.2008
                  • 162
                  • Norway

                  #9
                  Daj nam oznaku sa jedne dizne pa da probamo da ti izbacimo podatak kolika treba da je kolicina.

                  Pozdrav

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #10
                    Ubrizgavanje kasni ocajno. Puca od mrsave smjese. Dali je sonda dovoljno brza ili sistem ne moze ubaciti gorivo dovoljno brzo pitanje je sad.
                    Svih pet ubrizgavacha nebi bili ravnomjerno smanjenog protoka u koliko nisu neki ljevaci manjeg protoka. Koji je puls ubrizgavanja kad dodje do simptoma. Dali taj model ima potenciometar za tps ili samo prekidach za puni gas. Ako ima potenciometar moze li se vidjeti TPS signal, protokomjer i lambda zajedno. Napravi WOT snap. Koliko dugo traje manifestacija? Minutu, pet, deset???

                    Comment

                    • RS-4
                      CBC Veteran
                      • 29.04.2008
                      • 162
                      • Norway

                      #11
                      MR. Valent, koliko automobila sa ugrdjenim plinskim uredjajem dodje dnevno na remont kod Vas u servisu kad tako odgovorno tvrdite da ne mogu svih pet brizgaljki biti ravnomerno zatvorene?

                      Pitanje br. 2: koriscenjem plina najcesce dolazi do zatvaranja brizgaljki i brljanja rada racunara, zar ne?

                      Pitanje br. 3: da li faktor (temperatura) koji zatvara brizgaljke deluje samo na jednu-dve ili na sve brizgaljke istovremeno?

                      Najcesci rezultat je da brizgaljke koje fabricki daju npr. 200ccm/60sec. posle dugotrajnog koriscenja plina se svedu na 120ccm a nakon jednog tretmana ciscenja se vracaju na 160ccm i sve su UJEDNACENE ali fali KOLICINA koja jako zna da zbuni protivnika u ovom slucaju SERVISERA!

                      Ne tvrdim da je to ovde slucaj ali ako ne znamo tacnu kolicinu onda problem pocinje da nas vrti u krug.

                      Ispravite me ako gresim.

                      Pozdrav

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #12
                        MR. Valent, koliko automobila sa ugrdjenim plinskim uredjajem dodje dnevno na remont kod Vas u servisu kad tako odgovorno tvrdite da ne mogu svih pet brizgaljki biti ravnomerno zatvorene?
                        Ja sam zadnji puta vidio plinski uredjaj prije nekih 25 godina. Odgovornost preuzimam s obzirom na razdaljinu. Da sam tamo na licu mjesta, ne bih. Nije receno u kom su stanju ubrizgavachi bili prije ciscenja i kolika je bila promjena nakon ciscenja. Moja procjena moze biti pogresna, ne bi bilo prvi puta.
                        Pitanje br. 2: koriscenjem plina najcesce dolazi do zatvaranja brizgaljki i brljanja rada racunara, zar ne?
                        Da, no on je obavio reset.
                        Pitanje br. 3: da li faktor (temperatura) koji zatvara brizgaljke deluje samo na jednu-dve ili na sve brizgaljke istovremeno?
                        Pojasni.
                        Najcesci rezultat je da brizgaljke koje fabricki daju npr. 200ccm/60sec. posle dugotrajnog koriscenja plina se svedu na 120ccm a nakon jednog tretmana ciscenja se vracaju na 160ccm i sve su UJEDNACENE ali fali KOLICINA koja jako zna da zbuni protivnika u ovom slucaju SERVISERA!
                        Kad budem vidio, vjerovat cu. Vjerujem da se prljaju i da se ne ociste do kraja, no malo je tesko vjerovati da se prljaju i ciste toliko ujednaceno.
                        Proveo sam i sam tjedan dana u firmi koja radi ubrizgavache za cijelo USA trziste.
                        Ne tvrdim da je to ovde slucaj ali ako ne znamo tacnu kolicinu onda problem pocinje da nas vrti u krug.
                        Nigdje nije receno da ne bi trebalo to uraditi. Tech ce odluciti nakon dovoljnog ceskanja iza usiju.
                        Ispravite me ako gresim.
                        Nema potrebe, vrijeme ce pokazati.

                        Comment

                        • comi 1342
                          Moderator
                          • 28.09.2005
                          • 1126
                          • NS
                          • Giulietta ,PUG 106,

                          #13
                          Jedna od dobrih stvari što je na takvom autu Venturi sistem je što se ,uglavnom, jako lako može skinuti mešač i usis vratiti na fabričko stanje.
                          Skineš mešač, i onda tri puta proveriš da li je sve zaptiveno, pa probaš kako radi na benzin.
                          Nisi u postavljanju pitanja rekao šta kaže mušterija, da le je nekad radio idealno na oba sistema, pa se jako pogoršalo i došao je kod tebe, ili je ovo
                          kako je sada ustvari i najbolje što je ikad radio posle ugradnje plina. Ja bih rekao da nikad i nije radio idealno, ili mušterija laže.
                          "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                          "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                          Comment

                          • Tech
                            CBC Senator XXL
                            • 13.01.2008
                            • 384
                            • Novi Sad

                            #14
                            Pozdrav,
                            momci za sada sve ide na led jer odmah ujutru vlasnik je zvao telefonom i kad je cuo da se motor normalno ponasa na plinu zamolio je da stanemo sa radovima i da preuzme auto jer mu je potreban za posl. put.Ne volim ostavljati stvari nedovrsene ali coveka poznajem od ranije i do sad je bio korektan.Ja uskoro idem na god. odmor a poslovodja je napravio dogovor da vlasnik dotera auto nakon toga kad bude imao vremena.
                            U medjuvremenu odoh da se "posvetim" svojoj devojci koja se ionako zali da je zapostavljena zbog mog posla.Znate kako je kad si mlad,ne zelis da zapostavljas te stvari,ne nikako!
                            Pozdrav,hvala svima na odgovorima

                            Comment

                            Working...
                            X