Malo me je zavrtela Astra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RS-4
    CBC Veteran
    • 29.04.2008
    • 162
    • Norway

    Malo me je zavrtela Astra

    Naime u pitanju je bila Astra H 2005 god. sa motorom Z16XEP.

    Covek je doterao auto i pozalio se na probleme prilikom startovanja motora kad je motor zagrejan. Preuzet automobil i posle otprilike dva sata krenem da ubacim auto u servis, upalio bez vecih problema, ubacio ga unutra i ostavio da radi da se zagreje. MIL lampica svetli, kada je motor dostigao radnu temperaturu, ugasim ga, probam da upalim, normalno, vergla oko sekunde i upali, tako dva puta i na trecem pokusaju motor anlasuje oko cetiri sekunde i prestane da anlasuje. Ponovni pokusaj ali vise nema anlasovanja, totalni muk, jacina lampica na tabli se ne smanjuje prilikom pokusaja anlasovanja.
    Posto svetli MIL, kacim aparat i iscitavam greske:

    Motor - U 2139 CAN-BUS nema komunikaciju sa CIM-om
    U 2108 CAN sabirnica nije povezana sa ABS/TC/ESP
    U 2104 ponovno podesavanje brojaca CAN sabirnice
    U 2103 CAN sabirnica, cvor nema komunikaciju
    P 1600 zameni elektronsku upravljcku jedinicu
    PO 650 neispravan kontrolni sklop indikatora
    PO 230 primarni krug pumpe za gorivo-preslab signal
    PO 204 injek. cil. 4- kvar
    PO 203 injek. cil. 3- kvar
    PO 202 injek. cil. 2- kvar
    PO 201 injek. cil. 1- kvar


    ABS/
    TC/ESP- U 2105 nema komunikacije ECM i CAN sabirnice
    CO800 prenizak napon sastava


    CIM - U 2105 nema komunikacije ECM i CAN sabirnice
    U 2100 nema komunikacije sa CAN sabirnicom (velika brzina)


    IPC - PO 460 krug senzora nivoa goriva, podrucje rada
    PO 115 signal temperature rasladnog sredstva motora neispravan
    PO 654 signal brzine motora neispravan
    PO 500 signal brzine vozila izvan zadanog podrucja
    PO 550 krug kilometar sata izvan zadanog podrucja


    DIS - U 2139 neispravni podatci CIM-a


    Sve navedene greske nisu trenutno prisutne, znaci samo zabelezene, posto je tako sve su zapisane i obrisane.

    Rezultat, motor zavergla oko sekund i upali, nema MIL lampice vise.
    Posle dva minuta pali se MIL, dok motor radi kontrolisem preko parametara napajanje i ono je 14,1V.

    Ugasim motor i probam da upalim, vergla oko cetiri sekunde i prestane sa verglanjem, mrtav. Desava se nova situacija, na tabli kad se da kontakt tri sekunde svetle MIL i ABS lampice i nestanu kao da nikad nisu bile tu.

    Zbog novonastale situacije kontrolisem PRISUTNOST modula i NEMA motornog kompa, CAN ga nevidi, nepostoji, otiso...

    Ok, definitivno iz svih onih grsaka i iz novonastale situacije imam problem sa komunikacijom, merim na dijagnostickom konektoru pinove 6-14 i dobijem 63,8 oma zatim pinove 3-11 i dobijem variranje od 61-257oma a posle 15 sekundi se smiri i zakuca na 61,2 oma.


    To je pocetak, e sad kako bi Vi krenuli dalje?
    Kakv bi zakljucak izveli iz svega ovog i nasta bi se prvo usresredili?


    Ali kad date predlog molim i obrazlozite zasto bas na to sumljate i na koji nacin i gde bi vrsili merenja?


    Pozdrav
  • gorky
    CBC Senator XXL
    • 08.06.2007
    • 860
    • Vojvodina,Kikinda

    #2
    moja pretpostavka je da je problem u nekom konektoru,neću da obrazlažem jer me mrzi da tipkam,umoran sam

    Comment

    • RS-4
      CBC Veteran
      • 29.04.2008
      • 162
      • Norway

      #3
      Da u nekom ali kom, ovde vidis da se problem pojavljuje u pet razlicitih centrala, odakle krecemo i zasto bas odatle?

      Pozdrav

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #4
        Kakav skener koristis? Tech II ili.....??? Mozes li probuditi sve module na mrezi?

        Comment

        • RS-4
          CBC Veteran
          • 29.04.2008
          • 162
          • Norway

          #5
          Naravno Tech 2 i mogu da se igram sa svim modulima kad imam CAN komunikaciju, na doticnom autu mogu da menjam softver u motornom kompu i CIM modulu i tu je kraj.

          Comment

          • comi 1342
            Moderator
            • 28.09.2005
            • 1126
            • NS
            • Giulietta ,PUG 106,

            #6
            Može da zvuči diletantski, ali ja bih tu pre dijagnostike stavio proveren akumulator i proverio glavne mase i +15 i 30 .
            "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
            "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Otpor ne bi smeo da varira. Negde je los kontakt. Poprskao bi sve konektore za pocetak i pregledao lupom i pod jakim svetlom.
              Ovo za resavanje na brzaka. Los kontakt moze biti i hladan ili puknut lem i slicno. E, to je onda dobar problem naci gde je a i nije normalno u domenu automehanicara.
              Problem je da ipak mehanicar odn. dijagnosticar mora da utvrdi da je bas TAJ modul sa greskom koristeci dijagnosticku opremu kad je vec placena gomilu para.
              To sto se gubi komunikacija moze da znaci da nedostaje napajanje sto znaci da problem nema nikakve veze sa zapisanim rezultatima dijagnostike nego da je neki banalni povremeni prekid.
              Nazalost, to zahteva dosta vremena da se utvrdi gde je greska.
              Mozda bi lakse bilo da je permanentni prekid i to ne samo zbog nalazenja greske nego i zbog naplate jer auto radi "samo" ima malu gresku.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                pinove 3-11 i dobijem variranje od 61-257oma a posle 15 sekundi se smiri i zakuca na 61,2 oma
                sta je izmedju ovih pinova, mislim sta je prikljuceno i koji signal se u radu pojavljuje na tom mestu.

                ja bio obratio paznju na konektorski spoj posto variranje otpora nije bas dobar znak.

                da li se pri ponovnom merenju ponavlja na identican nacin, tih 15 sekundi ritam varijacije pa onda stablizovano ?

                ako nema napajanja onda se neki modul moze ponasati bas kao da je mrtav, da ne postoji uopste i ne vidi se.

                ili napajanje postoji ali postoji korozija na spojnom putu kroz zice, pad napona usled protoka struje i proradi zastitno kolo koje iskljuci napajanje (napon opadne ispod 11V npr).

                imas li na raspolaganju shemu veza tih konektora i pinova pojedinacno za svaki od tih modula, sa naznakom koji signal se nalazi ? to bi puno pomoglo da se lokalizuje tacka gde nastaje smetnja.

                jedno pomalo glupo pitanje, da li je pri anlasovanju meren napon akubaterije, mozda je u njoj problem pa padne napon previse.

                ako imas u blizini, za probu postavi neki drugi poznato ispravan i napunjen aku pa ponovi test pokretanja.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • RS-4
                  CBC Veteran
                  • 29.04.2008
                  • 162
                  • Norway

                  #9
                  Mozda ste me pogresno razumeli u opisu problema sam naveo da je " u pitanju BILA Astra", sto znaci da je problem resen a meni je zanimljiv pa sam hteo da podelim iskustva sa vama i da malo citam kako biste i na koji nacin, kojim koracima pristupili dijagnostikovanju pa resavanju datog problema.
                  Radi se o naprednoj generaciji komunikacionog sistema koji je jos uvek malo nepoznat pa sam mislio da ce nekom ovakava tema kao polu edukativna pomoci u bliskoj buducnosti kad se nadje oci u oci sa slicnim problemom.
                  Dakle konkretno koje su faze kontrole ovakvog sistema i koliko ih uopste ima da bi za pocetak razgranicili da li je problem u komunikaciji ili je problem komunikacije izazvan losim napajanjem modula? Sta koristimo od instrumenata i na koji nacin?
                  U opisu problema sam zaboravio da napisem da se variranje omaze na pinovima 3 i 11 javlja samo posle oduzetog kontakta.
                  Odgovor sw.brick-u u vezi sema za taj auto:





































                  Pozdrav

                  Comment

                  • Tech
                    CBC Senator XXL
                    • 13.01.2008
                    • 384
                    • Novi Sad

                    #10
                    RS-4 nemoj zameriti ako sam prevideo neku od informacija koje si prezentirao jer sam dosta umoran.Modul motora(ECM) se nalazi na high-speed can mrezi i ako se ne varam to su pinovi na konektoru 6 i 14?
                    Pinovi 3 i 11 su low-speed can network?
                    Posto za vreme prisutnosti problema modul motora nije aktivan na can mrezi krenu bih od njega.Ako bih zakacio scope na can-L i can-H zice high-speed mreze na konektoru modula motora da se uverim u validnost signala(voltaze),kakvu voltazu bih video,sa ili bez anomalija?Da li je napajanje na modulu,mereno multimetrom,u tom momentu ok?
                    Za vreme izrazenosti problema da li je prisutan/aktivan na mrezi modul abs/tc/esp-a?Da li su prisutni i svi ostali moduli?
                    Da li postoji anomalija na sekundaru/primaru koja bi mogla izazvati elektro-magnetne smetnje?
                    Moguce da je problem negde na instalaciji/konektoru ili u napajanju ali je takodje moguce da u nekom momentu zakaze deo za CAN-BUS komunikaciju u nekom od modula na mrezi s tim da ostatak tog modula funkcionise,sto mi se desavalo u praksi.Mislim da problem treba sagledati sa svih strana

                    Comment

                    • RS-4
                      CBC Veteran
                      • 29.04.2008
                      • 162
                      • Norway

                      #11
                      Jeste ECM se nalazi na Hi-speed liniji a pored njega na Hi-speed liniji su ABS i CIM mudul i to su pinovi 6 i 14.

                      Pinovi 3 i 11 nisu na Low-speed liniji vec je to Mid-speed i u ovom slucaju dve centrale rade na toj brzini a to su IPC i DIS modul i to je razlog merenja tih pinova.

                      Na ovom autu nisam imao problem sa Low-speed linijom pa je nisam ni merio inace ona se nalazi na pinu 1 i masi.

                      Kada bi kazio scope i merio voltazu na CAN linijama koju bi vrednost ocekivao i zasto bi merio bas voltazu?

                      Napajanje na ECM-u nisam merio multimetrom jer sam se prvo bazirao na proveru ispravnosti CAN linija.

                      Za vreme izrazenosti problema na mrezi su svi moduli osim ECM-a.


                      Pozdrav

                      Comment

                      • Tech
                        CBC Senator XXL
                        • 13.01.2008
                        • 384
                        • Novi Sad

                        #12
                        Originally posted by RS-4
                        Jeste ECM se nalazi na Hi-speed liniji a pored njega na Hi-speed liniji su ABS i CIM mudul i to su pinovi 6 i 14.

                        Pinovi 3 i 11 nisu na Low-speed liniji vec je to Mid-speed i u ovom slucaju dve centrale rade na toj brzini a to su IPC i DIS modul i to je razlog merenja tih pinova.

                        Na ovom autu nisam imao problem sa Low-speed linijom pa je nisam ni merio inace ona se nalazi na pinu 1 i masi.

                        Kada bi kazio scope i merio voltazu na CAN linijama koju bi vrednost ocekivao i zasto bi merio bas voltazu?

                        Napajanje na ECM-u nisam merio multimetrom jer sam se prvo bazirao na proveru ispravnosti CAN linija.

                        Za vreme izrazenosti problema na mrezi su svi moduli osim ECM-a.


                        Pozdrav

                        Ocekivana voltaza je u vidu digitalnog signala sa dva naponska stanja koja se smenjuju,jedno stanje predstavlja logicku "0" a drugo log."1".Raspon voltaze i frekvencija zavise od datog vozila i brzine mreze.Da bi se to proverilo treba konsultovati fabr. dokumentaciju.Na dve zice jedne CAN-BUS mreze signali/voltaze se poklapaju kao odraz u ogledalu.Merio bih voltazu iz istog razloga kao i ti,da se uverim u ispravnost CAN linije.
                        Ako je ispravna voltaza CAN linije na obe zice na ECM-u znaci da je ispravna CAN mreza a on nije prisutan na mrezi onda je problem vezan za njega samog(napajanje,"nesto" ga je zablokiralo,neispravnost samog modula).
                        Ako postoji neispravnost/anomalija voltaze na jednoj ili obe zice CAN mreze na osnovu te voltaze se moze(ne i uvek) videti ili bar steci slika o uzroku problema.Nakon toga bih odlucio sta dalje.
                        Uhvatio sam se za modul motora zbog kodova gresaka i neativnosti na mrezi.
                        Mene interesuje kako si se ti ponasao u takvoj situaciji,od cega si krenuo,koja merenja si sproveo i sa kojim alatima.Dobro je sto si pokrenuo ovu temu.
                        Pozdrav

                        Comment

                        • RS-4
                          CBC Veteran
                          • 29.04.2008
                          • 162
                          • Norway

                          #13
                          Mozda je dobro a mozda je preuranjeno jer je mali odziv na temu.

                          Sto se tice pristupa, nakon iscitanih gresaka sam proverio Can linije na gore opisan nacin a za to mi je bio dovoljan obican multimetar, jako je zanimljivo kad se koristi scope jer se tada moze videti kako centrale pricaju medjusobom ali samo na Mid liniji.

                          Problem komunikacije se svodi u tri osnovne grupe
                          1. linije u prekidu
                          2.problem sa napajanjem modula
                          3. softver modula

                          Sledece testiranje je bilo testiranje napajanja gde se i pronasla prva greska a to je problem u radu releja napajanja motornog kompa koji je zajednicki za komp, pumpu i dizne.

                          Sobzirom da je nesto prouzrokovalo problem u radu releja i dovodilo do njegovog grejanja krenuo sam u potragu i pronasao los kontakt mase motornog kompa sto je bila druga greska.

                          Posto je Can jako osetljiv na napajanje proverio sam bateriju i Batery tester kaze menjaj bateriju pa je i ona zamenjena.

                          Posto sam imao na raspolaganju poslednji update softvera i njega sam upucao bez puno razmisljanja.

                          Rezime, relej i los kontakt mase su posledica i uzrocnik a iz bezbednosnog razloga su zamenjeni baterija i softver.

                          Toliko o mom pristupu a ako mozes da mi kazes oko merenja voltaze na Can linijama kod tebe na Fiatu koje vrednosti dobijas za Hi i Mid linije.

                          Pozdrav

                          Comment

                          • Tech
                            CBC Senator XXL
                            • 13.01.2008
                            • 384
                            • Novi Sad

                            #14
                            Fiat Grande Punto 2007.god. C-CAN mreza(high speed),brzina 500 Kbit.

                            Vreme izrazeno u ms.

                            Zumirano na jednu poruku

                            Vreme izrazeno u mikrosekundama.

                            Jos zumirano

                            Vreme izrazeno u mikrosekundama.

                            Snimak iste mreze samo sa izrazenim problemom

                            Vreme u ms.

                            Zumiran problematicni deo

                            Vreme u ms.
                            Mislis li da ovakvu anomaliju moze izazvati instalacija/konektor?

                            Comment

                            • Tech
                              CBC Senator XXL
                              • 13.01.2008
                              • 384
                              • Novi Sad

                              #15
                              Originally posted by RS-4
                              jako je zanimljivo kad se koristi scope jer se tada moze videti kako centrale pricaju medjusobom ali samo na Mid liniji.
                              Zasto ga ne bi mogao koristiti i za high-speed liniju?Uslovljen si jedino karakteristikama scope-a

                              Comment

                              Working...
                              X