Da li se gore navedeni problemi mogu po na osob videti na osciloskopu ili govoris generalno da ce ukoliko postoji problem na nekoj od navedenih komponenti osciloskop prijaviti problem?
HONDA TROKIRA
Collapse
X
-
Nisam se dobro izrazio.
Hteo sam da pitam, da li za gore svaki navedeni problem ili vecinu, imamo posebano izrazeni signal, pa mozemo znati sta je na osnovu signala, ili se tu radi o samo malom broju razlicitog signala gde na pr. signal jednog oblika prikazuje problem za vecinu stvari odjednom. Kao sto rece imas jedan odredjeni signal, a on podrazumeva sirok pojam mogucih problema kao na pr. kapa,ruka,VN,kablovi.
Ili je pak toliko sofisticiran da pravi razlike na dijagramu za sve to posebno? I kako bi onda ti signali izgledali?To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Dr Boca hm.. nope, to je samo 60-2 bosch , nije karakteristican za druge trigere
M >> Skochis pa kazes, JOOJimas odraz ko Dalipagic
M, treba da znas kako svaki normalan signal izgleda da bi mogao da tumacis.
Otprilike kao jedan novi jezik da ucis sa novim slovima.. Kineski?Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Znam i ja po neki signal. Nemoj ti da mislis.
Sta mislis kako se programira i kopira direktno ubrizgavanje gasa.To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
M-power:
Da li se gore navedeni problemi mogu po na osob videti na osciloskopu ili govoris generalno da ce ukoliko postoji problem na nekoj od navedenih komponenti osciloskop prijaviti problem?
Na primjer. Moze se vidjeti kvaliteta armature i cetkica na benzinskoj pumpi. Moze se tocno izracunati koliko se brzo vrti benzinske pumpa u rezervaru. Moze se vidjeti dali je segment na komutatoru izgorio. Kad se ta informacija upari sa izmjerenim pritiskom i volumenom, nema pogadjanja i promasaja. Ne mora se cekati da pumpa stane nasred
autoputa.
Mozes izmjeriti stanje komutatora i cetkica na anlaseru.
Moze se mjeriti podtlak u usisnoj grani gdje se vidi individualno stanje cilindara.
Moze se mjeriti relativna kompresija cilindara bez skidanja svjecica ili dizna na dizelu.
Moze se mjeriti dali magnetne navojnice na bobinama, ubrizgavacima ili relejima im aju kratki spoj i dali vuku previse struje i opterecuju drivere.
Moze se mjeriti pritisak goriva
Sinkronizacija raznih sensora za koje su potrebni specijalni alati moguca je upotrebom osciloskopa. Fordov sensor bragaste na primjer.
Moze se upotrebiti za ispitivanje brtve glave i ustanoviti koji cilindar curi bez skidanja glave.
Moze se vidjeti dali je zubcasti remen preskocio bez skidanja poklopca.
Moze se mjeriti apsolutna kompresija cilindra.
Danas su vec u upotrebi 12 kanalne masine. Izgleda da je masta jedino ogranicenje u upotrebi.
Neke upotrebe i oscilograme vidjeli ste u mojim postovima. Upotrebom osciloskopa dobiva se na brzini i preciznosti. Neke situacije su nemoguce za rjesavanje bez osciloskopa. Jedini faktori koji govore protiv tog instrumenta su cijena i obrazovna krivulja. No jedini koji to vide tako su oni koji nisu vidjeli isti u akciji. Dobar alat ne kosta novaca, on zaradjuje novce.
Da ne zaboravim na naftasa, na modernim common rail dizelima moguce je ustanoviti kad izgube timing a kompjuter nema pojma sto se dogadja.
Cak i na starijima koji imaju sensor pozicije radilice i klasicnu pumpu moze se upariti signal pozicije radilice i signal ubrizganog goriva.
Na cijev prvog cilindra postavi se piezzo sensor koji moze ocitati udar goriva i sve se vidi na ekranu, pozicija klipa i vrijeme kad diza otvori.
S malo prakse moguce je ostvariti veliku preciznost podesavanja.
Ima jos, no dosta za sada.
Comment
-
-
M-power:
Nisam se dobro izrazio.
Hteo sam da pitam, da li za gore svaki navedeni problem ili vecinu, imamo posebano izrazeni signal, pa mozemo znati sta je na osnovu signala, ili se tu radi o samo malom broju razlicitog signala gde na pr. signal jednog oblika prikazuje problem za vecinu stvari odjednom. Kao sto rece imas jedan odredjeni signal, a on podrazumeva sirok pojam mogucih problema kao na pr. kapa,ruka,VN,kablovi.
Ili je pak toliko sofisticiran da pravi razlike na dijagramu za sve to posebno? I kako bi onda ti signali izgledali?
Sam po sebi osciloskop nemoze razlikovati neke situacije 100%. U manjem broju slucajeva daje generalnu situaciju koja se mora dalje ispitati. Cak i fizickom inspekcijom dijelova. Vjestina interpretacije svodi takve situacije na zanemarivi minimum. Ako je doslo do problema ispod kape, nece izolirati tocan dio no uputit ce te u tom pravcu.
Da, osciloskop ima svoja ogranicenja kao i svaki drugi alat.
Comment
-
-
Moze se mjeriti podtlak u usisnoj grani gdje se vidi individualno stanje cilindara.
Moze se mjeriti relativna kompresija cilindara bez skidanja svjecica ili dizna na dizelu.
hm, mozes li pojasniti kako osciloskopom moze da se vidi podtlak i relativna kompresija ?
kao i stanje dihtunga glave.
ne sumnjam da moze samo nemam ideju odakle ulazna struja/napon za sondu osciloskopa i sta se to vidi na ocilogramu.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ima nacina.
Varijabile izmedju motora i sistema za palenje nisu tako velike i dadu se nauciti kad se hoce.
ako bi znali fabricke podatke (da li se uopste objavljuje podataka o jonizacionom naponu smese sagorevanja za odredjeni tip motora ?) a izmerimo nase pa uporedimo tada mi je vec jasna svrha.
Dakle, radi se provokacija sistema da dade max. ucinak i time otkloni kao krivac
uz merni instrument taj zahtev iskustva majstora da proceni otpada kao faktor, jos bolje ako ima neki tester koji upali crvenu ili zelenu lampicu/ -fail-pass
drugaciji pristup, ovde se VN struja ne meri bas do takvih detalja od samog pocetka, ide se procesom pregleda i eliminacije sto zahteva iskustvo da se uoci vizuelno problematicni deo ali isto daje adekvatne rezultate.
kada vec pominjes osciloskop za VN, kolika je rezolucija ocitavanja, odnosno kakva sonda se koristi ?volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Brick:
hm, mozes li pojasniti kako osciloskopom moze da se vidi podtlak i relativna kompresija ?
kao i stanje dihtunga glave.
ne sumnjam da moze samo nemam ideju odakle ulazna struja/napon za sondu osciloskopa i sta se to vidi na ocilogramu.
i cita se na oscilogramu kao odredjeni napon. Ako se sjecas slucaja sa KIA-om, tamo je bio prikazan oscilogram podtlaka individualnih cilindara.
Relativna kompresija se mjeri ocitavanjem amperaze anlasera. Manja kompresija, manja amperaza.
Brick:
nismo se razumeli, rekao sam za konkertan motor (koji je neispravan ili poluispravan) koji je ispred nas da necemo znati taj podatak probojnog napona za njegovo trenutno stanje. lepo je imati pomocnika preko mora ili na severu za sugestiju ali konkretno stanje u kome se nalazi motor je nepoznanica i za samog servisera.
ako bi znali fabricke podatke (da li se uopste objavljuje podataka o jonizacionom naponu smese sagorevanja za odredjeni tip motora ?) a izmerimo nase pa uporedimo tada mi je vec jasna svrha.
Postoje podaci za sve i sva. Samo treba "kopati". Americko trziste ima zakonom garantirani pristup originanim tvornickim tehnickim podacima, naravno uz cijenu.
S malo strpljenja i experimentiranja neki se parametri dadu pronaci u domacoj radinosti.
Najveci problem je sto se nevidi s otvorenim ocima.
Brick:
to je logicno, i ovde se to radi medju prvim koracima kada ima sumnje na varnicu. ali bez merenja, prostim gledanjem varnice na izvadjenoj (staroj za tu namenu prilagodjenoj, ima drvenu drsku) svecici po boji varnice i zvuku se odmah lako razgranici da li postoji ili ne postoji varnica, odnosno ceo sistem generisanja sve sa razvodnom kapom.
uz merni instrument taj zahtev iskustva majstora da proceni otpada kao faktor, jos bolje ako ima neki tester koji upali crvenu ili zelenu lampicu/ -fail-pass
Kao sto sam vec pomenuo, postoje kalibrirani i podesivi mjeraci koji koriste iskljucivo princip razmaka i dovoljno su prakticni.
Postoje i zasebni KV testeri koji mjere napon preko VN kabla.
Brick:
drugaciji pristup, ovde se VN struja ne meri bas do takvih detalja od samog pocetka, ide se procesom pregleda i eliminacije sto zahteva iskustvo da se uoci vizuelno problematicni deo ali isto daje adekvatne rezultate.
Brick:
kada vec pominjes osciloskop za VN, kolika je rezolucija ocitavanja, odnosno kakva sonda se koristi ?
Comment
-
-
M-power:
Sta da kazem. Ja sam odusevljen. Blago se onome ko ga ima. Tj. Valiju
Potrebno je strpljenje i upornost. Jednom kad se savladaju pocetne
poteskoce, upotreba postane pravi uzitak. Mogucnosti koje se otvaraju, nagrada su same po sebi. Pocne se gubiti osjecaj bespomocnosti koji svi dobro poznajemo.
Comment
-
Comment