Emulator lambda sonde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    Emulator lambda sonde

    Interesuje me kako radi emulacija l.sonde .... preciznije, da li samo salje konstantnih 0.45V ka ecu ili se trudi da simulira rad parave sonde, u dozvoljenim granicama, pa "seta" od npr 0.35 do 0.55V ?
    kako ecu reaguje na ovu napravu, da li se u trenutku prebacivanja na gas i aktiviranja emulatora eventualno javlja neki poremecaj u signalu koji bi naterao ecu da pomisli da nesto nije u redu ?
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    Emulator lambda sonde, daje izlazni napon tipa square wave, a u zavisnosti od tipa sonde od 0-1V, odnosno 0-5V, etc.
    Brzina promene se moze nastelovati u Hz, a po ugledu na originalni signal koji sonda generise, da bi ECU takav signal prihvatio kao odgovarajuci i ne bi palio check.
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • ale944
      CBC Senator XXL
      • 20.03.2006
      • 1457
      • Beograd

      #3
      hvala
      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #4
        Evo ako hoces da sam napravis:



        Uz male izmene, a vec ces se snaci, mozes korigovati vrednosti na izlazu. Potrebno je da imas od nekih 0,5-4 Hz uz napon od 0-1V najcesce.
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • ale944
          CBC Senator XXL
          • 20.03.2006
          • 1457
          • Beograd

          #5
          nesto ovog tipa bi verovatno moglo resiti probleme sa lambda sondom iza kat-a ukoliko se kat izbacuje...
          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #6
            nesto ovog tipa bi verovatno moglo resiti probleme sa lambda sondom iza kat-a ukoliko se kat izbacuje...
            U koju svrhu?

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #7
              neznam, mozda neki pametni ecu se prebaci u "limp home" mod ukoliko primeti isti signal sa OS ispred i iza kat-a , pa misli da je kat neispravan...a mozda i ne, nisam bas u detalje upoznat sa najsavremenijim sistemima, cisto onako razmisljam.....
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • ale944
                CBC Senator XXL
                • 20.03.2006
                • 1457
                • Beograd

                #8
                ...ovo pricam za slucaj da je kat izbacen...cesta pojava u srbiji
                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #9
                  Proces usporedbe signala prednje i zadnje sonde prilicno je kompliciran i razlicitit je od fabrike do fabrike. Osim toga, na vecini OBD II vozila zadnja sonda koristi se ne samo za kontrolu efikasnosti katalizatora vec i kontrolu ubrizgavanja goriva. Sumnjam da postoji jednostavan nacin da se napravi simulacija te istovremeno ocuva ispravna funkcija sistema.

                  Comment

                  • SALE
                    CBC Senator XXL
                    • 04.01.2005
                    • 841
                    • Banovo Brdo

                    #10
                    Valent sta mislis da li ima smisla praviti ono sto je Ivan postavio, i dal bi sistem sa izbacenim kat. radio normalno.

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #11
                      Koji auto, koji sistem? Kao sto rekoh, razlike od sistema do sistema su velike. Jedan od nacina bi bio da se mijenja PCM s nekim koji je programibilan, tj da se izbaci OBD II dijagnostika i ide na navodjenje iskljucivo sa prednje sonde. Efikasan emulator zadnje sonde bi vjerojatno donio dobre pare izumitelju i proizvodjacu. Pokusano je u Kaliforniji.

                      Signal zadnje sonde je rezultat kemijske reakcije unutar katalizatora, dakle da bi zadovoljio PCM, morao bi najprije simulirati signal zadnje sonde koji bi odgovarao realnim kemijskim procesima u katalizatoru pa zatim emulirati isti
                      u plinskoj aplikaciji.

                      Comment

                      • *IvanT*
                        CBC Senator XXL
                        • 30.01.2005
                        • 3234
                        • Srbija, Beograd, Kara

                        #12
                        Shema koju sam postavio ne moze da se koristi za emulaciju signale sonde posle katalizatora. Moze da se koristi za prvu sondu i to samo na sistemima koji imaju jednu lambda sondu.
                        Emulator "druge" lambda sonde postoji kod plinskih instalacija, ali sam ga do sada koristio samo kod sistema kod kojih je kat i dalje ostajao u funkciji.

                        Da trent’anni progettiamo e produciamo dispositivi elettronici per la conversione dei veicoli a GPL/Metano, per ridurre le emissioni e i consumi delle vetture.


                        Ima emulatora za sve bitne senzore!
                        http://www.lovatogas.co.rs

                        Comment

                        • ale944
                          CBC Senator XXL
                          • 20.03.2006
                          • 1457
                          • Beograd

                          #13
                          >Valent
                          ispravi me ako gresim, ali rezultat hemijske reakcije u kat-u koji sonda moze "videti" je samo manje O2 iza kat-a nego ispred, (ispravan kat) , sto bi imalo za rezultat waveform sa vecim srednjim naponom sa sonde... mislim da bi pracenje signala na ispravnom sistemu dalo neku ideju kako treba emulirati signal druge sonde u odnosu na prvu, za odredjeni sistem i odredjeni tip sonde.
                          da li se oscilacije signala prednje i zadnje sonde odigravaju istim frekvencijama i da li ecu i to uzima u obzir ?

                          >IvanT
                          Da li se emulacija sonde radi samo kod venturi sistema ili ima potrebe za njom i kod ubrizgavanja ? kod ubrizgavanja, ako nema emulacije , predpostavljam da ecu menja duty cycle dok ga ne dovede na "ispravnu" vrednost koja zadovoljava stehiometrijski odnos....
                          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #14
                            Ako sam dobro shvatio situaciju sa emulatorom signala lambda sonde, taj emulirani signal koristi plinski PCM / ECM. Benzinski PCM cita originalni signal l. sonde, kako prednje tako i zadnje. Iz nekih prijasnjih diskusija receno mi je da je jedan od problema s kojima se susrecete da se pali
                            MIL / CES svjetlo, drugi da nakon nekoliko dana ili tjedana motor nece upaliti na benzin te da je jedan od nacina na koji se to rjesava reset memorije PCM-a.
                            Ale944 bi htio prevariti PCM u situaciji gdje je izvadjen katalizator u svrhu
                            eliminacije MIL svjetla.

                            Najprije treba poceti sa nacinom na koji PCM mjeri funkciju svojih komponenti. Radi se o zadanom vremenu, temperaturi, brzini vozila, opterecenju, ubrzanju ili usporavanju. PCM aktivira test svojih komponenti i funkcija sekvencijalno i pod drugacijim okolnostima. Trebalo bi znati tocno kada, na koji nacin i u kojoj mjeri.

                            Kad PCM testira zadnju L. sondu trazi odredjeni paket vrijednosti, kad testira funkcionalnost (ili nepostojanje) katalizatora trazi drugi paket vrijednosti.
                            Napraviti generator raznih elektricnih signala nije problem. Ja posjedujem generator / simulator analognih i digitalnih signala. Problem bi bio zadovoljiti varijabilnu dinamiku stvarnih procesa na autu.


                            Za sada nitko nije naveo koji kodovi se pojavljuju pri aktivaciji MIL-a.
                            Mislim da je potrebno daleko vise informacije.

                            Normalni signal L. sonde je analogni, emulator koji je Ivan predocio proizvodi digitalni signal. Kako bi benzinski PCM reagirao na digitalni
                            input umjesto analognog?

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Ne slazem se da je signal gore navedene seme "digitalni". Zar je upravljanje obrtajima jedne busilice digitalno?
                              Sistem se ustvari zove PWM (pulse width modulation). Sta se ustvari desava i zasto kazem da signal NIJE digitalni? Potrosac ovog emulatora ima neku impedansu (ma kako ona velika bila) tj. trosi energiju izvora. Tacno je to da su pozitivne cetvrtke istog napona kad nema potrosnje ali kad ima a uvek je ima i kad su pauze duze potrosac to vidi kao pad napona (srednja vrednost pauza i signala) tako da nema govora o klasicnom digitalnom signalu mada lici na to. Znaci da nema problema oko prepoznavanja nivoa napona. Jos nesto. Napon lambda sonde ne ide direktno na procesor nego prolazi prvo kroz specijalno integrisano kolo koje analogni signal (napon) konvertuje u digitalni pa tek onda se dalje obradjuje (prepoznaje od strane kontrolera) kao takav. Da ne idem previse u off.

                              Comment

                              Working...
                              X