Fiat trokira...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    Fiat trokira...

    Dakle auto je Fiat Marea, 1998god, multipoint, 1.6 16v, Weber-Marelli ignition system... Da napomenem da su svecice zamenjene pre oko 16-17.000km stavljene su Champion a pre oko 15.000km zamenjeni su kablovi za svecice, stavljeni NGK... Pretpostavljam da ovo mogu da eliminisem kao nesto u cemu nije problem???
    Desava se od malopre da auto kad dam gas u leru jednostavno prekida, tacno se vidi da je do struje... Ono sto je mene iznenadilo je kad dam gas da dolazi do detonacija iako radi na benzin, a kada radi na plin onda je jos gore... Ustvari, sada ne smem ni da ga teram na plin dok ne resim problem... Znaci klasicno trokiranje... Mene sada interesuje koji sve uredjaji na automobilu mogu ovo da proizvedu i kako da ih proverim a da ne idem onom skupljom metodom pa da kupujem nove delove jedan po jedan sve dok se ne resi problem??? Jel razvodna kapa prva na listi krivaca ili ne? Ako nije sta je onda???

    Pozdrav!
    Lancia Kappa 2.0 20v
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Re: Fiat trokira...

    Originally posted by Srdjan
    Jel razvodna kapa prva na listi krivaca ili ne?
    Pa nemas je, jel tako


    Originally posted by Srdjan
    Ako nije sta je onda???
    Pa ti si kriv

    Salim se....pa moze biti dosta toga. Ako bas konkretno trokira za pocetak pogledaj samo nije li se otkacio dzek glavnog ECU-a.

    Kako radi na leru...jel trese ili odrzava koliko toliko normalan rad.
    Na plinu kazes potpuno isto.
    Da nisi imao neku detonaciju ili nesto slicno, pa se otkacilo neko crevo... pa falsuje negde?
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • KdF
      CBC Senator
      • 06.12.2004
      • 242
      • Beograd

      #3
      Koliko ja znam, obicno se preporucuje zamena svecica na 15.000km.

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #4
        Mislio sam na Ignition Coil, kako kaze Autodata... Onaj deo u koji se ubada jedan kraj kablova a drugi kraj je na samoj svecici... Ako sam zamenio svecice i kablove onda mi sto se struje tice samo to preostaje... Inace na leru radi ok, mozda malo podrhtava ali ipak radi...
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Kod tih i sličnih Fijata problematične su bobine. Bilo bi dobro kad bi našao isti auto da probaš.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Srdjan
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 2416
            • Bajina Basta/Beograd

            #6
            Bobine/a jel to Ignition Coil kao sto sam video u Autodati??? Dobro, ustanovili smo da nemam razvodnu kapu vec koliko sam video jednu bobinu na koju se direktno kace kablovi za svecice... To mi je jasno...
            E sada, sta nije jasno... Jutros odem da upalim auto i sve radi super, vozio sam ga na benzin i radi ok... Znate onaj fenomen kada vas boli zub, pa odete kod zubara pa vas nista vise ne boli... E sada ono sto sam primetio dok je radio kod njega na benzinu, bobina se nije nimalo grejala a sinoc dok je trokirao je bila vruca!!! Mozda ovde lezi problem??? U medjuvremenu dok motor radi prebacim na plin i dalje ga ostavim da radi i sve je ok... Posle u povratku kuci, dam naglo gas i detonacija ali na benzin je sve ok... I dalje lagano vozim na plin, odem do radnje kupim nove svecice NGK i odem kod drugom majstora da zamenim... Opet primetim da je vruca bobina.... Zamenio sam svecice iako su ove sto sam skinuo naoko bile dobre i sada pratim razvoj situacije da li ce se opet desiti...
            Jedna od teorija da kada svecica "mrsi" da to direktno utice na bobinu pa ona "probija" pa mi je zato objasnio zasto se greje a inace ne bi trebala da se greje... To je onako ofrlje objasnjenje majstora pa vas molim da ovo razresimo...
            Na dijagnostiku ne mogu da idem jer ne postoji u mom gradu, ima je u Uzicu ali samo prikljucivanje na kompjuter traze 50eura, sto ja mislim da je mnogo...
            Pomoc...
            Lancia Kappa 2.0 20v

            Comment

            • Srdjan
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 2416
              • Bajina Basta/Beograd

              #7
              Da ne bilo zabune i da se zna u textu na sta mislim evo i slike...


              Autodata kaze da je to Ignition Coil, jel na to mislite kad kazete bobina? Auto data izmedju ostalog prikazuje neka merenja napona i nekog primarnog i sekundarnog otpora... Moze li neko na srpskom da mi objasni proces kako da izmerim? Pretpostavljam da to mogu unimerom da uradim...
              Lancia Kappa 2.0 20v

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Da, to je bobina.
                Ima jednu manu a to je da ne radi pod opterećenjem a a leru radi i onda svi majstori uglas "pa jel vidiš da radi"... Opterećenje je kad dodaš gas ili kod uzbrdice. Kao što rekoh velika mana Fijata. Mislim i niej mana jer verovatno postoji servisni interval kad se menja. Ljudi voze i kad je očigledno popucala od temperature.
                ne kažem da je ona krivac ali kod tog motora kad god je pucalo na gas bila je većinom kriva bobina.
                kablovi s lako menjaju pa ljudi probaju da ih izmene a za bobinu se misli da je večna.
                ne znam napamet koji je koji pin na konektoru ali imaš dva namotaja, znači 4 kraja žice. Treba izmeriti otpornost namotaja prema uputstvu.

                To može da bude pouzdan metod jedino ako vrednost dosta odstupa. Siguran metod je osciloskop.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Srdjan
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 2416
                  • Bajina Basta/Beograd

                  #9
                  A jel moze da se desi situacija da radi sve super dok je hladno/mlako a kada se dosta zagreje bobina onda trokira??? Jeste malo glupo pitanje ali kod Fiata me nista vise ne moze iznenaditi...
                  Lancia Kappa 2.0 20v

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    Evo malopre sam se vratio iz voznje, jedno desetak minuta i nista se nije desavalo, radi sve ok... Praticu i narednih dana sta se desava.. zasada su samo stavljenje nove ngk svecice...
                    Inace, vidim da je bobina/bobine problem kod fiatovih motora, zasto??? Ugradjuju bobine losijeg kvaliteta ili se tu nesto drugo krije?? Mnogi drugi proizvodjaci nemaju taj problem a Fiat ga ima? Da nije neka greska u konstrukciji ili samo u startu stavljaju lose delove... Inace ako budem treba da menjem bobinu koji proizvodjac je medju boljima, pa da zamenim to jedanput i da ne mislim??? Pravi li ngk bobine za fiata... One bi legle ko kec na desetku... Imam ngk svecice i ngk kablove i montiram ngk bobinu i vec polako transformisem italijanski auto u japanca...
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      To je onako ofrlje
                      ofrlje, lupio i ostalo ziv..zaobidji takvog dijagnosticara koji brka pojmove kako uopste funkcionise struja.

                      vec ti je receno za te elektronske bobine da su na Fiatima (i Punto koliko znam je boleciv sa time) cesto uzrok problemima.
                      i tvoj opis, vruce na dodir, ukazuje da postoji neki kratak spoj i pretvaranje el. energije u toplotu umesto u varnicu na svecici.

                      bobina po pravilu je nepokvarljiva, traje vecno...na starijim autima ima ih jos cak i predratnih (pre II svetskog) koje i danas savrseno rade.

                      moderne bobine posmatraj kao kaskade na TV aparatima, mala zatvorena kutijica koja radi na jako visokom naponu sto znaci da je jako osetljiva na vlagu (popuca plastika, samo je pitanje vremena kada) koja udje unutra i karijera je zavrsena.

                      razlog- losa izrada (materijal ne izdrzava predvidjene uslove eskploatacije).

                      NGK ne pravi elektro module, steta.

                      probaj da nadjes poljske bobine koje su poznate odranije po kvalitetu izrade ( i koriste se na mnogim autima pocevsi od Forda npr) i prave se sa metalnim (vazna razlika) kucistem. ako postoji za tvoj model.

                      takodje su jako dobre i Nipon Denso.

                      sta god da nadjes kao zamenu imam predlog kako da poboljsas radni vek te nove.

                      na ovoj postojecoj (staroj) pogledaj lupom i nadji tacno mesto gde je nastala pukotina i tragove puzanja varnice. pogledaj gde to mesto tacno "gleda" u motorskom prostoru, verovatno ka nekom delu motora koji se dosta zagreva i zraci toplotu.

                      na tom mestu postavi neku zastitu, neku oblogu tako da ubuduce ta nova bobina bude manje izlozena tom dejstvu.

                      kada vec fabrika nije mislila na zastitu ti ces sigurno moci da popravis stanje.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment


                      • #12
                        Ok nisam upoznat sa marelli sistemom ali ono sto vidim na slici izgleda kao klasican DIS modul.Dakle nema razvodnika paljenja,nema pokretnih delova.Sistem je u potpunosti elektronski,upravljan preko ECU i radi na principu izgubljene varnice "lost spark" jer se istovremeno pobudjuju svecice u 2 cilindra(!) od kojih je jedan u kompresionom,a drugi u taktu izduvavanja.Za ovaj drugi cilindar varnica nece imati efekta pa je stoga "izgubljena".
                        U modulu postoje 2 magnetna jezgra odnosno 2 sekundarna namotaja,vide se i na slici(one dve izbocine).Na jedno su spojeni cilindri 1 i 4 na drugo 2 i 3 (i to se vidi)
                        //provera ispravnosti:
                        mozes lako ustanoviti celovitost sekundarnih namotaja unimerom...skala na 20k i gurnes sonde u konektore kablova za svecice na modulu izmedju 1 i 4 (2 i 3) izmerena vrednost treba da bude u oba slucaja jednaka i reda K Ohm.Za neke npr. GM (Delco) DIS module 5-7K za druge moze biti izmedju 11K i 16K tu se specifikacije razlikuju.
                        Za primarne namotaje vazi isto sto se tice merenja ali NE ZNAM da li ces im imati pristup preko konektora to zavisi da li modul ima integisanu neku elektroniku.
                        U svakom slucaju vrednost za prim. namotaje je kod vecine sistema 0.35 do 1.5 Ohm.
                        PAZNJA/ACHTUNG/WARNING !!!
                        sistem u radu na sek. namotajima stvara napon od 40 000V (slovima cetrdeset hiljada volti) nemoj molim te da se nesto desi! Znaci kontakt
                        u bravi iskljucen najbolje kljucevi u dzepu dok se to radi
                        Poz!

                        Comment

                        • Srdjan
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 2416
                          • Bajina Basta/Beograd

                          #13
                          E ovako da vidimo da li sam shvatio... A nasao sam i semu za merenje u autodati bas kao sto je Elwood rekao...

                          Primarni otpor...
                          1 & 2 treba da bude 0.55-0.61 oma
                          2 & 3 treba da bude 0.55-0.61

                          Sekundarni otpor...
                          1 & 4 treba da bude 8645-9555
                          2 & 3 treba da bude 8645-9555

                          Znaci sve sto treba da uradim je da ne stavljam kljuc u bravu, da sa unimerom izmerim ove otpore... Jel mogu da direktno merim otpore na bobini tako sto cu skinuti kablove za svecice a ne na kablovima??? Skinem onaj kraj kablova na bobini i direktno stavim unimer na odgovarajuce terminale na bobini?
                          Jos nesto, jel to nema veze da li je bobina hladna ili vruca, treba da dobijem uvek iste vrednosti????
                          Lancia Kappa 2.0 20v

                          Comment

                          • Srdjan
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 2416
                            • Bajina Basta/Beograd

                            #14
                            Originally posted by brick
                            probaj da nadjes poljske bobine koje su poznate odranije po kvalitetu izrade ( i koriste se na mnogim autima pocevsi od Forda npr) i prave se sa metalnim (vazna razlika) kucistem. ako postoji za tvoj model.

                            takodje su jako dobre i Nipon Denso.
                            A te poljske imaju li kakvo ime? Inace gde bi to moglo da se nadje u Beogradu... Ima li uopste ovaj Nipon Denso da se nadje... Ako neko zna bilo kakvu informaciju bio bih veoma zahvalan da to podeli samnom...
                            Lancia Kappa 2.0 20v

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Srdjan
                              Jel mogu da direktno merim otpore na bobini tako sto cu skinuti kablove za svecice a ne na kablovima??? Skinem onaj kraj kablova na bobini i direktno stavim unimer na odgovarajuce terminale na bobini?
                              Jos nesto, jel to nema veze da li je bobina hladna ili vruca, treba da dobijem uvek iste vrednosti????
                              Pa naravno! Kablovi su ti sigurno rezistivni mozes cisto informativno da izmeris i njihov otpor ,skinuces konektore kablova sa modula i utaknuti sonde unimera u te rupe za merenje otpornosti sek.namotaja samo pazi da treba dosta strpljenja da se pogodi metalni deo da bi na brzinu pomislio kako je namotaj u prekidu.
                              Dobro si napomenuo za temperaturu modula,ona moze biti dosta visoka,a otpornost provodnika raste linearno sa temp. R=R0(1+aT) ne znam koliki je termalni koeficijent (a) za bakar ipak sacekaj da se ohladi na ambijentalnu temperaturu jer se za nju najcesce i daju specifikacije.Podrazumeva se T amb=27 C
                              Sto se tice modula drugih proizvodjaca cisto sumnjam da postoji 100% adekvatna zamena

                              Comment

                              Working...
                              X