Fiat Stilo 1.8 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tech
    CBC Senator XXL
    • 13.01.2008
    • 384
    • Novi Sad

    #16
    Re:

    Originally posted by gavra
    Pa jako tesko da bi ta bobina napravila kodove u CAN magistrali.
    Jako gresis.Bas naprotiv,anomalija na visokom naponu moze napraviti elektro-magnetne smetnje koje ce "zbuniti" ECM ili ga cak potpuno zablokirati sto se ne retko i desava.To isto vazi i za ostale module na vozilu.Usled toga,izmedju ostalog,ECM moze biti onesposobljen da adekvatno komunicira na CAN mrezi sto ce dovesti do javljanja odgovarajucih kodova u ostalim modulima.

    Konkretno na ovom modelu,sem ECM-a,na high-speed CAN-BUS mrezi se nalaze i modul VDC-a,body racunar i modul el.servo volana.U modulu volana jedino nije registrovan odgovarajuci kod greske verovatno iz razloga zato sto njemu potrebne informacije dolaze iz body racunara a ne iz ECM-a.

    Postoji i opasnija mogucnost od ove ali mislim da to ovde nije slucaj.Posto nije doslo do preskakanja varnice na elektrodama svecice(prezentirani oscilogram) ko zna gde se "ispraznio" indukovani napon u sekundaru bobine.Desavao mi se u praksi da deo visokog napona "procuri" na primar bobine a samim tim dodje i do ECM-a...

    Sto se tice nepostojanja koda za misfire cilindra napravio sam mali eksperiment na istom ispravnom motoru,ne na ovom koji radim.Iskljucio sam jedan cilindar,motor je radio oko 15 minuta i nije kodirao trokirajuci cilindar. Kako to objasniti? Verovatno mi ne verujes, ali ako ti dodje Stilo 1.8 u servis, uveri se i sam

    Comment

    • Gavra
      CBC Senator XXL
      • 06.03.2008
      • 2031
      • Beograd

      #17
      Re: Fiat Stilo 1.8 16v

      Desavao mi se u praksi da deo visokog napona "procuri" na primar bobine a samim tim dodje i do ECM-a...
      Slazem se da je cesta pojava,ali u tom slucaju bi izgoreo izlaz iz ECM-a i ne bi problem bio povremen vec stalan.

      Iskljucio sam jedan cilindar,motor je radio oko 15 minuta i nije kodirao trokirajuci cilindar
      Moguce,ali imao sam slucaj gde se P0300 upisivao jos dok vergla pre paljenja,pa zato mi cudno sto nista nije zabelezio.
      Verovatno mi ne verujes, ali ako ti dodje Stilo 1.8 u servis, uveri se i sam
      Kad dodje stilo obicno je vlasnik toliko nestrpljiv da sazna sta mu je sad,da nema vremena za experimente.
      Poslednji nek ugasi svetlo

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #18
        Re: Fiat Stilo 1.8 16v



        Comment

        • Tech
          CBC Senator XXL
          • 13.01.2008
          • 384
          • Novi Sad

          #19
          Re: Fiat Stilo 1.8 16v

          Originally posted by gavra
          Desavao mi se u praksi da deo visokog napona "procuri" na primar bobine a samim tim dodje i do ECM-a...
          Slazem se da je cesta pojava,ali u tom slucaju bi izgoreo izlaz iz ECM-a i ne bi problem bio povremen vec stalan.
          Nisam bas siguran u to.U gore pomenutoj situaciji u pitanju je bila nova neispravna bobina.ECM bi "poludeo" nakon paljenja motora ali nije izgoreo izlaz(drajver).Bilo je jos slicnih situacija i nijednom nije izgoreo drajver,bar ne zbog toga.Govorim o mom iskustvu,daleko od toga da se to ne moze desiti.

          Sem toga,drajver bobine u normalnim uslovima "podnosi" vrhove voltaze na primaru oko 400 volti sto znaci da verovatno ima neku vrstu zastite koja bi mogla,ako nista,bar donekle prigusiti deo "curenja" visokog napona.To ne znaci da je iskljuceno da drajver izgori.

          Za prigusenje vrhova voltaze brizgaljke tj. za zastitu od istih,kod drajvera brizgaljke u ECM-u se koriste zener-diode ili RC elementi(redna veza otpornika i kondezatora) koji se paralelno vezu sa drajverom.Medjutim prigusenje vrha voltaze koju indukuje sama bobina bi moglo da dovede do izostanka varnice tako da je drajver bobine druga prica.



          Sto se tice uslova za postavljanje "misfire" koda koje je Valent okacio,u mom eksperimentu svi su bili ispunjeni s tim da nisam gledao na nivo goriva.Znaci tu je moguc propust.

          Comment

          • comi 1342
            Moderator
            • 28.09.2005
            • 1126
            • NS
            • Giulietta ,PUG 106,

            #20
            Re: Fiat Stilo 1.8 16v

            Originally posted by Tech
            Jako gresis.Bas naprotiv,anomalija na visokom naponu moze napraviti elektro-magnetne smetnje koje ce "zbuniti" ECM ili ga cak potpuno zablokirati sto se ne retko i desava.To isto vazi i za ostale module na vozilu.Usled toga,izmedju ostalog,ECM m
            Originally posted by Tech
            Originally posted by gavra
            Pa jako tesko da bi ta bobina napravila kodove u CAN magistrali.
            Ako sam ja dobro shvatio teoriju CAN prenosa podataka, koja se pojavila 80-ih u "Njemačkim" televizorima i zvala se IC2 bus, jedan od zadataka joj je i bio da se eliminiše mogućnost ulaska spoljne smetnje u signal, naročito tih VN (visokonaponskih) pražnjenja, koja su identična i u TV-ima. Smetnje u pražnjenju bobine nikako ne bi smele da se uđu u CAN signal, ukoliko su magistrale ispravne, inače čemu CAN ? Još je u tom problematičnom stilu, ako se ne varam, Hitachi elektronika, oni su doktorirali IC2 bus na televizorima.
            Ovo za neispravnu bobinu i njen drajver u ECM-u je normalno, bilo kakva nepravilnost u vrednostima otpora, induktivnosti ili kapacitivnosti u kolu drajvera će zakočiti dajver, ili izazvati njegovo uništenje ukoliko nema kola za zaštitu.
            Ili, CAN nije imun na smetnje , ?
            "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
            "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

            Comment

            • Tech
              CBC Senator XXL
              • 13.01.2008
              • 384
              • Novi Sad

              #21
              Re: Fiat Stilo 1.8 16v

              Comi 1342,tacno je da je u tom Stilu 1.8 Hitachi ubrizgavanje,medjutim nismo se razumeli dobro.Nisam mislio da su smetnje uticale na prenos informacija na CAN-BUS mrezi nego konkretno na sam ECM.

              Comment

              • Tech
                CBC Senator XXL
                • 13.01.2008
                • 384
                • Novi Sad

                #22
                Re: Fiat Stilo 1.8 16v

                Pozdrav,
                Stilo je predat vlasniku vec neko vreme i on je presao preko 1000 km,tako da sam ubedjen da je problem resen.

                Hvala svima na ucescu i zao mi je ako nisam odgovorio na neke postove usled nedostatka vremena.

                Pozdrav

                Comment

                Working...
                X