NOVI DIJAGNOSTICKI IZAZOV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dieselman
    CBC Senator XXL
    • 14.11.2005
    • 833
    • tt

    #16
    U mom poslu ( remont bosch pumpi) je mnogo jednostavnijetvorim pumpu,procenim sta je za zamenu,sta za popravku i postavim cenu.Ako musteriji odgovara-radimo.Malo ima mesta za iznenadjenja.Kod "zicarskih" poslova je problem hoce li se uopste naci problem,tako Boco da mislim da "sacujes" musteriju i vidis koliko mu je tvoj posao znacajan,saberes trud i znanje i cena je tu.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      ima tu jos jedna nezgodacija u nasim uslovima, barem iz mog iskustva (dok sam se bavio servisiranjem sirove elektronike na nivou komponenti).

      musterija koja donese neispravan uredjaj ocekuje popravku, i to trajnu. preduslov je dijagnostika da se utvrdi razlog kvara. to kosta.
      naravno popravka vuce za sobom i garanciju. i to kosta, mislim garancija.

      onda, musterija se iznenadi cenom i nece da popravi uredjaj vec ce radije da juri neki polovni kao ispravni (na casnu rec) za manje para koji kako moze da vrati u roku od par dana.

      i to je naravno jeftinije.

      e sad, objasniti nekome da je pravilno popravljen uredjaj pouzdaniji od nekog polovnog iste starosti a nepoznate predistorije je ravno posedovanju magicnih moci...
      a tu je i faktor, ma taj me sigurno zavrce kada je skuplji od polovnog sa buvljaka koji eto super radi.
      radi, ali se ne zna dokle ce i garancija naravno ne postoji.

      a nas svet se naucio proteklih decenija da prvo gleda da bude sto manja cena, pa tek onda na funkcionalnost proizvoda i eventualno pouzdanost.

      X puta cujem tezu da su delovi za Juga bagatelno jefitni pa nije strasno sto se cesto kvari i cesto menjaju. rad na zameni, vreme koje se utrosi kao da niko ne racuna, neupotrebljivost auta dok stoji i izgubljenu zaradu...

      to se odnosi na maltene sve vrste servisiranja, kod nas je nekako vreme kategorija koja se zeli ne uzimati u obzir.

      i kako sada proceniti to vreme a da ipak musterija prihvati servisiranje- ako nema musterija dzabe i najveca strucnost.

      hm, da li se moze normirati na norma sate dijagnostika ?
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #18
        hm, da li se moze normirati na norma sate dijagnostika ?
        Sto se moze normirati je pocetno vrijeme. Ovdje je praksa 1-2 sata, uz cijenu od $75-$95. Ako se postavi vremenski minimum dodje do balansa;
        jedan posao uzme 15 min., drugi 50 ili malo vise. Uz posjedovanje potrebne opreme, znanja i tehnicke literature stvar funkcionira. Na taj nacin garaza si moze dozvoliti da potrosi vise vremena na neki tezi slucaj, a da ne naplacuje velike sume.
        Apsolutno vazno je reformulirati i redefinirati pojam dijagnostike. Odvojiti ga od ideje da je to kopcanje nekog instrumenta koji ispise sto i gdje je problem, pa onda odes na buvljak i kupis polovni dio. Isti problem postoji i ovdje. Ja, na primjer, ne uzimam dijelove od musterija. Moja usluga je ispravna funkcija njihovog vozila u nekom normalnom vremenu, ne komad zeljeza i prljave ruke koje sam im naplatio. Kad dodje do dijagnostike i hoce ici u detalje, kazem im da ne placaju moje vrijeme, nego moju glavu (znanje).
        Brick-ov slucaj sa relejem na primjer. Najprije se mora ustanoviti da pumpe nisu aktivirane. Moze se sumnjati na relej, no mozda je i ozicenje.
        da bi se znalo mora se doci do releja. Sad treba definirati taj dio posla;
        dijagnostika ili samo gole ruke.
        U svakom slucaju, mora se traziti put izvan zacaranog kruga. Jednog dana, kad bude dovoljno interesa, dodjem pa odrzim seriju seminara na temu shop management.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          hm, cisto za info prema tome koliko je meni poznato, ovde kada se pomene cena reda 20-30 evra po satu mnogima je to kao tezak sok a 50 evra ili vise i vec si sumnjicav.

          a neretko se radi o popravci uredjaja koji kosta desetine hiljada evra.

          jedno moje iskustvo- kupio ovdasnji covek na nekom sajmu negde na zapadu original Jacuzzi ogromnu kompjuterizovanu kadu.
          povezao neki elektricar i od tada ne radi centralni kompjuter tako da vise nema grejanja vode.
          pronadjem kvar, otklonim i potrosim 3- 4 sata rizicnog rada (nema dokumentacije, nema popravnog ako se nesto spali, nema supporta proizvodjaca, nema nista) i onda kada naidje placanje pocinju prve (besmislene srceparajuce) price...
          i plati se na kraju, samo me nervira nedostatak osecaja za vrednovanje rada tipa "ma lako je to samo cacnes"....
          ako je lako uradi sam, ako nije cuti i placaj ili ne zovi u pomoc.

          da ne pricam da kuca ima 7-8 ari povrsine, luksuzno uradjena itd...

          ali uvek, zovu ponovo i po pravilu sve plate ali se tesko rastaju od novca da je cudo jedno kada je domaca pamet, radna snaga, proizvod u pitanju.

          ako je strano, ma nema veze koliko kosta...placaj.

          nekako ovde cim je neka roba po poreklu strana kao odmah je bolja, obicno jeste ali ne i uvek pogotovu ako ta strana bas jeftino kosta.
          a dobro i jeftino obicno ne idu zajedno...
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Boki Ar
            CBC Senator XXL
            • 11.11.2004
            • 2827
            • Aranđelovac
            • Vektra

            #20
            Kompjuterizovani Jacuzzi

            Brick,ovakvu priču znam iz mog grada..da se to nije dešavalo ovde ,u Ar?

            Vali,tvoja ideja sa seminarom za "garage management" uopšte nije loša...čak..odlična je .. Ti si te škole prošao,video,naučio...treba samo da se izjasnimo ko je za to..lično bih vrlo voleo da naučim nešto o tome,gde se još na početku kaže da je najveći problem u servisu -zapravo sami VLASNIK.

            Pozdrav svima!
            BP
            *******************

            Comment

            • Darth Nihilus
              CBC Senator XXL
              • 13.04.2005
              • 417
              • Srbija, Paracin

              #21
              Oću i ja na seminar. Bavim se komjuterima, mrezama i elektronikom a najveci problem je naplatiti. Ovde ljudi misle da se znanje ne plaća.
              Do not underestimate the power of the Dark Side

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #22
                Znanje (glava) dobrog i iskusnog majstora uglavnom sluzi da se skrati vreme a ne nesto sto se naplacuje (nazalost). Ipak to je uslov da se otkloni kvar uopste ili za neko normalno vreme. Nemojte se cuditi kad majstor nece da komentarise detalje. Kad znanje ne kosta nista zasto neko hoce da zna sta je. Jel radi? Radi. Platis i ides. Ali neee. Ja kao musterija hocu da znam da me slucajno majstor nije zajebao pa pitam do bola. Onda ponekad nastaju fantasticne price. Kad bi neko jos shvatio da i to kad majstor prica i zabavlja musteriju KOSTA. Drugo smo mi ovde bez obzira sto je neko na ovom forumu profesionalac a vecina nije. U servisu pocinje da odkucava vreme od trenutka kad se otvori do kad se zatvori uvece. Slobodno vreme je privatna stvar. Neko cak i njega nadje nacin naplati.
                Valent, ti hoces da kazes da ja kao musterija sa "lakim" kvarom trebam da platim vreme onog koji ima "tezi" kvar? Izvini ali to je uravnilovka i najveca greska covecanstva. Ako neko ima peh (tezak kvar) neka baci auto. To je najjevtinije. Kod vas je znaci 100USD sve. Ne kazem da je to skupo ali zaista nije posteno prema musterijama. Jednom ce ta ista musterija da plati i 15 minuta. Drugi put 5 sati. To mi je nekako normalno. Ali SVAKI put 2 sata je bas pijacni nacin poslovanja mada, priznajem, na osnovu ljudske psihologije je taj vas nacin sasvim prihvatljiv. Vecina (masa) je uvek kriva sto svi mi moramo da joj se prilagodimo pa kako nam bude.
                U svakom slucaju samo dijagnostika mora da se naplati. Pa bre ljudi i u pokeru platis da bi video.

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #23
                  Dranix, cijela stvar je daleko kompliciranija nego sto se vidi na "povrsini".
                  T i ne zelis platiti vrijeme ulozeno u neciji tudji popravak, razumljivo. No istovremeno ne treba zaboraviti da se bolji dio te jednacine odnosi i na tebe, dakle i tezi slucaj na tvom autu bit ce naplacen manje.
                  Treba opet naglasiti relativnost cijele situacije. Sto odredjuje da je za doticni problem potrebno 15 min, a ne 1 sat. Ponekad je razlika samo u dobrom raspolozenju i nadahnucu mehanicara, ako se tip svadio sa zenom to jutro pa nije dobre volje, sto onda, kakva ce biti njegova proizvodnost. Ako pocetnik uzme za posao 1 sat, a znalac samo 15 minuta, kako odrediti cijenu. Bilo krivo ili pravo ja naplacujem minimalno jedan sat. Trzisni odnos ponude i potraznje mi dozvoljava taj nivo. Ako musterija ne prihvata dam im par adresa na koje se mogu obratiti. Mnogi prihvate cijenu odmah, nekima se cini previse pa idu dalje, a mnogi pokusaju drugdje pa se vrate nezadovoljni uslugom. Ustanove da niska cijena nije najvazniji faktor.
                  Osim toga, sto se na danasnjem autu moze napraviti za 15 minuta.
                  Rekao sam jedan do dva sata, gdje se uzima jedan sat minimalno, a dva maximalno, ne dva sata svaki put i ne dva sata za testiranje alternatora i baterije ili pregled kocnica.
                  Imam kolegu iz Makedonije koji naplacuje sto manje moze i uzima sto manje vremena na dijagnostiku misleci da to zadovoljava musterije.
                  Razbija mu se sistem o glavu jer uvijek nesto promasi i vracaju mu se popravci nazad. U tom trenutku psihologija radi protiv njega zato jer ono sto nije uvidio odmah sad mora popraviti iz vlastitog dzepa.

                  Ja kao musterija hocu da znam da me slucajno majstor nije zajebao pa pitam do bola
                  Ja uvijek nastojim pomoci musteriji da shvati tehnicku stranu posla do odredjene granice, to je dobro za posao. No da bi opravdavao svoj nacin rada i cjenik ne pada mi na pamet. Do bola?????
                  Zar i ti smatras svakog mehanicara prevarantom i neznalicom.

                  Pa problem i jeste u tome sto garaze nemogu postaviti svoju uslugu na otvoreno, uvijek je nekakva graja oko toga. Umjesto toga na reklamu se stavljaju niske cijene, a prihod se nadoknadjuje prodajom dijelova i procedura koji nisu potrebni. Dosao sam do uvjerenja da je i vozacka javnost djelomicno kriva za situaciju nipodastavanjem vrijednosti koju dobivaju. Ja ne branim necasno i neposteno poslovanje u auto servisnoj industriji, samo se borim za priznanje (moralno i financijsko) onom dijelu industrije koja svoj posao obavlja korektno, s tehnickim i etickim integritetom.

                  Mala anegdota. Jednom nasem odnedavnom imigrantu otisla elektronika za iskru (ign. module). Dva tjedna nakon popravka, evo ga narogusenog, kaze da smo mu zeznuli grijanje i hladjenje kako smo radili zadnji put. Ni da pita hocu li pogledati sto bi moglo biti. Sjedoh u auto, maknuh rucicu ventilatora i eto ti grijanja i hladjenja. Ma ni ispricavam se ni nista.

                  Do bola kazes. Ma imam ja bol svaki dan.
                  Imam i lijek. Od prvog ide cijena gore.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    nije, prica je iz BG.

                    ali je navodim kao simptomaticnu, cesto se kuka i kada nema bas nikakvog osnova i cena rada je fer obzirom na rizike, obim, potrebna predznanja, ispitivanja i na kraju i garancije.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Boki Ar
                      CBC Senator XXL
                      • 11.11.2004
                      • 2827
                      • Aranđelovac
                      • Vektra

                      #25
                      Cene i to ...

                      Da,,Brick imaš pravo.Poušno jeste,a i Vali je u pravu skroz.
                      Vidite,kad dodje čovek sa takvim kvarom..na pr.*ladan lem u releju..ti skineš ,zalemiš..vratiš..popravljeno.
                      i onda on pita..za to lemljenje tolkio i toliko para...ee,kao ..vi "derete". šta onda?
                      Ja nemam boljeg rešenja osim:"Gospodine,donesite deo sledeći put,rasklopite,pokažite gde da zalemim i ja ću to uraditi besplatno"

                      Ne znam kako drugojačije može da budu i "vuk sit ...itd"..očekujem još komentara na ovo...
                      Pozdrav!
                      BP
                      *************

                      Comment

                      • Boki Ar
                        CBC Senator XXL
                        • 11.11.2004
                        • 2827
                        • Aranđelovac
                        • Vektra

                        #26
                        e,sad...

                        ....pogledajte ,pa recite...Koja je cena za ovo?


                        Samo,nemojte da bude :"što nisi učio za popa...ili pico-mehaničara"
                        Pozzzzzzz
                        BP
                        **************

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #27
                          Musterije su takodje veoma neuvidjavne i ne cene nista. Ne samo one siromasne nego oni bogati jos vise. Mora da se ima "tarifa". Izgleda da cackaju mecku pa hoce da im se zameni umesto da lemis a to niko nece da plati jer tek to kosta cak i ako je polovan deo.
                          Valent.
                          Hteo sam da kazem da musterije cesto trose vreme majstoru ni za sta (za tehnicku pricu) koju mnogi i ne razumeju do kraja. Ne mislim da su majstori uopste neposteni. Nikada nisam imao losa iskustva a nisam ni losa musterija. Kod majstora NIKAD ne idem ako ne moram. Mnogi majstori znaju manje od mene ali imaju alat i uslove koje ja nemam inace tesko da bi me iko ikada video. Obicno znam unapred sta fali pa ne bi ni mogle da prodju lazne price i cene mada mi se nikada to nije ni desilo. Zaista se ne secam kad je neko hteo poslednji put da me zavrne. Na kraju krajeva razliciti majstori imaju razlicite cene za istu intervenciju pa ne nalazim da je neposteno da je neko duplo skuplji. Veoma rado dajem novac za usluge i ne pogadjam se nikada jer obicno "kupim" i koju foru. Ili prihvatim ili se okrenem i odem i onda je to vecno. Ima i drugih musterija i drugih majstora, hvala bogu. Majstor sa losom procenom je los majstor u svakom smislu
                          Nazalost, kad je korektnost u pitanju ljudi slabo polaze prvo od sebe a traze da su oni koji se placaju obavezni na ne znam ni ja sta ne razmisljajuci da svako extra ima i extra cenu. Takodje i oni majstori koji imaju extra uslugu za normalnu cenu jako dobro znaju sta rade. I dobri i zli glasovi se sire brzinom svetlosti.
                          Ako malo vratim film unazad statisticki je da su majstori deraci UVEK losiji majstori u odredjenoj populaciji i svim strukama koje su meni poznate. Odnosi se na SCG. Ebiga, neko tri stvari koje jedino zna u zivotu "ume" da naplati, naravno, dok ima kome. A ima uvek. Oni drugi super majstori rade svoj posao sa lakocom i brzo pa smatraju da je dovoljno koliko naplate a losi se uce i to traje satima i ponekad danima. Neko mora da plati taj "intelektualni" stres.

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #28
                            Ja licno ne volim da prljam ruke ali zato cenim to kad neko to radi sa zadovoljstvom. Desavalo se da upoznam i one koji dzabe imaju prljave ruke kad imaju nedovoljno znanja. Ipak um caruje a snaga klade valja. Ipak kad su automobili u pitanju mora da se zavrnu i rukavi i to dobro.
                            Sklanjaj tu fotku inace ce te Boost odmah zezati za rukavice.

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #29
                              Re: e,sad...

                              Originally posted by Dr Boca
                              ....pogledajte ,pa recite...Koja je cena za ovo?
                              Slika
                              Samo,nemojte da bude :"što nisi učio za popa...ili pico-mehaničara"
                              Pozzzzzzz
                              BP
                              **************
                              To po meni nema cenu i to je ono sto najvise mrzim. 10-20 X dnevno moram da operem ruke sa pastom. Ono sto nema cenu je moje zdravlje tj. moja koza koja se strahovito unistava.
                              Ali stvari stoje ovako posto to niko ne placa. Zavisi sta si radio i koliko.
                              Tvoje toliko zaprljane ruke mogu biti samo od jednog redovnog servisa, tj.zamene ulja, filtera i svecica od 15-20 min. sto znaci oko 300-1000din
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              • Boki Ar
                                CBC Senator XXL
                                • 11.11.2004
                                • 2827
                                • Aranđelovac
                                • Vektra

                                #30
                                Ok

                                OK je M-power..ali ne može ovoliko baš od lakog servisa...Otkada mi je jedna doktorka objasnila kakva je "smrt" za kožu ovo,a tek benzin,nitro-razredjivač ,aceton...auh...

                                Comment

                                Working...
                                X