Scheme ECU-a, potraga...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #16
    Emulatori za sve vrste auta, naravno, postoje, odnosno nisu emulatori nego pravi aftermarket ECU-i, od kojih svaki moze da se programira na bilo koji auto za sve funkcije kao i standardan ECU, pa jos i dosta preko toga. Ali kostaju po 1500 EUR pa navise. Zasto? A zasto da ne? Neko treba da se pomuci da napravi nesto dobro sto radi, i da ga proda za piljke? Pa kad bismo gledali tom logikom "zasto to kosta toliko to je samo malo elektronike, kuciste i par linija programa", istom logikom bismo mogli postaviti pitanje zasto automobili kostaju koliko kostaju kad u njima u stvari postoji par stotina kila lima, stakla i plastike, koji ne kostaju koliko oni nama traze za neki tamo BMW...Sinergija, vrednost celine je veca nego prosti zbir delova. Uvek bilo uvek ce i biti.

    Ima i jedna lepa pricica na slicnu temu: pokvari se na Wild Westu lokomotiva od koje zavisi kompletna komunikacija postom Istocna-zapadna obala US u 19. veku. Svako cekanje kosta, naravno, i pozovu oni najboljeg majstora koji se mogao naci da im popravi tu lokomotivu. On dodje, osluskuje lokomotivu, kucka, cacka, sunja se okolo, i posle sat vremena uzme najveci moguci malj i opali po kotlu lokomotive. Ista naprasno proradi. Dodje do gazda i naplati im 10.000$. Gazde u cudu pitaju "zar najobicniji udarac kosta 10.000$???". Majstor kaze: " Ne, udarac je besplatan, 10.000 cu vam naplatiti zato jer sam ZNAO gde kad i koliko treba da opalim, a vi niste"

    Ko je razumeo, razumeo.

    I glupava kokakola je nastala maltene slucajno, i verovatno ne kosta maltene nista da se napravi, ali se zato receptura i sastav cuvaju obezbedjeni bolje nego Fort Knox. Znanje KAKO nesto napraviti je cudo i ne vidim zasto bi neko za dzaba bilo kome govorio kako da napravi to isto bez ulozenog truda i novca...
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Spuzz
      CBC Član
      • 18.12.2005
      • 61
      • Bitolj

      #17
      Jos jedared i dosta je...

      Vreme je da stavim kraj mojoj diskusiji. Nesto me citiraju pogresno nesto me izgleda ne razumeju KOLA NISU KOSTALA 4000 EVRA NOVA VEC MU JE SADASNJA VREDNOST TOLIKA... i tu je kraj o ovom pitanju. Mozda za vas nije problem da odrzavate kola i da se daju par stotina ili hiljada evra za odrzavanje, ali ima ljudi kojima je problem preziveti od 1vog do 1vog. Ali batalimo i to. Elektronika je u vecoj ili manjoj meri zastupljena u kolima negde od 85-86 a od 90-desetih vec je pravilo. Mislis li da je luksuz voziti recimo vektru ili omegu iz 90/91 ili pezo 89 ili reno 89 ili Golf 92??? Znas kola su ponekad (zacudices se) POTREBA a ne luksuz ili srestvo za ulepsavanje i tuniranje..... Mnogo ljudi idu kolima na posao, nose decu u obdaniste, idu lekaru, posecuju rodbinu ili roditelje.... Skrpili pare da kupe recimo Fiata iz 95 (jaki luksuz) - crkne im ECU - mada retko ali crkne i sad sta? Ajde budi covek i reci mu "Sto nisi kupio Juga on nema elektronike" Doduse za 5 godina odrzavanja Juga ces dati kao i za Opela (mozda i vise) jer ces Juga "odrzavati" jednom mesecno a Opela Jednom u tih 5 godina - pa cena isto dodje. Problem je sledeci MONOPOL PROIZVODJACA KOJI LJUBOMORNO CUVAJU I NE DAJU PODATKE I SEME SVOJIH PROIZVODA OD PRE 10-15 GODINA. Ja ne mislim da mi neko da seme ECU iz 2000 pa naovamo iako i 2000 je vec zastarela. Bato daj mi semu tvog aparata iz 1998, 1997 ma iz 1989 kad smo jos bili SFRJ i komunisti iz proslog milenijuma kad su bile druge drzave i istorije....
      Taj ecu koji su izmislili i ugradjivali recimo 1995-1998 u sta ja znam 250 hilada vozila + 5000 kao rezervni delovi je suma milionska pa valjda su isplatili troskove i zaradili nesto. Ja sam kupio televizor 1998 i sa njim dobio semu komplet elektronsku da ga mogu sam popraviti ako se razumem u elektroniku a ako ne - izvoli u servis. Lako je onima u Nemackoj, Holandiji... njihov standard dozvoljava da servisira kola kod OVLASCENIH INTELEKTUALNIH VLASNIKA ali ECU kosta isto a mozda i skuplje i u Makedoniji i u Danskoj pa ti vidi. A Volvo prodaje nova vozila i ovde i u Nemackoj. Peugeot ima prestavnistvo i u Berlinu i u Bitolju. Nego ako ima neko neki link neka kaze.
      Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno
      Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno
      Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno....

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #18
        Sve je (meni makar) jasno to sto pricas, ali to funkcionise malo drugacije. Zasto i kako ne daju uopste nije pitanje, ali ne daju. To sto je neko kupio auto star 20 godina pa mu crkao ECU je problem koji postoji samo kod nas, jer vani to vise niko i ne razmislja da vozi a kamoli da razmislja gde i kako da nadje semu za ECU pa da ga sam pravi...Ne mozes da osudjujes proizvodjace sto ti ne daju podatke i seme, i sto "drze monopol" - kakav bre monopol, oni su tu semu i pravili, kakve veze ima koliko je stara, sto bi ti je davali??? To nije monopol nego zastita sopstvenih prava i intelektualne svojine nad sopstvenim proizvodom. Kakve veze ima sto je zastarelo? Nama je 20 god zastarelo, negde drugde je zastarelo posle 5 godina, znaci li to da drugde isti ovaj argment moze da se postavi za auta i elektroniku stare 5 godina?

        Sta covek da radi kad mu crkne ECU za neki tako mator auto? 1) stavi drugi motor 2) nadje ECU na otpadu 3) ubije se ko siroce i plati koliko mu traze za nov ECU. Opcija pravljenja sopstvenog ili popravljanja sledeceg bojim se da nije realna, i sumnjam da iko takve seme ima.

        U svakom slucaju, slobodno potrazi, mada mislim da gubis vreme bezveze.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Delkan
          CBC Senator XXL
          • 14.06.2005
          • 829
          • 60 km From BG,West

          #19
          Moj dobar drugar je prosao kroz opciju 2 pa onda i 3.Corsa 1.0 12v `98.
          Prvo je kupio na otpadu polovan ECU za 250 koji je radio mesec i po,pa onda u ovlascenom servisu nov za 720e koji jos uvek radi.Znaci imao je trosak od 1000e na autu od 4000.Dobro je sto je imao para,a sta da nije?

          Inace vlasnik jednog ovlascenog Opelovog servisa je jednom mom prijatelju popravio ECU za Astru iz 2001 za simbolicnih 100e i rekao mu da je to uradio za njega jer su jako dobri a usput mu je napomenuo da ne dovodi nikog sa takvim problemom jer oni to u principu ne rade.Stave nov i pici...
          Znam da vam ovo lici na onu cuvenu pricu:"Prijateljev priljatelj..." ali je,nazalost,istina...

          Comment

          • Boki Ar
            CBC Senator XXL
            • 11.11.2004
            • 2827
            • Aranđelovac
            • Vektra

            #20
            ECU

            Eh , ljudi...čitam ovo..nekako..mnogo ste otišli..od kulina Bana...
            Za Spuzz...okani se ćorava posla...ne gubi vreme sa ovim...ima ovde stručnih ljudi koji već popravljaju to što te zanima...Problem je sa novijim "hibridnim" ECU-ima...inače ove stare "krame" nisu problematika...a ako baš ne može ,tu su otpadi i ECU-i po 50tak ?...
            Nadam se da sam ti idejno bar malo pomogao

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #21
              Koji vremensko prostorni raskorak ??? Spuzz, koliko tih kompjutera godisnje mislis opravljati i do kojeg opsega mislis ulaziti u popravke. Na koji nacin ces po svom popravku kompjutera znati dali si bio uspjesan?
              Na sto ces se osloniti u dijagnozi? Kako ces vidjeti kvar koji nije ostavio vizuelne tragove?
              I ja mislim da juris pogresnu metu. Krenuo si u boj na vjetrenjace.
              Sretno.

              Comment

              • Darth Nihilus
                CBC Senator XXL
                • 13.04.2005
                • 417
                • Srbija, Paracin

                #22
                Originally posted by BOOST
                Originally posted by stex
                Cela auto industrija je lopovska. Ajde realno kakav PC bez monitora i može da se kupi za 600e? Da pišem konfiguraciju? Mislim, stvarno zašto ECU košta toliko? Zastarela tehnologija je jeftinija od nove koliko se sećam.
                Dranix napomenu ko su osnovni proizvodjachi.

                Pitas zasto su cene koje su. Patent, to je razlog.

                SAAB koristi u Trionicu konstrukcisko resenje procesora RISC nivoa 32bitnog u startu sad 64 bitna verzija.
                Produkcija je krenula od strane Klikni link >>Saab Ericsson Space , dakle neki tamo team koji koristi tehniku za slanju u svemir u obliku raznih sondi i satelita.
                Koliko kosta razvoj u ovm nivoima netreba puno nagadjati.
                I onda kad sve to paralelno leti po svemiru i nalazi se u jednoj za nekoga bezvrednoj kutiji zvanom ECU u obicnom automobilu ???

                Nadam se da ti je jasno da je u pitanju vojna, drzavna tehnologija, nije SAAB jedini..
                E vidis strasno gresis. I u SPACE i u vojnoj industriji za sve ono sto se koristi napolju i gde je potrebna pouzdanost se koriste kante od procesora i jedino sto se koristi je takozvani milspec odabir komponenti. Prosecna cena takvih komponenti je oko 2x veca od istih takvih konzumne klase. Veruj mi dugo godina sam odrzavao vojnu elektroniku, znam sta pricam.
                Do not underestimate the power of the Dark Side

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #23
                  Tacno tako Stex. Sigurnost pre svega.
                  E kakvo se djubre koristilo na pocetku i koliko dugo da ti se smuci. Oprema i industrijske masine su skupe da bi se menjale posle par godina pa cak je i preskupo da se menja samo upravljanje. Vec odavno je gde god se moglo ostalo samo na interfejsima a glavni kompjuteri su ili Mac ili PC. To se vec vise isplati. Automobili su vec drugacija stvar (za sada) pa je jos sve "klasicno". Ima razloga za sve i nisu uvek striktno tehnicki. Uvek je bilo i bice u svim segmentima tehnike da se balansira zarad veceg profita i monopola kao glavnog cilja svakog trzista. Tehnicke nauke su smesna stvar u odnosu na sve prljavstine ekonomije. Mozes da napravis sta hoces ali samo za sebe i da to perfektno radi ali za ozbiljnije stvari se pita "tata" koji uglavnom sve i finansira (razvoj).

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    Mislis li da je luksuz voziti recimo vektru ili omegu iz 90/91 ili pezo 89 ili reno 89 ili Golf 92??? Znas kola su ponekad (zacudices se) POTREBA a ne luksuz ili srestvo za ulepsavanje i tuniranje..... Mnogo ljudi idu kolima na posao, nose decu u obdaniste, idu lekaru, posecuju rodbinu ili roditelje....
                    a mnogi ljudi u svetu idu peske, voze bicikle ili mopede...stotine miliona. a narocito u siromasnim zemljama poput situacije kod nas.

                    nista ne mislim, realnost i cinjenice imanja ili nemanja para za ispunjavanje zelja odredjuju pojmove i granice luksuza.

                    za jednu siromasnu zemlju i siromasne gredjane svakako je luksuz posedovanje automobila a pogotovu zapadno evropskog. a mi spadamo u grupu najsiromasnijih zemalja sveta sa prosekom losijih africkih drzava...a za te uslove se ne ocekuje da svako ima auto a da nema odgovarjauce prihode.

                    lepo si rekao, potreba i to je fina zelja.

                    sa druge strane jednacine je mogucnost odnosno posedovanje para za ispunjavanje zelja.

                    od te dve strane uvek je konacna na strani para...kolicina para odredjuje sta je luksuz a sta nije i individualna je stvar.

                    samo kazem da zelje vs mogucnosti treba da se dovede u sklad. vazi u ostatku sveta pa nema razloga da ne vazi i ovde.

                    ko jos ne shvata takvu realnost i jos je u snovima zelja moze gadno da se iznenadi kada zakoraci u realan (i prilicno surov) svet novca.

                    za bilo koju robu, ne samo auto novac je osnovno pogonsko gorivo..

                    nista licno, opste stvari samo nekako kod nas se zaboravljaju na postojanje, i onda su nam svi drugi krivi za pogresne procene sopstvenih sposobnosti i mogucnosti.


                    Lako je onima u Nemackoj, Holandiji... njihov standard dozvoljava da servisira kola kod OVLASCENIH INTELEKTUALNIH VLASNIKA ali ECU kosta isto a mozda i skuplje i u Makedoniji i u Danskoj pa ti vidi. A Volvo prodaje nova vozila i ovde i u Nemackoj. Peugeot ima prestavnistvo i u Berlinu i u Bitolju. Nego ako ima neko neki link neka kaze.
                    lepo si rekao, standard dozvoljava ili ne dozvoljava ispunjenje zelja.
                    nudi se na prodaju razno razna roba i usluge samo to ne znaci da svako , pa i onaj bez para, to moze i mora da kupi.
                    Volvo ili Peugeot kupuju oni koji imaju para, oni koji nemaju prolaze pored salona..isto i u Bitolju i u Berlinu.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #25
                      E vidis strasno gresis.

                      Da li sam ja rekao da je ista elektronika u pianju kad je u pitanju izbor komponenti? NE.
                      Ako je ista logika kod ideologije kreiranja funkcionalnosti elektronke jedinice, moze se vec smatrati istom pa i ako nije.
                      Sto sam rekao je to sto znam da jeste, dao sam primer sta i kako ide sa SAABom, u pitanju je redizajn elektronike koja ima primenu kod SAABa .
                      SAAB, Erisccon Bofors je uska veza.
                      Saab se onicno leti i upravo kontrolni procesi navodjenja SAAB motora DOLAZE po principima navodjenja JET motora. (sigurnosnim)

                      Mada, opet neverujem da drugi proizvodjaci nemaju slicne veze no, mozda i gresim, moguce da je SAAB unikatan po tim pitanjima, moze im se

                      Bas sam pre neki dan pricao sa jednim drugarem koji je inzinjer u razvoju motornog odeljenja SAABa, pricamo o ekperimentisanju ugradjenog piezzo senzora u klipnjacu sa samoinduktivnim bluoetoth predajnikom.
                      Dakle ne o proracinskim naprezanjima materijala vec o ocitavanju istog u realnom vremenu.
                      I sad , da neko da semu nekome i sve parametre mariginala tolerancije upotrebljenog materijala? Neverujem. Takve stvari treba da ostanu vlasnistvo firmi koje su ih izumele , sve drugo u vreme piraterije koja je zavladala na sve strane su pogresne.
                      Svet mora da se podeli na one koji znaju da naprave i one koji znaju da ukradu, selekcija mora da postoiji.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Darth Nihilus
                        CBC Senator XXL
                        • 13.04.2005
                        • 417
                        • Srbija, Paracin

                        #26
                        Ajde pitaj tog druga koji je procesor u pitanju, pa da ti kažem kad je napravljen. Jel se seća neko Akornovog Arhimeda i godine kada je napravljen? E njegov CPU je najprodavaniji cpu na svetu. To vam je onaj ARM u većini novih proizvoda.
                        Do not underestimate the power of the Dark Side

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #27
                          Ne treba vise nego da se kuca "arm processor" u google
                          Nije to nista lose i nije ni finta u tome vec o sagledavanju sta je to sto je potrebno da se prati od procesa koji se desavaju prilikom rada motora.

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #28
                            'ajde da se i ja umesam Koliko sam ja shvatio nas kolega po forumu ne trazi softver nego elekticnu shemu ECU, neko je pomenuo da mogu da se naruce preko raznih specijalizovanih i-net shopova, to je vrlo zgodno.
                            Ima i druga varijanta, u Rusiji se cesto ljudi (koji se bave slicnim stvarima-popravkama) kada im tako nesto treba obrate u neki od velikih sistema (vojni instituti ili elektro industrija) koji sada stoje zbog besparice ili sl. i tamo pokazu na primer taj ECU, ostasve ga a ljudi im nacrtaju celu shemu a cesto i nadju gde je kvar. To se radi za relativno male pare.

                            Glup primer ali potvrdjuje ovo sto sam rekao, danas sam ugradjivao dodatne ICe za motorno ulje i ulje iz automata. Trebali su mi neki prelazni elementi koje nisam mogao da nadjem u prodaji. Dao sam majstoru uzorak koji je bio vrlo slican (sa jedne strane isti kakav treba da bude sa obe) on je to odneo u avio institut i tamo su mu na frezi ili kako se vec zove odradili za male pare nekoliko komada.

                            Ne treba nista ocekivati od zvanicnih servisa oni nece ni Part No. da ti daju,velika tajna, zato sto pomocu njega lako mozes da nadjes aftermarket zamenu za manje para.

                            Mozes da se obratis u EiNis ili sl.

                            Pokusaj ovde da nadjes ceo ECU uglavnom su mnogo jeftiniji nego evropski http://www.autoecms.com/main.htm Problem je sa transportom ali kada se stvarno hoce onda se i moze.



                            Jos malo... http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... y_rn=10221
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Ima i druga varijanta, u Rusiji se cesto ljudi (koji se bave slicnim stvarima-popravkama) kada im tako nesto treba obrate u neki od velikih sistema (vojni instituti ili elektro industrija) koji sada stoje zbog besparice ili sl. i tamo pokazu na primer taj ECU, ostasve ga a ljudi im nacrtaju celu shemu a cesto i nadju gde je kvar. To se radi za relativno male pare
                              reversni inzenjering zahteva veliko znanje, Rusi ga imaju a to sto ne umeju da naplate znanje pa su u besparici je prica za sebe.
                              kod nas su se vec ljudi koji imaju znanje dozvali pameti pa znanje vise ne dele za male pare, ko hoce mora i da plati relativno vece pare.

                              dok bude trajalo Rusija je zlatni rudnik takvih informacija za razne tehnicke uredjaje..najbolji softver za sat DVB kartice je bas ruskog porekla nastao ''ocitavanjem'' cipseta desete firme proizvodjaca hardvera. i daleko je bolji od originalnog softverskog paketa samog proizvodjaca (Nemaca).
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X