Auto mi se gasi na leru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    LH (ova verzija kod mene) ECU postavlja max obrtaje praznog hoda na nekih 1050 rpm, i to kada temperatura spolja padne ispod nule. inace mu je gornji limit nekih 980 rpm.

    radni ler gas je 875 rpm (+25 -50 rpm), znaci dozvoljena tolerancija je ukupno 75 obrtaja po minutu usled promena stanja motora (habanja), opterecenja, benzina/gasa i njeogvih osobina, stanja fitlera vazduha, stanja svecica i svih ostalih faktora.

    kada usporavas LH drzi IAC motor iskljucen sve dok ne padnu obrtaji na negde oko 1100-1150 tako da ima marginu od oko 225-275 obrtaja da "uhvati" vazduh, da dozira obogacenu smesu za ler i da potpuno stabilizuje motor i to pri svim mogucim raznoraznim uslovima opterecenja i stanja motora.

    usled inercije pokretnih masa u motoru racunam da je taj okvir za stabilizaciju jos nesto manji tako da realno se svede na nekih 170-200 obrtaja kada sistem mora da se postavi u ravnotezu.

    to izadje na oko 100 ciklusa paljenja u minuti odnosno oko tek nesto vise od jedne sekunde je ukupno vreme za koje LH mora da sve odradi za stabilizaciju sistema.

    mislim da mala nesavrsenost IAC je dovoljna da utice na to da tih 1,50 sekundi nije dovoljno i kako LH nema zatvorenu petlju za PWM kontrolu drivera IAC onda se zakuca i samoblokira u limp mode, odnosno ugasi ili radi na oko 1300 obrtaja.


    ja sam to ispitivao dok sam se bavio ustimavanjem rada klima kompresoraIAC,LH i LPG da rade kako mislim da treba-usled problema sa sporim odzivom (u odnosu na benzin) LPG isparivaca pa IAC i LH znaju cesto da predju u limp mode jer im nije ostavljeno dovoljno vremena za stabilizaciju.

    pricam od LH 2.2 i 2.4 varijantama, LH 3.1 je vec poboljsan potom pitanju ali je i vrlo retko ugradjivan (tih 90tih je vec MOtronic bio aktuelan kod Boscha).

    dovoljno je reci da LH 2.4 nije doziveo ni peti rodjendan a vec je skinut iz proizvodnog programa...

    ali pozitivno je da je sistem vrlo prost, jednozacan za dijagnostiku i veoma pouzdan u sustini a ima bezbednosne elemente veze sa EZK paljenjem sto je zgodna zastita recimo u slucaju pozara/sudara jer blokira trenutno dovod goriva vec ispod poda vozila.

    e sad ja bih voleo kada bi znao kako da povecam "radni prozor" LH ECU jedinice na nacin da ima oko 350-400 obrtaja opseg regulacije odnosno da pocne da koristi ler rezim vec na oko 1250 obrtaja.

    za sada mrka kapa, nemam ni znanja a ni informacija kako da prepravim LH a nekako sam uspeo da ga uteram u taj njegov okvir ali sam morao 3 puta da cistim IAC, da sva creva perfektno montiram, svecice i kablove da zamenim za top model i uopste da dovedem motor u perfektno stanje....inace svaka i najmanja neispravnost/prljavstina IAC ili neki talog u usisunom sistemu i eto problema.

    sistem nije los samo je malo previse osetljiv za moj ukus.

    saabo eto sad imas punu info pa ako resis kod tebe javi da probam, jer je turbo jos osetljiviji na preciznost doziranja a marginali manji.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Saab part nr. 7516792 bez katalizatora LH2.2
      Sa katalizatorom 7586019
      Prvi je LH 2.2, drugi LH 2.4.x

      Ovaj drugi je brzi u odzivu, navodi se sa TPS kontaktom na osovini leptira.
      Mali klik se cuje kad zatvori.
      Prljavstina na samom trotelu nedozvoljava prekidacu da dohvati i preuzme navodjenje.
      Proverite situaciju sa baznim stelovanjem leptira. Nemate greske na IAC vec preveliko opterecenje na njemu zbog greske ne trotelu.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Saabo
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1724
        • Vrbas
        • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

        #18
        Meni se cuje klik i radi klik... a sad sam propisno ocistio IAC sa karb. cleanerom, samo treba da ga tutnem gde mu mesto i da probam
        SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

        Comment

        • Saabo
          Moderator
          • 29.09.2004
          • 1724
          • Vrbas
          • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

          #19
          Evo ja sam danas montirao ociscen IAC i bio sam srecan jedno 2 km.
          Cim se auto ugreje i cim ga u drugoj brzini nateram oko 5k rpm i zakocim da stanem auto se ugasi.
          Cak sam probao da sa 5k rpm kocim i zadrzim na 2k rpm i onda zakocim i stisnem kvacilo opet se ugasi Znaci nije do IAC-a...
          Mozda je problem cak i u sajli kad se nategne na vece obrtaje i naglo pusti, verovatno se ne otpusti dovoljno brzo da se ukljuci onaj klik na leptiru tj. TPS... i auto se ugasi
          Ne znam vise sta da mu radim

          Idem da cistim leptir gasa
          SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

          Comment

          • Saabo
            Moderator
            • 29.09.2004
            • 1724
            • Vrbas
            • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

            #20
            Jel ima veze onaj sraf sto je na leptiru za stelovanje ugla leptira tj. za CO vrednost na leru

            Kako se to steluje?
            SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              to nije za CO. to ne smes da diras ako ne znas perfektno savrseno kako se podesava. i imas mere.

              to je bazni polozaj leptira.

              ima toleranciju oko 0,2mm.

              moj je fabricki ustelovan, zapecacen i proverom sam ustanivio da je mera zazora identicna fabrickom servisnom uputstvu.

              ako ti je to razdeseno, ceo LH sistem na leru nece ispravno raditi.

              imas 2 vrste podesavanja- samog leptira prema telu, i TPS prema leptiru.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                CO se podesava na AMM (ako je 007 tip a za 012 i 016 se ne podesava), ispod plasticnog cepa se nalazi multi turn trimer pot za tu namenu.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Saabo
                  Moderator
                  • 29.09.2004
                  • 1724
                  • Vrbas
                  • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                  #23
                  Ubicu ga, odrobijacu ga mislim uzas... Jedan mi je dirao taj sraf... al ga je vratio na prvobitni polozaj, mada... Mislim (nisam 100% siguran) da mi se nije gasio... mozda mi je to problem
                  SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                  Comment

                  • Saabo
                    Moderator
                    • 29.09.2004
                    • 1724
                    • Vrbas
                    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                    #24
                    Nasao sam uputstvo za ciscenje throttle body... kuciste leptira i naisao na STOP!!!

                    Tools and Supplies Needed. You will need a new throttle body paper gasket (cheap, from the dealer); an old toothbrush or bottle brush; and a reputable spray cleaning chemical marked "fuel injection cleaner". Using regular spray carburetor cleaner, for example, can erode protective coatings on the throttle shaft or destroy a plastic TPS housing. Tools: flat blade screwdriver to remove the air intake hose clamps, a combination wrench to remove the three nuts secure the TB, and pliers to loosen the pinch spring clips on vacuum hoses.

                    Special Note on Use of Solvent Cleaners. [Larry Carley, Brake and Front End Magazine, Dec 02] Using conventional aerosol carburetor cleaning solvents on fuel injection throttle plates, for example, can be an extremely expensive mistake. Although strong solvents instantly dissolve gum, varnish and carbon from throttle plates and bores, they also dissolve throttle shaft seals, throttle position sensors or (when applicable) the Teflon from the air inlet horn! Nevertheless, specially formulated throttle body solvents do as good of a job without causing potential driveability complaints. Most are also good for cleaning delicate import carburetors for the same reason. Unlike "killer" carb cleaners, throttle body solvents don?t cause comebacks by eating away at delicate switches, potentiometers and neoprene diaphragms found on import carburetors. Most throttle-body aerosols also spray in the inverted position for cleaning hard-to-reach components.

                    Koliko je to tacno i cime da ocistim TB ako nemam fuel injection cleaner?
                    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                    Comment

                    • dechkotzar
                      CBC Član
                      • 01.08.2005
                      • 81
                      • Bg

                      #25
                      Ocigledno da imamo isti problem! Danas ceo dan vozim sa iskljucenim IAC, malo su veci obrtaji ali makar mi se ne gasi.

                      Jel si probao ciscenje kucista leptira? Koji su ti rezultati?

                      Definitivno moze samo to da bude, ako imas digitalni aparat probaj da islikas, cisto da imaju drugi za ubuduce
                      J***m ti turbinu!

                      Comment

                      • Saabo
                        Moderator
                        • 29.09.2004
                        • 1724
                        • Vrbas
                        • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                        #26
                        E vidis, nisam probao da se vozim sa iskljucenim IAC-om. A moram da proverim da li mi se to desava na oba goriva, uvek zaboravim Plin mi je nekako drazi da ga trosim
                        A ovo sa leptirom, malo sam zbunjen ovim tekstom iznad... za karb. kliner kako moze da napravi stetu, ovo-ono, pa cu probati nasuvo da ocistim A i slikacu
                        SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                        Comment

                        • dechkotzar
                          CBC Član
                          • 01.08.2005
                          • 81
                          • Bg

                          #27
                          Bice malo zajebano ako vozis na plin zbog ploce- miksera, koja se stavlja na usisnu granu. Ne znam bas kako cemo to da izedemo. Ja cu probati sa VD da naprskam i da ostavim nekih 30-40 min. Trebalo bi da i to bude ok.
                          Ja nemam aparat pa necu slikati, zato sam i dao predlog.

                          U svakom slucaju odradi ciscenje pa postavi slike!
                          J***m ti turbinu!

                          Comment

                          • Saabo
                            Moderator
                            • 29.09.2004
                            • 1724
                            • Vrbas
                            • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                            #28
                            Cekaj, stani sa WD-om, dok nam neko ne odobri da mozemo sa time

                            Using regular spray carburetor cleaner, for example, can erode protective coatings on the throttle shaft or destroy a plastic TPS housing...

                            Znaci treba paziti gde se sprica i nemoj da naprskas na kuciste TPS-a... znaci samo unutra... Mislim ne znam...

                            p.s. ja nemam mixer
                            SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                            Comment

                            • dechkotzar
                              CBC Član
                              • 01.08.2005
                              • 81
                              • Bg

                              #29
                              Gde si ti pronasao podatak da moze da dodje do ostecenje? Ja dam nesto gledao po nekim sajtovima i niko to nije spomenuo. A ne znam ni kako mozes da naprskas TPS koji se nalazi spolja. Mislim da je potrebno ocistiti samo metalne delove leptira nista drugo! Mislim, ne znam kako je kod tebe na B202l to i nije blizu toliko.
                              Inace ja sam VD om cistio i kasetu pa je bilo ok.
                              J***m ti turbinu!

                              Comment

                              • dechkotzar
                                CBC Član
                                • 01.08.2005
                                • 81
                                • Bg

                                #30
                                Ovo si ti poslao:
                                Ovde je bas prikazano kako se cisti leptir!


                                Uveri se da nema veze.[/img]
                                J***m ti turbinu!

                                Comment

                                Working...
                                X