servo ili ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #16
    Evo, još jedno stručno razmatranje, istovetno, kao što sam pisao:

    Postoje tri podešavanja koja su najvažnija za uspešno centriranje trapa: nagib, zatur i raspon.
    Nagib

    Gledano s prednje strane vozila, nagib je ugao između točka i normale na horizontalnu ravan. Meri se u stepenima. Cilj je da nagib bude 0 stepeni, odnosno da centralna linija točka bude potpuno normalna na horizontalnu ravan. Ako točkovi naginju na spolja ili na unutra, dolazi do neravnomernog trošenja gazećeg sloja gume koje se vidi na bokovima. U slučaju različitog nagiba jednog i drugog točka na istoj osovini, vozilo može da vuče u jednu stranu.
    Na mnogim vozilima sa prednjom vučom nagib ne može da se podešava, već on ukazuje da je neki deo sistema oslanjanja iskrivljen pa ga treba zameniti.
    Kada se menja nagib menja se i raspon — te veličine su međusobno povezane — kao što će biti objašnjeno u nastavku.
    Zatur

    Gledano sa strane vozila, zatur je ugao između ose amortizera i normale na horizontalnu ravan. Meri se u stepenima. Zatur je pozitivan ako je osa amortizera usmerena prema vozaču, a negativan ako je ona usmerena od vozača.
    Zatur nema uticaj na trošenje gume, ali ima veliki uticaj na upravljanje. Negativni zatur dovodi do zanošenja u stranu, a veliki pozitivni zatur može izazvati potrese volana na neravninama. Nejednak zatur na točkovima iste osovine dovodi do zanošenja u stranu. Idealan zatur je pozitivan, od 3-5 stepeni, jednak na oba točka.
    Na mnogim vozilima sa prednjom vučom nagib ne može da se podešava, već on ukazuje da je neki deo sistema oslanjanja iskrivljen pa ga treba zameniti.
    Raspon

    Gledano odozgo, iznad vozila, raspon je ugao koji točkovi zaklapaju sa centralnom osom vozila. Ako su točkovi zakrenuti jedan prema drugom - ka unutra - raspon je pozitivan. Ako su zakrenuti jedan od drugog - ka spolja - raspon je negativan. Raspon je najvažniji podešavanje sa aspekta trošenja guma i njegovo nepravilno podešavanje dovodi do rapidnog trošenja guma.
    Pored ovih postoje još neki parametri koji se podešavaju prilikom centriranja trapa, ali su oni manje važni.

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      #17
      Evo, još jedno stručno razmatranje, istovetno, kao što sam pisao:

      Postoje tri podešavanja koja su najvažnija za uspešno centriranje trapa: nagib, zatur i raspon.
      Nagib

      Gledano s prednje strane vozila, nagib je ugao između točka i normale na horizontalnu ravan. Meri se u stepenima. Cilj je da nagib bude 0 stepeni, odnosno da centralna linija točka bude potpuno normalna na horizontalnu ravan. Ako točkovi naginju na spolja ili na unutra, dolazi do neravnomernog trošenja gazećeg sloja gume koje se vidi na bokovima. U slučaju različitog nagiba jednog i drugog točka na istoj osovini, vozilo može da vuče u jednu stranu.
      Na mnogim vozilima sa prednjom vučom nagib ne može da se podešava, već on ukazuje da je neki deo sistema oslanjanja iskrivljen pa ga treba zameniti.
      Kada se menja nagib menja se i raspon — te veličine su međusobno povezane — kao što će biti objašnjeno u nastavku.
      Zatur

      Gledano sa strane vozila, zatur je ugao između ose amortizera i normale na horizontalnu ravan. Meri se u stepenima. Zatur je pozitivan ako je osa amortizera usmerena prema vozaču, a negativan ako je ona usmerena od vozača.
      Zatur nema uticaj na trošenje gume, ali ima veliki uticaj na upravljanje. Negativni zatur dovodi do zanošenja u stranu, a veliki pozitivni zatur može izazvati potrese volana na neravninama. Nejednak zatur na točkovima iste osovine dovodi do zanošenja u stranu. Idealan zatur je pozitivan, od 3-5 stepeni, jednak na oba točka.
      Na mnogim vozilima sa prednjom vučom nagib ne može da se podešava, već on ukazuje da je neki deo sistema oslanjanja iskrivljen pa ga treba zameniti.
      Raspon

      Gledano odozgo, iznad vozila, raspon je ugao koji točkovi zaklapaju sa centralnom osom vozila. Ako su točkovi zakrenuti jedan prema drugom - ka unutra - raspon je pozitivan. Ako su zakrenuti jedan od drugog - ka spolja - raspon je negativan. Raspon je najvažniji podešavanje sa aspekta trošenja guma i njegovo nepravilno podešavanje dovodi do rapidnog trošenja guma.
      Pored ovih postoje još neki parametri koji se podešavaju prilikom centriranja trapa, ali su oni manje važni.

      Comment

      • macisro
        CBC Član
        • 26.05.2014
        • 28
        • kikinda
        • skoda oktavia

        #18
        hvala na objasnjenjima sad je jasnije, a sve to treba da zna svaki majistor koji radi optiku, ja nemogu nista proveravati

        Comment

        • clico
          CBC Veteran
          • 05.05.2014
          • 161
          • petrovac
          • Opel

          #19
          Dali ti je taj Auto imao neku havariju???

          Comment

          • macisro
            CBC Član
            • 26.05.2014
            • 28
            • kikinda
            • skoda oktavia

            #20
            kod mene je od marta meseca i od tada nije imao havariju, a pre toga neznam. Sudeci po prednjem braniku, haubi prednjim blatobranima mislim da nije imao u skorije vreme havariju jer boja nije sveza (metalik siva) jer ima tragova od pranja i od ogrebotinice

            Comment

            • clico
              CBC Veteran
              • 05.05.2014
              • 161
              • petrovac
              • Opel

              #21
              Poslacu ti link za Autorobot program gde ima mera ( limarskih )pa kod Majstora premeri i uporedi zazore na Autu i onda ces znati dali je bio u Havariji ili ne. Link dobijes Veceras u uTorentu skinuces ga instalirati i videti sta je sta. ..

              Comment

              • macisro
                CBC Član
                • 26.05.2014
                • 28
                • kikinda
                • skoda oktavia

                #22
                ok zahvaljujem, puno ce mi pomoci

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #23
                  Probaj skini kais sa serva pa tako provozaj mozda te servo letva zeza.

                  Comment

                  • macisro
                    CBC Član
                    • 26.05.2014
                    • 28
                    • kikinda
                    • skoda oktavia

                    #24
                    prijatelju nisam mehanicar i nisam nikada tako nesto radio, ovo mi je prvi noviji auto imao sam auta sve bez servo volana, tako da neznam ni gde se tacno nalazi taj kais a kamoli kako se skida. Ukoliko bih sve to nasao sto nije tako tesko pitati, plasim se da bih time mogao nesto pokvariti i napraviti jos veci problem
                    Last edited by macisro; 06.09.2014, 22:37.

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #25
                      Ako je sam servo vezan posebnim kaisem moze se skinuti bez problema.

                      Nisam ni mislio sam da ga skidas nego sa majstorom pa probate.

                      Naoruzas se informacijama sta sve moze da bude uzrok pa trk kod majstora.

                      Ja sam te jos ranije u drugoj temi pitao kako se ponasa kad dodajes i oduzimas gas

                      da nebi dzabe bacao pare na soljice i ostale stvari al eto verovatno si se nadao da je to.

                      Comment

                      • macisro
                        CBC Član
                        • 26.05.2014
                        • 28
                        • kikinda
                        • skoda oktavia

                        #26
                        Gore u nekom od postova sam naveo da sam zamenio soljice, lezajeve amortizera, silan blokove, amotrrizere napred i nazad komplet, i tu gumu u obliku spirale za zadnji amortizer. znace sve ganc novo. Danas saam probao kada dodajem gas, oduzimam gas i kada u toku voznje izbacim iz brzine isto se ponasa nikakve razlike vuce u DESNOOOOO. vec sanjam majistore. Servo neznam kako je povezan ali to nije losa ideja da se proba, naravno ako majistor ne jede go...na i to posebno naplati.

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #27
                          Uzmeš ebeni kanap, staviš jedan kraj na sredinu zadnjeg točka neko drugi to isto uradi na sredini prednjeg točka. Čvrsto držite kanap pa predjete na drugu stranu auta i ponovite postupak i vidite da li je ista dužina kanapa. Ukoliko možeš sam da dovoljno raširiš ruke, ne treba ti pomoćnik.

                          Druga radnja je takva da opet jedan uzme isti ili neki drugi kanap pa ga stavi na zadnji točak i drži pritisnutog na zadnji deo gume palcem desne ruke. Druga osoba polako dodirne gumu prednjeg točka, radi se u nivou osovine, znači na sredini točka. U zavisnosti od vrste trapa onaj napred će dodirnuti prednji ili zadnji deo gume dok če suprotna strana biti nekoliko milimetara odvojena. Ponoviti postupak i sa druge strane da se vidi razlika. Pre ovog "merenja" voziti što pravije bar 5 metara da se točkovi nameste kako treba ili namestiti volan horizontalno prečku ili kako već stoji kad voziš pravo. Sem troškova oko kanapa, ovo je potpuno besplatno.

                          U normalna vremena bez komjutera i elektronskih mašina za "podešavanje" trapa, ovako se nameštao jedan od ona tri nagiba gore opisana.
                          Zatur, špur i nagib.
                          Ovo se zove špur. Nemam pojma zašto se tako zove.

                          Kad savladaš ovu tehniku objasniću ti kako druga dva ugla da proveriš.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • macisro
                            CBC Član
                            • 26.05.2014
                            • 28
                            • kikinda
                            • skoda oktavia

                            #28
                            prijatelju znam sta kazes, ali ako pored svih optika i majistora koje sam negde gore naveo ja trebam da razvlacim kanap da proveravam onda cu da prodam i auto i icu peske ni bicikli mi netreba, dva opticara su radila optiku i kazu da je sve u j....nom redu, ali hvala u svakom slucaju

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #29
                              Ako si došao ovde da se izjadaš, razumem to i ok je... Ako misliš da neko treba da ide sa tobom i batina majstore, sumnjam da ćeš da ga nadješ. Mislim, mnogi bi rado ali suprotna strana može da uzvrati Majstori ti ne pomažu a ti nećeš kanap da razvlačiš.
                              Nema ti druge nego da prodaš auto, to je jedino rešenje...
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • clico
                                CBC Veteran
                                • 05.05.2014
                                • 161
                                • petrovac
                                • Opel

                                #30
                                Evo ovde ti je link pa skidaj Kolega...Autorobot Datasheet Suite 2.10 [07/2008] :: RuTracker.org (ex torrents.ru)

                                Comment

                                Working...
                                X