Pozdrav forumasi,
dugo sam oklevao da se obratim, u nadi da cu sam da resim problem, ali to ocito nije moguce...
Zapravo, vlasnik sam Golfa V 1.6 8V (75 kw sa ugradjenim plinskim uredjajem Landi Renzo Omegas - crne MED-ove dizne (tako uvezen iz Nemacke) vec godinu i po dana. Trenutna km 170k - kupljen od prvog vlasnika na 150k sa svom propratnom dokumentacijom koja dokazuje kilometrazu...
Prvi sto sam uocio na autu je da sitno trese u leru (ne variraju obrtaji na instrument tabli ali se osecaju podrhtavanja motora u sedistu i cuje nepravilan rad).
Nakon mesec-dva od kupovine dosao je, prema servisnoj knjizici, mali servis na red, pa sam se otisao kod mehanicara kod kog godinama unazad odrzavam auta bez zamerke.
I na njegovu konstataciju da auto nepravilno radi u leru, posumnjao je na svecice i predlozio zamenu. Nakon zamene, inace originalnih NGK svecica, Bosch-ovim odgovarajucim svecica prema katalogu za taj tip benzinskog motora, problem je i dalje prisutan. Mehanicar predlaze ciscenje klapne gasa i nakon toga se javlja novi problem. Zapravo, nakon rucnog ciscenja klapne i kalibracije, po paljenju auta i drukanju papucice gasa do5-6000 obrtaja, u jednom momentu pali EPC i ASR lampicu. Nakon vise pokusaja da obrise gresku, uspeva, ali se problem ponovo javlja kroz dve-tri nedelje i nakon toga sve ucestalije. Dijagnostika je upucivala na:
P0221 - Throttle/Petal Position Sensor/Switch 'B' Circuit Range
P0304 Cylinder misfire detected
Obzirom da sam sumnjao da je problem sa plinom, vozio sam auto mesec dana iskljucivo na benzin i sve greske su nestale.
Prebacivanjem na plin, nakon mesec dana, posle pola sata voznje javile bi se iste greske.
Elektricar je nekim aparatom ispitivao kablove za svecice i navodno su ispravni.
Vibracije su prisutne i na benzinu i plinu, s tim sto su na plinu daleko izrazenije.
Ostaje sumnja na bobinu (kod Golfa V je pakovanje sve 4 bobine).
U medjuvremenu, zamenom rasporeda plinskih dizni, dijagnostifikovana je neispravna plinska dizna i njenom zamenom nestala je greska vezana za Cylinder misfire detected.
Nemiran rad je i dalje prisutan, ali nema gresaka.
Nakon toga nije se javlja ni greska , ni za klapnu gasa ni za nedostatak varnice na cilindru.
Interesantno je to da je auto preko zime pod sauhom auto radio perfektno, kao sat, da bi kad se zagreje opet imao ta sitna podrhtavanja i vibracije.
Takodje auto trese i pri polasku, ali je to delom smanjeno zamenom nosaca menjaca. Navodno nosaci motora su ispravni.
Mehanicar na konstataciju da auto pod sauhom (naravno na benzinu, nije moguce da hladan radi na plinu) radi perfektno, predlaze zamenu senzora temperature ali to ne daje nikakve rezultate.
Ovih dana, nakon sigurno 6 meseci bez greske EPC + ASR ona se opet javila. Nema check lampice niti ocitane greske, znaci samo EPC + ASR problem, ubacuje motor u SAFE mode i neophodno je da se ugasi i upali auto kako bi se nastavila normalna voznja. Naravno, problem se opet javlja iskljucivo na plinu.
Ja laicki problem vezujem za temperaturu (preko zime nije bilo tog problema, a vec sam naveo da pod sauhom radi perfekto), i sumnjam na neki senzor ili eventualno struju, a sta je uzrok pitam vas
BTW paljenjem klime dizu se obrtaji i auto radi bolje nego bez nje, ali ne tako dobro kao pod sauhom
Hvala unapred i pozdrav
dugo sam oklevao da se obratim, u nadi da cu sam da resim problem, ali to ocito nije moguce...
Zapravo, vlasnik sam Golfa V 1.6 8V (75 kw sa ugradjenim plinskim uredjajem Landi Renzo Omegas - crne MED-ove dizne (tako uvezen iz Nemacke) vec godinu i po dana. Trenutna km 170k - kupljen od prvog vlasnika na 150k sa svom propratnom dokumentacijom koja dokazuje kilometrazu...
Prvi sto sam uocio na autu je da sitno trese u leru (ne variraju obrtaji na instrument tabli ali se osecaju podrhtavanja motora u sedistu i cuje nepravilan rad).
Nakon mesec-dva od kupovine dosao je, prema servisnoj knjizici, mali servis na red, pa sam se otisao kod mehanicara kod kog godinama unazad odrzavam auta bez zamerke.
I na njegovu konstataciju da auto nepravilno radi u leru, posumnjao je na svecice i predlozio zamenu. Nakon zamene, inace originalnih NGK svecica, Bosch-ovim odgovarajucim svecica prema katalogu za taj tip benzinskog motora, problem je i dalje prisutan. Mehanicar predlaze ciscenje klapne gasa i nakon toga se javlja novi problem. Zapravo, nakon rucnog ciscenja klapne i kalibracije, po paljenju auta i drukanju papucice gasa do5-6000 obrtaja, u jednom momentu pali EPC i ASR lampicu. Nakon vise pokusaja da obrise gresku, uspeva, ali se problem ponovo javlja kroz dve-tri nedelje i nakon toga sve ucestalije. Dijagnostika je upucivala na:
P0221 - Throttle/Petal Position Sensor/Switch 'B' Circuit Range
P0304 Cylinder misfire detected
Obzirom da sam sumnjao da je problem sa plinom, vozio sam auto mesec dana iskljucivo na benzin i sve greske su nestale.
Prebacivanjem na plin, nakon mesec dana, posle pola sata voznje javile bi se iste greske.
Elektricar je nekim aparatom ispitivao kablove za svecice i navodno su ispravni.
Vibracije su prisutne i na benzinu i plinu, s tim sto su na plinu daleko izrazenije.
Ostaje sumnja na bobinu (kod Golfa V je pakovanje sve 4 bobine).
U medjuvremenu, zamenom rasporeda plinskih dizni, dijagnostifikovana je neispravna plinska dizna i njenom zamenom nestala je greska vezana za Cylinder misfire detected.
Nemiran rad je i dalje prisutan, ali nema gresaka.
Nakon toga nije se javlja ni greska , ni za klapnu gasa ni za nedostatak varnice na cilindru.
Interesantno je to da je auto preko zime pod sauhom auto radio perfektno, kao sat, da bi kad se zagreje opet imao ta sitna podrhtavanja i vibracije.
Takodje auto trese i pri polasku, ali je to delom smanjeno zamenom nosaca menjaca. Navodno nosaci motora su ispravni.
Mehanicar na konstataciju da auto pod sauhom (naravno na benzinu, nije moguce da hladan radi na plinu) radi perfektno, predlaze zamenu senzora temperature ali to ne daje nikakve rezultate.
Ovih dana, nakon sigurno 6 meseci bez greske EPC + ASR ona se opet javila. Nema check lampice niti ocitane greske, znaci samo EPC + ASR problem, ubacuje motor u SAFE mode i neophodno je da se ugasi i upali auto kako bi se nastavila normalna voznja. Naravno, problem se opet javlja iskljucivo na plinu.
Ja laicki problem vezujem za temperaturu (preko zime nije bilo tog problema, a vec sam naveo da pod sauhom radi perfekto), i sumnjam na neki senzor ili eventualno struju, a sta je uzrok pitam vas
BTW paljenjem klime dizu se obrtaji i auto radi bolje nego bez nje, ali ne tako dobro kao pod sauhom
Hvala unapred i pozdrav
Comment