renault 19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • renault 19

    Rijec je o renaultu 19, 1,9 dizel, atmosferski, god. 1993.
    Vec par mjeseci me muci kad je motor hladan. Tesko pali, dugo vergla. Kad se zagrije, dobro pali. Motor je u dobrom stanju, mjerio sam kompresiju, odlicina je, provjerio grijace, dizne, filtere, apsolutno sve, ali nista ne pomaze.
    Primjetio sam da je broj obrtaja, kad je hladan, oko 600, dok je zagrijan na 800. Da li je to normalno, i da li mozda ima veze sa teskim palenjem?
    Jedan majstor mi je spominjao da je, mozda, problem u termodiletacionom ventilu na automatskom coku.
    Sta da radim?
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    Sta da radim?
    Prvo se predstavi u temi predvidjenoj za to.
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment


    • #3
      Jedva sam se snasao na sajtu, tako da se izvinjavam zbog nepredstavljanja.
      A, gdje je tema o kojoj pricas?

      Comment

      • Boki Ar
        CBC Senator XXL
        • 11.11.2004
        • 2827
        • Aranđelovac
        • Vektra

        #4
        Predstavljanje chlanova

        evo je OVDE

        A za Reno...sad ćemo videti gde je Dieselman

        Comment

        • dieselman
          CBC Senator XXL
          • 14.11.2005
          • 833
          • tt

          #5
          Evo stizem
          Kod te vrste motora sve je jasno i jednostavno.Ako motor ima kompresiju i gorivo u pravom momentu-on pali.U suprotnom ides kod majstora.Salim se.Imas tu problem,ako su grejaci u redu onda ti fali kompresije.Nemoj da se zavaras sa nekim levim meracima kompresije,ovaj tvoj simptom samo ukazuje na motor(pod uslovom da su grejaci OK).Pozdrav!

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            a moze i da bude da ti je pumpa visokog pritiska (malo) razdesena, narocito trenutak predubrizgavanja, ako postoji automatksa termo regulacija koja ne radi posao, upravo se tako ponasa pri hladnom paljenju.

            za probu, pri veglanju (kada vec pocne da se vrti) posel 2-3 sekunde pritisni pedalu gasa do pola hoda i zadrzi u tom polozaju.

            da li lakse pali ?

            termo regulator predubrizgavanja treba da pomeri ubrizgavanje na ranije kada je hladno i istovremeno da preko poluge pomeri regulator pumpe VP tako da pojaca ler gas na oko 1.000 rpm.

            unutar termo regulatora (taj tzv automatski cok) se nalazi dvostruka opruga i jedna sajla koja je povezan sa termo uloskom (u kome je vosak).
            vidi da li se pomera ta sajla kada se motor zagreje, hod treba da bude oko 6-10mm...znaci lako se vidi okom pomeranje.

            termo regulator se moze otvoriti (radio to na 3-4 komada) ali se tesko moze popraviti (ja probao ali nisam uspevao). inace fabricki je predvijdeno da se ne popravlja nego baca, odnosno menja za novi.

            kada se zameni treba da se presteluje pumpa VP (tzv bos) na fabricku meru predubrizgavanja.

            pricam generalno za klasicne dizele, ne znam bas tacno kako je to reseno na tom motoru.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • dieselman
              CBC Senator XXL
              • 14.11.2005
              • 833
              • tt

              #7
              Brick,nemoj da dovodis coveka u zabludu
              Nije u pitanju razdesenost pumpe(kako nije razdesena kad jednom upali,pa pali ceo dan?)
              Davanje gasa(ili nedavanje kod ovog tipa pumpi ne igra ulogu).
              _Automatska termo regulacija regulise(kod ovog tipa) samo "brzi ler" i nema nikakve veze sa "paljenjem"(momentom predubrizgavanja).
              Kad dodje decembar,pa do marta,svaki dan mi pet musterija dodje sa istim "kvarom" u zelji da se nesto cacne oko pumpe i dizni pa da opet proradi kao nekad.Nazalost kod ovakve simptomatike nema pomoci bez podizanja komresije.Ne mozete verovati kako posle pali(a pumpa nedirnuta)
              PS. Ta vrsta pumpe ima tzv overrid ventil koji zapravo ne pomeri "paljenje" vec ne dozvoli da ode u "ranije" tokom verglanja.Taj sistem uglavnom sluzi da umiri motor dok se malo ne zagreje,spreci beli dim nesagorelih produkata sagorevanja i trzanje.

              Comment


              • #8
                Hvala na savjetima. Sto se tice primjedbe za kompresiju, i ja sam prvo na to pomislio. Medjutim, nakon mjerenje, ispostavilo se da je ona gotovo savrsena.
                Da li ovaj tip motora moze da provjeri na dijagnostici, odnosno da li moze da se u ovlastenom servisu provjerava na racunaru?

                Comment

                • dieselman
                  CBC Senator XXL
                  • 14.11.2005
                  • 833
                  • tt

                  #9
                  Sto se motora i ubrizgavanja tice,na racunaru mozes samo da igras igrice =]

                  Comment

                  • Delkan
                    CBC Senator XXL
                    • 14.06.2005
                    • 829
                    • 60 km From BG,West

                    #10
                    Originally posted by dieselman
                    Kad dodje decembar,pa do marta,svaki dan mi pet musterija dodje sa istim "kvarom" u zelji da se nesto cacne oko pumpe i dizni pa da opet proradi kao nekad.
                    A nepovratni ventili na dovodu goriva?
                    Za to se isto svi prvo hvataju,ali na zalost uvek bude drugacije...

                    Comment

                    • dieselman
                      CBC Senator XXL
                      • 14.11.2005
                      • 833
                      • tt

                      #11
                      Nepovratni ventili na dovodu goriva mogu da pomognu u slucaju da transfer ventil zaglavi kod bosch-ovih pumpi.Ovde je verovatno DPC Rotodiesel pumpa kod kojih se ta vrsta kvara ne dogadja(Ali se desava gomila druih stvari)

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Nije u pitanju razdesenost pumpe(kako nije razdesena kad jednom upali,pa pali ceo dan?)
                        Boschova VE pumpa (na VW dizelu konkretno pomera sa .73mm na 0.82mm pri hladnom polozaju) ima regulator ubrizgavanja prema radnoj temperaturi motora, pumpa se podesava na vrucem motoru a kada se ohladi motor pumpa je razdesena (tako je napravljena) i zato postoji dodatak koji pomera ugao predubrizgavanja za hladan motor odnosno jutarnje paljenje.
                        taj "termo automat" pomera ugao ubrizgavanja i ako je neispravan motor ce vrlo tesko paliti ispod nule a ispod -10C nece uopste upaliti, potpuno nezavisno od kompresije odnosno i na novom motoru.
                        kada se motor zagreje taj termo automat nema vise funckiju.

                        ogradio sam se da ne znam koji je tip pumpe, a pominjana je sugestija nekoga ko je pregledao auto da to moze da bude uzrok.

                        receno je i da je izmerena kompresija dobra za taj tip motora.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Delkan
                          CBC Senator XXL
                          • 14.06.2005
                          • 829
                          • 60 km From BG,West

                          #13
                          @dieselman
                          Ma kapiram,nego hocu da kazem da mnogi koji sa prvim mrazom ne mogu da upale odmah trce da kupe nepovratne ventile,misleci da im je to jedini problem...

                          Comment


                          • #14
                            Hvala na sugestijama za nepovratne ventile, ali i to sam probao, pa opet nista. Majstor mi je ugradio nepovratne, ali to nije pomoglo.
                            Majstor tvrdi da je kompresija odlicna, tako da cu se ovih dana posvetiti tome da probam rijesiti ovo sa termoregulacijom. Zanimljivo je, mozda, to sto se ponekad desi da auto odlicno pali, cak i kad je bilo jako hladno, sto bi se reklo, na pola kljuca. Medjutim, to traje par dana, i nakon toga, opet pocinje verglanje u beskraj.
                            Koliki bi, inace, trebao biti broj obrtaja motora, kad je hladan, posto mi nikakao nije jasno da mi je broj obrtaja pri jutarnjem paljenju 600, a kad se zagrije 800?
                            Laik sam, ali to mi nikako nije jasno.

                            p.s. Ja sam iz Banja Luke, a ovdje je servisna mreza za Renoa prilicno tanka (postoji ovlasteni servis, ali slove za gululikoze i ne bas bog zna kakve poznavaoce, pa se uzdrzavam od posjete njihovom servisu)

                            Comment

                            • dieselman
                              CBC Senator XXL
                              • 14.11.2005
                              • 833
                              • tt

                              #15
                              Originally posted by brick
                              Nije u pitanju razdesenost pumpe(kako nije razdesena kad jednom upali,pa pali ceo dan?)
                              Boschova VE pumpa (na VW dizelu konkretno pomera sa .73mm na 0.82mm pri hladnom polozaju) ima regulator ubrizgavanja prema radnoj temperaturi motora, pumpa se podesava na vrucem motoru a kada se ohladi motor pumpa je razdesena (tako je napravljena) i zato postoji dodatak koji pomera ugao predubrizgavanja za hladan motor odnosno jutarnje paljenje.
                              taj "termo automat" pomera ugao ubrizgavanja i ako je neispravan motor ce vrlo tesko paliti ispod nule a ispod -10C nece uopste upaliti, potpuno nezavisno od kompresije odnosno i na novom motoru.
                              kada se motor zagreje taj termo automat nema vise funckiju.

                              ogradio sam se da ne znam koji je tip pumpe, a pominjana je sugestija nekoga ko je pregledao auto da to moze da bude uzrok.

                              receno je i da je izmerena kompresija dobra za taj tip motora.
                              Brick,lepo si ti to sve opisao samo ti je uporiste pogresno.Prvo ne znam z a neki VW kod kog palenje ide na 0,73(mada mozda i ima).Drugo sto se tice termoregulacije kod renoa/a ako hoces i kod vw/ ona se odnosi samo na brzi ler,ne i na tacku palenja.Sledece,sve i da se odnosi na palenje,ono ne sluzi da auto lakse upali(naprotiv,cak otezava) nego da smiri rad motora i smanji kolicinu stetnih nesagorelih produkata dok se motor ne zagreje.Cetvrto,taj Reno najverovatnije i nema bosch nego DPC Rotodiesel pumpu(i kod nje termodilataciona kapsula samo povecava ler a ne i palenje).
                              U merenje kompresije sumnjam,svaki dan imam ponekog sa kompresijom 27 bara(koja je zapravo 15).
                              Bez namere da bilo koga uvredim moram biti jasan:kod ove vrste simptoma mogu biti samo dva uzroka.Ili pregoreli grejaci(ili bez napona) ili nedovoljna kompresija(ili nizak broj obrtaja anlasera sto opet daje slabu kompresiju).Pozdrav.

                              Comment

                              Working...
                              X