Golf V 1.6 8V + GAS problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rifi
    CBC Član
    • 15.05.2010
    • 12
    • Juzni bulevar

    Golf V 1.6 8V + GAS problem

    Pozdrav forumasi,
    dugo sam oklevao da se obratim, u nadi da cu sam da resim problem, ali to ocito nije moguce...

    Zapravo, vlasnik sam Golfa V 1.6 8V (75 kw sa ugradjenim plinskim uredjajem Landi Renzo Omegas - crne MED-ove dizne (tako uvezen iz Nemacke) vec godinu i po dana. Trenutna km 170k - kupljen od prvog vlasnika na 150k sa svom propratnom dokumentacijom koja dokazuje kilometrazu...

    Prvi sto sam uocio na autu je da sitno trese u leru (ne variraju obrtaji na instrument tabli ali se osecaju podrhtavanja motora u sedistu i cuje nepravilan rad).
    Nakon mesec-dva od kupovine dosao je, prema servisnoj knjizici, mali servis na red, pa sam se otisao kod mehanicara kod kog godinama unazad odrzavam auta bez zamerke.
    I na njegovu konstataciju da auto nepravilno radi u leru, posumnjao je na svecice i predlozio zamenu. Nakon zamene, inace originalnih NGK svecica, Bosch-ovim odgovarajucim svecica prema katalogu za taj tip benzinskog motora, problem je i dalje prisutan. Mehanicar predlaze ciscenje klapne gasa i nakon toga se javlja novi problem. Zapravo, nakon rucnog ciscenja klapne i kalibracije, po paljenju auta i drukanju papucice gasa do5-6000 obrtaja, u jednom momentu pali EPC i ASR lampicu. Nakon vise pokusaja da obrise gresku, uspeva, ali se problem ponovo javlja kroz dve-tri nedelje i nakon toga sve ucestalije. Dijagnostika je upucivala na:

    P0221 - Throttle/Petal Position Sensor/Switch 'B' Circuit Range
    P0304 Cylinder misfire detected

    Obzirom da sam sumnjao da je problem sa plinom, vozio sam auto mesec dana iskljucivo na benzin i sve greske su nestale.
    Prebacivanjem na plin, nakon mesec dana, posle pola sata voznje javile bi se iste greske.

    Elektricar je nekim aparatom ispitivao kablove za svecice i navodno su ispravni.
    Vibracije su prisutne i na benzinu i plinu, s tim sto su na plinu daleko izrazenije.

    Ostaje sumnja na bobinu (kod Golfa V je pakovanje sve 4 bobine).

    U medjuvremenu, zamenom rasporeda plinskih dizni, dijagnostifikovana je neispravna plinska dizna i njenom zamenom nestala je greska vezana za Cylinder misfire detected.

    Nemiran rad je i dalje prisutan, ali nema gresaka.

    Nakon toga nije se javlja ni greska , ni za klapnu gasa ni za nedostatak varnice na cilindru.

    Interesantno je to da je auto preko zime pod sauhom auto radio perfektno, kao sat, da bi kad se zagreje opet imao ta sitna podrhtavanja i vibracije.

    Takodje auto trese i pri polasku, ali je to delom smanjeno zamenom nosaca menjaca. Navodno nosaci motora su ispravni.

    Mehanicar na konstataciju da auto pod sauhom (naravno na benzinu, nije moguce da hladan radi na plinu) radi perfektno, predlaze zamenu senzora temperature ali to ne daje nikakve rezultate.

    Ovih dana, nakon sigurno 6 meseci bez greske EPC + ASR ona se opet javila. Nema check lampice niti ocitane greske, znaci samo EPC + ASR problem, ubacuje motor u SAFE mode i neophodno je da se ugasi i upali auto kako bi se nastavila normalna voznja. Naravno, problem se opet javlja iskljucivo na plinu.

    Ja laicki problem vezujem za temperaturu (preko zime nije bilo tog problema, a vec sam naveo da pod sauhom radi perfekto), i sumnjam na neki senzor ili eventualno struju, a sta je uzrok pitam vas

    BTW paljenjem klime dizu se obrtaji i auto radi bolje nego bez nje, ali ne tako dobro kao pod sauhom

    Hvala unapred i pozdrav
  • hirurg83
    CBC Senator XXL
    • 26.02.2014
    • 398
    • Banjaluka
    • VW Jetta

    #2
    Nigdje ne procitah da si isao kod majstora za plin te opreme?

    Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

    Comment

    • Rifi
      CBC Član
      • 15.05.2010
      • 12
      • Juzni bulevar

      #3
      Originally posted by hirurg83 View Post
      Nigdje ne procitah da si isao kod majstora za plin te opreme?

      Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока
      Logicno valjda, nisam sam menjao raspored plinskih dizni...

      Cini mi se da sam napisao da auto ima vibracije i na benzinu...

      Comment

      • zeljkoci
        CBC Veteran
        • 12.05.2008
        • 143
        • La
        • Fiat Punto. 1.2

        #4
        druze, kad si zamenio onu jednu plinsku diznu, da li si odradio kalibraciju i podesavanje ubrizgavanja plina u voznji?
        To je pod obavezno.
        Uostalom, ja sumnjam na neispravnost sve 4 dizne., tj, na neispravno podesen plinski uređaj

        Comment

        • Rifi
          CBC Član
          • 15.05.2010
          • 12
          • Juzni bulevar

          #5
          Originally posted by zeljkoci View Post
          druze, kad si zamenio onu jednu plinsku diznu, da li si odradio kalibraciju i podesavanje ubrizgavanja plina u voznji?
          To je pod obavezno.
          Uostalom, ja sumnjam na neispravnost sve 4 dizne., tj, na neispravno podesen plinski uređaj
          Ne. Covek je jednostavno zamenio diznu i to je to.
          Nekad ranije je podesavao kroz plinski komp. smesu - obogatio je, i menjao je zimus temp. na kojoj da prebacuje na plin jer je seckao po prebacivanju na plin nekih min-dva.

          I ja takodje sumnjam da i ostale plinske dizne nisu bas sjajne, ali jedino je ova izbacivali gresku, i zatvaranjem (stiskanjem kljestima) creva koje vodi do te plinske dizne jedva da se primecivala promena u radu, ostale dizne su drugacije reagovale.

          Matematikom sati koji su upisani na plinskom uredjaju, dosli smo do racunice da je od 170.000 otprilike 70.000 presao na plinu tako su ver'vatno i one (plinske dizne) dotrajale...

          Ali mene i dalje muci zasto ima podrhtavanja i na benzinu.

          Juce sam testirao i rad na benzinu, i ako bi, dok je ukljucena klima i radi na nekih 800-900 obrtaja, iskljucio klimu - obrtaji bi pali na 600 i onda pocinje da igra ler gas - od 600 do 900 - posle mozda minut se normalizuje ali do tad kazaljka igra i motor se gusi...

          Da li to mozda upucuje na klapnu gasa?

          Pozdrav

          Comment

          • zeljkoci
            CBC Veteran
            • 12.05.2008
            • 143
            • La
            • Fiat Punto. 1.2

            #6
            Mozda, ali ne mora da znači.
            Jednostavno, tebi su se poklopile neke stvari u isto vreme, a to je:
            - prljave benzinske dizne
            _ prljave plinske dizne ili nije odrađena kalibracija kako treba. A i sam si rekao da nije nista podesavao mapu kad ti je zamenio onu plinsku diznu

            Comment

            • Rifi
              CBC Član
              • 15.05.2010
              • 12
              • Juzni bulevar

              #7
              Originally posted by zeljkoci View Post
              Mozda, ali ne mora da znači.
              Jednostavno, tebi su se poklopile neke stvari u isto vreme, a to je:
              - prljave benzinske dizne
              _ prljave plinske dizne ili nije odrađena kalibracija kako treba. A i sam si rekao da nije nista podesavao mapu kad ti je zamenio onu plinsku diznu
              Hvala na savetu, probacu sa kalibracijom plinskih dizni.

              Jutros je, po prvom paljenju odmah izbacio gresku (zapravo upalila se lampica za ASR). Znaci ova greska definitivno nije vezana za plin, jer je lampicu upalio iste sekunde po paljenju hladnog motora.

              Ta, nazovimo je greska (iako ne ocitava nikakvu gresku niti se pali check lampica, vec samo ASR ili ASR i EPC kombinovano) ocito nema pravila kad se javlja.

              Znaci u nekim slucajevima upali samo ASR i tada nesmetano mogu da nastavim da vozim, dok kad upali EPC i ASR moram da ugasim motor jer je u safe mode-u.

              Ne mogu da tvrdim zasigurno, ali imam utisak da se greska javlja samo pri niskim obrtajima (kad radi na leru - oko 600 rpm ili u situacijama ako se vozi u visoj brzini nego sto bi trebalo npr. u 4. brzini 40 km/h.

              Takodje svetla (kako unutrasnja tako i spoljasnja) variraju isto kao i rad motora - kad padne broj obrtaja tada i svetla trepere. Vise puta su elektricar, mehanicar i plinski majstor merili napon i navodno je u redu. Ispitivan je i akumulator (inace fabricki jos uvek) i on se pokazao kao ispravan (udarna snaga novog je 220, a pri merenju je dao rezultat od 200 sto je okej za 10 god star aku).



              Da li nesto vezano za struju moze biti uzrok ovih problema ili se varijacija struje javlja kao posledica nepravilnog rada motora?
              Da li je mozda neispravna klapna gasa (ali ne zaboravimo cinjenicu da pod sauhom motor radi perfektno)?
              Koji deo na autu regulise ler gas i da li mozda tu lezi problem?
              Da li je mozda problem u bobini, alternatoru, regleru, svecicama, akumulatoru, lambda sondi ili sta god?

              Jos jednom ponavljam, imam utisak da se greska javlja na niskom broju obrtaja. Da li to mozda prouzrokuje nepravilno punjenje aku pa se to odrazava na rad motor (lupam slab napon u pumpi za gorivo ili tako nesto...) ili se nepravilno punjenje javlja kao posledica, ili je kombinacija vise razlicitih problema?

              Da li mozda ima negde prekid u instalaciji (lupam masa ili prekid neke zice oko klapne gasa) ili osiguracima i odakle da se pocne sa proverom?

              Retko ko od majstora se zainteresovao da resi problem, u fazonu "ma teraj dok ide..."

              Pozdrav i hvala na utrosenom vremenu
              Last edited by Rifi; 18.06.2017, 22:46.

              Comment

              • hirurg83
                CBC Senator XXL
                • 26.02.2014
                • 398
                • Banjaluka
                • VW Jetta

                #8
                Ja mislim da tebe zeza aku, ako imas od nekog da posudis. Tj da zamjenis na neki period.

                Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

                Comment

                • Rifi
                  CBC Član
                  • 15.05.2010
                  • 12
                  • Juzni bulevar

                  #9
                  Originally posted by hirurg83 View Post
                  Ja mislim da tebe zeza aku, ako imas od nekog da posudis. Tj da zamjenis na neki period.

                  Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока
                  Ima logike obzirom da citave zime nisam koristio klimu pa samim tim nije ni bilo greske, ali cim je otoplilo klima radi po difoltu tj ne gasim je, a klima je veliki potrosac, pa se to ver'vatno odrazilo na napon. Takodje svetla su non-stop ukljucena.
                  Gledao sam i druge forume, pise da su ceste greske sa ABS-om ESP-om ASR-om vezane za los akumulator...

                  Hvala na savetu, probacu i sa drugim/novim akumulatorom.

                  E sad me muci jos da li varijacija ler gasa po iskljucivanju klime takodje posledica loseg akumulatora ili mozda nesto trece?
                  Navodim iskljucivanje klime kao jednu od situacija kad se javlja igra kazaljke za obrtaje i nepravilan rad motora, mada mozda nema nikakve veze sa klimom tj padom napona...

                  Comment

                  • canibal86
                    CBC Veteran
                    • 07.03.2010
                    • 155
                    • Sid

                    #10
                    Proveri ti druze stanje Egr ventila posto oce on da zeza ako je zaprljan i zato obrtaji hoce da variraju

                    Sent from my LG-D855 using Tapatalk

                    Comment

                    • Rifi
                      CBC Član
                      • 15.05.2010
                      • 12
                      • Juzni bulevar

                      #11
                      Originally posted by canibal86 View Post
                      Proveri ti druze stanje Egr ventila posto oce on da zeza ako je zaprljan i zato obrtaji hoce da variraju

                      Sent from my LG-D855 using Tapatalk
                      Jutros je konacno izbacio gresku:

                      P0121 - Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Range/Performance Problem

                      P0221 - Throttle/Petal Position Sensor/Switch 'B' Circuit Range/Performance Problem

                      odmah, po prvom paljenju auta, hladan motor, naravno uz prateci EPC i ASR...

                      Zezao je prvih pola sata voznje, pa sam cesto morao da gasim auto zbog safe mode-a

                      Po iskljucivanju klime, greska se vise nije javljala (mada mozda to nema veze...).

                      Obzirom da sam imao rutu od 300 km, nakon 200 km sam opet ukljucio klimu i nije se vise javljala greska, nastavio citav dan gradsku voznju i greske i dalje nema...

                      Kasnije se ocitao jos jednu gresku:

                      P0172 System Too Rich (Bank 1) - (mozda ima veze sa obogacivanjem plinske smese od zimus?)

                      Da li mozda ovo upucuje na nesto od prethodno navedenih potencijalnih problema (tipa aku ili EGR ventil) ili ostaje i dalje enigma?

                      Pozdrav i hvala jos jednom na savetima

                      Comment

                      • b_samardzic
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 1557
                        • Smederevo

                        #12
                        jesi li probao da dodas malo svezeg vazduha u usisnu granu dok je na leru? Ako hoces da resis problem zaboravi na plin pa kad resis pronlem onda prestelujes plin po benzinskoj mapi.

                        Comment

                        • GOLUB
                          CBC Član
                          • 06.04.2005
                          • 39
                          • Beograd

                          #13
                          Pranje dizni, stelovanje ventila, senzor pozicije gasa

                          Comment

                          • miha22
                            CBC Početnik
                            • 29.10.2017
                            • 1
                            • bijeljina
                            • golf 5 bifuel

                            #14
                            Golf V 1.6 8V + GAS problem

                            pozdrav,kazi mi prijatelju jesi li resio problem sa radom na leru,kod golfa?kod mene se pojavljuje isti problem,ali ne znam sta je u pitanju

                            Comment

                            • Rifi
                              CBC Član
                              • 15.05.2010
                              • 12
                              • Juzni bulevar

                              #15
                              Problem ler gasa nisam resio jos uvek, ali jesam problem u vezi greske koju je izbacivao s vremena na vreme - EPC + ASR. Zapravo džek koji ide u klapnu gasa se nalazi tačno ispod iberlauf creva koje ne dihtuje dobro i odakle curi ulje na džek koji je bio pun ulja i to je izazivalo grešku. Na to sam posumnjao jer sam letos čačkajući kabl iz klapne, doveo do toga je da je greška bila prisutna non stop (kad kažem greška mislim na EPC + ASR = limp mode). Opet nakon mrdanja kabla, greška je nestala.

                              Što se tiče ler gasa, nadam se da nas neko posavetuje. Jedino zasigurno znam da auto zimi kad je spolja minus, POD SAUHOM RADI PERFEKTNO. Čim postigne radnu temperaturu, opet drhti u leru kao da se guši. Mehaničar je savetovao da promenim davač temperature, što smo i učinili, ali bez rezultata.

                              Mozda je svakako problem u klapni (bez obzira na gore saniran problem sa džekom na klapni gasa).


                              Dajte ideju sta bi moglo biti...

                              Pozdrav

                              Comment

                              Working...
                              X