NOVI DIJAGNOSTICKI IZAZOV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    NOVI DIJAGNOSTICKI IZAZOV

    nisam ni gledao, od petka sam prevalio oko 250km po gradu poslovno, osim nedelje, umoran sam za egzibicije rasklapanja elektro centrale da dodjem do kutije do relejima (iza pepeljare i radija, u dubini srednje konzole) po hladnoci a za divno cudo, od subote evo na benzin jos uvek radi.
    danas sam ostao u voznji bez LPGa i odmah sam pohitao da napunim rezervoar. zamisli scenario da imam 1/2 rezervoara benzina i prazan rezervoar gasa i ne mogu da upalim auto..kakva blamaza da ostanem nepokretan.

    nagadjam da je negde neki spoj, konektor , sam centralni dupli relej (koji pogoni obe pumpe benzina i brizgaljke i ECU) sa hladnim lemom posto je Boschov pa se ne bih iznenadio.

    a u opciji mi se mota po glavi i varijanta da je zapravo crkla pumpa za benzin, istrosile se cetkice i onda u nekom polozaju stane, i ostane tako pa se ne vrti dok je neki lezeci policajac ne probudi...

    ma zapravo ne znam sta je, osim simptoma da ponekad (u 2 dana mi se desilo negde oko 3 ,4 puta) okretanje kljuca u bravi ne ukljuci pumpe benzina i anlasovanje je na prazno a varnica postoji (vidim po obrtometru gde skace skazaljka a on je vezan direktno na bobinu pa sluzi i kao indikator rada bobine usput).

    tada sam upalio na gas i to radi uvek.

    ali...nailaze hladnija vremena i ne bih voleo da ostanem bez pogona na benzin.

    bice valjda jos lepsih dana ove godine, a i manje dnevnih obaveza da se nadje vreme po danu za jurenje gremlina.

    dugo sam i imao srece sa strujom, tako da moram izgleda da zadovoljim prosek kvarova na elektrici

    relej ako je crkao cu da popravim, novi da kupujem za nekih 400 evra mi ne pada na pamet, a polovni mi dodje isto ko i ovaj moj.

    ionako sam vec stekao iskustva sa Bosovim elektronskim relejima koji su najcesci kvar na ovom autu
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • Boki Ar
    CBC Senator XXL
    • 11.11.2004
    • 2827
    • Aranđelovac
    • Vektra

    #2
    Bosch i *ladni lemovi

    Hajde da ne stavljamo kintu na ovo.. ali 99% relej...Juče sam video još jedan u xxx nizu takvih primera,a naš Vali pita:"Kad će ti Švabe naučiti da letuju"...mis*m ne na moru i to...

    Pozdrav!
    Boki
    ***********

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      za divno cudo,ovih dana radi savrseno, ali na nevidjeno mislim da si ubo u metu. taj centralni dupli relej je vec menjao prethodni vlasnik (vidi se po datumu) i ovaj sadasnju je made in HU.

      mnogo sam letovao..mislim razumemo se.

      onaj drugi lako kvarljivi relej za brizgaljke sam letovao cim sam uzeo auto, crko bio posle 10 dana.

      ali ima jedna interesantna stvar koja me kopka, ECU od paljenja tipa EZK je isto Bosovo i gotovo nikada se ne pominju problemi sa lemovima.
      opet neki banalni releji su notorni problem iako imaju tek po koju elektronsku komponentu na plocici.

      srecom, takvi kvarovi kostaju 10 dinara troska na materijal za popravku
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        I nesto jevtine radne snage

        Jadni ljudi koji ne znaju sta trebaju da urade. Propast ziva.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          da, u pravu si potpuno.

          pre jedno 2 godine bio sa poznanikom u Auto Luka na novosadskom putu za neke informacije.

          dok smo se muvali cekajuci odgovor na upit, dosao covek sa slicnim kvarom da priupita za popravku.
          bez dvoumljenja "strucnjaci" su procenili da je kvar tezak, da je crkao "kompjuter" i prateci delovi je je "sigurno" nesto ozbiljno kada auto ne moze ni da upali ni posle nekoliko pokusaja/dana.

          i slusam cene--relej ubrizgavanja 400+evra, ECU 1200 evra, senzor na zvonu menjaca 550 evra i slicno...covek samo sto nije pao od soka i pita moze li se prvo auto dijagnosticirati pa da se ne menja sve to...


          e sad ono sto mene izludjuje- ne ne moze vec vi samo ostavite auto mi cemo da otvorimo radni nalog i nas majstor ce da utvrdi zamenom sta je posredi.

          cisto da neko ne nasedne na price iz te auto kuce i ne ostavi auto sa blanko radnim nalogom inace je nagrabusio.


          posle sam cuo da su cak i neke ambasade pocele da zaobilaze servis i pocele da voze aute u Budimpestu/Bec.

          moj klijent redovno posecuje servis u Bolonji, kaze da mu je to i do 3 puta jeftinije sa sve putem i hotelom nego ovdasnji ovlasceni servis.

          tako da mozda i nisi svestan koliko si tacno i surovo pogodio u centar kako bi ovde izgledalo dranje da se nesto zaista ozbiljnije pokvari.

          a da ne pominjem sto je po mojoj proceni strucnost u zaostatku za cenama u svetlosnim godinama.

          cak i za zapadne pojmove ovde se udara po usima za neke marke vozila u sta ja ubrajam Mercedes, Jeep, Chrysler grupaciju, Subaru, Volvo, BMW mi prvo padaju na pamet... znam ljude koji su za banalne stvari platili maltene za 'dobar dan" od 200 evra pa nagore sve do par hiljada za aute maltene nove (manje od 5 godina po papirima vrhunski kvalitetno izradjene).

          Hyundai, Kia sada daju 3 odnosno 5 godina totalne garancije i ja sam kao veverica ukapirao da je sadanjsa evro industrija negde promasila kurs ako misli da zaista toliko ocekuje od vlasnika da placa odrzavanje u ispravnom stanju jednog modernog auta povrh na onu poveliku cenu novoga.

          na sajmu gledao genericki dijagnosticki set sa minimumom funckija za Volvo VADIS sistem i cena koja se trazi je nekih 6500 evra a to je samo za citanje kodova, sa tim ne moze da programira niti da se pridje vise od pola kompjutera u autu. samostalni rad vlasnika je cenim potpuno iskljucen.

          eto, odoh u rumble off

          iz tudjih iskustva sam za sebe ukapirao da je prastari LH ipak neki optimum komplikovanosti i dostupnosti delova (pa i aftermarket ima danas za skoro sve senzore i jedinice) nesto sto mogu da podnesem.

          mozda zagadjuje ovu temu pa brisite moderatori ako smeta.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #6
            Morat cemo otvoriti novi podforum. Prostor za ventiliranje. Samo udrite;
            maknut cu kad se svi izredaju.

            Mozda ce pomoci nekim vlasnicima garaza i mehanicarima
            da uvide potencijal na trzistu te da ponude uslugu u tom sektoru. Govorim uopceno zato jer neznam detalje na vasem terenu. Ocito da je lokalnim monopolistima potrebna konkurencija koja bi izbalansirala situaciju sa ponudom i potraznjom. Monopol i ekonomija multinacionalnih korporacija definitivno nemaju kupcev interes pri srcu.

            Dranix, na primjer, treba otvoriti servis za popravljanje elektronskih sklopova, PCM, instrument table, releji.

            Comment

            • Boki Ar
              CBC Senator XXL
              • 11.11.2004
              • 2827
              • Aranđelovac
              • Vektra

              #7
              Servis za popravljanje elektronskih sklopova, PCM, instrumen

              Postoji servis koji to radi..u Bg,znam ljude,neću pisati firmu i to zbog reklame,pišem da svi znaju da takvo nešto postoji.Sad,moram i ja da idem u off pitanjem..:
              Koliko bi valjalo naplatiti (realno ni po babu ni po...ujki ni ujkinoj tetki već po tašti i po SVASTIKAMA )
              ovakvu popravku ABS..."Sija " lampa od kvara..sa dijagnostikom ne priča..posle mnogo pretrage utvrdjeno da ECU ne odgovara..montiran bio od M3...doneli drugu ECU,postavljeno..lampa se isključila,krenuo -lampa..pljas...
              Uradjena dijagnoza,prednji levi senzor...donet drugi (nem* pojma odakle im sve to) sa celim trapom,skinut semzor,proveren,postavljen,greška poništena ..sve OK...
              Koliko ovo vredi,kad bi se plaćalo...

              BP
              ************************

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Pa nije to bas jevtino. Neko realno mora da plati zalihe. Ljudi su spremni i moraju da zarade. Pa znamo svi da je takav auto skoro za bacanje ako se ne sredi. To je dar bogova da postoji neko ko se time bavi a da je blizu. I to i za obicne ljude i za vas profesionalce. Ti kao i svi majstori kad ti dodje auto moras da ga resis jer se to od tebe ocekuje a ne zivis u Nemackoj niti je musterija bogati Nemac. Prokleto zajebana situacija. Ipak, ima i po koje zvezdice na nebu.

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #9
                  Dr. Boca, na zapadu je javno diskutiranje cjenovnika zabranjeno na forumima. Smatra se namjestanjem cijena. Inace, radne procedure su
                  standardizirane vremenski sto istovremeno ne znaci da se svaki posao moze podvesti pod te standarde. Na primjer, ustanoviti da postoji kratki spoj na zicama bi se moglo podvesti pod dijagnostiku. Samo trazenje lokacije kratkog spoja prelazi u rad koji moze biti neizvjesan. Ako musterija ne zeli riskirati neizvjesno vrijeme, onda mu se proda novo ozicenje uz standardizirani vremenski rad. Ti nisi auto napravio, nisi im ga prodao, nisi ga pokvario. Ne stidi se racunati za uspjesne popravke. Tvoj posao je da ponudis kvalitetan servis, musterijin posao je da plati za tu opremu koju ti nemas. Nije tvoj posao da studiras elektroniku cijelu noc kako bi uspio sloziti nekakav uredjaj da mozes popravljati aute koje:
                  1. nisi napravio
                  2. nisi prodao
                  3. nisi pokvario

                  Ovdje dodju s autom koji ima na tisuce ugradjene muzike, televizora, tockova i guma, pa se onda hoce cjenkati oko sitne love koju treba dati da bi se omogucilo da motor normalno pali i radi.

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Bas tako. Secam se da neki moji drugari nisu hteli ni da pipnu recimo televizore koji su vec "popravljani" zbog sumnje da su modifikovani. Uvek je veoma tanka granica izmedju utrosenog vremena tj. procene koliko ce to trajati i rada na sigurno. Ma zamenis ako imas ako nemas, nemas. Moze biti veoma opasno da se neko upusti u nesto sa nesagledivim krajem u vremenskom smilsu a i ostala iznenadjenja nisu nemoguca (ispravljanje tudjih gresaka). Kod servisa bilo koje vrste je procena glavna fora. Ako se tu pogresi radi se dzabe. Nazalost ovo sve nema veze sa golom tehnikom ali svi mi zivimo u vremenu i ipak je to glavni faktor svega cak i onda kad to ne primecujemo.

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #11
                      15-20EU



                      Bocko,hocu svoj deo necete da me prevarite
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • Boki Ar
                        CBC Senator XXL
                        • 11.11.2004
                        • 2827
                        • Aranđelovac
                        • Vektra

                        #12
                        nećete da me prevarite...

                        Šta kažeš? Daj mi tu lopatu
                        Pozzzzzz
                        auh..kakav offf

                        Comment

                        • dieselman
                          CBC Senator XXL
                          • 14.11.2005
                          • 833
                          • tt

                          #13
                          Originally posted by dranix
                          .... Kod servisa bilo koje vrste je procena glavna fora. Ako se tu pogresi radi se dzabe. .. o.
                          Ovo je glavna stvar ako hoces da ostanes u igri.

                          Comment

                          • Boki Ar
                            CBC Senator XXL
                            • 11.11.2004
                            • 2827
                            • Aranđelovac
                            • Vektra

                            #14
                            Procena

                            Vali,hvala za savet...@ to je problem kod nas..nedostaja edukacija po pitanju managementa i jednostavno ophodjenja prema mušterijama.

                            Dranix i Dieselman,potpuno tačno..kako sada pravilno proceniti.. to je vrlo diskutabilno...pošto je Vali dao "zeleno" očekujem da odgovorite ovde po pitanju ovoga... znam da je teško ali....
                            Pozdrav!
                            Boki
                            ***************

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #15
                              Vrlo jednostavan princip. Cijena se odredjuje na kraju posla. Obicno se krene sa jedim do dva sata za uspostavljanje bazne linije i musteriji se da do znanja da je ostatak otvoren za procjenu tokom rada na problemu.
                              U pitanju je kako se netko postavlja prema musteriji na samom pocetku.
                              Mnogi od vas ce misliti da sam lud s obzirom na ovakav predlog i da ne zivim kod vas pa ne znam sto govorim.

                              Evo ovako, kad bi vas netko poslao u sumu da ulovite zeca, kako bi mu zaracunali taj posao? Koliko vremena i napora treba. I koliko je to vrijeme i napor nekome vrijedno. Komplicirano.

                              Comment

                              Working...
                              X