LH (ova verzija kod mene) ECU postavlja max obrtaje praznog hoda na nekih 1050 rpm, i to kada temperatura spolja padne ispod nule. inace mu je gornji limit nekih 980 rpm.
radni ler gas je 875 rpm (+25 -50 rpm), znaci dozvoljena tolerancija je ukupno 75 obrtaja po minutu usled promena stanja motora (habanja), opterecenja, benzina/gasa i njeogvih osobina, stanja fitlera vazduha, stanja svecica i svih ostalih faktora.
kada usporavas LH drzi IAC motor iskljucen sve dok ne padnu obrtaji na negde oko 1100-1150 tako da ima marginu od oko 225-275 obrtaja da "uhvati" vazduh, da dozira obogacenu smesu za ler i da potpuno stabilizuje motor i to pri svim mogucim raznoraznim uslovima opterecenja i stanja motora.
usled inercije pokretnih masa u motoru racunam da je taj okvir za stabilizaciju jos nesto manji tako da realno se svede na nekih 170-200 obrtaja kada sistem mora da se postavi u ravnotezu.
to izadje na oko 100 ciklusa paljenja u minuti odnosno oko tek nesto vise od jedne sekunde je ukupno vreme za koje LH mora da sve odradi za stabilizaciju sistema.
mislim da mala nesavrsenost IAC je dovoljna da utice na to da tih 1,50 sekundi nije dovoljno i kako LH nema zatvorenu petlju za PWM kontrolu drivera IAC onda se zakuca i samoblokira u limp mode, odnosno ugasi ili radi na oko 1300 obrtaja.
ja sam to ispitivao dok sam se bavio ustimavanjem rada klima kompresoraIAC,LH i LPG da rade kako mislim da treba-usled problema sa sporim odzivom (u odnosu na benzin) LPG isparivaca pa IAC i LH znaju cesto da predju u limp mode jer im nije ostavljeno dovoljno vremena za stabilizaciju.
pricam od LH 2.2 i 2.4 varijantama, LH 3.1 je vec poboljsan potom pitanju ali je i vrlo retko ugradjivan (tih 90tih je vec MOtronic bio aktuelan kod Boscha).
dovoljno je reci da LH 2.4 nije doziveo ni peti rodjendan a vec je skinut iz proizvodnog programa...
ali pozitivno je da je sistem vrlo prost, jednozacan za dijagnostiku i veoma pouzdan u sustini a ima bezbednosne elemente veze sa EZK paljenjem sto je zgodna zastita recimo u slucaju pozara/sudara jer blokira trenutno dovod goriva vec ispod poda vozila.
e sad ja bih voleo kada bi znao kako da povecam "radni prozor" LH ECU jedinice na nacin da ima oko 350-400 obrtaja opseg regulacije odnosno da pocne da koristi ler rezim vec na oko 1250 obrtaja.
za sada mrka kapa, nemam ni znanja a ni informacija kako da prepravim LH a nekako sam uspeo da ga uteram u taj njegov okvir ali sam morao 3 puta da cistim IAC, da sva creva perfektno montiram, svecice i kablove da zamenim za top model i uopste da dovedem motor u perfektno stanje....inace svaka i najmanja neispravnost/prljavstina IAC ili neki talog u usisunom sistemu i eto problema.
sistem nije los samo je malo previse osetljiv za moj ukus.
saabo eto sad imas punu info pa ako resis kod tebe javi da probam, jer je turbo jos osetljiviji na preciznost doziranja a marginali manji.
radni ler gas je 875 rpm (+25 -50 rpm), znaci dozvoljena tolerancija je ukupno 75 obrtaja po minutu usled promena stanja motora (habanja), opterecenja, benzina/gasa i njeogvih osobina, stanja fitlera vazduha, stanja svecica i svih ostalih faktora.
kada usporavas LH drzi IAC motor iskljucen sve dok ne padnu obrtaji na negde oko 1100-1150 tako da ima marginu od oko 225-275 obrtaja da "uhvati" vazduh, da dozira obogacenu smesu za ler i da potpuno stabilizuje motor i to pri svim mogucim raznoraznim uslovima opterecenja i stanja motora.
usled inercije pokretnih masa u motoru racunam da je taj okvir za stabilizaciju jos nesto manji tako da realno se svede na nekih 170-200 obrtaja kada sistem mora da se postavi u ravnotezu.
to izadje na oko 100 ciklusa paljenja u minuti odnosno oko tek nesto vise od jedne sekunde je ukupno vreme za koje LH mora da sve odradi za stabilizaciju sistema.
mislim da mala nesavrsenost IAC je dovoljna da utice na to da tih 1,50 sekundi nije dovoljno i kako LH nema zatvorenu petlju za PWM kontrolu drivera IAC onda se zakuca i samoblokira u limp mode, odnosno ugasi ili radi na oko 1300 obrtaja.
ja sam to ispitivao dok sam se bavio ustimavanjem rada klima kompresoraIAC,LH i LPG da rade kako mislim da treba-usled problema sa sporim odzivom (u odnosu na benzin) LPG isparivaca pa IAC i LH znaju cesto da predju u limp mode jer im nije ostavljeno dovoljno vremena za stabilizaciju.
pricam od LH 2.2 i 2.4 varijantama, LH 3.1 je vec poboljsan potom pitanju ali je i vrlo retko ugradjivan (tih 90tih je vec MOtronic bio aktuelan kod Boscha).
dovoljno je reci da LH 2.4 nije doziveo ni peti rodjendan a vec je skinut iz proizvodnog programa...
ali pozitivno je da je sistem vrlo prost, jednozacan za dijagnostiku i veoma pouzdan u sustini a ima bezbednosne elemente veze sa EZK paljenjem sto je zgodna zastita recimo u slucaju pozara/sudara jer blokira trenutno dovod goriva vec ispod poda vozila.
e sad ja bih voleo kada bi znao kako da povecam "radni prozor" LH ECU jedinice na nacin da ima oko 350-400 obrtaja opseg regulacije odnosno da pocne da koristi ler rezim vec na oko 1250 obrtaja.
za sada mrka kapa, nemam ni znanja a ni informacija kako da prepravim LH a nekako sam uspeo da ga uteram u taj njegov okvir ali sam morao 3 puta da cistim IAC, da sva creva perfektno montiram, svecice i kablove da zamenim za top model i uopste da dovedem motor u perfektno stanje....inace svaka i najmanja neispravnost/prljavstina IAC ili neki talog u usisunom sistemu i eto problema.
sistem nije los samo je malo previse osetljiv za moj ukus.
saabo eto sad imas punu info pa ako resis kod tebe javi da probam, jer je turbo jos osetljiviji na preciznost doziranja a marginali manji.
Comment