Dao Bog zdravlja tom coveku. Marsher je majstor svog zanata. Problem je bio sto nisam mogao da mu ostavim auto duze da sve detaljno proveri. Vec smo se dogovorili u sredu idem u njegov servis
Danas mi je jedan covek rekao da je za moj problem razlog to sto onaj ko je servisirao bosch pumpu stavio elektroniku od vektra 2.0 dti na mojoj astri 2.0 dti i da u tom slucaju se javlja isti ovakav problem. Ako je obrnuto onda vektra radi odlicno sa elektronikom od astre. On misli da razlog tome je softver koji je instaliran u glavnom kompjuteru. Onaj u astri ne prepoznaje elektroniku vektre kao astrinu i zbog toga nemoze propustiti adekvatnu kolicinu goriva, pa zato i manja snaga. Dali neko od vas zna za ovo i kava su vasa iskustva? Dali prema seriskom broju elektronike se moze utvrditi kakva elektronika je stavljena na mojoj bosch pumpi?
Broj elektronike je 0 281 010 888, a ona odgovara za:
2,5 TDI AUDI A6, A4, A8, VW PASSAT B5
OPEL 1.7DT, DTL 2.0DTL, DTH 2.2 DTH ZAFIRA, ASTRA II, VECTRA B,
FORD FOCUS 1.8 TDDi, FORD MONDEO, TRANSIT 2.0 TDDi
BMW
Ma,ko to zna elektronika je elektonika, a softver je ono sto treba ubaciti u istu da bi radila kako treba.Pri popravci te pumpe softver ide prema nekom broju na samoj pumpi koji se nalazi na telu pumpe i u obliku je tackastog broja koji odgovara tom tipu motora i bla,bla bla...I ne moze svako da je radi.....reklamacije postoje,ali uglavnom nisu te vrste.
Problem je resen. Marsher je genije. Problem je bio softver u bosh pumpi. Onaj sto ju je servisirao stavio je sofrver za Y20DTL (2000/82KS) bez interkulera, moja astra je Y20DTH (2000/101KS). Marsher je ubacio sotver za ovaj model u moju astru i sada auto ide kao nikad dosad. Imam 20KS manje ali bar znamo sta je u pitanju. Sada onaj koji je zeznuo stvar mora da to popravi ili da vrati novac...
Jednostavno. Motor ima karakteristike 101KS ali ono sto kontrolira snagu je softver u glavnom kompjueru. Posto je softver bosch pumpe za motor X20DTL koji ima 60KW/82KS i nema interkulera sto znaci da smo morali i u glavnom kompjuteru da ubacimo isti takav softver, Sada iako je astra 2.0 DTI 16V ona radi kao astra 2.0 DI. Softver u bosch pumpi nije mogao da daje dovoljno goriva za ono sto trazi motor od 101KS i zato astra nije imala snage. Sada je cudo od auta, a tek kad se resi problem sa elektronikom bosch pumpe mogu da zamislim kakav ce biti osecaj da se vozi ovaj auto. Posle toga sledi SM chiptuning i motor sa 130KS...
Sto se tice tog motora, zanimljivo je da auto kad je hladan nece da pali turbinu. Tj dok se ne zagrije motor jednostavno je kao kakva mrcina. Cim se auto zegrije palit ce se turbina. Ja sam mislio da je upitanju neka greska ili da turbina ne valja al nije tako. Jednostavno tako je napravljeno jer i ja takodje imam taj motor samo sto je kod mene opel vectra B (2.0 dth ili dti 16v). Turbinu ces osjetiti kad se upali (tj cimne) a to je negdje oko 2300 obrtaja. E ako se to ne primjecuje oda ti je devinitivno ona u problemu. A ako trazis da ti auto malo bolje ubrzava, povedi je kod dobrog elektricara i nek ti skine protokomer i rastavi. Naravno unutra ima jedan otpornik koji sluzi za temperaturu usisnog zraka. Temperatura kad prikopcas auto na diagnostik iznosi 27 stepeni, a ja sam smanjio temperaturu usisnog zraka na 17 stepeni. To ces uraditi tako sto ces zamjeniti taj otpornik sa drugim odgovarajucim. Zbog toga ti treba dobar elektricar kojio se malo vise razumije u to. Obavezno usisnu granu skini i ocisti, jer je lose gorivo i brzo se zacepi. Kod nas se auta mogu voziti i bez katalizatora, jednostavno auto lakse dise kad se to makne. A ako ti i to bude nedovoljno, preostaje ti da ugradis chip dobit ces sa 101ks na 127ks. e to je vec nesto!
PoZz
Za prvu poruku jako loš savet oko zamene otpornika, auto će stalno raditi sa viškom goriva što na duže staze oštećuje motor. Uzdrži se takvih saveta ovde na forumu.
Comment