Kombinacija problem(cica)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Duke
    CBC Senator XXL
    • 16.01.2006
    • 753
    • Urbs Naissus

    Kombinacija problem(cica)

    Xm, da pocnemo sitnu knjigu...

    Jedan deo problema koje imam na svome vozilu, se manifestuje VRLO, VRLO slicno kao u trenutno svezoj temi http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=9283 , i to i na benz i na gas... Tema me je i ponukala da izlozim svoje opservacije

    Vozim Reno 25 2.9, sa (kasnim) PRV6 motorom Z7W 707, 110kW, 1989. godiste, sa elektronskim ubrizgavanjem (znaci ne K-glava). U literaturi stoji negde pise da mu je elektronika Siemens, negde Renix-Bendix, negde Bosch Motronic, tako da ni sam ne znam, ali ne menja na stvari.

    Prva zanimacija je kod paljenja motora: vergla uvek jednako dugo, na -20 ili +40 (naravno, na benzin) i kresne. Motor napravi pik do nekih 1400 obrtaja, nakon cega se lagano (u sledecih 5-10 sec) spusti na oko 900 gde normalno radi. To jest, tako je radio nekada. Sada upali, napravi pik i nakon dve sekunde krene da se gusi i da radi na 500 obrtaja, reklo bi se na 3 cilindra (da ih nema 6, svasta bi bilo! ). Ako ne diram gas, motor se davi, gushi, stenje i krklja narednih 10 sekundi, a onda, kao da se dozove pameti, opet napravi glatki pik do 1300-1400 obrtaja i stabilishe se. A onda opet krene da se gushi, ali ovaj put u blazoj formi - radi na vecem broju obrtaja (700-800) i manje krklja. Onda opet pik i uglavnom se tu stabilshe. Nakon toga ide manje-vishe normalno, ako izuzmemo potpuno iste simptome kao one koji su opisani u navedenoj temi sa PROTOKOMEROM.

    E, sad.
    Ja uglavnom iskoristim onaj inicijalni pik do 1400 obrtaja, da dodam gas (jer ga, zacudo u toj fazi prima) i da dobacim do magicnih 2500 kad auto prebaci na plin - GDE OVIH PROBLEMA UOPSTE NEMA! Ako propustim pik da pritisnem gas, onda mi je lakse da ugasim i opet startujem auto da uhvatim pik, nego da probam turazu. JER, i kada pritisnem pun gas kada auto udje u nestabilnu fazu rada, on gas nece da primi i samo se trese i krklja. Nakon nekoliko sekundi drzanja punog gasa motor shvati sta se trazi i muchenichki pokusava da se zavrti. Obicno mu to i uspe uz obilnu pucnjavu iz auspuha.

    Nakon ovih manevara i operacija, obilato se oseca miris nesagorelog benzina.

    Ako se motor ugasi, to jest ako ga ugasim u prvih par minuta rada dok se malo ne prigreje, e onda da bih ga upalio moram dobrano da zaverglam uz pun gas da bi upalio (naravno, na benzinu).

    Motor na leru radi relativno mirno, mada je kod sestaka (i nadalje) teze primetiti nepravilnosti u radu...

    Kada smo savladali paljenje, idemo dalje na opis ponashanja u voznji.

    Naime, primetio sam generalni gubitak startnosti u odnosu na ranije stanje. I to i na benzin i na plin. Auto jednostavno, dok vam kazaljka obrtomera putuje prema crvenom polju, ima faze u kojima vuche i u kojima SE vuche . Znaci vuche 500-600 obrtaja, pa onda duplo sporije vuche sledecih 500-600, pa onda opet potegne itd. Takodje, imam utisak da je ovaj negativni efekat izrazeniji kad stisnem pun gas, nego recimo 80%).

    Takodje, iako naravno nije u pitanju narocito sportski auto, ranije kada bi krstarili lagano prvom brzinom, a onda naglo stisnuli gas, kopanje po asfaltu i skripa guma bi bila obavezna. Sada od toga nema nista, jednostavno "nema dushu", i to mozes da izvedes samo ako dizes turazhu drzeci na kvacilu. Nisam lud za tim da sebi sprzim gume, samo ilustrujem nedostatak snage. To ide do tako drasticnih detalja da stisnem gas do kraja, a doslovce se nista ne deshava, a onda auto slabasno potegne. Par puta me je dobro izje*ao u situacijama kad se recimo isparkirate malo bezobrazno u nekoj guzvi, pa bi ste to da nadoknadite brzim startom. My ass, stisnem gas, a auto me ne konstatuje, o skripi guma necemo ni da govorimo... Krenes, i kako potpuno spajas kvacilo tako ti auto pobada nos, bez obzira sto forsiras pedalu gasa...

    Takodje, imam utisak da auto dok je jos nezagrejan mnogo bolje vuce i ide, i da kako se greje (ne pregreva, nego - greje na radnu temp) neka elektronika zavrce neku slavinicu negde i sve je tromiji i tromiji... Naravno da mi ne pada na pamet da svoj utisak testiram tako sto cu da zlostavljam hladan motor, ali mislim da me utisak ne vara.

    Posmatrao sam temu o protokomeru,medjutim, ako se ne varam, ja imam MAP a ne MAF. To bi trebalo da je neka vakuumska membrana a ne zicice... Ima li logike da to moze biti problematicno kod mene i postoji li neki servisni savet, u smislu ciscenja, ili samo zamena?

    Na ocitavanjima greske, nekad nema nista, a vrlo retko (kada se upali i MIL na tabli) to bude lambda sonda, a onda dugi period opet sve u redu...

    Ponavaljam da se problem deshava i na plinu i na benzinu.

    Auto troshi bezobrazno mnogo u surovoj gradskoj voznji preko 23 l plina na sto, medjum na putu je pristojan. Isao sam skoro do Vrnjacke Banje (iz Nisa), sto je tour-retour 260km (mesano auto put, magistralni put 50-50%), i dosuo sam 34 l plina na pun rezervoar. Znaci 13.1 na sto. Naglasavam da sam na auto putu isao ne manje od 140 a pravio sam izlete na dva-tri mesta i do 190. Za tri tisuce ccm, i za konstrukciju motora sa polovine sedamdesetih, drzim da je ovo pristojno.

    Motor ne dimi, ne lupa, ne drnda, ne troshi ulje (tj. potroshi manje od 800 g na 5000. Staje 7.5 litra pri zameni...)

    Svecice, kada sam ih menjao na 10 000 (mada verovatno nije moralo) izgledaju kao skolski primer ispravne svecice - suve, sa malim sivkasto braonkastim nanosima, bez nekih garavih depozita, bez naprslina ili ochepljenih elektroda). Naravno posto uglavnom vozim na plin, ne mozete ocekivati koks na njima, ali nema ni ulja ni tragova pregrevanja ili ekstremnog varnicenja...

    Na sta bi vi tipovali? Verovatno je u pitanju kombinacija raznih stvari, ali kojih? Da ne bude ono, "promeni auto, pa ce biti bolje"?
    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Moje neko mishljenje je da imash ne jedan, nego vishe problema. Verovatno da si manjih problema imao i ranije, mozhda si ih primetio a mozhda i nisi, ali se sad problem "upario" pa se situacija intenzivirala i simptomi su mnogo izrazheniji.

    Sada upali, napravi pik i nakon dve sekunde krene da se gusi i da radi na 500 obrtaja
    Ako ne diram gas, motor se davi, gushi, stenje i krklja narednih 10 sekundi, a onda, kao da se dozove pameti, opet napravi glatki pik do 1300-1400 obrtaja i stabilishe se.
    Ja uglavnom iskoristim onaj inicijalni pik do 1400 obrtaja, da dodam gas (jer ga, zacudo u toj fazi prima) i da dobacim do magicnih 2500 kad auto prebaci na plin - GDE OVIH PROBLEMA UOPSTE NEMA!
    Neko moje vidjenje, uzevshi u obzir ove navode, je da najverovatnije imash problem sa ler motorom ili brizgaljkama/dovodom goriva. Drugi navod asocira bash na problem sa ler ventilom. Ovo mislim na osnovu tvog objashnjenja iz treceg navoda, jer ako na plinu nemash problema u leru moguce da ti je u radu na plin "iskljuchen" ler motor i u tom sluchaju motor radi sa pojachanim dovodom goriva/plina. Naravno, ovo vazhi ako imash sistem sa "Lambda kontrolom" (sa ECU-om). Osim toga, benzinska pumpa/fuel rail/brizgaljke nemaju uticaja na rad motora pri radu na plin, tako da ako tokom rada na plin nemash problema - onda je razlog u loshem radu na benzin upravo negde u njima.

    Miris nesagorelog benzina je posledica upravo loshe smeshe, dakle opet brizgaljke/pumpa/dovod...

    Ove probleme u vozhnji ne primecujesh toliko zbog pre svega snazhnog motora i dovoljne rezerve snage, ali se kladim da cesh razliku itekako da primetish kad popravish stvar. Taj "isprekidan" rad i "promenljiva" snaga motora pri radu na beznin tokom radnog opsega su opet prouzrokovani neravnomernim dovodom goriva.

    Takodje, imam utisak da auto dok je jos nezagrejan mnogo bolje vuce i ide, i da kako se greje (ne pregreva, nego - greje na radnu temp) neka elektronika zavrce neku slavinicu negde i sve je tromiji i tromiji...
    Dok je auto nezagrejan - motor radi u "open loop" rezhimu, "ne konstatuje" signale sa lambde sve dok ne postigne radnu temperaturu. Kad se to desi, prelazi u "closed loop" rezhim, registeruje "izveshtaje" sa lambda sonde i shodno tome vrshi korekcije u kvalitetu smeshe. Poshto je u "open loop" rezhimu dovod goriva po default modu, smesha je optimalnija, iako malo bogatija, tako da auto bolje radi. Kad sistem pochne da funkcionishe "samostalno", odnosno da ECU odredjuje varijabilno kvalitet smeshe tokom rada motora, problemi se ispoljavaju jer sistem ne mozhe da ubrizga onu kolichinu goriva koju ECU odredjuje. Znachi, opet je problem se dovodom goriva, pretpostavljam pre svega sa prljavim/oshtecenim brizgaljkama.

    Ipak, kako chitam dalje tvoj post, sve vishe mi "se javlja" da tvoj problem asocira na drugu stranu. Ja bih na tvom mestu prvo i pre svega proverio dali je lambda sonda ispravna, jer neispravna lambda ima upravo iste simptome koje si opisao, a narochito shto ti se, iako povremeno, pali lampica za probleme upravo sa njom. Ako nisi proverio - prvo "nishani" na nju, a potom na brizgaljke, pa onda benzinsku pumpu. Za svaki sluchaj, ler motor mozhesh da skinesh i ochistish "Carburetor Cleaner-om", izvetrish i onda malo poprskash WD40 sprejem.

    To je neko moje "glasno razmishljanje". Javice se sigurno neko kompetentniji, pametniji...
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      meni se svi opisani simptomi podudaraju kao odgovarajuci simptomi koji vuku u smeru ka nedostatku vazduha. (isti problemi i na gas i na benzin kao i ogromna potrosnja na gasu).
      proveri kuciste filtera, i cevi koje idu od filtera do glave.
      mozda se iznenadis ako nisi skoro gledao

      taj motor je novije konstrukcije, poceo je da se pravi od tamo negde 87/88 tako da nemoj traziti dodirne tacke sa starim PRV6 sa K Jet-om koji ima totalno drugaciji menadzment motora.

      vise detalja o samom motoru, imas na www.swedishbricks.net u rubrici FAQ, u poglavlju o B280E (PRV6) motoru koji se ugradjivao u Volvo 760 od 1988-1990. godine.

      Bosch Motronic je u pitanju, iz opisa deluje da elektrika radi sve kako treba.

      sa 240Nm momenta i redukcijom u prvoj brzini taj motor sa tom masom auta mora da cupa asfalt ispod tockova...
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #4
        Overspeed:
        Dok je auto nezagrejan - motor radi u "closed loop" rezhimu,
        Overspeed, zamijenio si open loop i closed loop.

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          U pravu si druzhe, greshkom sam permutovao pojmove...

          Thx, ispravljeno
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • Duke
            CBC Senator XXL
            • 16.01.2006
            • 753
            • Urbs Naissus

            #6
            Xex, cekao sam da se eventualno jos neko pridruzi sa komentarom, pre nego sto ja prokomentarisem, ali posto vidim da je "navalica" ("mora da si me pomesao sa nekim koga tvoj problem interesuje") prestacu da cekam...

            @ overspeed

            slazem se da se verovatno steklo vise problema, i da kumulativno daju primetan negativan efekat. Zato sam temu i nazvao ovako. Nadao sam se da ce mozda neko izaci sa predlogom kako dijagnosticki suziti listu mogucih uzroka. Da sam nesto imucniji, krenuo bih redom: lambda = 60 E, kablovi 90 E, razvodna kapa 70 E, MAP, TPS, temperaturni senzor vode i vazduha, svaki po tries, ceteres evra i resio bih problem, dok trepnes... Ovako... rekoh malo analitike bi mi moglo pomoci...

            I meni je jasno da bi za ono pocetno krkljanje mogao biti odgovoran ler motor. Medjutim, kako mi se cini (ispravite me ako gresim) onog momenta kad otovoris throttle, on gubi funkciju, to jest, motor srkne vazduh i proradi. Zasto onda motor nece da konstatuje otvoren leptir, tj. navalu vazduha pri pokusaju da ga naturiram u toj fazi, ako je dotur vazduha problem? A ler motor cu svakako ocistiti ovih dana...

            Brizgaljke sam cistio prosle godine u ovo vreme i doveo ih u savrseno stanje, ali priznajem da sam vrlo malo vozio na benzin u medjuvremenu, i mogu biti uprljane i odgovorne za "seckanje" i "prekide" kod ubrzanja. Cak, dok drzim konstantni gas, u voznji motor zataji s vremena na vreme kao da sam potpuno oduzeo gas. Medjutim, zasto se onda slicna fora kod ubrzanja ponavlja i na plin, doduse manje primetno? Sa druge strane, auto i manje impozantno ubrzava na plin, tako da je i logicno da su i seckanja manja.

            Ako je pumpa, kako to da glatko kresne? Jednostavno motor se davi i gnjavi i stuca i stenje nakon paljenja da bi onda u momentu "ufinio" rad.

            Kod stelovanja plina kod Dore, naravno da je glavni parametar bio lambda sonda (imam LOVECO kontrolu). Medjutim, sonda je, mada je malo kasnila da se ugreje, kasnije davala korektne vrednosti i valjda ih i menjala odgovarajucim tempom. Problem sa sondom elektronika javi kad ista ocita neke nenormalne vrednosti, a one mogu da dodju od nenormalne smese... Retko se upali, a nakon gasenja i restartovanja motora nestane, pa je ne vidim nedeljama.

            Na CO2 testu, vrednosti su normalne.
            Insistirao sam da mi dijagnosticar (dok mi je auto bio prikacen na osciloskop) kaze, da li su u pitanju mozda kablovi, koji ne pale, ili ECU za ubrizgavanje. Medjutim odgovor je bio negativan. Sve izgleda u redu, gasovi u normali, svi kablovi pale pravovremeno (ne varnice) i trajanje otvorene faze dizni je pravilno dozirano od strane ECU-a.

            @ Hm, Brick, sta dodjavola treba da ocekujem da zateknem u prokletom dovodu vazduha? Valjda radi nesto onaj filter (menjan pre pet-sest hiljada)?
            Da kopa po asfaltu, znam, zato se i zalim... Da ima rezervu snage, i to znam, u medjuvremenu su se i Brabus i Ivvan vozili i bili odusevljeni kako vuce, a problem je vec postojao...
            "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              @ Duke:

              Bez obzira na mogucnosti, nije ni potrebno a ni preporuchljivo da krenesh da menjash sve redom. Problem mozhe da bude van svega pobrojanog (ECU?), tako da bez prethodne dijagnoze i ustanovljenja tachne lokacije problema to mozhda ne bi ni reshilo problem, i opet bi bio na pochetku. Sa josh vecom nedoumicom. Zato sam i napisao da sachekash nekog kompetentijeg za konkretniju pomoc/savet.

              Elem, mislim da necu pogreshiti, ili bar ne puno, ako napishem da krenesh da radish sledece:

              1. nakon godina eksploatacije verujem da ti je ler-motor zaprljan i nece biti zgoreg da u svakom sluchaju krenesh od njega. to shto ti je na plinu ler stabilniji i mirniji mozhe da bude razlog "iskopchanog" ler-motora tokom rada na plin pa sistem radi sa malo bogatijom smeshom. skidanje i chishcenje sredstvom za chishcenje karburatora, u vishe koraka, podmazivanje wd40 sprejem (otresi vishak spreja pre vracanja ventila na mesto) mozhesh da izvedesh u privatnoj rezhiji. uglavnom reshava problem na neko odredjeno vreme. kad vracash ler-motor/ventil na svoje mesto pazi da ga ne okrenesh "naopachke", obichno je na njemu strelicom naznachen smer kretanja vazduha kroz njega (od vazdushnog filtera ka usisnoj grani) pa obrati pazhnju na to. kad si vec "pod haubom" , skini crevo za dovod vazduha kod trotela, neka "asistent" kojeg cesh da angazhuesh pritisne papuchu gasa (naravno, motor je ugashen ) a ti onda lepo ochisti trotel, osovinicu i unutrashnju povrshinu creva u kojem je on smeshten - tu zna da se nagomila svega i svahega shto leptiru onemugucava/otezhava slobodnu rotaciju po osovinici, i smeta slobodnom protoku vazduha. znachi, dobro naprskaj sve sa "Carburetor Cleanerom" da "nagrize", zatim upotrebi neku staru chetkicu za chishcenje taloga sa unutrashnje povrshine cevi, a onda nekom blagom krpicom "pokupi" zaostali talog. za chishcenje samog leptira i osovine koristi meku krpu natopljenu sa wd40.

              2. lambda sonda (O2 senzor) je najcheshci "krivac" za probleme sa radom motora poput ovih koje si ti opisao, shto se narochito jako ispoljava na nizhim obrtajima, odnosno vishim stepenima prenosa menjacha kad dajesh gas sa niskih obrtaja. autu treba cela vechnost da krene da dizhe obrtaje, znachi elastichnost drastichno opada. generalno, motor sporo dizhe obrtaje jer "ne prepoznaje" promene u kvalitetu smeshe na izduvu i "potrebu" motora za vishe benzina jer je lambda toliko zaprljana/nefunkcionalna da signal ili ne stizhe uopshte do ECU ili stizhe veoma sporadichno, daleko od one frekvencije kojom ispravna lambda "obaveshtava" ECU o varijacijama u kvalitetu izdunih gasova. sa druge strane, istovremeno dok se trotel otvara motor u****va vazduh a ECU ne isprati to sa odgovarajucim porastom ubrizganog benzina te imash loshu smeshu, shto zna da se manifestuje i "gushenjem", "shtucanjem" motora i neretko detonacijom. ovo je narochito izrazheno naglim dodavanjem gasa kad je motor u leru. za ovo mogu biti "odgovorne" i brizgaljke, nezavisno ili zajedno u paru sa loshom lambdom, ali kad vec kazhesh da si chistio brizgaljke ipak ce pre biti da je lambda "krivac" svemu.

              E sad, chudno mi je da ti je dijagnostika pokazala ispravne vrednosti. Ta "oklevanja" pri ubrzavanju koja se ispoljavaju i tokom vozhnje na plin i na benzin opet me asociraju na lambdu, jer oba ECU svoj rad baziraju na ulaznim informacijama sa lambde. U suprotnom, problem mozhe da bude malko veci (elektronika, ECU, motor?)...

              Pomislio sam na trenutak i na to, ali vidim da skoro promenio filter za vazduh?!

              Ja bih na tvom mestu probao kako radi sa odgovarajucom, ispravnom sondom. To bi ti reshilo mnoge dileme...
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                od mene samo kratko- gnezdo, PVC kesu koja je uletela/ ostavila macka, pacov, sta god, zapuseno liscem koje je u****no tokom godina upotrebe, sta god sto smeta slobodnom u****vanju vazduha.
                (vidjao takve dogadjaje na vise auta)
                posto te nista ne kosta da makar pogledas, naveo sam kao jedan korak u dijagnostici pogotovu imajuci u vidu da su simptomi koje si naveo tipicni za nedostatak vazduha.
                uz kuciste filtera, i sva creva i cevi do samog u****, i poneki dihutng ako ima usput.

                elektornika motora je dovoljno glupa da ne zna da belezi greske u sistemu u****, i dovoljno osetljiv problem da motor trza, lose radi povremeno.
                eto stoga.

                a kako nisi naveo da li si i sta si merio od parametara u radu motora ima previse toga da se nagadja u trouglu vazduh-gorivo-varnica sto remeti optumum sagorevanja.

                ler motor je nebitan, on je van funkcije cim se napusti ler podrucje i svejedno je u kakvom je stanju, zato sam ga odbacio u prvom krugu eliminacije uzroka.

                takodje, malo je verovatno da istovremeno nastane nepravilan dotok goriva i benzina i gasa a naveo si da sa oba goriva imas isti problem (samo razlicitog intenziteta).

                preostaje varnica- kada se uveris da je sa vazduhom sve u redu.

                a onda dalje drugi elementi mehanike motora tipa ventili ,razvod i ostalo mada je to malo verovatno jer je to V6 motor pa i ne oseca ako su ventili cak i solidno razdeseni a kako je lanac pogon vec bi se primetilo da sa njim nesto u redu makar po zvuku. da preskoci ne moze, ako se malo istegli onda je to efekat trajne prirode i vazi na svim obrtajima.


                dakle, moj redosled je vazduh, varnica, pa tek onda razni senzori koji utice na kolicinu goriva.

                posto imas gas otpada uzrok lambda sonde i MAP/AMM senzora jer oni marginalno ucestvuju u ponasanju auta tokom voznje, odnosno nemaju tako veliki uticaj kao na benzinu.(barem u bosovom sistemu).

                povecana potrosnja gasa ukazuje da postoji jaci potpritisak cime se vuce vise gasa iz isparivaca a jaci potpritisak je posledica zapusenja na filteru/oko filtera u kucistu odnosno pada pritiska pri usisu.

                kombinacija vise utrosenog gasa, a manja snaga motora direktno ukazuje na (potencijalno vece) zagusenje usisnog sistema pre mixera pri u****vanju vazduha.
                tom analitikom bih prvo pogledao dovod vazduha a pogotovu sto je besplatan pregled bez utroska delova.
                ako ima sumnje, cak mozes i da izbacis filter za vazduh i videces odmah da li se dogodila promena u radu, i u kom smeru nabolje ili nagore.

                2 minuta posla, rezultat provere odmah vidljiv i besplatan- eto zato ko o cemu ja o disanju motora
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  btw, videh naknadno da ti ECU dijagnostika nije dala greske.
                  dijagnostika ne prati stanje vazduha i uopste u**** osim ako totalno ckrne AMM.
                  jos jedan putokaz da se pogleda usisni sistem.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Duke
                    CBC Senator XXL
                    • 16.01.2006
                    • 753
                    • Urbs Naissus

                    #10
                    Overspeed, Brick, hvala obojici na misljenjima.

                    Pocecu od najlakseg, naravno. Skinucu filter vazduha i pretresti usis do trotela. I ja bih najvise voleo da je nesto tako bizarno jednostavno&jeftino.

                    Ocisticu i ler motor, jer ne moze da skodi, dapace, a vrlo je pristupacno i nadam se jednostavno.

                    Skinucu i svecice i premeriti im zazore, i dovescu ih na par 0.milimetara manji zazor (sada je Eyquem-ov fabricki 0.7)

                    Kablovi - ****m li ga, tu sam nemocan da uradim bilo sta - sem da kupim nove! A iskreno, ne ulaze mi se u to bez razloga. Da me pogresno ne shvatite - naravno da cu kupiti/zameniti sta bude bio problem - ali dodjavola, hocu da nadjem problem, a ne da idem i da menjam redom (kao sto vec rekoh u prethodnom postu - nimalo jeftina zabava).

                    Ista prica i sa razvodnom kapom...

                    Benzinski sistem. Nadam se da cu umoliti neke drugare da premerimo protok od pumpe na rail, ali cisto sumnjam da je to. Pretpostavljam, da je pritisak slab, auto bi tesko palio, sto nije slucaj. Pali kao mina, problem je da uspostavi tecan rad nakon toga.

                    Brizgaljke. Sa njima se nikad ne zna - treba prvo da proverim protok/uniformnost mlaza na njima pa onda i da ih cistim ako treba. Imam mogucnost da nabavim i set polovnih ali dobrih ako se pokaze da su ostecene, a ne samo zaprljane.

                    Eeee, lambda sonda... Da je mrtva, MIL bi svetleo stalno... Sa druge strane, ako ima i varijanta u kojoj nije mrtva ali je dovoljno lenja da ovako zeza... Overspeed me plasi, jer se stvari manifestuju prilicno nalik onom si ih opisao prethodno - tesko poteze sa nizih obrtaja, okleva i nakon dobrano dodatog gasa, da bi stvar krenula da se popravlja kako nabija obrtaje, ali i to u impulsima - povuce, stagnira, povuce, stagnira... Brick, kako to mislis da se signal sa ovog davaca marginalno manifestuje, valjda LOVECO upravo radi sa ovom vrednoscu, tako da mozda ne propusta gas kako treba (mada zasad mi nije doslo do detonacija PRE motora, bogu hvala; na plin ih uopste nema, a na benzin gruva u auspuhu kod onog jutarnjeg posrtanja). Hm, dao si mi ideju, i to se da ispitati-stavicu obicnu slavinu umesto loveco ventila i probacu onda. Ako auto i dalje "ljulja" na plinu onda to nece biti zbog "falicnog" signala sa lambde?
                    Kad smo vec kod lambde, da li preporucujete kupovinu strogo kataloske sonde, ili postoje neke "genericke" varijante koje su ujedno i jeftinije (to je ipak prilicno tupav stroj, n'est-ce pas? Mislim, komadic metala, god damn it...) Mislim da ja imam trozilnu grejanu sondu.

                    ECU za ubrizgavanje je menjan kada sam skidao automatski menjac (jer je drugaciji od onog sa automatikom) auto je radio potpuno isto pre i posle "operacije" (ovi problemi su poceli da se javaljaju nekolikom meseci kasnije) pa drzim da je on OK.

                    Jutros sam stegao srce i nakon benzinskog buć-buruć, kada sam prebacio na plin, malo sam isforsirao voznju do posla. Išao je kao metak, bez oklevanja, bez trzanja. Vukao je kroz niske obrtaje kao zver (nije bilo potrebe da se priblizavam crvenom polju sa hladnim motorom ) bas kao sto treba. Pustim kvacilo, ne pritiskajuci gas, a auto fino krene, i lepo osetim ogroman moment motora koji povuce auto. Takodje pri promenama brzina nije bilo onog efekta motornog kocenja koji je prisutan kad je motor zagrejan (sada, kada brljavi; ranije toga nije bilo). Moze se uporediti sa osecajem kao kad menjate brzine na vozilu kome je izvucen sauh (kod onih sa karburatorom, dakako). Naravno pri tom su obrtaji gde treba da budu, ne nabija motor neke nekontrolisane obrtaje, SAMO NIJE SAM SEBI KOČNICA... To kočenje (pobadanje nosa kad pustim kvačilo) me i tera da menjam brzine sa malim međugasom, da mi putnici ne bi povraćali od cimanja
                    Ajd' sad?Šta reći? Kako motor dostiže radnu temperaturu, tako se taj (normalni) osećaj snage gubi da bi onda počeo da se ponaša kao što sam opisao u prvom postu. Doduše, sa tim grejanjem i padom snage, board kompjuter beleži i sve manje i manje vrednosti potrošnje , Pretpostavljam da je ono moje jutrošnje cimanje dooobrano srknulo iz boce...
                    Svakako ću izvestiti o efektima radova koje ću preduzeti na autu...
                    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Lepo kaže Brik, zapušeno ti je tu nešto, izduv ili usis a mogao bi pogledati i temperaturni senzor, mada on ne bi trebalo na plinu da ima uticaja.

                      Imaš detektor lambda sonde pa možeš i sam da pogledaš. one tri lampice treba da šetaju kad držiš konstantne obrtaje, ako šetaju, lambda radi...
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • Duke
                        CBC Senator XXL
                        • 16.01.2006
                        • 753
                        • Urbs Naissus

                        #12
                        Hnje...

                        Ako je izduv, onda je usko grlo najverovatnije u katalizatoru (ostatak izduvne grane sam menjao pre god dana; znam da to ne mora da nista da znaci, ali uglavnom problem nastaje u kat-u). Pogledah teme gde se pominje skidanje katalizatora, koji, jel'te, na plin ionako nema nikakvu funkciju, medjutim nikako da ishchachkam da li se pod skidanje podrazumeva da se lepo fikne katalizator a na njegovo mesto navari cevka, ili da se ubacuju one "fake" varijante, oni "lonchichi" koji oblikom podsecaju na ovu hvalevrijednu ekoloshku komponentu?
                        "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          ako je....jednostavno moze i komplikovano

                          1) proveris stanje u**** i protoka vazduha
                          2) za kat umesto skidanja i komplikacija naspes pun rezervoar gasa i/ili benzina i krenes na voznju...pravu vangradsku voznju najbolje uz brdo.
                          natovaris auto, opteretis ga i sprovedes par sati voznje pod punim gasom.

                          onda notiras promenu stanja pri obicnoj voznji pre i posle tretmana.
                          italian tune up deluje ko cudna magija

                          1) besplatna dijiagnosticki postupak
                          2) kosta nekoliko sati vremena i trosak goriva

                          rezultat- ograniceno podrucje porekla smetnji u radu motora, u ovom slucaju disanje motora.

                          PS> na mom autu postoji ispred kata na samoj cevi izduva sraf koji sluzi za kontorlu zapusenosti (20tak cm pre kata).
                          samo ga odvrnes i ne moras da se petljas oko skidanja kata- odmah se vidi postoji ili ne problem sa katom. proveri da li je taj kontrolni otvor predvidela fabrika i kode tebe. (nista ne kosta).

                          dalje--- ako je sa vazduhom u redu prelazi se na varnicu (kao zajednicki element za smetnje na oba goriva) i dijagnostiku tog sistema.

                          recimo da je to neki sistem koji bih ja primenio za lokalizaciju uzroka, bez nasumicne slucajne zamene delova
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Originally posted by Duke
                            Hnje...

                            Ako je izduv, onda je usko grlo najverovatnije u katalizatoru (ostatak izduvne grane sam menjao pre god dana; znam da to ne mora da nista
                            Ako sam dobro shvatio želiš da kažeš da imaš katalizator, sumnjam da je ispravan.
                            Ako ga već skidaš (nemoj pre nego se uveriš da ne valja) onda stavi bar neki lončić koji će da glumi katalizator, nikako samo cev.
                            Ovi što tjuniraju me ne zanimaju jer znam da ne ideš na trke
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Duke
                              CBC Senator XXL
                              • 16.01.2006
                              • 753
                              • Urbs Naissus

                              #15
                              @ Brick

                              Imao sam nedavno jednu takvu turu u duzini od 160 km. Pun auto, preko Tresibabe (Nis-Knjazevac-selendra na vrh planine i nazad), klima sve vreme ukljucena... Ili ides uzbrdo ili nizbrdo , ravnog nema...

                              i

                              drugu, przenje po auto putu u duzini od 150 km, sa setnjom izmedju 150 (3400 o/min) i 190 km/h (4600 o/min).

                              Da li se ovo racuna u italijanski tuning?

                              Btw, nisam primetio boljitak...

                              Malopre sam skidao creva od u****, i iza filtera definitivno nema zagushenja creva&plastika su prohodni. Moram da proverim i sam filter i ispred njega, ali to cu danas popodne. Skinuo sam i svih 6 svecica i smanjio im zazore na 0.6. Ta operacija podrazumeva da olabavim srafove koji drze railove, da bi moglo da se pridje do svecica, a tom prilikom sam skinuo i usis. Za to vreme su drugi menjali iscepanu manzetnu na homokinetickom, pa nisam mogao da skidam i filter jer bih im definitivno smetao... Kada sam skinuo kabl svecice broj 3, na svecici je ostao komad kabla sa onom buksnom. To je sredjeno, i sad me kopka da nije tu sporadicno prekidalo... Videcemo u toku dalje eksploaticije...

                              @ dora

                              u vezi sa ovim prethodnim - uocio sam da se mixer plina magicno drzi na trotelu , i postoje samo tri sicusne rupice na osnovi mixera (hteo sam da cistim trotel, koji je definitivno prekriven crnom garezi). Sta je u rupicama - mikro imbusi? Da li se mixer moze lagodno skinuti i vratiti, upravo u svrhu ciscenja trotela, ili je bolje da nista ne cackam da ne napravim neku stetu?

                              I da, ja imam katalizator, koji cak i kad bi bio ispravan, nema sta da trazi u kombinaciji voznje 99,5% vremena na plin, pa rekoh nek ide, ako je on eventualno kriv za neko zagusenje...
                              Znaci, ipak mora da stoji nesto na njegovom mestu...da li zbog, sto bi rekao Brick, disanja motora, ili buke, ili whatever, ali ok. E, onda to podrazumeva da se finansijski isprsim i za to kvazi-katalizatorche (mislim da je tu negde, 3-4 k dinara...) sto mi je potrebno isto k'o i treci rukav na ledjima, sto bih rado izbegao ako vec nema potrebe...
                              Potpuno si u pravu, nikakav tjunerski zahvat i pravljenje buke me ne privlaci... Ja volim tishinu
                              "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                              Comment

                              Working...
                              X