Renault Megane 2, safe mode

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dems
    CBC Član
    • 28.10.2010
    • 17
    • Batajnica

    Renault Megane 2, safe mode

    Pozdrav svima

    Auto je Renault Megane 2, 1.9 dCi, 2007. godina, sa DPF-om. Problem je taj da auto ulazi u rezervni rezim rada i to vrlo cesto pogotovo pri vecim obrtajima motora, tad slabo prima gas i slabo vuce. Na instrument tabli pali MIL, kljucic i na displeju ispisuje check injection. Dijagnostika radjena sa Launch-om, ocitao:

    DF118 EGR solenoid control, EGR valve flow too low
    DF272 EGR valve command circuit, valve jammed shut

    Postoji jos jedna greska koju Launch nemoze da prikaze samo ispisuje (5, 85, 24, 2a).

    Na osnovu ovoga ciscen EGR ventil, proverena instalacija od PCM-a do istog i dalje ostaje problem.

    Zatim radjena dijagnostika orginalnom dijagnostikom, kaze dve greske vezane za EGR i treca koja prouzrokuje ulazak u safe mode a vezana je za Exhaust gas temperature sensor (sonda). U parametrima ta sonda pokazuje konstantno vrednost 200 *C?

    Na autu vidim da postoji ta sonda na kucistu turbine i naravno dve sonde pre i posle DPF-a. Dali je u pitanju ta sonda (instalacija provjerena), nesto oko ispravnosti i zacepljenosti DPF-a......?

    Ako neko moze da pomogne u ukaze na moguce probleme? Hvala.
  • Tech
    CBC Senator XXL
    • 13.01.2008
    • 384
    • Novi Sad

    #2
    Odg: Renault Megane 2, safe mode

    Sto se EGR-a tice proveri ga u radu na sledeci nacin.Na skeneru odaberi sledece parametre:
    -izmerena masa vazduha sa protokomera
    -ciljana/trazena masa vazduha(ukoliko postoji taj parametar)
    -upravljacki/komandni signal solenoida EGR-a(misli se na korisni ciklus PWM signala)
    -ugao leptira na usisu ukoliko je sa potenciometrom(ako nije iskljuci ga za vreme merenja kako bi osigurao da leptir bude max. otvoren).
    Kada ECU posalje komandu solenoidu EGR-a mora doci do pada izmerene kolicine mase vazduha (protokomer) i ukoliko imas parametar koja je ciljana/trazena masa onda bi oni trebalo da se poklope.ECU podesava procentualno korisni ciklus PWM-a na solenoidu EGR-a kako bi izjednacio ta dva parametra i na osnovu toga mozes videti sta se desava sa EGR-om.Ukoliko ECU komanduje sa recimo 100% otvorenosti EGR-a dok je pri tom i dalje veca izmerena u odnosu na trazenu masu vazduha znaci da se EGR ventil ne otvara dovoljno ili se ne otvara uopste iz nekog razloga.

    Zacepljenost DPF se meri davacem diferencijalnog pritiska koji meri razliku pre i posle DPF i jedini je validan parametar za to.Ima varijanta tog davaca sa samo jednim vodom dok je drugi otvoren ka atmo pritisku.Ako bude trebalo reci cu ti koje su granicne vrednosti.

    Kao sto znas EGT se koristi za merenje temp. DPF-a.Razliciti sistemi se ponasaju razlicito pri rezervnim (LIMP) rezimima.Na tvom mestu ja bih merio voltazu EGT.Recimo sa iskljucenim davacem trebalo bi da imas odredjenu voltazu iz ECU-a i da li bi bilo i kakve promene kad ga ukopcas?Sem toga,to je lakse i brze nego meriti zice do ECU-a zar ne?

    Idem,cucemo se...

    Comment

    • vladaomega
      CBC Senator XXL
      • 11.10.2010
      • 484
      • beograd

      #3
      Odg: Renault Megane 2, safe mode

      po ovom sto je dijagnostikovano neispravan je egr i stalno zatvoren. zato ima povecanu temperaturu jer nema reciklaze izduvnih gasova i moze doci do ostecenja dpf.moj savet je zameni egr ventil.

      Comment

      • Tech
        CBC Senator XXL
        • 13.01.2008
        • 384
        • Novi Sad

        #4
        Odg: Renault Megane 2, safe mode

        Regeneracija odnosno ciscenje DPF-a se odvija na oko 600*C.Moze li EGR podici toliko temp. u izduvu da osteti DPF?

        Da li opasnije za DPF zaglavljen zatvoren ili otvoren EGR?

        Postoji kod greske i za EGT.Pitanje je koji kod greske ogranicava snagu motoru?

        Comment

        • vladaomega
          CBC Senator XXL
          • 11.10.2010
          • 484
          • beograd

          #5
          Odg: Renault Megane 2, safe mode

          uloga egr je da smanji kolicinu cadji na izduvu.zbog zatvorenog egr moze doci do zacepljena dpf.

          Comment

          • Tech
            CBC Senator XXL
            • 13.01.2008
            • 384
            • Novi Sad

            #6
            Odg: Renault Megane 2, safe mode

            Potpuno pogresno!

            Comment

            • vladaomega
              CBC Senator XXL
              • 11.10.2010
              • 484
              • beograd

              #7
              Odg: Renault Megane 2, safe mode

              napisi sta nije pogresno tj. ispravno

              Comment

              • TECA
                CBC Senator XXL
                • 14.10.2007
                • 2355
                • Oz

                #8
                Odg: Renault Megane 2, safe mode

                Mislim da je Tech u pravu....sta se desava kada je egr stalno otvoren ...oblak plavog dima...nepravilno sagorenjavenje..to nikako ne ide u korist filteru cestica.
                Ispravno je posavetovati coveka da sto pre promeni EGT senzor.jer bez njega nema ni spontane regeneracije DPFa...EGR,moze malo sacekati

                Comment

                • vladaomega
                  CBC Senator XXL
                  • 11.10.2010
                  • 484
                  • beograd

                  #9
                  Odg: Renault Megane 2, safe mode

                  sta se desava kada je egr stalno zatvoren a vozilo ima dpf?

                  Comment

                  • TECA
                    CBC Senator XXL
                    • 14.10.2007
                    • 2355
                    • Oz

                    #10
                    Odg: Renault Megane 2, safe mode

                    Emisija stetnih gasova ce biti povecana,a dpf-u nece biti nista

                    Comment

                    • Tech
                      CBC Senator XXL
                      • 13.01.2008
                      • 384
                      • Novi Sad

                      #11
                      Odg: Renault Megane 2, safe mode

                      Originally posted by vladaomega View Post
                      napisi sta nije pogresno tj. ispravno
                      Ponovicu ono sto je opste poznato svima sem izgleda tebi.Uloga EGR-a je da ubacivanjem inertnih gasova iz izduva smanji temp. sagorevanja u cilindrima motora odnosno da smanji vrhove temperature.Time se smanjuje emisija NOx (azotovih oksida).

                      DPF ima ulogu da smanji cadj iz auspuha a ne EGR koji je pravi u nekim uslovima.Cadj se vremenom talozi u DPF-u i kad predje neku granicu dolazi do regeneracije odnosno ciscenja tako sto se DPF zagreje na odredjene nacine i cadj sagori.Logika kojom se vode inzenjeri tog dizajna je da je bolje da zagadjujemo vazduh nego zemlju jer se preko zemlje moze zagaditi i voda.Problem sa EGT-om onemogucuje ciscenje i moguce da rezervni rezim iz tog razloga ogranicava snagu i obrtaje kako bi zastitio sistem.

                      Lako moguce da ce trebati i zamena EGR-a ako se utvrdi neispravnost ali kao i Teca i ja mislim da bih prvo trebalo resavati problem sa EGT-om.Sta ako musterija plati novi/drugi EGR a problem ostane?

                      Dems mi je dobar prijatelj i ne bih voleo da eventualno napravi gresku zbog tvog nepoznavanja te tematike.

                      Comment

                      • comi 1342
                        Moderator
                        • 28.09.2005
                        • 1126
                        • NS
                        • Giulietta ,PUG 106,

                        #12
                        Odg: Renault Megane 2, safe mode

                        A da meriš ti omski otpor tom EGT-u, na hladan, mlak, i motor na radnoj temperaturi ? To bi trebao biti neki NTC otpornik, zar ne ? Još kad bi neko imao podatke o otpornosti za isti...
                        Da li bi ove greške dala i zapušena usisna grana ?
                        "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                        "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #13
                          Odg: Renault Megane 2, safe mode

                          Originally posted by comi 1342 View Post
                          Da li bi ove greške dala i zapušena usisna grana ?
                          Kako i čime zapušena? Moguće je, da bi greške dalo loše podešena smeša, zaista prljav filter vazduha, pominjani senzori, a u prvom redu neispravan EGR ventil.
                          Vlada je dao stručno tumačenje i to je tako!

                          Comment

                          • TECA
                            CBC Senator XXL
                            • 14.10.2007
                            • 2355
                            • Oz

                            #14
                            Odg: Renault Megane 2, safe mode

                            Zacepljena usisna grana bi rezultirala manjim ocitavanjima protoka vazduha kroz protokomer....u ovom slucaju imamo veci protok,sto moze znaciti ili neispravan egr,slabo dihtovanje usisne grane ili neispravan protokomer...Tech je to strucno i objasnio kako se ispituje,ali...
                            EGT senzor jeste neki ntc otpornik i u slucaju njegove neispravnosti ECU zadaje neku srednju vrednost koja se ne menja (pominjanih 200 celziusa)...a i postavljac teme je naveo u prvom postu da u limp mod ulazi zbog EGTa,citajte pazljivije...

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Odg: Renault Megane 2, safe mode

                              Franjio,
                              Tamo sam te branio a ovde ćeš popiti bananu... Mani se stručnih tema.

                              Na ovom forumu postoji a da ja znam ko je i šta je a znam mnogo. Valent Vudriga, Boost, Tech..
                              Prva dva mogu da se menjaju u zavisnosti šta je bitnije tog trenutka, dijagnostika, teorija, praksa ili izmišljanje tople vode u pozitivnom smislu naravno. Treći je sigurno taj nabrojani.
                              Možda postoji još dobrih dijagnostičara i praktičara ali moraju da se dokažu.

                              Tako da Vlada NIJE u pravu i neće mu biti prvi put.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X