Problem je sledeći:
Kad se vozim na oko 2000-2500 rpm, najčešće pre nego što se zaustavim ili menjam brzine u nižu, po pritiskanju kvačila obrtaji padnu previše, tj. na ispod 500, nekad i ispod toga, a nekad se automobil u ugasi! Problem je posebno vidljiv kad se uključi veliki broj električnih potrošača: brisači, ventilator (u 3. ili 4. brzinu), svetla srednja i duga, grejač zadnjeg stakla, ali naravno i u običnoj vožnji, samo što se tada baš ne gasi, ali ipak zaigra - prebaci na benzin ...
Problem se više oseća zimi, a čini mi se da se pojava pojačava kad pritisnem i kočnicu.
Dugo sam mislio da je problem vezan za plin dok nisam ustanovio da razliku pravi uključenje većeg broja potrošača tako da je onda lako vidljiv i potpuno ponovljiv i na benzinu.
Da naponem da se stvar ne dešava kad ubrzavam i pritisnem kvačilo u želji da promenim brzinu u veću.
U međuvremenu sam zamenio sve četri bobine (ne zbog ovoga već su ispustile plemenitu dušu), svećice a bogami i akumulator - sve redovno održavanje, ali i u potajnoj želji da ovo rešim - ništa se nije promenilo.
Očišćen i leptir vazduha potpuno - skinut i lepo opran kompletno sa obe strane - ništa.
Usput sam čitajući forum pokupio i slučaj da je urađen update upravljačkog softvera vozila po kome se dizne ponovo u sličnoj situaciji uključuju na 1400 rpm umesto na 1200 - urađeno kod IvanT-a (hvala!) ali ništa.
Naišao sam u FIAT-ovom delu foruma i na to da je momak problem (možda ne baš ovaj, ali sličan) rešio bušenjem rupice na klapni - to mi je rešenje posledice i uvek može da se uradi, ja bih ipak da rešim uzrok problema pod uslovom da se ne radi o zameni čitavog sklopa leptira koji mi je ipak preskup.
Merenjem napona akumulatora (pre zamene doduše) pomoću TNG dijagnostičkog softvera sam izmerio da pri padu obrtaja (ne i gašenju vozila), napon akumulatora naglo padne sa nekih ~14V na oko ~12V.
Kad sam shvatio da se ovo dešava kad su uključeni potrošači, sve sam pojavu problema na minimalnu - možda ponekad obrtaji zaigraju, ali maltene mi se više ne gasi. Ipak samo postojanje problema me nervira zato što znam da me čeka negde u nekoj krivini po mraku da se ugasi, oteža volan, ...(dalje neću da razmišljam)
Ono što još nisam probao je da iskoristim neki leptir za vazduh sa automobila na kome se problem ne dešava, ali me je više pomalo sramota da se muvam kod finih ljudi što mi pomažu da ovo rešim, a pomalo i ipak mislim da je ovo vezano za struju, pre nego za mehaniku (a najverovatnije je za oba).
Da li neko možda ima koristan savet šta mi je dalje raditi?
Kad se vozim na oko 2000-2500 rpm, najčešće pre nego što se zaustavim ili menjam brzine u nižu, po pritiskanju kvačila obrtaji padnu previše, tj. na ispod 500, nekad i ispod toga, a nekad se automobil u ugasi! Problem je posebno vidljiv kad se uključi veliki broj električnih potrošača: brisači, ventilator (u 3. ili 4. brzinu), svetla srednja i duga, grejač zadnjeg stakla, ali naravno i u običnoj vožnji, samo što se tada baš ne gasi, ali ipak zaigra - prebaci na benzin ...
Problem se više oseća zimi, a čini mi se da se pojava pojačava kad pritisnem i kočnicu.
Dugo sam mislio da je problem vezan za plin dok nisam ustanovio da razliku pravi uključenje većeg broja potrošača tako da je onda lako vidljiv i potpuno ponovljiv i na benzinu.
Da naponem da se stvar ne dešava kad ubrzavam i pritisnem kvačilo u želji da promenim brzinu u veću.
U međuvremenu sam zamenio sve četri bobine (ne zbog ovoga već su ispustile plemenitu dušu), svećice a bogami i akumulator - sve redovno održavanje, ali i u potajnoj želji da ovo rešim - ništa se nije promenilo.
Očišćen i leptir vazduha potpuno - skinut i lepo opran kompletno sa obe strane - ništa.
Usput sam čitajući forum pokupio i slučaj da je urađen update upravljačkog softvera vozila po kome se dizne ponovo u sličnoj situaciji uključuju na 1400 rpm umesto na 1200 - urađeno kod IvanT-a (hvala!) ali ništa.
Naišao sam u FIAT-ovom delu foruma i na to da je momak problem (možda ne baš ovaj, ali sličan) rešio bušenjem rupice na klapni - to mi je rešenje posledice i uvek može da se uradi, ja bih ipak da rešim uzrok problema pod uslovom da se ne radi o zameni čitavog sklopa leptira koji mi je ipak preskup.
Merenjem napona akumulatora (pre zamene doduše) pomoću TNG dijagnostičkog softvera sam izmerio da pri padu obrtaja (ne i gašenju vozila), napon akumulatora naglo padne sa nekih ~14V na oko ~12V.
Kad sam shvatio da se ovo dešava kad su uključeni potrošači, sve sam pojavu problema na minimalnu - možda ponekad obrtaji zaigraju, ali maltene mi se više ne gasi. Ipak samo postojanje problema me nervira zato što znam da me čeka negde u nekoj krivini po mraku da se ugasi, oteža volan, ...(dalje neću da razmišljam)
Ono što još nisam probao je da iskoristim neki leptir za vazduh sa automobila na kome se problem ne dešava, ali me je više pomalo sramota da se muvam kod finih ljudi što mi pomažu da ovo rešim, a pomalo i ipak mislim da je ovo vezano za struju, pre nego za mehaniku (a najverovatnije je za oba).
Da li neko možda ima koristan savet šta mi je dalje raditi?
Comment