Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grif
    CBC Član
    • 17.06.2012
    • 10
    • Beograd

    Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

    E ovako, pre svega Zdravo svima! Radi se o automobili Nissan Primera 1993 godiste 1997 kubika, automatik koji ima ugradjen plin.
    Auto sam kupio pre 3 meseca, i to mi je ujedno prvi auto (Znaci mogu slobodno da kazem da sam imao 0 pojma o automobilima pre nego sto sam ga uzeo, ali sad sam zagazio u to, i zelim da se edukujem, sto je jedan od razloga zasto sam pronasao ovaj forum)
    E sad kad kazem da imam 0 pojma, to mislim prilicno bukvalno, do pre kupovine tog automobila nisam znao ni da proverim ulje ili zamenim gumu (sto sam hvala bogu sada naucio)

    Dalje na trenutni problem :>
    Desilo mi se pre dva dana da mi auto prokuva.
    Citanjem ovog foruma pokupio sam da postoji fina sansa (50%?) Da mi je otisla glava motora ili nesto slicno.
    Dodatne infomacije o incidentu: dogodio se na mestu gde nisam mogao da stanem, pa se vozilo jos oko 2km, curilo je malo vode ispod automobila (hladnjaka) ali zanemarujuca kolicina. Auto sam tada ostavio na tom mestu i pokupio ga sutra (da bi se ohladio), kada je radio do radne temperature, pa je na putu (do moje kuce jer sam ga vracao) prvo poceo da gubi gas, da bi se na kraju jednom ugasio na 100m od kuce.

    Moje pitanje, vezano za ovo je, kako bi ja mogao eventualno da utvrdim da li je to slucaj, to jest koje su indikacije toga?
    ( vredi istaci da se ventilator na hladnjaku ne pali, pa to ocigledno trebam popraviti iako mozda nije jedini problem)

    Svaki komentar u vezi ovogo je veoma cenjen. Hvala u napred!
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #2
    Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

    Originally posted by Grif View Post
    ... vredi istaci da se ventilator na hladnjaku ne pali, pa to ocigledno trebam popraviti iako mozda nije jedini problem...
    Moguće, da je upravo to jedini problem! Da li je ventilator radio, kad je prokuvao? Proveri, na kom mestu ti ispušta vodu (antifriz), jer je moguće, da ti je probušen hladnjak. Ako je oštećenje manje, pomažu sredstva, koja imaš u prodaji, ali s obzirom na godine (ako već nije menjan), isplativije je zameniti novim. Upravo, da se ne bi desilo, da pregori dihtung glave motora i veća šteta. Proveri i na crevima, jer često popuste obujmice, pa dolazi do curenja, na spojevima sa hladnjakom, ili drugim perifernim sklopovima motora.

    S obzirom na tvoje znanje, preporuka je, da odmah rešiš pitanje ventilatora kod autoelektričara, ili poznanika, koji ima iskustva sa tim stvarima. Ako je ventilator ispravan, što je lako ustanoviti, u pitanju je termoprekidač, ili loš spoj kablova, pa gubi napon, ili masu.

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

      Prvo nisi naveo koliko se pregrejao auto po skali.
      Drugo kad si doso po auto jesi li proverio nivo vode u posudi?
      Trece na autu postoji termostat koji otvara na radnoj temperaturi cirkulaciju vode od motora ka hladnjaku. Trebalo je da pipnes creva koja idu ka hladnjaku i ocenis ima li cirkulacije kroz njih. To je onako odokativno moraju da budu vrela tj 90 stepeni. Ako je termostat zaglavio onda nema cirkulacije vode ka hladnjaku. Ventilator ima termo prekidac na samom hladnjaku, posto topla voda nije dolazili do njega zato se nije palio ventilator. Takodje moze da bude i do dihtunga glave gde izduvni gasovi ulaze u vodeni sistem i prave vazdusni cep i sprecavaju cirkulaciju vode.
      Treba dijagnostikovati problem a za to ti ipak treba malo iskustva. Probaj pa javi sta si uradio.

      Comment

      • Grif
        CBC Član
        • 17.06.2012
        • 10
        • Beograd

        #4
        Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

        Pozdrav, i hvala na komentarima.
        Da odgovorim na neka pitanja. Prvo sto se tice zagrevanja po skali sobzirom da je normalna (radna temperatura) na pola skale, ista je pokazala maximum u jednom trenutku. Kada sam otisao da pokupim kola (posle hladjenja preko noci) Dolio sam vode, ali je stalo svega pa recimo 2dl, Kada sam ga dovezao kuci (i tada je jos jednom "prokuvao") Ispipao sam creva od hladnjaka i ono koje dolazi iz motora u hladnjak je bilo vrelo, a ono sto izlazi iz hladnjaka u motor takodje, doduse za nijansu hladnije.

        E sad, takodje me interesuje savet, o tome kako indentifikovati kvarove glave, ili dihtunga. Da bi nekako utvrdio da li se o tome radi.

        Jos jednom hvala svima :>

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #5
          Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

          Zavisno, na kom mestu je pregoreo, može da se pokaže kao ulje u prelivnoj posudi rashladnog sredstva (antifriza), zatim voda u sistemu podmazivanja i emulgovanja ulja u vidu "majoneza", što se vidi na šipki - meraču nivoa ulja, ili na poklopcu, gde dolevaš ulje. I konačno, po belom dimu - vodenoj pari na izduvu, kao i obilnije curenje vode (kondenzat) iz auspuha.

          Prvo sredi rad ventilatora hladnjaka, pa ako i dalje pregreva, traži dalje. Pored već navedenih uzroka, može biti i kvar pumpe za vodu, koja se inače menja na svakom velikom servisu. Ali, vlasnici zbog uštede, ako sami rade, izbegavaju da to učine, pogotovo, ako nameravaju da prodaju kola.

          U svakom slučaju, ovaj kvar mora odmah da se otkloni, jer može da ima za posledicu havariju motora. Tope se klizni ležajevi radilice i dovode do zaribavanja, pa i većih lomova unutar motora.

          Comment

          • Srdjan
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 2416
            • Bajina Basta/Beograd

            #6
            Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

            Nema ovde velikog servisa. Lanac je u pitanju. Ventilator se nece upaliti i nece pokazati skala temperaturu ako nema dovoljno vode. Tek kad dolis vodu onda ces videti pravu temperaturu. Posto si sam rekao da ne znas oko toga nista, pravac majstor. Nema pipni ovo crevo, pipno i ono. Ovde se radi da mozes da s****s ceo motor vrlo brzo. Za pocetak kod majstora izvadite termosta pa vidite kako se ponasa auto. Ostavite da radi u leru i posmatrajte skalu i kad ce da upali ventilator i da li ce uopste da ga upali. A sve ostalo je komplikovanije i zahteva mnogo vise para.
            Lancia Kappa 2.0 20v

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

              Originally posted by Grif View Post
              ... Dolio sam vode, ali je stalo svega pa recimo 2dl
              Prema tome, imao je dovoljno rashladnog sredstva za aktiviranje ventilatora, jer se davač (termostat) ventilatora nalazi na dnu hladnjaka. Ako već nije rešen problem, kratkospojiti kontakte na davaču, radi provere ispravnosti ventilatora. Ako radi, spojiti buksne, ili kontakte bakarnom žicom, pa će ventilator raditi neprekidno. Tako voziti do servisa, gde će utvrditi u čemu je problem.

              Ako ventilator ne radi, proveriti, da li dobija +12V.

              Comment

              • gorans
                CBC Senator XXL
                • 09.03.2010
                • 1525
                • Beograd

                #8
                Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

                Kod njega ne crkava dihtung glave tek tako.Ako ti u toku rada gura vodu iz hladnjaka u prelivnu posudu i dok je hladan motor onda ti je zviznuo dihtung.Takodje dok je motor u radu,otvori haubu i stani pored te prelivne poce i neka tada neko ugasi auto.Ako nakon gasenja cujes da brboce u toj cantri,glava dole (odnosno gore).

                Comment

                • Grif
                  CBC Član
                  • 17.06.2012
                  • 10
                  • Beograd

                  #9
                  Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

                  Jos jednom hvala na komentarima. Oterao sam auto kod majstora i ovo su informacije koje sam dobio:
                  Nije otisla glava motora (dihtung glave) ali jeste "naprsao hladnjak" navodno do toga je doslo jel je neka mrezica? za plin (ugradjen je auto plin naravno) bila prljava i nekako je plin dospevao u sistem za hladjenje, i to je dovelo do pregrevanja-naprsnuca hladnjaka.
                  E sad ide moje sledece pitanje, majstor mi je rekao da moze da se zakrpi hladnjak za 5-6 hiljada dinara.
                  Sad.. posto sam ja bas laik interesuje me da li je ovo razumna cena za to, i takodje bih vas upitao ako neko ima informaciju u kom okviru cena se krece polovan, a u kom nov hladnjak za taj tip vozila ako neko zna? Hvala u napred.

                  I samo da dodam jos jednom, u pitanju je Nissan Primera 93 godiste, 2000 kubika, automatik.

                  Jos jednom mnogo hvala na svim komentarima!

                  P.S. Naravno ako neko moze da preporuci dobro mesto/prodavca gde se isplati raspitati se za novi/polovni hladnjak to bi bilo veoma cenjeno!
                  Last edited by Grif; 30.06.2012, 14:12.

                  Comment

                  • b_samardzic
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 1557
                    • Smederevo

                    #10
                    Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

                    A jel resen problem plina u rashladnom sistemu?

                    Comment

                    • Grif
                      CBC Član
                      • 17.06.2012
                      • 10
                      • Beograd

                      #11
                      Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

                      Koliko sam ja obavesten, ta "mrezica" sto je uzeta za plin (opet ponavljam da ja nisam upucen u to gde i sta je to) bi trebalo da je resila taj problem. Koliko ja znam. I sad je ostala stvar hladnjaka.

                      Comment

                      • nijebitno
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2006
                        • 629
                        • Modrica

                        #12
                        Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

                        Djeluje mnogo ta cifra, narocito ako je bez montaze.
                        I prica o mrezici za plin zbog koje pucaju hladnjaci je vrlo sumnjiva.
                        Difference between man and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • gorans
                          CBC Senator XXL
                          • 09.03.2010
                          • 1525
                          • Beograd

                          #13
                          Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

                          NIsam siguran ali mislim da ces polovan hladnjak tesko naci jer mora da bude bas od automatika jer se preko njega hladi i menjac.
                          Cifra od 50e za krpljenje hladnjaka je bezobrazna.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

                            Originally posted by nijebitno View Post
                            Djeluje mnogo ta cifra, narocito ako je bez montaze.
                            I prica o mrezici za plin zbog koje pucaju hladnjaci je vrlo sumnjiva.
                            To je vrh vrhova ili što bi rekli Lafisti ful fulova u fuleru od šuplje priče, beži dalje od njega (njih) ali brzim korakom...

                            Da me neko ne shvati pogrešno, pričati na današnje vreme bajke mušteriji da li iz neznanja ili iz namere da se predstavi nešto strašno i opako pa sam kao ja rešio je ravno sprdačini jer sa internetom se sve sazna za 3 minuta. To pokazuje nivo poštovanja prema mušteriji a ne to što ja kažem da nema pojma (mušterija) pa me na*****
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Grif
                              CBC Član
                              • 17.06.2012
                              • 10
                              • Beograd

                              #15
                              Odg: Nissan Primera 93' Molim za savet i konsultaciju.

                              Samo da dam informacije o trenutnom stanju. Zakrpljen je hladnjak.
                              Ali se na kraju ipak mora raditi motor, dihtung glave ( verovatno i ravnanje ) i neki zupcanici valda. Cekam da vidim kolko ce to izaci.

                              E sad dodatak (pitanje za vas strucan savet).
                              Interesuje me koji bi auto preporucili da je zahvalan za voznju po beogradu i odrzavanje, u rangu od 1500eura +- 300.
                              Jel sad pored ove intervencije na Nissanu (koji je 2000 kubika i automatik) vidim da mi je bolje da ga zamenim za nesto malo kompaktnije uz moju doplatu (Znam to je bilo ocigledno i pre kupovine datog, al sam jurcao).

                              Hvala u napred.
                              Last edited by Grif; 07.07.2012, 21:13.

                              Comment

                              Working...
                              X