STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lazzar
    CBC Član
    • 09.05.2007
    • 82
    • Beograd, Vidikovac

    STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

    Problem je sledeći:
    Kad se vozim na oko 2000-2500 rpm, najčešće pre nego što se zaustavim ili menjam brzine u nižu, po pritiskanju kvačila obrtaji padnu previše, tj. na ispod 500, nekad i ispod toga, a nekad se automobil u ugasi! Problem je posebno vidljiv kad se uključi veliki broj električnih potrošača: brisači, ventilator (u 3. ili 4. brzinu), svetla srednja i duga, grejač zadnjeg stakla, ali naravno i u običnoj vožnji, samo što se tada baš ne gasi, ali ipak zaigra - prebaci na benzin ...
    Problem se više oseća zimi, a čini mi se da se pojava pojačava kad pritisnem i kočnicu.
    Dugo sam mislio da je problem vezan za plin dok nisam ustanovio da razliku pravi uključenje većeg broja potrošača tako da je onda lako vidljiv i potpuno ponovljiv i na benzinu.
    Da naponem da se stvar ne dešava kad ubrzavam i pritisnem kvačilo u želji da promenim brzinu u veću.
    U međuvremenu sam zamenio sve četri bobine (ne zbog ovoga već su ispustile plemenitu dušu), svećice a bogami i akumulator - sve redovno održavanje, ali i u potajnoj želji da ovo rešim - ništa se nije promenilo.
    Očišćen i leptir vazduha potpuno - skinut i lepo opran kompletno sa obe strane - ništa.
    Usput sam čitajući forum pokupio i slučaj da je urađen update upravljačkog softvera vozila po kome se dizne ponovo u sličnoj situaciji uključuju na 1400 rpm umesto na 1200 - urađeno kod IvanT-a (hvala!) ali ništa.
    Naišao sam u FIAT-ovom delu foruma i na to da je momak problem (možda ne baš ovaj, ali sličan) rešio bušenjem rupice na klapni - to mi je rešenje posledice i uvek može da se uradi, ja bih ipak da rešim uzrok problema pod uslovom da se ne radi o zameni čitavog sklopa leptira koji mi je ipak preskup.

    Merenjem napona akumulatora (pre zamene doduše) pomoću TNG dijagnostičkog softvera sam izmerio da pri padu obrtaja (ne i gašenju vozila), napon akumulatora naglo padne sa nekih ~14V na oko ~12V.

    Kad sam shvatio da se ovo dešava kad su uključeni potrošači, sve sam pojavu problema na minimalnu - možda ponekad obrtaji zaigraju, ali maltene mi se više ne gasi. Ipak samo postojanje problema me nervira zato što znam da me čeka negde u nekoj krivini po mraku da se ugasi, oteža volan, ...(dalje neću da razmišljam)
    Ono što još nisam probao je da iskoristim neki leptir za vazduh sa automobila na kome se problem ne dešava, ali me je više pomalo sramota da se muvam kod finih ljudi što mi pomažu da ovo rešim, a pomalo i ipak mislim da je ovo vezano za struju, pre nego za mehaniku (a najverovatnije je za oba).

    Da li neko možda ima koristan savet šta mi je dalje raditi?
  • comi 1342
    Moderator
    • 28.09.2005
    • 1126
    • NS
    • Giulietta ,PUG 106,

    #2
    Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

    Moj predlog je da nađeš dobrog majstora sa dijagnostikom koji zna da se koristi istom, a ima ih i na ovom forumu iz BGD-a, manje će te koštati nego da sam menjaš delove po našoj šacometriji na neviđeno.
    Tvoj auto ima senzor pritiska u usisnoj grani i senzor temperature u****nog vazduha u jednom kućištu. Da li je neko to skidao, kontrolisao, čistio, pošto on daje jedan od ključnih podataka za sastav smeše i kod promene opterećenja ?
    Da li imaš katalizator, i kakvo je stanje istog tj koliko je km prevalio, i da li je neko kontrolisao lambda sondu posle njega ?
    Je li neko pratio parametre motora u vožnji kada se to dešava ?
    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

    Comment

    • lazzar
      CBC Član
      • 09.05.2007
      • 82
      • Beograd, Vidikovac

      #3
      Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

      Hvala ti na predlogu.

      Delovi nisu menjani po šacometriji naravno, već kad im je došao red za menjanje, nevezano za ovaj problem - mislim da sam već napomenuo.

      MAP senzor u usisnoj grani je skinut i očišćen kad i leptir za vazduh.
      Lambda sonda radi sasvim korektno - potvrđeno i na Examiner-u i na STAG-ovoj (LPG) dijagnostici.

      Senzor temperature u****nog vazduha nije proveravan.
      Katalizator (naravno) imam, u kakvom je stanju ne znam. Čini mi se da nemam problema sa njim, bar ni jedna dijagnostika dosada nije prepoznala kat. kao problem.

      Parametri motora su praćeni u vožnji - ništa nije nađeno što bi ukazivalo na rešenje problema.

      Comment

      • Tech
        CBC Senator XXL
        • 13.01.2008
        • 384
        • Novi Sad

        #4
        Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

        Da li je Stag-ov plinski uredjaj?
        Kako bi bilo da probas neko vreme voziti samo na benzin,cisto radi probe?Na taj nacin bi iskljucio neke moguce uzrocnike...
        Razlika u trimovima izmedju benzina i gasa?Vreme ubrizgavanja ocitano u centrali motora na benzinu i plinu na leru sa zagrejanim motorom?
        Podpritisak u usis. grani?
        Verovatnost davaca temp. vazduha i vode?
        Kako bi bilo premeriti pad napona pri oduzimanju gasa posle zamene akumulatora?

        Comment

        • lazzar
          CBC Član
          • 09.05.2007
          • 82
          • Beograd, Vidikovac

          #5
          Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

          Da, centrala plinskog uređaja je STAG 300.
          Vozio sam na benzin, npr. u i iz Grčke sigurno pola puta... - ništa značajno se nije promenilo.

          Od ostalih stvari što si napomenuo, na dijagnostici nije viđena toliko značajna anomalija da bi se povezalo sa ovim.
          Ali možda bih trebalo još jednom pogledati...

          Ovih dana sigurno, pa javljam.

          Hvala i pozdrav.

          Comment

          • lazzar
            CBC Član
            • 09.05.2007
            • 82
            • Beograd, Vidikovac

            #6
            Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

            Bio sam danas kod nekog elektricara, preporuka kolege sa posla (...), proverio je alternator i ustanovio da "ne postoji pad napona na instalaciji od akumulatora do alternatora" (ako sam dobro prepricao), te da verovatno nije on - alternator uzrok problema.

            Usput izmeren pad napona na akumulatoru u gore opisanoj situaciji (STAG-ovom dijagnostikomk) - i dalje isto i sa novim akumulatorom.

            ...

            Comment

            • anamaki1
              CBC Početnik
              • 25.09.2009
              • 5
              • pb

              #7
              Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

              Lazzar,

              da li si resio problem ?
              Bilo bi divno ako mozes da mi javis, jer isti problem imam i ja na Stilo 1.8 2003 god.

              Comment

              • lazzar
                CBC Član
                • 09.05.2007
                • 82
                • Beograd, Vidikovac

                #8
                Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

                Nažalost nisam, ali sam se toliko istrenirao u vožnji da mi se to vrlo retko dešava.
                Kvačilo pritiskam vrlo kasno, kad obrtaji zbog uslova vožnje ionako već padnu vrlo nisko tako da za "problem" praktično znam samo ja.

                Inače...
                I dalje sam ubeđen da je problem u osnovi sa strujom, a da se na plinu samo bolje očituje (logično). Nažalost, za ovu tvrdnju nemam (vremena da nađem) dokaze ...

                Comment

                • pivarac
                  CBC Član
                  • 14.05.2006
                  • 40
                  • Kragujevac

                  #9
                  Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

                  Skoro sam imao takvog problematicnog Stila pet dana mi je trebalo da otkrijem u cemu je problem ,propisno me je namucio!!! ps javi se na pp da ti objasnim da probas mozda je isti kvar i kod tebe
                  OPEL Corsa 1.0 12v

                  Comment

                  • Gavra
                    CBC Senator XXL
                    • 06.03.2008
                    • 2031
                    • Beograd

                    #10
                    Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

                    A sto ne bi napisao ovde? Ako vec zelis da pomognes ,ovde ces pomoci vecem broju ljudi.....na PP samo njemu.
                    Poslednji nek ugasi svetlo

                    Comment

                    • lazzar
                      CBC Član
                      • 09.05.2007
                      • 82
                      • Beograd, Vidikovac

                      #11
                      Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

                      Poslato na: Uto 13 Okt 2009 09:27
                      od pivarac

                      Pozz
                      Imao skoro stila uradionici koji je imao iste simptome kao i tvoj,u pocetku je isto tako poceo da ******** ler a vremenom je poceo da prijavljuje na dijagnostici sezor pritiska usisne grane, stavljen drugi isto nema razlike, medjutim merenjem senzora ustanovio sam da ima dobro napajanje od stabilnih 5v u odnosu na motorni racunar ali u odnosu na akumulator pokazivao je pad napona i do 2v tako da je racunar primao pogresne podatke o pritisku u usisnoj grani,kako je varirao ler tako je u istom ritmu i padao napon, e sad to se pokazalo da je celokupan racunar radio na manjem naponu od normalnog ali se manifestovalo samo na leru kad treba da ga stabilizuje isto je znao da se ugasi bez pravila pogotovo kad prilazis semaforu i on treba da spusti ler na normalan broj obrtaja.E sad problem je bio u kutiji osiguraca onoj sto stoji na akumulatoru ima 2 ili 3 osiguraca od 60-70A jedan je bio neprimetno oksidisao izmedju ploce i osiguraca i nije mogao da prenese dovoljno struje za rad motornog racunara,znaci treba poskidati osigurace ocistiti dobro plocu i osigurace i kablove koji su na njima,skini klemu i sacekaj par minuta da ti nebi upalio lampicu za airbag
                      poskidaj osigurace dobro ocisti sve i vrati trebalo bi da proradi,meni je to resilo problem auto radi vec izvesno vreme odlicno cak se i bolje ponasa u voznji.
                      Nadam se da sam ti pomogao javi obavezno da li je uspelo. Pozdrav

                      OK, dobro zvuči, samo još da se organizujem i probam isto.

                      Comment

                      • lazzar
                        CBC Član
                        • 09.05.2007
                        • 82
                        • Beograd, Vidikovac

                        #12
                        Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

                        Probano, ali nisam osetio neko poboljšanje ...
                        Idemo dalje...

                        Comment

                        • neshaoct
                          Banovan
                          • 18.08.2007
                          • 1754
                          • Beograd, Rakovica

                          #13
                          Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

                          ...Lazare, jesi li nekada pokušavao sam da čistiš step motor, pre nego što si imao ove probleme ?
                          Jesi li možda probao sa drugim step motorom ?

                          Comment

                          • *IvanT*
                            CBC Senator XXL
                            • 30.01.2005
                            • 3234
                            • Srbija, Beograd, Kara

                            #14
                            Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

                            Stilo nema step motor kao zaseban deo, radi se o DBW sistemu...
                            http://www.lovatogas.co.rs

                            Comment

                            • low rider
                              CBC Senator XXL
                              • 03.04.2006
                              • 613
                              • Beograd

                              #15
                              Re: STILO 1.6, 2001g, 103 KS, rpm padaju previše!

                              Kako ja vidim tvoj problem,
                              na prelasu motora iz obrtaja odnosno rezima rada u kome su brizgljke iskljucene i leptir gasa zatvoren,
                              u rezim rada kada kompjuter aktivira ler rezim, odnosno uljucuje dizne i regulise dotok vazduha leptirom gasa,
                              tebi se desava pad broja obrtaja van propisane vrednosti.

                              Dakle ili ulazak u ler rezim kasni ili ler rezim normalno uskace kad treba, a nesto 3. pravi otpor ili problem.

                              Pitanje: da li ti se problem pojavljuje kada izbacen iz brzine motor dovedes na problematicnih 2000-2500 rpm i pustis gas, sa ukljucenim el. potrosacima ?

                              Generalno ovako nesto se resava dobrom dijagnostikom, ovako napamet od mehanickih razloga krenuo bih sa merenjem pritiska u usisnoj grani u uslovima kada nastaje problem. Eventualno proverio alternator, da li u tim uslovima isporucuje propisan napon.
                              A onda ocekivani krivci, el. sistem ubrizgavanja, najsumnjiviji dwb leptir gasa sa tps-om.
                              Prvo bih uradio ono sto je najjeftinije i najlakse, u ruke sprej za ciscenje karburatora, motor na 2-3k rpm, i prskaj u leptir gasa.
                              Kako je kod stila 1.6 regulisana kontrola pritiska goriva u railu i preusmeravanje u povratni vod, zaseban senzor piriska u usisnoj ili povratni ventil kontrolise ecu ?

                              Comment

                              Working...
                              X