Xm, da pocnemo sitnu knjigu...
Jedan deo problema koje imam na svome vozilu, se manifestuje VRLO, VRLO slicno kao u trenutno svezoj temi http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=9283 , i to i na benz i na gas... Tema me je i ponukala da izlozim svoje opservacije
Vozim Reno 25 2.9, sa (kasnim) PRV6 motorom Z7W 707, 110kW, 1989. godiste, sa elektronskim ubrizgavanjem (znaci ne K-glava). U literaturi stoji negde pise da mu je elektronika Siemens, negde Renix-Bendix, negde Bosch Motronic, tako da ni sam ne znam, ali ne menja na stvari.
Prva zanimacija je kod paljenja motora: vergla uvek jednako dugo, na -20 ili +40 (naravno, na benzin) i kresne. Motor napravi pik do nekih 1400 obrtaja, nakon cega se lagano (u sledecih 5-10 sec) spusti na oko 900 gde normalno radi. To jest, tako je radio nekada. Sada upali, napravi pik i nakon dve sekunde krene da se gusi i da radi na 500 obrtaja, reklo bi se na 3 cilindra (da ih nema 6, svasta bi bilo!
). Ako ne diram gas, motor se davi, gushi, stenje i krklja narednih 10 sekundi, a onda, kao da se dozove pameti, opet napravi glatki pik do 1300-1400 obrtaja i stabilishe se. A onda opet krene da se gushi, ali ovaj put u blazoj formi - radi na vecem broju obrtaja (700-800) i manje krklja. Onda opet pik i uglavnom se tu stabilshe. Nakon toga ide manje-vishe normalno, ako izuzmemo potpuno iste simptome kao one koji su opisani u navedenoj temi sa PROTOKOMEROM.
E, sad.
Ja uglavnom iskoristim onaj inicijalni pik do 1400 obrtaja, da dodam gas (jer ga, zacudo u toj fazi prima) i da dobacim do magicnih 2500 kad auto prebaci na plin - GDE OVIH PROBLEMA UOPSTE NEMA! Ako propustim pik da pritisnem gas, onda mi je lakse da ugasim i opet startujem auto da uhvatim pik, nego da probam turazu. JER, i kada pritisnem pun gas kada auto udje u nestabilnu fazu rada, on gas nece da primi i samo se trese i krklja. Nakon nekoliko sekundi drzanja punog gasa motor shvati sta se trazi i muchenichki pokusava da se zavrti. Obicno mu to i uspe uz obilnu pucnjavu iz auspuha.
Nakon ovih manevara i operacija, obilato se oseca miris nesagorelog benzina.
Ako se motor ugasi, to jest ako ga ugasim u prvih par minuta rada dok se malo ne prigreje, e onda da bih ga upalio moram dobrano da zaverglam uz pun gas da bi upalio (naravno, na benzinu).
Motor na leru radi relativno mirno, mada je kod sestaka (i nadalje) teze primetiti nepravilnosti u radu...
Kada smo savladali paljenje, idemo dalje na opis ponashanja u voznji.
Naime, primetio sam generalni gubitak startnosti u odnosu na ranije stanje. I to i na benzin i na plin. Auto jednostavno, dok vam kazaljka obrtomera putuje prema crvenom polju, ima faze u kojima vuche i u kojima SE vuche
. Znaci vuche 500-600 obrtaja, pa onda duplo sporije vuche sledecih 500-600, pa onda opet potegne itd. Takodje, imam utisak da je ovaj negativni efekat izrazeniji kad stisnem pun gas, nego recimo 80%).
Takodje, iako naravno nije u pitanju narocito sportski auto, ranije kada bi krstarili lagano prvom brzinom, a onda naglo stisnuli gas, kopanje po asfaltu i skripa guma bi bila obavezna. Sada od toga nema nista, jednostavno "nema dushu", i to mozes da izvedes samo ako dizes turazhu drzeci na kvacilu. Nisam lud za tim da sebi sprzim gume, samo ilustrujem nedostatak snage. To ide do tako drasticnih detalja da stisnem gas do kraja, a doslovce se nista ne deshava, a onda auto slabasno potegne. Par puta me je dobro izje*ao u situacijama kad se recimo isparkirate malo bezobrazno u nekoj guzvi, pa bi ste to da nadoknadite brzim startom. My ass, stisnem gas, a auto me ne konstatuje, o skripi guma necemo ni da govorimo... Krenes, i kako potpuno spajas kvacilo tako ti auto pobada nos, bez obzira sto forsiras pedalu gasa...
Takodje, imam utisak da auto dok je jos nezagrejan mnogo bolje vuce i ide, i da kako se greje (ne pregreva, nego - greje na radnu temp) neka elektronika zavrce neku slavinicu negde i sve je tromiji i tromiji... Naravno da mi ne pada na pamet da svoj utisak testiram tako sto cu da zlostavljam hladan motor, ali mislim da me utisak ne vara.
Posmatrao sam temu o protokomeru,medjutim, ako se ne varam, ja imam MAP a ne MAF. To bi trebalo da je neka vakuumska membrana a ne zicice... Ima li logike da to moze biti problematicno kod mene i postoji li neki servisni savet, u smislu ciscenja, ili samo zamena?
Na ocitavanjima greske, nekad nema nista, a vrlo retko (kada se upali i MIL na tabli) to bude lambda sonda, a onda dugi period opet sve u redu...
Ponavaljam da se problem deshava i na plinu i na benzinu.
Auto troshi bezobrazno mnogo u surovoj gradskoj voznji preko 23 l plina na sto, medjum na putu je pristojan. Isao sam skoro do Vrnjacke Banje (iz Nisa), sto je tour-retour 260km (mesano auto put, magistralni put 50-50%), i dosuo sam 34 l plina na pun rezervoar. Znaci 13.1 na sto. Naglasavam da sam na auto putu isao ne manje od 140 a pravio sam izlete na dva-tri mesta i do 190. Za tri tisuce ccm, i za konstrukciju motora sa polovine sedamdesetih, drzim da je ovo pristojno.
Motor ne dimi, ne lupa, ne drnda, ne troshi ulje (tj. potroshi manje od 800 g na 5000. Staje 7.5 litra pri zameni...)
Svecice, kada sam ih menjao na 10 000 (mada verovatno nije moralo) izgledaju kao skolski primer ispravne svecice - suve, sa malim sivkasto braonkastim nanosima, bez nekih garavih depozita, bez naprslina ili ochepljenih elektroda). Naravno posto uglavnom vozim na plin, ne mozete ocekivati koks na njima, ali nema ni ulja ni tragova pregrevanja ili ekstremnog varnicenja...
Na sta bi vi tipovali? Verovatno je u pitanju kombinacija raznih stvari, ali kojih? Da ne bude ono, "promeni auto, pa ce biti bolje"?
Jedan deo problema koje imam na svome vozilu, se manifestuje VRLO, VRLO slicno kao u trenutno svezoj temi http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=9283 , i to i na benz i na gas... Tema me je i ponukala da izlozim svoje opservacije
Vozim Reno 25 2.9, sa (kasnim) PRV6 motorom Z7W 707, 110kW, 1989. godiste, sa elektronskim ubrizgavanjem (znaci ne K-glava). U literaturi stoji negde pise da mu je elektronika Siemens, negde Renix-Bendix, negde Bosch Motronic, tako da ni sam ne znam, ali ne menja na stvari.
Prva zanimacija je kod paljenja motora: vergla uvek jednako dugo, na -20 ili +40 (naravno, na benzin) i kresne. Motor napravi pik do nekih 1400 obrtaja, nakon cega se lagano (u sledecih 5-10 sec) spusti na oko 900 gde normalno radi. To jest, tako je radio nekada. Sada upali, napravi pik i nakon dve sekunde krene da se gusi i da radi na 500 obrtaja, reklo bi se na 3 cilindra (da ih nema 6, svasta bi bilo!

E, sad.
Ja uglavnom iskoristim onaj inicijalni pik do 1400 obrtaja, da dodam gas (jer ga, zacudo u toj fazi prima) i da dobacim do magicnih 2500 kad auto prebaci na plin - GDE OVIH PROBLEMA UOPSTE NEMA! Ako propustim pik da pritisnem gas, onda mi je lakse da ugasim i opet startujem auto da uhvatim pik, nego da probam turazu. JER, i kada pritisnem pun gas kada auto udje u nestabilnu fazu rada, on gas nece da primi i samo se trese i krklja. Nakon nekoliko sekundi drzanja punog gasa motor shvati sta se trazi i muchenichki pokusava da se zavrti. Obicno mu to i uspe uz obilnu pucnjavu iz auspuha.
Nakon ovih manevara i operacija, obilato se oseca miris nesagorelog benzina.
Ako se motor ugasi, to jest ako ga ugasim u prvih par minuta rada dok se malo ne prigreje, e onda da bih ga upalio moram dobrano da zaverglam uz pun gas da bi upalio (naravno, na benzinu).
Motor na leru radi relativno mirno, mada je kod sestaka (i nadalje) teze primetiti nepravilnosti u radu...
Kada smo savladali paljenje, idemo dalje na opis ponashanja u voznji.
Naime, primetio sam generalni gubitak startnosti u odnosu na ranije stanje. I to i na benzin i na plin. Auto jednostavno, dok vam kazaljka obrtomera putuje prema crvenom polju, ima faze u kojima vuche i u kojima SE vuche

Takodje, iako naravno nije u pitanju narocito sportski auto, ranije kada bi krstarili lagano prvom brzinom, a onda naglo stisnuli gas, kopanje po asfaltu i skripa guma bi bila obavezna. Sada od toga nema nista, jednostavno "nema dushu", i to mozes da izvedes samo ako dizes turazhu drzeci na kvacilu. Nisam lud za tim da sebi sprzim gume, samo ilustrujem nedostatak snage. To ide do tako drasticnih detalja da stisnem gas do kraja, a doslovce se nista ne deshava, a onda auto slabasno potegne. Par puta me je dobro izje*ao u situacijama kad se recimo isparkirate malo bezobrazno u nekoj guzvi, pa bi ste to da nadoknadite brzim startom. My ass, stisnem gas, a auto me ne konstatuje, o skripi guma necemo ni da govorimo... Krenes, i kako potpuno spajas kvacilo tako ti auto pobada nos, bez obzira sto forsiras pedalu gasa...
Takodje, imam utisak da auto dok je jos nezagrejan mnogo bolje vuce i ide, i da kako se greje (ne pregreva, nego - greje na radnu temp) neka elektronika zavrce neku slavinicu negde i sve je tromiji i tromiji... Naravno da mi ne pada na pamet da svoj utisak testiram tako sto cu da zlostavljam hladan motor, ali mislim da me utisak ne vara.
Posmatrao sam temu o protokomeru,medjutim, ako se ne varam, ja imam MAP a ne MAF. To bi trebalo da je neka vakuumska membrana a ne zicice... Ima li logike da to moze biti problematicno kod mene i postoji li neki servisni savet, u smislu ciscenja, ili samo zamena?
Na ocitavanjima greske, nekad nema nista, a vrlo retko (kada se upali i MIL na tabli) to bude lambda sonda, a onda dugi period opet sve u redu...
Ponavaljam da se problem deshava i na plinu i na benzinu.
Auto troshi bezobrazno mnogo u surovoj gradskoj voznji preko 23 l plina na sto, medjum na putu je pristojan. Isao sam skoro do Vrnjacke Banje (iz Nisa), sto je tour-retour 260km (mesano auto put, magistralni put 50-50%), i dosuo sam 34 l plina na pun rezervoar. Znaci 13.1 na sto. Naglasavam da sam na auto putu isao ne manje od 140 a pravio sam izlete na dva-tri mesta i do 190. Za tri tisuce ccm, i za konstrukciju motora sa polovine sedamdesetih, drzim da je ovo pristojno.
Motor ne dimi, ne lupa, ne drnda, ne troshi ulje (tj. potroshi manje od 800 g na 5000. Staje 7.5 litra pri zameni...)
Svecice, kada sam ih menjao na 10 000 (mada verovatno nije moralo) izgledaju kao skolski primer ispravne svecice - suve, sa malim sivkasto braonkastim nanosima, bez nekih garavih depozita, bez naprslina ili ochepljenih elektroda). Naravno posto uglavnom vozim na plin, ne mozete ocekivati koks na njima, ali nema ni ulja ni tragova pregrevanja ili ekstremnog varnicenja...
Na sta bi vi tipovali? Verovatno je u pitanju kombinacija raznih stvari, ali kojih? Da ne bude ono, "promeni auto, pa ce biti bolje"?
Comment