Evo, još jedno stručno razmatranje, istovetno, kao što sam pisao:
Postoje tri podešavanja koja su najvažnija za uspešno centriranje trapa: nagib, zatur i raspon.
Nagib
Gledano s prednje strane vozila, nagib je ugao između točka i normale na horizontalnu ravan. Meri se u stepenima. Cilj je da nagib bude 0 stepeni, odnosno da centralna linija točka bude potpuno normalna na horizontalnu ravan. Ako točkovi naginju na spolja ili na unutra, dolazi do neravnomernog trošenja gazećeg sloja gume koje se vidi na bokovima. U slučaju različitog nagiba jednog i drugog točka na istoj osovini, vozilo može da vuče u jednu stranu.
Na mnogim vozilima sa prednjom vučom nagib ne može da se podešava, već on ukazuje da je neki deo sistema oslanjanja iskrivljen pa ga treba zameniti.
Kada se menja nagib menja se i raspon — te veličine su međusobno povezane — kao što će biti objašnjeno u nastavku.
Zatur
Gledano sa strane vozila, zatur je ugao između ose amortizera i normale na horizontalnu ravan. Meri se u stepenima. Zatur je pozitivan ako je osa amortizera usmerena prema vozaču, a negativan ako je ona usmerena od vozača.
Zatur nema uticaj na trošenje gume, ali ima veliki uticaj na upravljanje. Negativni zatur dovodi do zanošenja u stranu, a veliki pozitivni zatur može izazvati potrese volana na neravninama. Nejednak zatur na točkovima iste osovine dovodi do zanošenja u stranu. Idealan zatur je pozitivan, od 3-5 stepeni, jednak na oba točka.
Na mnogim vozilima sa prednjom vučom nagib ne može da se podešava, već on ukazuje da je neki deo sistema oslanjanja iskrivljen pa ga treba zameniti.
Raspon
Gledano odozgo, iznad vozila, raspon je ugao koji točkovi zaklapaju sa centralnom osom vozila. Ako su točkovi zakrenuti jedan prema drugom - ka unutra - raspon je pozitivan. Ako su zakrenuti jedan od drugog - ka spolja - raspon je negativan. Raspon je najvažniji podešavanje sa aspekta trošenja guma i njegovo nepravilno podešavanje dovodi do rapidnog trošenja guma.
Pored ovih postoje još neki parametri koji se podešavaju prilikom centriranja trapa, ali su oni manje važni.
Nagib
Gledano s prednje strane vozila, nagib je ugao između točka i normale na horizontalnu ravan. Meri se u stepenima. Cilj je da nagib bude 0 stepeni, odnosno da centralna linija točka bude potpuno normalna na horizontalnu ravan. Ako točkovi naginju na spolja ili na unutra, dolazi do neravnomernog trošenja gazećeg sloja gume koje se vidi na bokovima. U slučaju različitog nagiba jednog i drugog točka na istoj osovini, vozilo može da vuče u jednu stranu.
Na mnogim vozilima sa prednjom vučom nagib ne može da se podešava, već on ukazuje da je neki deo sistema oslanjanja iskrivljen pa ga treba zameniti.
Kada se menja nagib menja se i raspon — te veličine su međusobno povezane — kao što će biti objašnjeno u nastavku.
Zatur
Gledano sa strane vozila, zatur je ugao između ose amortizera i normale na horizontalnu ravan. Meri se u stepenima. Zatur je pozitivan ako je osa amortizera usmerena prema vozaču, a negativan ako je ona usmerena od vozača.
Zatur nema uticaj na trošenje gume, ali ima veliki uticaj na upravljanje. Negativni zatur dovodi do zanošenja u stranu, a veliki pozitivni zatur može izazvati potrese volana na neravninama. Nejednak zatur na točkovima iste osovine dovodi do zanošenja u stranu. Idealan zatur je pozitivan, od 3-5 stepeni, jednak na oba točka.
Na mnogim vozilima sa prednjom vučom nagib ne može da se podešava, već on ukazuje da je neki deo sistema oslanjanja iskrivljen pa ga treba zameniti.
Raspon
Gledano odozgo, iznad vozila, raspon je ugao koji točkovi zaklapaju sa centralnom osom vozila. Ako su točkovi zakrenuti jedan prema drugom - ka unutra - raspon je pozitivan. Ako su zakrenuti jedan od drugog - ka spolja - raspon je negativan. Raspon je najvažniji podešavanje sa aspekta trošenja guma i njegovo nepravilno podešavanje dovodi do rapidnog trošenja guma.
Pored ovih postoje još neki parametri koji se podešavaju prilikom centriranja trapa, ali su oni manje važni.
Comment