Audi Centrala ABS-a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Williams
    CBC Senator XXL
    • 07.02.2006
    • 556
    • Beograd- Cerak

    Audi Centrala ABS-a

    Dakle krenula je da se ocitava ABS greska i dijagnostikom je ustanovljeno da je Bosch 5.3 ABS Pump & ECU modulator otkazao, tacnije elektronika na njemu.

    Fabrika pravi repair kit koji kosta oko 450e, dok je nov preko 1000e. Na zalost svoj model nisam nasao u njihovom repair katalogu (8E0 265 216 559 AB, Audi A4 1.8t `98 ako nekom znaci).

    Pitanje je da li poznajete nekog domaceg majstora koji moze da popravi elektroniku, posto sam pronasao par ljudi koji to rade u Hrvatskoj i Sloveniji.
    Svaki savet dobrodosao.
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    ako imas elektricnu shemu i spisak komponenti ima vise sansi da se popravi.

    ali, s obzirom na godiste 1998. mislim da je najbolje da se obratis Audiju, tj Porscheu za zamenu i trazis da oni plate 50% troskova novog ABS ECU posto je opste poznata fabricka greska Boscha na modelima vozila sirom Evrope raznih fabrika.

    gore pomenuti postupak 50% nadoknade troskova Mercedes i Volvo koliko ja znam (isti taj Boschov ABS) redovno u Evropi i SAD redovno sprovode.

    popravka samo delimicno otklanja uzrok, sam dizajn je pogreska fabrike a nova ABS jedinica trajno otklanja smetnju i tada se vise ne pojavljuje.

    potrazi na netu, ima dosta slika, uputstava kako i zasto oko te generacije ABSa i problema ukljucivo i kako reparirati u kucnoj reziji.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Williams
      CBC Senator XXL
      • 07.02.2006
      • 556
      • Beograd- Cerak

      #3
      Ne uspevam da nadjem na netu instrukcije za reparaciju, a na nekom hrvatskom forumu sam procitao da i nije bas lak posao, tipa klasicno lemljenje, nego zahteva neki specijalni alat.

      Sve sto imam od literature o tom Bosch-u je na manualu od automobila (http://rapidshare.de/files/40442196/...h_5.3.pdf.html).

      Koliko mogu na net-u da procitam VW i Audi nisu napravili recall za ABS. Cak ima i blog posvecen tome http://audi-vw-abs-recall.blogspot.com/.
      Ne razumem zbog cega Porsche treba da plati 50%, auto niti je tamo kupljen, niti je tamo odrzavan. Mislim da bi mi se smejali kad bih otisao sa tom pricom. Eventualno neki mail da im napisem...

      Comment

      • simic82
        CBC Član
        • 23.03.2008
        • 15
        • Nova Pazova

        #4
        abs

        neznam potpun bosch broj ali mislim da je 111a ili 111b zadnji broj
        imao sam slucajeve gde sam doduse zamenio elektronike

        probao sam popraviti ali je jako tesko jer je unutra zapravo hibridna elektronika nije uopste lemljeno nego je nekako punktovano vodovi su od aluminiuma a tacke na keramickoj plocici cim pocnes da grejes lemilicom
        ispare nekada se desava kada je otvoris do dzeka da na velikim kontaktima od plusa se razlemi i to je moguce popraviti... kada otvoris ima plavi kondenzator on je mozda razlemljen

        u svim mojim slucajevima ja nisam imao srece nikada nije bilo to!!!!


        a sto se tice polovnog i njemu ce se to isto desiti samo je pitanje kada!!!!

        mislim ako ti je to moguce kupi novu elektroniku jer je tu ispravljena ta greska!!!!U paketu treba da dodje elektronika,krpica,plastikica kao mala spaklica ,dva kompleta malih toreks safova ( jer imaju dva tipa) i plasticni safovi ( da zatvoris rupe gde su prikljucene cevi od cilindara).
        ja sam menjao na licu mesta ''samo celu pumpu abs pomeris malko ka motoru''..


        Puno srece!!!

        Comment

        • Williams
          CBC Senator XXL
          • 07.02.2006
          • 556
          • Beograd- Cerak

          #5
          Kod mene je taj zadnji broj AB.

          mislim ako ti je to moguce kupi novu elektroniku jer je tu ispravljena ta greska!!!!U paketu treba da dodje elektronika,krpica,plastikica kao mala spaklica ,dva kompleta malih toreks safova ( jer imaju dva tipa) i plasticni safovi ( da zatvoris rupe gde su prikljucene cevi od cilindara).
          Mislim da je to fabricki set za reparaciju, koji kosta oko 400e, ali svoj serijski broj nisam nasao na listi. Jedino da kontaktiram audi direktno nekako.... Izludecu od ovog pistanja svaki put kad startujem auto.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            tipa klasicno lemljenje, nego zahteva neki specijalni alat
            lemljenje SMT tehnikom, vrucim vazduhom.
            jeste relativno specijalan u tome sto ga imaju uglavnom samo oni koji se profi bave eletkronskim reparacijama a ne prodaje se u obicnim radnjama, buvljacima, bau marketima i slicno.

            ko god se bavi popravkom recimo maticnih ploca racunara ili vrsi zamenu komponenti na ploci mobilnog mora da ima takav alat.

            ne mislim na "popravke" tipa izvadi celu plocu i stavi novu, vec bas reparaturu na nivou komponente.

            ako ti zatreba u BGD mesto gde imaju alatke i znanje, povezacu te ali ti moras da im kazes sta tacno da urade. (gotovo sigurno znam da ne bi trosili vreme na ispitivanja, cisto samo zamena komponente).

            Sve sto imam od literature o tom Bosch-u je na manualu od automobila
            to je literatura za korisnika, treba literatura za servisera.

            Ne razumem zbog cega Porsche treba da plati 50%, auto niti je tamo kupljen, niti je tamo odrzavan.
            Porsche je nasledio firmu Audi tj VAG pa time preuzima i obaveze.
            uobicajena je u biznisu praksa da kada se zna da je sistemska fabricka konstrukciona greska u duhu dobrog partnera, dobrih poslovnih obicaja sto bi Nemci rekli "Kulanz" pomogne u troskovima svoj kupca koji je od fabrike dobio vruc krompir, skupu reparaciju.

            to nije neka pravno obavezujuca zakonska obaveza, i obicno je vazeca generalno odnosno dobrovoljno za sve sadasnje vlasnike bez obzira ko je bio i odakle kao prvi kupac.

            Mislim da bi mi se smejali kad bih otisao sa tom pricom
            ja mislim da nisu toliko neupuceni u poslovnu kulturu i obicaje u ovdasnjem Porseum a koji vaze u njihovoj maticnoj zemlji i poslovnom okruzenju.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • gt nebojsa
              CBC Senator XXL
              • 11.05.2007
              • 348
              • Preljina,Cacak

              #7
              @williams:
              Koliko se ja secam,barem kod nas u CA,niko nije pokusavao da popravi elektronsku jedinicu Bosch ABS-a,iz navedenih razloga kako je izradjena ploca.
              Koliko se secam,postoji 3 tipa abs-a za A4 i A6 tih godista,mislim da su isti.Za neke ima kit za reparaciju,za neke nema.Ne znam napamet koji su tipovi u pitanju.
              Verujes li da je kod nekih primeraka pomagalo da se malo "nategnu" kontakti na ABS u i kablu,tj. kad se pritisnu malo,prestane da svetli lampica?! Nekima je cak tako i radilo i duze vreme,a nekima ne...
              Jesi li probao da nadjes polovan ABS?Jes' da nije 100% sigurno resenje,ali je doosta jeftinije...
              Ostalo,kao sto Simic 82 napisa...
              @brick:
              Tvoja prica u ovom slucaju uopste nije tacna,tj.onaj deo koji se tice kulanz-a i akcija proizvodjaca:
              Kulanz je dobra volja proizvodjaca/ovl.predstavnika kojom se odobrava u odredjenom % da popravku vozila stranke plati proizvodjac.
              % i uslove odredjuje importer,proizvodjac...na dva nacina:
              Kulanc po kulanc listi,tj. vazece vrste kulanca-koji kvar,koliko %... na osnovu liste.
              Ili kulanc sa prethodnim odobrenjem-trazi se kulanc za tu stranku,vozilo,kvar,%ucesca proizvodjaca...
              Preduslov:redovno odrzavanje u ovlascenim servisima,redovna stranka tog servisa,itd...taj princip.
              Dalke,ova prica sa tim nema veze.Dokazati istoriju odrzavanja vozila starog 10 god,a Porsche kao importer funkcionise od 2005.
              Drugo,ne mozes da trazis da ti fabrika plati popravku necega sto nije odobreno kao akcija proizvodjaca.Mislim,mozes,da razonodis malo zaposlene...
              SAD i EU nisu 90-ih imali ono sto smo mi imali...
              Da li je taj ABS konstrukciono bio los jos 1998,nista ti ne vredi ako nije postojao recall proizvodjaca.
              I ako jeste,postoji rok do koga se neki recall radi.Doduse kod nekih intervencija nema vremenskog ogranicenja.
              Akcija(kako ih Porsche,tj.VAG)naziva bi za tako neki sistem kao sto je ABS najverovatnije bila pozivna,tako da bi bilo reseno do sada ovako ili onako...Opet pitanje gde je auto odrzavan,akcije za dato vozilo se vide cim ubacis podatke o vozilu u Elsu.I ako postoji ''akcija'' proizvodjaca,oznaka npr. 4E68,i treba da se odradi,vlasnik ce biti obavesten.
              Na taj nacin proizvodjac snosi sve troskove popravke.
              I da razjasnimo,nisam cuo,vec sprovodio akcije na ovaj nacin.
              Od update-a softvera,preko zamene kompopnenata...
              Odoh daleko,poenta je da covek zna sta ima smisla da proba,a sta ne...
              Toyota Čačak

              Comment

              • Williams
                CBC Senator XXL
                • 07.02.2006
                • 556
                • Beograd- Cerak

                #8
                Kad sam gledao u onu listu bilo je jedno 20tak modela ABS-a, razlikuju se slova koja se nalaze posle broja, u mom slucaju AB.

                Ja sam poslao mail u Porsche, ali cisto tipa koje resenje osim narucivanje kompletnog dela mogu da mi ponude. Nisam hteo da insinuiram da su oni duzni nesto da plate, niti ocekujem da oni urade nesto.

                @>nebojsa< Gde se nalaze ti kablovi? Jel mora celo ono cudo da se rastavi?

                Ima neka radnja u Sloveniji sto se reklamira na netu da vrsi reparacije, pa se razmisljam nekako to postom da posaljem. Plasi me da se ne "zagubi u transportu" ili da ne ostane 2-3 meseca kod njih. Jel bi funkcionisao auto kad bi se ovo izvadilo?

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  Kulanz je dobra volja proizvodjaca/ovl.predstavnika kojom se odobrava u odredjenom % da popravku vozila stranke plati proizvodjac.
                  % i uslove odredjuje importer,proizvodjac
                  ne znam sta u tome nije tacno, kada sam ja isto to napisao samo drugim recima i dao primere Mercedesa i Volva koji su sa BOschovim ABSom imali problema slicne prirode.

                  Dokazati istoriju odrzavanja vozila starog 10 god,a Porsche kao importer funkcionise od 2005.
                  konstrukciona greska se ne dokazuje, ili proizvodjac objavi da postoji ili ne.

                  lepo sam rekao, Porse je pravni naslednik VAGa i to ne Porse Austria importer vec Porse Nemacka AD.

                  ne mozes da trazis da ti fabrika plati popravku necega sto nije odobreno kao akcija proizvodjaca.
                  znas i sam da mozes, a verovatno znas i da je uobicajeni put da osteceni kupci traze od proizvodjaca nadoknadu a retko kada je obrnuto da proizvodjac trazi od kupaca vozila da dodje na popravku koja nije odobrena kao recall.

                  moras ti kao vlasnika da pitas fabriku, inace nikada nista neces niti saznati o tome da li neki kvar jeste ili nije poznat kao masovan...kao sto napisah rec je o davno ustanovljenim i primenjivanim pravilima dobrih poslovnih obicaja. neke firme ih postuju vise neke manje, a prema tome se i formira delimicno ugled firme i poverenje u buduce proizvode.

                  I ako jeste,postoji rok do koga se neki recall radi
                  kod kriticnih elemenata za bezbednost voznje rok ne postoji, barem nije uobicajeno da proizvodjac napravi nesto pogresno i opasno po voznju a onda "pere" ruke.


                  i za mnogo banalnije stvari se prave recall akcije, poput recimo loseg zatvaranja haube motora ili crkavanja sijalica farova.

                  .I ako postoji ''akcija'' proizvodjaca,oznaka npr. 4E68,i treba da se odradi,vlasnik ce biti obavesten.
                  Na taj nacin proizvodjac snosi sve troskove popravke.
                  I da razjasnimo,nisam cuo,vec sprovodio akcije na ovaj nacin.
                  Od update-a softvera,preko zamene kompopnenata.
                  da, samo nije prica o tome uopste.

                  pobrkao si obavezne akcije po osnovu neke odluke kao opste obavezujuce za sve i kada proizvodjac snosi sve troskove.

                  dobrovoljni Kulanz je nesto sasvim drugo, pojedinaci neobavezujuci izlazak proizvodjaca u susret vlasniku vozila koje je proizveo kada nastane teska i skupa havarija necega a utvrdi se da to nije doslo usled redovnog habanja ili nestrucnog rukovanja vozilom vec greske u proizvodnji/ konstrukciji.

                  ozbiljne firme ne prave pitanje da li je prvi ili pedeseti vlasnik niti gde je servisirano.
                  u konkretnom slucaju ABS ECU uopste nema nikakvo redovno odrzavanje, zamenu delova, habanje niti bilo sta predvidjeno redovnim planom odrzavanja.

                  i da, poznato je masovno da je Bos sredinom 90tih imao citave fals serije ABSa a sto je zahvatilo gotovo celu evropsku auto industriju (naravno oni koji su tada ugradjivali standardno ABS).

                  interesantno je da to vazi samo za evropske pogone Bosa dok recimo u istom periodu Bos ABS americke produkcije nema nikakvih problema.

                  Mercedes i Volvo a za koje znam, ABS smatraju ozbiljnim defektom u sigurnosti upotrebe auta i za njih to jeste povod da svojim korisnicima izlaze u susret.
                  treba pitati i za Audi, ja mislim da je to takodje ozbiljna firma isto kao i Porse.

                  pogotovu sto oni znaju za problem odavno, i imaju fabricki kit za reparaciju pa dakle to nije usamljeni slucaj (kit se ne pravi ako nema primene tih ispravki na dovoljno velikom broju).

                  ti si mozda imao losa iskustva u domacem poslovanju auto firmi, razno raznih uvoznika, dilera i slicno.
                  u svetu se zna, da pilicarenje za sitan novac ne prolazi na duzi rok a ugled firme je nesto sto se stice decenijama a gubi gotovo preko noci.

                  mi smo sada deo tog sveta pa shodno tome i poslovni moral uobicajen u tom svetu mozemo i mi ovde da ocekujumo slicno ponasanje stranih firmi.

                  samo sam hteo da pomognem da se prodje jeftinije sa remontom, time da se upita Porse za misljenje, ne radi sale ili lazne nade vec stoga sto to nije nista neobicno..
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • gt nebojsa
                    CBC Senator XXL
                    • 11.05.2007
                    • 348
                    • Preljina,Cacak

                    #10
                    Obrisah ladno ceo post,bem ti tastaturu

                    @brick:
                    Opet me parcijalno citiras.Napisao sam da postoje slucajevi kada vremenskog ogranicenja nema.
                    Znas kako je kulanc definisan:usluga dobre volje bez pravnih obaveza.Tako pise.I naglasava se da stranka ima MOGUCNOST a ne PRAVO na kulanc.
                    I nije isto kulanc i recall/iliti akcija(od Porsche-a).Kulanc je primenjljiv kod kvarova,i stranka ucestvuje u nekom % u popravci,ili 100% pokriva servis/importer,proizvodjac,zavisno od slucaja/kvara.Recall je o trosku proizvodjaca,i on pokriva greske u proizvodnji,konstrukciona unapredjenja-npr.poklopac srafova sa donje strane menjaca na A4 TDI,znaci ono sto je uoceno kao propust,ili eventualna greska.
                    I to je razlika.Zato je kod kulanca bitna servisna istorija.I nacin na koji su vozila odrzavana,uvezena,itd...
                    Sistem rada kod nas bi trebao da je isti,ako se postuju pravila.A Porsche SCG je strog po pitanju svega sto se tice garancija,kulanca,itd...nema zaj.bavanja sa tim.Ne poistovecujte Adu(i to sto neko ima losa iskustva sa njima) sa centralom Porschea.
                    I da se ogranicim,ovo se odnosi na Audi,tj Porsche;kako funkcionise kod MBa ili Volvoa,ne znam detalje...
                    Ni ne sumnjam da si hteo da pomognes,kao valjda i svi mi;ali covek je Porsche-ove opcije vec istrazio...

                    @williams:
                    kada smo na jednom A6 proveravali uzrok i vrstu kvara na ABSu slucajno je kolega ustanovio da spoj izmedju plasticnog dela kucista ABSa,gde je elektronski deo;i kucista mehanickog dela,da se desava da povremeno ugasi lampicu ABSa na tabli.Na jednom automobilu je podmetnuo plasticnu traku izmedju 2 dela,i ABS je radio neko vreme(mesec dana mozda),nije svetlela lampica.Na drugom je medjutim,tako funkcionisalo par sati.
                    Trapavo resenje,ali za prvu pomoc je nekome posluzilo...
                    I da,sve je rastavljao.
                    NAjsigurnije resenje je sigurno set za reparaciju,to resava probleme.Polovan ABS je naravno,macka u dzaku,ali je jeftinije... Mada moze da se ponovi problem...
                    Toyota Čačak

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      I da se ogranicim,ovo se odnosi na Audi,tj Porsche;kako funkcionise kod MBa ili Volvoa,ne znam detalje
                      MB, Volvo dok je postojao kao firma, Toyota, Honda, BMW,Porse (kao marka sa svojim modelima) itd itd firme koje drze do ugleda kod kupaca imaju politiku kulanza vec decenijama.
                      ocekujem da je i Porse sada kao treci proizvodjac vozila na svetu po obimu u tom drustvu, i da treba PITATI za kulanz jer oni sami nece ponuditi.


                      jasno je od pocetka da je kulanz na dobrovoljnoj bazi, dakle nije obavezujuce i nije to kako si nazvao znavnicna akcija poziva na obavezni servis.

                      kulanz je uobicajen kao osobina poslovanja vec dugo decenija u svetu...

                      za ovaj ABS se opste zna po Evropi, po raznim markama rasuto kao problem na koji nije uticao sam vozac/vlasnik (ci) tokom eksploatacije vozila.

                      videcemo kako se Porse odreagovati, kada je sada u poziciji glavnog igraca u VAGu.
                      Audi spada u premium brend i bilo bi iznenadjujuce da se tako i ne ponasaju nakon prodaje vozila, za mene barem cudno ponasanje
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Your Trusted Partner in Automotive Electronics Repairs Important Notice: Changes in Service Provider Dear Valued Customer, We understand that you may have been redirected here from BBA-Reman, and we'd like to take this opportunity to inform you about the exciting changes happening. we are committed to elevating your ex


                        Williams, baci pogled da li je to to ?
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Williams
                          CBC Senator XXL
                          • 07.02.2006
                          • 556
                          • Beograd- Cerak

                          #13
                          @brick
                          To je to, video sam vec par kompanija sto su se specijalizovali za tu vrstu usluge. Najbolje bi bilo da to isto nadjem negde blizu, mada posle ovog zahladjenja ni jednom mi se nije upalio ABS warning.
                          Postoji mogucnost da odem do Londona pocetkom sledece godine, pa mogu da spojim lepo i korisno.

                          Porsche me nije kontaktirao, verovatno sam ih slatko nasmejao, toliko o njima... Kad bih mogao makar nekog direktno iz Audija da kontaktiram, mozda oni poseduju taj reparacioni kit, samo ih kod nas nema u bazi.

                          >nebojsa< i sw.brick, hvala na odgovorima.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            ne pozuruj sa zakljuckom, daj vreme da Porse birokratija odradi posao sve tamo do centrale odakle ce stici instrukcija za reakciju.

                            na svaki dopis je pravilo da se odgovara kroz follow up proceduru, pa i kada je odgovor negativan takav odgovor se sluzbeno salje tebi uz izvinjenje sto ti nisu ovaj put pomogli i preporuku da im se ponovo obratis ako zatreba...obicno tako nekako ispadne formulacija.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • gt nebojsa
                              CBC Senator XXL
                              • 11.05.2007
                              • 348
                              • Preljina,Cacak

                              #15
                              Pa ako su iz Porschea SCG i definitivno potvrdili da nema seta za reparaciju za taj tip ABSa,onda nema druge nego zameniti ABS...novo-skupo ili polovno-nepouzdano...ili traziti nekoga da to pokusa da popravi.
                              ETKA(VAG katalog delova) je uvek azuriana,jer se azurira samostalno,tj.sama skida update sa servera:tako da ako ti sad kazu da nema set za reparaciju,znaci da nema,budi siguran da je to sveza informacija.Naravno mislim na legalnu verziju Etke.
                              Inace,to sa kulancom ide relativno brzo,drugo akcije se odradjuju isto tako brzo(kad stranka pristaje to se radi odmah,ili se zakaze najblizi odg. termin);trece postoji sluzba tehnicke podrske u Porsche SCG,tako da i ako postoji neki problem koji servis ne moze samostalno da resi,oni su tu...Ne verujem da su bas napamet dali informaciju o mogucim opcijama za popravku tvog auta.
                              Toyota Čačak

                              Comment

                              Working...
                              X