Emulator lambda sonde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #16
    Siguran sam da emulatori mogu da prevare sistem i da uspesno emuliraju obe sonde. Na kraju krajeva i Boost vozi auto bez katalizatora pa kad moze on mogli bi i drugi. Salim se malo. U principu lambda senzor sluzi da koriguje duraciju dizni i to uvek tako sto ce smanjiti duraciju i tako doterati smesu na nivo 14,7. Znaci treba ocekivati vecu potrosnju goriva sa emulatorom jer nece biti onih sitnih (brzih) korekcija bogate smese jer ce emulator uvek pokazivati da je sve ok a smesa ce UVEK biti malo bogatija ako je mapa u skladu sa motorom a jeste jer je originalna i rekli smo da smo skinuli samo katalizator. I druga sonda se moze emulirati ali treba "snimiti" njene parametre posto druga sonda sluzi ISKLJUCIVO za kontrolu ispravnosti katalizatora.
    Naravno, kad je tjuniranje u pitanju, moze se emulatorom (prve sonde) prevariti sistem da daje namerno bogatiju smesu permanentno tako da to izgleda kao da smo celu mapu pomerili na bogatije bez obzira na sve ostale parametre koje sistem za ubrizgavanje uzima u obzir prilikom doziranja goriva. E sad, nema tu ni ekologije ni ekonomije ali to tada nije ni vazno.

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      #17
      Manje-vise tocno. Pod digitalnim sam mislio on-off, square signal. Prelazni prag konvertiranog analognog signala u PCM-u je 300mV na donjoj strani i 600mV na gornjoj strani, dakle PCM "vidi" samo jedan od ta dva napona u odredjenoj vremenskoj jedinici. Dok OBD I nije mogao uhvatiti frekvenciju oscilacije, OBD II je dizajniran da registrira spor / ljen sensor.

      Moje pitanje je bilo kako bi PCM reagirao ako bi se "hranio" direktno square signalom, dakle prije unutarnjeg konvertera. Kako bi se jedan square signal konvertirao u drugi square signal?

      Ne poznajem elektroniku dovoljno. Drugo pitanje je dali se tako nesto moze raditi unutar prihvatljivih financijskih okvira. Hoce li jaja biti skuplja od kajgane?

      Da bi zadovoljio PCM monitore, a narocito "catalyst efficiancy monitor", morao bi kreirati vrlo kompleksan simulator koji bi vjerojatno bio skuplji od novog katalizatora. Morao bi znati tocan nacin na koji monitor mjeri ispravnost same sonde, a zatim efikasnost katalizatora. Na nekim modelima signal zadnje sonde lezi na 200 mV, na drugima na 750mV. Zatim, "switch ratio" je razlicit i kako ga simulirati.

      Jedan nivo diskusije odnosi se samo na pokusaj gasenja svjetla, sto sa modelima gdje zadnja sonda ima funkciju korekcije goriva?

      Ivane, mozes li navesti koje kodove nalazis u PCM memoriji, vezano za
      ovu problematiku.

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #18
        Ako sam dobro shvatio situaciju sa emulatorom signala lambda sonde, taj emulirani signal koristi plinski PCM / ECM. Benzinski PCM cita originalni signal l. sonde, kako prednje tako i zadnje. Iz nekih prijasnjih diskusija receno mi je da je jedan od problema s kojima se susrecete da se pali
        MIL / CES svjetlo, drugi da nakon nekoliko dana ili tjedana motor nece upaliti na benzin te da je jedan od nacina na koji se to rjesava reset memorije PCM-a.
        Ale944 bi htio prevariti PCM u situaciji gdje je izvadjen katalizator u svrhu
        eliminacije MIL svjetla.

        Da li se emulacija sonde radi samo kod venturi sistema ili ima potrebe za njom i kod ubrizgavanja ?
        Povezano je pa da odgovorim na oba pitanja istovremeno.

        Emulacija sonde se koristi samo kod venturi sistema i za njom nema potrebe kod sekvencijalnog ubrizgavanja gasa.
        Emulator lambda sonde se koristi da prevari benzinski ECU, a nikako plinski.Emulirani signal je svakako analogni ali je square wave oblika, a ucestalost ponavljanja se moze nastelovati do one mere koju benzinski ECU prihvata kao takvu.

        Da se previse ne bunimo. Postoji emulacija i emulatori, kako za sondu pre katalizatora, tako i za sondu posle katalizatora. Totalno su drugaciji i jedan drugog ne mogu da zamena. Naravno sve iz razloga "pomalo" razlicitih signala koju genesrisu te dve sonde.
        Hebo ih ko ih izmisli.

        @valent

        Paljenje MIL-a se desava kada nesto u plinskoj instalaciji nije u najboljem redu. Naravno ne u svim slucajevima (upalice se i prilikom voznje na gas, a desi se da je pokvaren neki od senzora, MAP, MAF....), a nejcesci su lose podesena smesha, izostanak emulatora za benzinske brizgace, etc.
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          #19
          Dranix, mutis vodu. Boostov sistem nema samodijagnosticki kapacitet. Izbacen je. On nemora zadovoljiti potrebe PCM-a koje se moraju zadovoljiti
          unutar normalnog produkcijskog modela. Sto vise, on ne vozi na plin. Drugo,
          zadnje L. sonde nemaju ISKLJUCIVO funkciju nadgledanja efikasnosti katalizatora. Njihov signal se takodjer koristi za kontrolu goriva, a u svrhu
          optimalnog rada katalizatora u duzem vremenskom periodu. Ne zaboravi da
          je emisija ispusnih plinova glavni pokretac OBD II tehnologije i to je okvir unutar kojega se ova diskusija mora kretati.

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #20
            Da bi zadovoljio PCM monitore, a narocito "catalyst efficiancy monitor", morao bi kreirati vrlo kompleksan simulator koji bi vjerojatno bio skuplji od novog katalizatora. Morao bi znati tocan nacin na koji monitor mjeri ispravnost same sonde, a zatim efikasnost katalizatora. Na nekim modelima signal zadnje sonde lezi na 200 mV, na drugima na 750mV. Zatim, "switch ratio" je razlicit i kako ga simulirati.
            Upravo tako. Namena emulatora druge lambda sonde je da pomalo ispravi signal gde je to potrebno. Namena mu ja da namnotira na auto koji ima ispravan kat i drugu sondu. Kako bi se ponasao kada bi kat bio skinut, to je vec pitanje?.

            Ivane, mozes li navesti koje kodove nalazis u PCM memoriji, vezano za
            ovu problematiku.
            Delimicno sam vec odgovorio u prethodnom postu, koji sam kuckao dok si ti vec postavio predhodni.

            Najcesci uzrok paljenja MIL-a kod novijih sistema ubrizgavanja je siromasna smesa. Cak u 90% slucajeva.
            Venturi sistemi su nedovoljno brzi za odgovarajucu reakciju i kasne kako sa obogacenjem, tako i sa osiromasenjem smese.
            Izmedju ostalog zato i smisljeni sistemi za ubrizgavanje gasa.
            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #21
              >Valent,
              kad kazes da se druga sonda na nekim modelima koristi ne samo za kontrolu kat-a vec i za korekciju kolicine goriva, u cilju produzenja radnog veka kat-a , da li to znaci da ce ecu u odredjenim slucajevima "zrtvovati" performanse motora zarad ispravnosti kat-a?
              odnosno, prva sonda je pokazatelj sagoravanja u samom motoru, a druga u sistemu motor+kat, pa kako bi u kratkim crtama opisao logiku ecu-a u radu sa dve sonde?
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #22
                Originally posted by ale944
                >Valent,
                kad kazes da se druga sonda na nekim modelima koristi ne samo za kontrolu kat-a vec i za korekciju kolicine goriva, u cilju produzenja radnog veka kat-a , da li to znaci da ce ecu u odredjenim slucajevima "zrtvovati" performanse motora zarad ispravnosti kat-a?
                odnosno, prva sonda je pokazatelj sagoravanja u samom motoru, a druga u sistemu motor+kat, pa kako bi u kratkim crtama opisao logiku ecu-a u radu sa dve sonde?

                Ja i znam samo za slucaj gde druga sonda sluzi samo za korekciju goriva "a u cilju" produzenja radnog veka kat-a, pa se generalno prica za "kontrolu kat-a" sto samo po sebi nema neku svrhu lel te?

                Performanse se nece zrtvovati iz razloga sto uslov za produzenje kat-a podrazumeva njegovu cistocu (protocnost) sto znaci i bolje disanje motora te odrzavanje performansi na optimalnom nivou.

                Jer kada dodje do zasicenja kat-a, sto druga sonda registruje, ECU izvrsi korekciju goriva (osiromasenje) u cilju povecanja temperature na izduvu sto potpomaze sagorevanje zaostalih cestica u kat-u tj. njegovo ciscenje.
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #23
                  USA zakon trazi od proizvodjaca da garantira katalizator unutar 8 godina ili 80.000 milja. Dakle postoji interes da se taj isti ocuva na duze vremena.
                  Unutar normalne operacije sistema korekcije goriva nece biti primjecene.

                  Trkacke duse, poput ale944, zaboravljaju da je na normalnim automobilima cilj postici balans izmedju vise faktora. Izmedju tih faktora snaga definitivno nije jedini cilj.

                  Novije tehnologije se sve vise i vise razvijaju u svrhu smanjenja potrosnje i redukcije emisije stetnih plinova.

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #24

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #25

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #26
                        Mala ilustracija u vezi teme. Prostudirajte i recite koji je dio zamijenjen.

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #27
                          Zamenjen Kat?
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #28
                            Kat?
                            Cekat cemo da vidimo ima li drugacijih misljenja.

                            Comment

                            • Ivvan
                              Moderator
                              • 29.09.2004
                              • 1574
                              • Nis
                              • SAAB 9000

                              #29
                              Dal sam ja lepo razumeo prvi dijagram ili mi se samo cini da O2 sensor ne daje nikakav signal. Da nije mozda ona zamenjena ?
                              Turbos make torque,and torque makes fun

                              Comment

                              • Valent Vudriga
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 2778
                                • USA

                                #30
                                Kat, sensor, kat, sensor? Zeli li netko dati siri scenario ovog dogadjaja?
                                Navedeni su brzina vozila i motora, pozicija leptira, trims. Jedan dio je pokvaren, no od kojeg simptoma pati ovaj motor, koja je posljedica?
                                Vidi se na prvom snimku i potvrdjeno je na drugom da je promjena dijela popravila situaciju.

                                Comment

                                Working...
                                X