Audi A6 visko ventilator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    Motor mu stoji naprimer kao i na Yugu 55 , " poprečno "
    to je onaj motor koji ima zajednicko ulje u motoru i menjacu...kad promenis u motoru promenio si i u menjacu.
    auto je bio 1987 godiste...do te godine se i ugradjivao taj "zastareli" motor
    cek, cek...

    ako stoji istok -zapad kao na Jugu onda nikako ne moze da ima visko ventilator osim ako se sam hladnjak nalazi u blatobranu sto mi nikako nema ni logike ni smisla (da bi ikako funkcionisalo na letnjim temperaturama) posto se visko ventilator direktno pokrece u istoj osi sa radilicom motora (mora zbog klinastog kaisa).


    ja koristim aute sa visko ventilatorima 10+ godina i nikako se ne bi slozio da je to zastareli sistem. cak naprotiv rekao bih da je perfektan a da je napusten maltene kod svih zbog cene, pouzdanosti (prakticno nepokvarljivo) i mozda neke minimalne bolje ekonomicnosti sa potrosnjom goriva.

    ako mogu uvek bih odabrao visko ventilator umesto elektricnog. (sa elektricnim nisi nacisto da li ce da otkaze kada najvise treba usled pregrevanja motora, imao slucaj 2 puta da je crkao elektro motor-istopio se). ili prosto crkne osigurac, pregrevanje motora i ode glava

    raduje me ako je VAG odlucio ponovo da vrati visko u igru, good old school

    @cacanin
    meni je na Volvou visko ventilator oko 5KS snage i zaista omogucava perfektno stabilan sistem hladjenja- temperatura antifriza je kameno stabilna bilo leti bilo zimi dobrim delom i zbog primene visko ventilatora cije kvacilo automatski regulise potreban nivo protoka vazduha.

    i da, kada se ukopca visko kvacilo jako huci. toliko jako da ponekada zvuci kao vodopad, desi se da uplasi ljude u blizini

    ali, kada stavis ruku duva kao orkan.

    iz opisa kod tebe se ponasa sve 100% ispravno fabricki.

    takav sistem tradicionalno koriste Mercedes,BMW, Volvo, Nisan (u premium klasi bilo je maltene obavezno), jako je cest na pravim terencima i poznat je po legendarnoj pouzdanosti i efikasnosti pokretanja velike zapremine vazduha jer obicno ima dosta sira i jace zakrivlljena peraja nego obicni elektro ventilator.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Cacanin
      CBC Senator XXL
      • 10.10.2005
      • 343
      • Cacak

      #32
      edit 002:nepotrebno citirati post iznad

      Kada se ukopca visko kvacilo jako huci ??? Meni stalno jako huci , bilo da je hladan bilo da je topao auto , dodam gas brze se okrece i huci !

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        visko kvacilo stalno proklizava-tako radi ( i zove se zbog toga tako).
        golim okom i sluhom ne mozes da procenis koliko iznosi to proklizavanje.

        stoga je potrebno da za proveru rada umesto oslanjanja na jacinu hucanja izmeris nivo buke u dB(po A metodu).
        i da uzmes stroboskop i da pratis promenu obrtaja radilice vs promene broja obrtaja ventilatora.

        tek tada imaces opipiljivo kako zaista radi ventilator.

        kada potpuno ukopca visko kvacilo (i silikonsko ulje u njemu izvrsi lock up prenosa obrtnog momenta) ventilator je tek tada direktno spregnut sa radilicom motora (preko kaisa) i samo tada je rpm motora= rpm ventilatora. to se vidi na stroboskopu vrlo lako.

        ne moze se taj sistem popravljati ili proveravati (dijagnosticirati) bez alata,a po svemu sudeci majstori koje si obilazio nisu upozanti sa visko kvacilima i nemaju makar malo prakse sa takvim sistemom.

        ne treba da te brine sto huci, kvar visko kvacila je kada prestane da huci- to je znak da nema protoka vazduha a kao posledica vidi se na skali temperature motora leti u gradskoj kreni stani voznji kada nema dovoljno prirodnog hladjenja od kretanja vozila.

        drugo, taj auto je maltene ganc nov po godistu...nema nikakvog osnova ocekivati da se visko kvacilo pokvarilo (kazem visko kvacilo jer se na njega prisrafljuje sam ventilator, ona peraja) s obzirom da je konstrukcija takva da se ocekuje radni vek nekoliko decenija bez ikakvog kvara.

        na tvom mestu, da je auto proizvedne tamo negde 1984. ili 1974. godine mozda bih pomislio da je mozda moglo da se "pokvari" silikonsko ulje usled starosti i mozda iscuri usled probijanja na nekom dihtungu.

        poenta je na onome mozda posle 20-30 godina zestoke upotrebe.
        u praksi to je obicno kada auto ima iza sebe reda 500.000 do 800.000km prevezeno a tada je obicno mnogo sto sta podloznije za brigu o kvarovima nego taj visko ventilator (zapravo kvacilo, peraja ne mogu da se pokvare osim mehanicki ostete ili usled samoraspadanja plastike kao materijala izrade).

        dakle, ti ne mozes kao vozac (bez prethodnog iskustva poredjenja ispravnog i neispravnog) da gledanjem i slusanjem utvrdis kolicinu hucanja niti brzinu obrtanja.
        jedino bi mogao da imas pored sebe 2 ista takva auta- A sa ispravniom i B sa neispravnim visko pa da onda (mozda) uspes da vidis/cujes razliku u ponasanju.

        stoga, mirno spavaj sve radi kako treba a to vidis i pracenjem skazaljke za temepraturu motora koja pokazuje tacno onako kako treba da bude-90stepeni u svim uslvoima spoljen klime i svim uslovima voznje.

        za poredjenje- procena stepena proklizavanja visko gledanjem u ventilator je kao kada bi gledanjem u sijalicu koja svetli "merio" jacinu struje koja prolazi kroz uzareno vlakno golim okom.

        bespredmetno je upotrebiti takav metod i za sijalicu i za visko odokativnim procenama jer ljudska cula nisu dovoljno precizna niti sposobna da osete i izmere stvari kao sto je promenljivost broja obrtaja necega sto se (relativno brzo) okrece.

        kao najjeftiniji metod procene stanja visko a koji moze da ukaze na stanje i pouzdaniji je od pukog gledanja je metod sa sveznjem novinskog papira. moze da pruzi odgovarajuci otpor visko i time posredno ukaze na nivo proklizavanja.
        kvari visko nije da stalno ukopca venitlator na najvecem prenosu, suprotno kvar je da prestane da ukopcava pa ventilator (za letnje uslove) ne okrece dovoljno brzo u odnosu na obrtanje motora.

        ako je jednostavnije, posmatraj rad viska kao kvacilo manuelnog menjaca- kvar je kada lamela previse proklizava pa se efekat motora ne prenosi na tockove. nikada nije kvar ako kada se zatrazi lamela ostvari krutu vezu i potpuo prenese efekat motora na tockove.

        za razliku od lamele koja se mehanicki trosi, kod viska nema sta da se trosi. ako lamela u proseku traje 200-300.000km visko traje bar 3 puta duze (sve dok se specijalno ulje zbog starosti samo od sebe ne ukvari hemijski ili eventualno iscuri).

        u jednoj recenici- za auto tog godista bilo bi pravo cudo da se visko pokvario.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Duke
          CBC Senator XXL
          • 16.01.2006
          • 753
          • Urbs Naissus

          #34
          Ma, uživaj u tom hučanju... Svi sto voze 1.1 motore bi voleli ponekad da čuju to što ti čuješ, al' ne mogu... Kad se već češeš po novčaniku, bar nek je sa stilom...
          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            #35
            ee...Brick..Brick..., znaci moram da dokazujem kakav ventilator hladnjaka je imao automobil koji sam imao 6 meseci? cccccccc...

            ima 2 klinasta kajsha,..kad mi je crkao bas taj koji pogoni ventilator...ja mislio da ima jedan veliki,ali mi ljubazna prodavacica u Peugeot prodavnici delova u Zarkovu objasnila da ima dva ( posle kraceg ubedjivanja ).
            Postoji jedna "remenica" , koja sluzi da taj klinasti kajsh zaokrene za 90 stepeni ka ventilatoru. Izgleda shasavo ali radi



            The engine was well-bred too. Based on the 304's engine, with only a few minor detail changes, it was well-developed with a good history. However, this did not make it particularly conventional. The 305's XR-coded petrol engine was a forward-sloping transverse unit, with the gearbox sharing engine oil. It had a chain-driven camshaft and still had a rather outdated and unusual belt-drive system for the ancillaries. The radiator fan was belt driven, using a electro-magnetic clutch to engage itself at higher temperatures. It was mounted at the front, whereas the alternator was mounted on the side of the engine. To overcome the problem of driving all the ancillaries, the fan belt was driven around two runners which allowed it's operation to turn through 90 degrees - thus the large belt ran around the corner of the engine, operating the fan directly. Although incredibly interesting, this system was criticised for it's complexity and power-sapping abilities. Most modern cars of the time had switched to using electric fans, so it seemed strange that Peugeot had not adopted this design move.
            In the 305, the engine was available in both 1290cc (for the base model GL and higher spec GR) and 1472cc (for the top-of-the-range SR model) versions. It was a capable engine, generating 65 and 74 bhp respectively - the lesser of the two perhaps being slightly too stressed under load.
            The gearbox was fantastic - positive, easy to use and robust. It finally proved that it was possible to build a good gearbox into a front-wheel-drive car after all. The only niggle was the lack of a fifth gear; at motorway speeds, the four gears were just about enough and allowed the 305 to have a lot of power at the top end in fourth, but it sounded a little too frenzied for some people, even though Peugeot claimed the car would reach 95mph if pushed to the limit.

            In the 305, Peugeot had a car that they would hopefully be able to sell to the world. It's modern, no-nonsense design inside and out had won it many good reviews - hopefully the 305 signalled greater things for the future.
            Izvor: http://www.peugeot305.co.uk/history.asp
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • Cacanin
              CBC Senator XXL
              • 10.10.2005
              • 343
              • Cacak

              #36
              BRICK , Hvala na potpunom odgovoru i objasnjenju !

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                cccccccc...
                daaaa, nepoverljiv sam.

                ova slika me je ubedila da je i to moguce.
                svaka cast onome ko je to osmislio i uspeo da napravi da radi, zaista.

                da li je jos neko u istoriji automobiliskih konstrukcija nesto slicno uradio ili je to jednokratni specijalitet ?

                zaista sam iznenadjen, i potrazicu dodatne info.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Cacanin
                  CBC Senator XXL
                  • 10.10.2005
                  • 343
                  • Cacak

                  #38
                  Na sta mislis BRICK , na koju sliku ?

                  Comment

                  • Duke
                    CBC Senator XXL
                    • 16.01.2006
                    • 753
                    • Urbs Naissus

                    #39
                    Misli na sliku pezoovog motora koju je stavio zoranbg. Fascinantno mu je kako su sproveli pogon za ventilator "iza coshka". Nije mislio na slike tvog audija, sa njim je sve u redu.
                    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                    Comment

                    • Dren
                      CBC Senator XXL
                      • 24.08.2005
                      • 1068
                      • Sarajevo

                      #40
                      Originally posted by Duke
                      Misli na sliku pezoovog motora koju je stavio zoranbg. Fascinantno mu je kako su sproveli pogon za ventilator "iza coshka". Nije mislio na slike tvog audija, sa njim je sve u redu.
                      Mali off, ali da su Hitlerovi inzenjeru uspjeli naraviti one puske za "iza coska" na vrijeme, mozda bi istorija drugacije isla... Ili da su barem imali Peugeotove inzenjere pri ruci...

                      Fascinantan poduhvat, u svakom slucaju... Pa jos i radilo... Cestitke...

                      Comment

                      • Duke
                        CBC Senator XXL
                        • 16.01.2006
                        • 753
                        • Urbs Naissus

                        #41
                        Originally posted by Dren
                        Mali off, ali da su Hitlerovi inzenjeru uspjeli naraviti one puske za "iza coska" na vrijeme, mozda bi istorija drugacije isla...
                        Nema shanse, Dren... Rusi su rushili coskove iz protivoklopnih samohotki od 122 mm...

                        Pokrij glavu, sa' ce lock
                        "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                        Comment

                        • Cacanin
                          CBC Senator XXL
                          • 10.10.2005
                          • 343
                          • Cacak

                          #42
                          A ok ok , nemoj te me plasiti

                          Pozdrav !

                          Comment

                          • KdF
                            CBC Senator
                            • 06.12.2004
                            • 242
                            • Beograd

                            #43
                            Francuska posla...

                            Comment

                            • Fabia & Avensis
                              CBC Senator
                              • 25.05.2006
                              • 215
                              • Podgorica - MNE!

                              #44
                              Slazem se s Boostom. Nije u pitanju broj obrtaja nego vucna sila.
                              Imao sam A4 1.8T koji je imao visko vent.
                              Kad je motor hladan, on se vrti ali polako. Kad das gas on dobije na brzinu ali samo malo.
                              Posle mi je pukao zubcasti i morao sam sve da skinem ali kad sam skinuo visko, unistio sam celicnu traku i posle ventilator se vrtio prebrzo. Nisam mogao prstom da ga drzim, imao je jaku snagu.

                              P.S. Prije nekoliko dana sam mijenjao motor na 1996 Jeep Cherokee I-6 i ima visko vent i taj radi normalno.
                              DRIVE A BMW IF YOU WANT TO BE SOMEBODY
                              DRIVE A LEXUS IF YOU ARE SOMEBODY

                              Comment

                              • Cacanin
                                CBC Senator XXL
                                • 10.10.2005
                                • 343
                                • Cacak

                                #45
                                Originally posted by Fabia & Avensis
                                Slazem se s Boostom. Nije u pitanju broj obrtaja nego vucna sila.
                                Imao sam A4 1.8T koji je imao visko vent.
                                Kad je motor hladan, on se vrti ali polako. Kad das gas on dobije na brzinu ali samo malo.
                                Posle mi je pukao zubcasti i morao sam sve da skinem ali kad sam skinuo visko, unistio sam celicnu traku i posle ventilator se vrtio prebrzo. Nisam mogao prstom da ga drzim, imao je jaku snagu.

                                P.S. Prije nekoliko dana sam mijenjao motor na 1996 Jeep Cherokee I-6 i ima visko vent i taj radi normalno.

                                Pa ne znam ni sam , uglavnom kad je motor hladan , kad iskljuci sauh , moze da se zaustavi prstom ali nije bas lako , ali sto veci gas dajem on se brze okrece i huci !

                                Svi kazu da je to normalno ! Pozdrav

                                Comment

                                Working...
                                X