HONDA TROKIRA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    Da li se gore navedeni problemi mogu po na osob videti na osciloskopu ili govoris generalno da ce ukoliko postoji problem na nekoj od navedenih komponenti osciloskop prijaviti problem?
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Boki Ar
      CBC Senator XXL
      • 11.11.2004
      • 2827
      • Aranđelovac
      • Vektra

      Hej M-power

      Osiloskop NE može da prijavi problem..to moramo mi videti u odnosu na oblik signala...

      evo karakterističnog izgleda signala za senzor radilice...

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        Nisam se dobro izrazio.
        Hteo sam da pitam, da li za gore svaki navedeni problem ili vecinu, imamo posebano izrazeni signal, pa mozemo znati sta je na osnovu signala, ili se tu radi o samo malom broju razlicitog signala gde na pr. signal jednog oblika prikazuje problem za vecinu stvari odjednom. Kao sto rece imas jedan odredjeni signal, a on podrazumeva sirok pojam mogucih problema kao na pr. kapa,ruka,VN,kablovi.

        Ili je pak toliko sofisticiran da pravi razlike na dijagramu za sve to posebno? I kako bi onda ti signali izgledali?
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          Dr Boca hm.. nope, to je samo 60-2 bosch , nije karakteristican za druge trigere

          M >> Skochis pa kazes, JOOJ imas odraz ko Dalipagic

          M, treba da znas kako svaki normalan signal izgleda da bi mogao da tumacis.
          Otprilike kao jedan novi jezik da ucis sa novim slovima.. Kineski?
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Boki Ar
            CBC Senator XXL
            • 11.11.2004
            • 2827
            • Aranđelovac
            • Vektra

            Da,,,tako je..

            I ja nisam napisao da je signal karakterističan za Bosch Motronic..starijih izdanja...Moja greška...Sorry

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              Znam i ja po neki signal. Nemoj ti da mislis.
              Sta mislis kako se programira i kopira direktno ubrizgavanje gasa.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • Valent Vudriga
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 2778
                • USA

                M-power:
                Da li se gore navedeni problemi mogu po na osob videti na osciloskopu ili govoris generalno da ce ukoliko postoji problem na nekoj od navedenih komponenti osciloskop prijaviti problem?
                Osciloskop je samo visokosofisticirani voltmetar koji prikazuje napon u vremenu i to u jako fini detalj. Za razliku od PCM scannera koji ocitava sto se dogadja u kompjuteru i prevodi rezultate u nekakav pisani jezik, osciloskop se mora manuelno kaciti na individualne mjerne tocke i rezultati se moraju ocitavati u formi koja se pojavljuje na ekranu. Potrebna je skola i iskustvo. Nagrada je detalj koji se nemoze doseci drugacije.

                Na primjer. Moze se vidjeti kvaliteta armature i cetkica na benzinskoj pumpi. Moze se tocno izracunati koliko se brzo vrti benzinske pumpa u rezervaru. Moze se vidjeti dali je segment na komutatoru izgorio. Kad se ta informacija upari sa izmjerenim pritiskom i volumenom, nema pogadjanja i promasaja. Ne mora se cekati da pumpa stane nasred
                autoputa.

                Mozes izmjeriti stanje komutatora i cetkica na anlaseru.

                Moze se mjeriti podtlak u usisnoj grani gdje se vidi individualno stanje cilindara.

                Moze se mjeriti relativna kompresija cilindara bez skidanja svjecica ili dizna na dizelu.

                Moze se mjeriti dali magnetne navojnice na bobinama, ubrizgavacima ili relejima im aju kratki spoj i dali vuku previse struje i opterecuju drivere.

                Moze se mjeriti pritisak goriva

                Sinkronizacija raznih sensora za koje su potrebni specijalni alati moguca je upotrebom osciloskopa. Fordov sensor bragaste na primjer.

                Moze se upotrebiti za ispitivanje brtve glave i ustanoviti koji cilindar curi bez skidanja glave.

                Moze se vidjeti dali je zubcasti remen preskocio bez skidanja poklopca.

                Moze se mjeriti apsolutna kompresija cilindra.

                Danas su vec u upotrebi 12 kanalne masine. Izgleda da je masta jedino ogranicenje u upotrebi.

                Neke upotrebe i oscilograme vidjeli ste u mojim postovima. Upotrebom osciloskopa dobiva se na brzini i preciznosti. Neke situacije su nemoguce za rjesavanje bez osciloskopa. Jedini faktori koji govore protiv tog instrumenta su cijena i obrazovna krivulja. No jedini koji to vide tako su oni koji nisu vidjeli isti u akciji. Dobar alat ne kosta novaca, on zaradjuje novce.

                Da ne zaboravim na naftasa, na modernim common rail dizelima moguce je ustanoviti kad izgube timing a kompjuter nema pojma sto se dogadja.
                Cak i na starijima koji imaju sensor pozicije radilice i klasicnu pumpu moze se upariti signal pozicije radilice i signal ubrizganog goriva.
                Na cijev prvog cilindra postavi se piezzo sensor koji moze ocitati udar goriva i sve se vidi na ekranu, pozicija klipa i vrijeme kad diza otvori.
                S malo prakse moguce je ostvariti veliku preciznost podesavanja.

                Ima jos, no dosta za sada.

                Comment

                • Boki Ar
                  CBC Senator XXL
                  • 11.11.2004
                  • 2827
                  • Aranđelovac
                  • Vektra

                  A? Šta velite?

                  Kao još dva para "očiju"..

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    M-power:
                    Nisam se dobro izrazio.
                    Hteo sam da pitam, da li za gore svaki navedeni problem ili vecinu, imamo posebano izrazeni signal, pa mozemo znati sta je na osnovu signala, ili se tu radi o samo malom broju razlicitog signala gde na pr. signal jednog oblika prikazuje problem za vecinu stvari odjednom. Kao sto rece imas jedan odredjeni signal, a on podrazumeva sirok pojam mogucih problema kao na pr. kapa,ruka,VN,kablovi.

                    Ili je pak toliko sofisticiran da pravi razlike na dijagramu za sve to posebno? I kako bi onda ti signali izgledali?
                    Relevantno pitanje !!!
                    Sam po sebi osciloskop nemoze razlikovati neke situacije 100%. U manjem broju slucajeva daje generalnu situaciju koja se mora dalje ispitati. Cak i fizickom inspekcijom dijelova. Vjestina interpretacije svodi takve situacije na zanemarivi minimum. Ako je doslo do problema ispod kape, nece izolirati tocan dio no uputit ce te u tom pravcu.
                    Da, osciloskop ima svoja ogranicenja kao i svaki drugi alat.

                    Comment

                    • Boki Ar
                      CBC Senator XXL
                      • 11.11.2004
                      • 2827
                      • Aranđelovac
                      • Vektra

                      @ M-power

                      Originally posted by M-power
                      Znam i ja po neki signal. Nemoj ti da mislis.
                      Sta mislis kako se programira i kopira direktno ubrizgavanje gasa.
                      Ni ne "suimam" da je tako

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        Moze se mjeriti podtlak u usisnoj grani gdje se vidi individualno stanje cilindara.

                        Moze se mjeriti relativna kompresija cilindara bez skidanja svjecica ili dizna na dizelu.

                        hm, mozes li pojasniti kako osciloskopom moze da se vidi podtlak i relativna kompresija ?

                        kao i stanje dihtunga glave.

                        ne sumnjam da moze samo nemam ideju odakle ulazna struja/napon za sondu osciloskopa i sta se to vidi na ocilogramu.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          Ima nacina.
                          Varijabile izmedju motora i sistema za palenje nisu tako velike i dadu se nauciti kad se hoce.
                          nismo se razumeli, rekao sam za konkertan motor (koji je neispravan ili poluispravan) koji je ispred nas da necemo znati taj podatak probojnog napona za njegovo trenutno stanje. lepo je imati pomocnika preko mora ili na severu za sugestiju ali konkretno stanje u kome se nalazi motor je nepoznanica i za samog servisera.
                          ako bi znali fabricke podatke (da li se uopste objavljuje podataka o jonizacionom naponu smese sagorevanja za odredjeni tip motora ?) a izmerimo nase pa uporedimo tada mi je vec jasna svrha.

                          Dakle, radi se provokacija sistema da dade max. ucinak i time otkloni kao krivac
                          to je logicno, i ovde se to radi medju prvim koracima kada ima sumnje na varnicu. ali bez merenja, prostim gledanjem varnice na izvadjenoj (staroj za tu namenu prilagodjenoj, ima drvenu drsku) svecici po boji varnice i zvuku se odmah lako razgranici da li postoji ili ne postoji varnica, odnosno ceo sistem generisanja sve sa razvodnom kapom.

                          uz merni instrument taj zahtev iskustva majstora da proceni otpada kao faktor, jos bolje ako ima neki tester koji upali crvenu ili zelenu lampicu/ -fail-pass

                          drugaciji pristup, ovde se VN struja ne meri bas do takvih detalja od samog pocetka, ide se procesom pregleda i eliminacije sto zahteva iskustvo da se uoci vizuelno problematicni deo ali isto daje adekvatne rezultate.

                          kada vec pominjes osciloskop za VN, kolika je rezolucija ocitavanja, odnosno kakva sonda se koristi ?
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            Sta da kazem. Ja sam odusevljen. Blago se onome ko ga ima. Tj. Valiju
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              Brick:
                              hm, mozes li pojasniti kako osciloskopom moze da se vidi podtlak i relativna kompresija ?

                              kao i stanje dihtunga glave.

                              ne sumnjam da moze samo nemam ideju odakle ulazna struja/napon za sondu osciloskopa i sta se to vidi na ocilogramu.
                              Jednostavno. Koriste se pretvaraci koji mjere tlak / podtlak ili amperazu
                              i cita se na oscilogramu kao odredjeni napon. Ako se sjecas slucaja sa KIA-om, tamo je bio prikazan oscilogram podtlaka individualnih cilindara.

                              Relativna kompresija se mjeri ocitavanjem amperaze anlasera. Manja kompresija, manja amperaza.

                              Brick:
                              nismo se razumeli, rekao sam za konkertan motor (koji je neispravan ili poluispravan) koji je ispred nas da necemo znati taj podatak probojnog napona za njegovo trenutno stanje. lepo je imati pomocnika preko mora ili na severu za sugestiju ali konkretno stanje u kome se nalazi motor je nepoznanica i za samog servisera.
                              ako bi znali fabricke podatke (da li se uopste objavljuje podataka o jonizacionom naponu smese sagorevanja za odredjeni tip motora ?) a izmerimo nase pa uporedimo tada mi je vec jasna svrha.
                              Nacin koji sam predlozio je u funkciji eliminacije istog sistema. Vazno je znati da ne postoji linija lakseg otpora koja "krade" struju. Koliko napona zahtjeva ta linija nije bitno. Recimo da odredjeni cilindar dobiva enormne kolicine goriva i zaljeva svjecicu i mi to ne znamo. Ne znamo dali se radi o slaboj iskri ili previse benzina. Eliminiramo iskru i idemo dalje.

                              Postoje podaci za sve i sva. Samo treba "kopati". Americko trziste ima zakonom garantirani pristup originanim tvornickim tehnickim podacima, naravno uz cijenu.
                              S malo strpljenja i experimentiranja neki se parametri dadu pronaci u domacoj radinosti.
                              Najveci problem je sto se nevidi s otvorenim ocima.

                              Brick:
                              to je logicno, i ovde se to radi medju prvim koracima kada ima sumnje na varnicu. ali bez merenja, prostim gledanjem varnice na izvadjenoj (staroj za tu namenu prilagodjenoj, ima drvenu drsku) svecici po boji varnice i zvuku se odmah lako razgranici da li postoji ili ne postoji varnica, odnosno ceo sistem generisanja sve sa razvodnom kapom.

                              uz merni instrument taj zahtev iskustva majstora da proceni otpada kao faktor, jos bolje ako ima neki tester koji upali crvenu ili zelenu lampicu/ -fail-pass
                              Ako je operater iskusan i siguran u svoj mjerni postupak, OK. Moze se eventualno postaviti pitanje gornje granice opterecenja.
                              Kao sto sam vec pomenuo, postoje kalibrirani i podesivi mjeraci koji koriste iskljucivo princip razmaka i dovoljno su prakticni.
                              Postoje i zasebni KV testeri koji mjere napon preko VN kabla.
                              Brick:
                              drugaciji pristup, ovde se VN struja ne meri bas do takvih detalja od samog pocetka, ide se procesom pregleda i eliminacije sto zahteva iskustvo da se uoci vizuelno problematicni deo ali isto daje adekvatne rezultate.
                              Moje protivljene fizickoj inspekciji je uvjetno. Vidio sam dovoljno novih neispravnih dijelova i imam dokumentirane situacije. Mozes gledati koliko hoces, ali neces vidjeti, nema rezultata. Nove bobine, prolaze sve staticne i vizuelne testove, razvodne kape, svjecice, razvodne ruke, lamba sonde, katalizatori itd. Bez testiranja funkcionalnosti, ja se ne pouzdajem u dijelove.
                              Brick:
                              kada vec pominjes osciloskop za VN, kolika je rezolucija ocitavanja, odnosno kakva sonda se koristi ?
                              Izmedju 4 i 1 % i zavisi od kvalitete instrumenta. Instrumenti sa 12 bit imaju 1% vertikalnu rezoluciju. Kapacitivna stipaljka je negdje oko $50.

                              Comment

                              • Valent Vudriga
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 2778
                                • USA

                                M-power:
                                Sta da kazem. Ja sam odusevljen. Blago se onome ko ga ima. Tj. Valiju
                                Nije tako nedostupan alat. Istina, nije nesto sto se moze preko noci.
                                Potrebno je strpljenje i upornost. Jednom kad se savladaju pocetne
                                poteskoce, upotreba postane pravi uzitak. Mogucnosti koje se otvaraju, nagrada su same po sebi. Pocne se gubiti osjecaj bespomocnosti koji svi dobro poznajemo.

                                Comment

                                Working...
                                X